Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 sep 2020, 12:56

@Camiel deze al gelezen. Dit is hoe 'links' in het algemeen over 'rechts' en PVV denkers denkt. Heel democratisch....
Robin schreef: 14 sep 2020, 02:07 Mijn mening is dat mijnheer Schimmelpenninck de pot is die de ketel verwijt. Z’n morele superioriteitsgevoel en marxistische zelfgenoegzaamheid lijkt mij een gevaar voor onze samenleving:

https://www.volkskrant.nl/cs-bb50fa4f

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Camiel » 16 sep 2020, 13:12

Robin schreef: 16 sep 2020, 12:55 Minder geld naar arme buitenlanden, geen geld naar EU /I en E en nul naar immigratie? Zoiets Camiel?:)
Ontwikkelingshulp 4.7 Mrd (2019 budget) waarvan 420 Mln voor opvang vluchtelingen Nederland.
Daarnaast afdracht EU 2019 netto ongeveer 8 Mrd.
Dus samen 12.7 Mrd.

Ik pik er even ééntje uit; verlaging van BTW naar 0%. Begroting 2020 inkomsten van de overheid vwb BTW zijn 58.4 Mrd. Dus door volledig stoppen met de 3 eerder genoemde punten kunnen we ietsje meer dan 2.5 maand per jaar géén BTW afdracht organiseren. Of; de BTW verlagen met 22%. En dan reken ik niet mee wat de negatieve effecten zijn van een EU-exit of de massale boycot onder het solidariteitsprincipe die we kunnen verwachten vanuit het buitenland door volledig te stoppen met alle ontwikkelingshulp en opvang vluchtelingen, waardoor ook jij minder omzet zou draaien.

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Camiel » 16 sep 2020, 13:25

Robin schreef: 16 sep 2020, 12:56 @Camiel deze al gelezen. Dit is hoe 'links' in het algemeen over 'rechts' en PVV denkers denkt. Heel democratisch....
Robin schreef: 14 sep 2020, 02:07 Mijn mening is dat mijnheer Schimmelpenninck de pot is die de ketel verwijt. Z’n morele superioriteitsgevoel en marxistische zelfgenoegzaamheid lijkt mij een gevaar voor onze samenleving:

https://www.volkskrant.nl/cs-bb50fa4f
Ik vind het eigenlijk best een goed artikel als je het persoonlijke sausje van de auteur weg denkt, want ik begrijp zeker wel wat je bedoelt met het superioriteitsgevoel. Maar het feit dat je een mening hebt moet niet automatisch betekenen dat die mening ook gehoord moet worden. In de Middeleeuwen, als er iemand op het dorpsplein heel hard dronken stond te schreeuwen was die persoon gewoon de dorpsgek. Misschien zat er wel logica in z'n geschreeuw, maar die persoon werd niet gezien als betrouwbaar. Tegenwoordig kun je de grootste onzin op sociale media 'schreeuwen', en het is bijna de sport om elkaar te 'one-uppen' en het verhaal zo gek mogelijk te maken, en om één of andere onverklaarbare reden gaan er dan toch altijd weer anderen mee aan de haal als het ware 'de waarheid'. Tuurlijk, er zitten ook goeie kanten aan en er zijn echt wel doofpotten ontdekt of ontmaskerd via sociale media, maar men moet een keer kappen met alles wat 'op feesboek hep gestaan' klakkeloos aan te nemen als waarheid.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bert ///M3 » 16 sep 2020, 13:34

Personen die in mijn dorp dronken heel hard op het plein staan te schreeuwen zijn gewoon nog steeds de dorpsgek :lol:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 16 sep 2020, 13:43

Camiel schreef: 16 sep 2020, 12:53
Robin schreef: 16 sep 2020, 12:36 Dus wie behartigt mijn belangen. Klein ondernemer met redelijk eigen vermogen en variabel inkomen?

