Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4495
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eeuwe » 14 sep 2020, 08:45


Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 14 sep 2020, 14:17

Amsterdam is het Zimbabwe van Europa aan het worden
Akwasi wil ongelijk behandeld worden. Wat? Hij strijdt toch tegen het racisme en dus voor gelijkheid: gelijke gevallen dienen gelijk te worden behandeld? Naïevelingen in onze wereld verwarren Akwasi en andere activisten met Nelson Mandela. Hij ging 27 jaar de gevangenis in voor zijn opvatting inzake het gelijkheidsbeginsel. Als Akwasi voor gelijkheid strijdt, dan moet hij het OM verzoeken om hem juist te vervolgen. Een echte politieke activist gebruikt de rechtszaal voor een vurig pleidooi voor zijn idealen.

Verzet tegen tirannie is nogal tragisch en heldhaftig, maar de burgerlijke ongehoorzaamheid in een democratie eindigt niet zelden in een hartelijke komedie.

De serieuze kwestie in de Akwasi-zaak is echter niet Akwasi zelf, maar het OM, de instantie die belast is met het vervolgen van strafbare feiten. De politie en het OM dreigen zichzelf en daardoor de rechtsstaat in verlegenheid en diskrediet te brengen. Dat krijg je wanneer je je oren te luister legt bij de rappers van inclusiviteit en diversiteit. Ze hadden moeten weten dat de diversocracy in werkelijkheid een ernstige aantasting van het gelijkheidsbeginsel teweegbrengt. Omdat deze vorm van diversiteit juist is gebaseerd op gender, huidskleur en afkomst. Terwijl het gelijkheidsbeginsel de gelijke behandeling van alle gelijke gevallen ongeacht huidskleur, afkomst of gender inhoudt.

De diversiteitsideologen en activisten willen dat ze, soms ondanks de beperktheid van hun talent, worden voorgetrokken: discriminatie in optima forma.

Het begon op 1 juni, toen de Amsterdamse politie en burgemeester de openlijke schending van de coronamaatregelen in de hoofdstad hebben toegestaan. Dit gebeurde niet vanwege een dramatische gebeurtenis in Nederland. Halsema juichte de schending van de veiligheidswetten inzake het coronavirus toe, omdat in Amerika een crimineel bij excessief en ontoelaatbaar politiegeweld omkwam.

Op hetzelfde moment vertrouwden ze de geestelijke zorg van het volk toe aan de activistische rappers van de BLM: „Op het moment dat ik in november een Zwarte Piet zie, ik trap hoogstpersoonlijk op zijn gezicht.” Hoe zouden het OM en de politie hebben geoordeeld wanneer een dierenactivist de opgewonden massa toespreekt en zegt: „Op het moment dat ik een moslim zie, die het offerfeest viert, ik trap hoogstpersoonlijk op zijn gezicht.” Zwarte Piet en ook moslims zijn de reële mensen: de een vermomt zich als Zwarte Piet en de ander gelooft in islam.

Toch seponeerde het OM de Akwasi-zaak: „Het risico op geweld vermindert door een publieke terugtrekking van zijn woorden. Zo kan eenieder zich veilig voelen tijdens de komende Sinterklaasperiode.” Een vreemde redenering. Het zou anders zijn, wanneer Akwasi het OM belooft dat hij tot en met Sinterklaasfeest via massamedia activisten gaat oproepen om het Sinterklaasfeest met rust te laten. Maar dat hebben ze niet afgesproken.

Met dit besluit schendt het OM twee belangrijke rechtsbeginselen die rechtstreeks voortvloeien uit het gelijkheidsbeginsel, namelijk de rechtszekerheid en de rechtsgelijkheid. Voor de verdachten die een deel der bevolking bedreigen met geweld, bestaat er geen zekerheid meer over de vraag hoe de autoriteiten met hen zouden omgaan. De enige aanwijzing die we nu hebben is de huidskleur van de verdachte. Welkom in het apartheidsregiem!

De