Als ik Camiel's betoog goed lees: De PVV dus:-)

Dank Camiel. :beer:
Als je puur af gaat op standpunten wel. Ik mis echter wel de geloofwaardigheid van de PVV want ik vind ze vaak incoherent/tegenstrijdig (inzetten op budget voor armoedebestrijding terwijl je het tegelijkertijd moeilijker maakt om úit de armoede te komen doordat je geen bijstand of schuldhulpverlening kunt aanvragen?) en heb weinig realistische uitvoerbare plannen gezien vanuit de PVV waarbij de rekening niet volledig zou worden doorgeschoven naar toekomstige generaties.

Het verlagen van inkomstenbelasting, BTW naar 0% en naar beneden draaien van de AOW leeftijd klinkt leuk (tuurlijk wil ik dat ook! Zie hier de PVV lokkertjes) maar wie of wat gaat dat betalen? En; ten koste van wat? Ik zou bijvoorbeeld graag eens een ‘alternatieve begroting’ zien van de PVV.
Die berekening staat in hun verkiezingsprogramma

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 sep 2020, 14:01

Interessante uiteenzetting van kosten Camiel. Dank(not kidding) Tuurlijk kan de BTW nooit naar nul. maar 15% zou een begin zijn.

Over Schimmelpenninck's betoog. De vraag is. Wie is hier de schreeuwende dorpsgek? Dat kan twee kanten op:)

Links doet daaraan net zo goed mee natuurlijk he..
Bert ///M3 schreef: 16 sep 2020, 13:34 Personen die in mijn dorp dronken heel hard op het plein staan te schreeuwen zijn gewoon nog steeds de dorpsgek :lol:
Nou ik noem Schimmelpennick niet meteen de dorpsgek. Wel een latente pedo. En een hufter. Antidemocraat. Communist. Met hoop op 'n plekje bovenin de Stalinistische hierarchie. Gevaar voor Nederland.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 sep 2020, 14:05

100 jaar sociaal democratie en communisme wereldwijd heeft laten zien dat het niet de toekomst mag en kan zijn.

:coffee:

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Camiel » 16 sep 2020, 14:20

Luco schreef: 16 sep 2020, 13:43
Camiel schreef: 16 sep 2020, 12:53
Robin schreef: 16 sep 2020, 12:36 Dus wie behartigt mijn belangen. Klein ondernemer met redelijk eigen vermogen en variabel inkomen?

Als ik Camiel's betoog goed lees: De PVV dus:-)

Dank Camiel. :beer:
Als je puur af gaat op standpunten wel. Ik mis echter wel de geloofwaardigheid van de PVV want ik vind ze vaak incoherent/tegenstrijdig (inzetten op budget voor armoedebestrijding terwijl je het tegelijkertijd moeilijker maakt om úit de armoede te komen doordat je geen bijstand of schuldhulpverlening kunt aanvragen?) en heb weinig realistische uitvoerbare plannen gezien vanuit de PVV waarbij de rekening niet volledig zou worden doorgeschoven naar toekomstige generaties.

Het verlagen van inkomstenbelasting, BTW naar 0% en naar beneden draaien van de AOW leeftijd klinkt leuk (tuurlijk wil ik dat ook! Zie hier de PVV lokkertjes) maar wie of wat gaat dat betalen? En; ten koste van wat? Ik zou bijvoorbeeld graag eens een ‘alternatieve begroting’ zien van de PVV.
Die berekening staat in hun verkiezingsprogramma
Met alle respect Luco, als jij bij een klant aankomt met een dergelijke berekening, dan wordt je toch ook weggelachen? Ik denk dat het niet voor niks is dat de PVV haar verkiezingsprogramma niet laat doorrekenen door het CPB, i.t.t. andere partijen. Zo ziet een duidelijke onderbouwing er wat mij betreft uit. Maar laten we het even uiteenzetten.

Nederland de-islamiseren levert 7.2 miljard op. Buiten de uitgaven aan islamitische vluchtelingen zie ik weinig significant besparingspotentieel en weet ik niet hoe het sluiten van moskeeën en verbieden van Koran daarbij gaat helpen. Het vastzetten van radicalen kost alleen maar geld, maar dat zijn er ook geen duizenden. Stoppen met 'ontwikkelingshulp, windmolens, innovatie, omroep enz.' levert 10 miljard op? Ontwikkelingshulp en omroep kan ik plaatsen, maar wat is 'enz'? Voor zover ik weet plaatst Nederland zelf geen windmolens maar geven ze hoogstens subsidie, en dat hoeft inmiddels (sinds 2018) ook niet meer. Wat is de gevolgschade voor een service-gedreven innovatieland (weinig maak-industrie) als Nederland om te 'stoppen met innovatie'? En hoe definieer je dan 'stoppen met innovatie'? Wat nou als innovatie kan helpen om huizen makkelijker en goedkoper te bouwen waardoor de huren omlaag kunnen? En nog een punt; Nederland uit de EU zou budgetneutraal zijn?

Dan aan de 'goede kant'; het verlagen van huren (voor wie, wat en hoeveel?), inkomstenbelasting omlaag (zelfde vraag?). AOW omlaag naar 65 en pensioenen indexeren zou 3.5 miljard kosten, maar wat kost dat volgend jaar? En het jaar erna? En in 2050 als de vergrijzing op volle toeren is? Ik denk minimaal het drie-viervoudige. Of het gaat puur om zieltjes winnen op korte termijn en is het geen permanente oplossing en de jeugd kan er later in stikken?

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 16 sep 2020, 15:16

Robin schreef: 16 sep 2020, 12:34 TomGTR de 'zeperds' van Baudet zijn een peuleschil met alle list en bedrog waar Rutte ons mee heeft(om) gekocht. Dat zie jij ook wel.
En jij denk echt dat dat balletje een normale ploeg om zich heen kan bouwen? Een technocraten regering ben ik ook wel klaar mee nadat bij LPF blijkt dat dat vooral bestaat uit ijdele ondernemers op zoek naar hun 5 minutes of fame en wat uitgerangeerde politici.Maar goed, ik weet dat sommige mensen gek zijn op drammers (drammen) :kikker:

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 sep 2020, 15:24

tomgtr schreef: 16 sep 2020, 15:16
Robin schreef: 16 sep 2020, 12:34 TomGTR de 'zeperds' van Baudet zijn een peuleschil met alle list en bedrog waar Rutte ons mee heeft(om) gekocht. Dat zie jij ook wel.
En jij denk echt dat dat balletje een normale ploeg om zich heen kan bouwen? Een technocraten regering ben ik ook wel klaar mee nadat bij LPF blijkt dat dat vooral bestaat uit ijdele ondernemers op zoek naar hun 5 minutes of fame en wat uitgerangeerde politici.
Dat was inderdaad treurnis. Leefde Pim Fortuijn nog maar....

Punt is dat mijn vertrouwen in Rutte op -273 graden zit. Jij hebt altijd een weerwoord en is je goed recht, maar komop deze kant wil ik niet uit Tom.


En alsof dat balletje TB geen normale ploeg om zich heen kan bouwen, dit kabinet dan wél normaal is? Nogmaals, wat is normaal....

Allemaal triestheid treurnis zelfingenomenheid, list & bedrog. Maar ze zien d'r niet als tokkies uit en ze schreeuwen niet en bezigen geen duidelijke klare taal....

Dus zijn ze normaal?

Laat me niet lachen. Dát zijn de ergsten.



:coffee:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 16 sep 2020, 15:41

Camiel schreef: 16 sep 2020, 14:20
Luco schreef: 16 sep 2020, 13:43
Camiel schreef: 16 sep 2020, 12:53

Als je puur af gaat op standpunten wel. Ik mis echter wel de geloofwaardigheid van de PVV want ik vind ze vaak incoherent/tegenstrijdig (inzetten op budget voor armoedebestrijding terwijl je het tegelijkertijd moeilijker maakt om úit de armoede te komen doordat je geen bijstand of schuldhulpverlening kunt aanvragen?) en heb weinig realistische uitvoerbare plannen gezien vanuit de PVV waarbij de rekening niet volledig zou worden doorgeschoven naar toekomstige generaties.

Het verlagen van inkomstenbelasting, BTW naar 0% en naar beneden draaien van de AOW leeftijd klinkt leuk (tuurlijk wil ik dat ook! Zie hier de PVV lokkertjes) maar wie of wat gaat dat betalen? En; ten koste van wat? Ik zou bijvoorbeeld graag eens een ‘alternatieve begroting’ zien van de PVV.
Die berekening staat in hun verkiezingsprogramma
Met alle respect Luco, als jij bij een klant aankomt met een dergelijke berekening, dan wordt je toch ook weggelachen? Ik denk dat het niet voor niks is dat de PVV haar verkiezingsprogramma niet laat doorrekenen door het CPB, i.t.t. andere partijen. Zo ziet een duidelijke onderbouwing er wat mij betreft uit. Maar laten we het even uiteenzetten.

Nederland de-islamiseren levert 7.2 miljard op. Buiten de uitgaven aan islamitische vluchtelingen zie ik weinig significant besparingspotentieel en weet ik niet hoe het sluiten van moskeeën en verbieden van Koran daarbij gaat helpen. Het vastzetten van radicalen kost alleen maar geld, maar dat zijn er ook geen duizenden. Stoppen met 'ontwikkelingshulp, windmolens, innovatie, omroep enz.' levert 10 miljard op? Ontwikkelingshulp en omroep kan ik plaatsen, maar wat is 'enz'? Voor zover ik weet plaatst Nederland zelf geen windmolens maar geven ze hoogstens subsidie, en dat hoeft inmiddels (sinds 2018) ook niet meer. Wat is de gevolgschade voor een service-gedreven innovatieland (weinig maak-industrie) als Nederland om te 'stoppen met innovatie'? En hoe definieer je dan 'stoppen met innovatie'? Wat nou als innovatie kan helpen om huizen makkelijker en goedkoper te bouwen waardoor de huren omlaag kunnen? En nog een punt; Nederland uit de EU zou budgetneutraal zijn?

Dan aan de 'goede kant'; het verlagen van huren (voor wie, wat en hoeveel?), inkomstenbelasting omlaag (zelfde vraag?). AOW omlaag naar 65 en pensioenen indexeren zou 3.5 miljard kosten, maar wat kost dat volgend jaar? En het jaar erna? En in 2050 als de vergrijzing op volle toeren is? Ik denk minimaal het drie-viervoudige. Of het gaat puur om zieltjes winnen op korte termijn en is het geen permanente oplossing en de jeugd kan er later in stikken?
Het was ook sarcastisch bedoeld, want het is een flutberekening

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 16 sep 2020, 15:48

tomgtr schreef: 16 sep 2020, 15:16 bij LPF blijkt dat dat vooral bestaat uit ijdele ondernemers op zoek naar hun 5 minutes of fame en wat uitgerangeerde politici.
Begrijp ik nu goed dat jij geen fan bent van bijvoorbeeld een Hilbrand Nawijn?
Dat was toch een fantastische minister, een rolmodel voor de rest van politiek Nederland :lol:


Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 16 sep 2020, 16:04

Elise schreef: 16 sep 2020, 15:48
tomgtr schreef: 16 sep 2020, 15:16 bij LPF blijkt dat dat vooral bestaat uit ijdele ondernemers op zoek naar hun 5 minutes of fame en wat uitgerangeerde politici.
Begrijp ik nu goed dat jij geen fan bent van bijvoorbeeld een Hilbrand Nawijn?
Dat was toch een fantastische minister, een rolmodel voor de rest van politiek Nederland :lol:

Of Heinsbroek, of die eikel met dat belletje. Pfffff

En Robin, ik heb geen weerwoord, ik heb een mening. Mocht je een eigen draadje willen waarin alleen jij mag oreeren of tegelwijsheden met ons wil delen, prima. :coffee:

Ik ben het 100 pct met je eens dat de VVD een kant uit gaat waar ik me minder en minder kan vinden. Maar ik zie nog steeds geen alternatief. En ja, Rutte is glad. Maar politiek bedrijven is een vak, of je dat nou leuk vindt of niet. In een zo gefragmenteerd en gepolariseerd politiek landschap heb je weinig keus dan hier en daar tegen partijen aan te schurken waar je normaal nooit voor zou kiezen. En daar horen helaas compromissen bij. Ben ik blij met die compromissen? Nee. Ben ik blij dat Rutte er zit (wat volgens mij nog de enige reden is dat we nog geen links kabinet hebben waar Klaver/Asscher/Jetten hun idiote ideeën nog verder doorvoeren)? Ja.

Als ik een alternatief zou hebben zou ik ervoor stemmen. Nog in Baudet, nog in Wilders zie ik (voor mij) een alternatief. Sterker nog, een stem daarvoor maakt de kans op een links blok alleen nog maar groter. Als jij daar wel een werkbaar alternatief in ziet, lekker voor stemmen. Maar zoals ik jou ken zou ik dat toch meer als een proteststem definiëren.

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Camiel » 16 sep 2020, 16:07

Luco schreef: 16 sep 2020, 15:41 Het was ook sarcastisch bedoeld, want het is een flutberekening
Excuses, dat had ik er niet uitgehaald. Ik ben van de MSN generatie dus ik heb smiley's nodig om geschreven sarcasme te begrijpen :tooth:

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 sep 2020, 16:36

@TomGTR, maar dan kunnen we nóg niks.
(Weerwoord=mening overigens!)

Jouw verhaal hoor ik ook al 30x hetzelfde(en ik weet mijn verhaal voor jou 40x/ idem):-)

Dus wat schiet dat op in de NL politiek?
Rutte maakt 't niet waar heeft 't nooit waargemaakt, is een man van niet aan z'n woord houden. Dat is z'n hobby. Normaal doen zogenaamd, maar ondertussen. Wel woorden geen daden.
Ik dacht dat dat in en om R'dam anders lag?:)

Hoe komt 'rechts' weer aan de macht en hoe draaien we deze linkse business een loer. Wie weet de oplossing en wat te stemmen.
Totnutoe heeft voor MIJ PERSOONLIJK nu de PVV de meeste kans, en já dat is een proteststem voor 80%. Wat is het alternatief dan??

De leugen regeert.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 16 sep 2020, 16:41

Als ik de peilingen zo bekijk: VVD, PVV en FVD zou een mooi stukje respectering van de democratie zijn.
Nog even het CDA verleiden om mee te doen, maar dat moet wel kunnen als we weer een beetje normaal tegen de boeren doen.
Dat levert in geval 4 jaar mooi theater op.

Als het daarmee met het beleid nog lijkt of links aan de knoppen zit, kunnen we er beter helemaal mee stoppen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 16 sep 2020, 16:50

Ach, nog 25 jaar hebben alle vrouwen een hoofddoek en roepen we allemaal allah akbar

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Shakes » 16 sep 2020, 16:52

Ik ben het 100 pct met je eens dat de VVD een kant uit gaat waar ik me minder en minder kan vinden. Maar ik zie nog steeds geen alternatief. En ja, Rutte is glad. Maar politiek bedrijven is een vak, of je dat nou leuk vindt of niet. In een zo gefragmenteerd en gepolariseerd politiek landschap heb je weinig keus dan hier en daar tegen partijen aan te schurken waar je normaal nooit voor zou kiezen. En daar horen helaas compromissen bij. Ben ik blij met die compromissen? Nee. Ben ik blij dat Rutte er zit (wat volgens mij nog de enige reden is dat we nog geen links kabinet hebben waar Klaver/Asscher/Jetten hun idiote ideeën nog verder doorvoeren)? Ja.
Dit eigenlijk precies.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 sep 2020, 17:05

Luco schreef: 16 sep 2020, 16:50 Ach, nog 25 jaar hebben alle vrouwen een hoofddoek en roepen we allemaal allah akbar
het enige leuke daaraan is dat 'westerse' vrouwen hun plaats weer weten. :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 16 sep 2020, 17:06

Shakes schreef: 16 sep 2020, 16:52
Ik ben het 100 pct met je eens dat de VVD een kant uit gaat waar ik me minder en minder kan vinden. Maar ik zie nog steeds geen alternatief. En ja, Rutte is glad. Maar politiek bedrijven is een vak, of je dat nou leuk vindt of niet. In een zo gefragmenteerd en gepolariseerd politiek landschap heb je weinig keus dan hier en daar tegen partijen aan te schurken waar je normaal nooit voor zou kiezen. En daar horen helaas compromissen bij. Ben ik blij met die compromissen? Nee. Ben ik blij dat Rutte er zit (wat volgens mij nog de enige reden is dat we nog geen links kabinet hebben waar Klaver/Asscher/Jetten hun idiote ideeën nog verder doorvoeren)? Ja.
Dit eigenlijk precies.
Ook voor mij de reden om toch VVD te stemmen en blij te zijn dat Mark er zit.
Al die snipper partijen zoals PVV, FVD is veel schreeuwen weinig wol, dat wordt alleen maar ruzie een voortijdige breakup van een kabinet en niks bereikt.

En al de rest is nog veel linkser dan VVD

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 16 sep 2020, 17:06

Robin schreef: 16 sep 2020, 17:05
Luco schreef: 16 sep 2020, 16:50 Ach, nog 25 jaar hebben alle vrouwen een hoofddoek en roepen we allemaal allah akbar
het enige leuke daaraan is dat 'westerse' vrouwen hun plaats weer weten. :tooth:
Ja, de keuken.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 16 sep 2020, 17:13

Qua politiek ben ik in een volkomen lethargische en flegmatische modus beland.

Kortom; het zal me aan de derrière oxideren.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 16 sep 2020, 17:24

Als je van school/universiteit komt, wil een baan als bestuurder, dan ga je de politiek in.
Daar raden zij je aan om een paar jaartje in de tweedekamer te zitten om ervaring op te doen.
Daarna kan je solliciteren naar een mooie bestuursfunctie.

Dat is de waarde v/d tweedekamerleden.
De bestuurders in het bovenste echelon azen op een topfunctie bij de EU of nog liever bij de UNO.

Ze zijn waard, een pond pruimen, dus niks voor de burgers, die zitten alleen maar op facebook of kijken RTL of op DF.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 16 sep 2020, 20:22

tomgtr schreef: 16 sep 2020, 16:04
Ik ben het 100 pct met je eens dat de VVD een kant uit gaat waar ik me minder en minder kan vinden. Maar ik zie nog steeds geen alternatief. En ja, Rutte is glad. Maar politiek bedrijven is een vak, of je dat nou leuk vindt of niet. In een zo gefragmenteerd en gepolariseerd politiek landschap heb je weinig keus dan hier en daar tegen partijen aan te schurken waar je normaal nooit voor zou kiezen. En daar horen helaas compromissen bij. Ben ik blij met die compromissen? Nee. Ben ik blij dat Rutte er zit (wat volgens mij nog de enige reden is dat we nog geen links kabinet hebben waar Klaver/Asscher/Jetten hun idiote ideeën nog verder doorvoeren)? Ja.

Als ik een alternatief zou hebben zou ik ervoor stemmen. Nog in Baudet, nog in Wilders zie ik (voor mij) een alternatief. Sterker nog, een stem daarvoor maakt de kans op een links blok alleen nog maar groter. Als jij daar wel een werkbaar alternatief in ziet, lekker voor stemmen. Maar zoals ik jou ken zou ik dat toch meer als een proteststem definiëren.
Had mijn huidige politieke gedachten niet beter kunnen verwoorden Tom. Het wordt wellicht tijd voor een echte kiesdrempel. En dan alle zetels van splinterpartijen naar de grootste partij. Zet hem dan bijv. maar op 10 zetels die kiesdrempel.

Gr Ron

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 16 sep 2020, 23:16

Martijn_bmw schreef: 16 sep 2020, 17:06 Al die snipper partijen zoals PVV, FVD
WTF?
De op 1 na grootste partij in de 2e kamer een snipper partij noemen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], erwin20vt, Mark, tomgtr, vigilante en 339 gasten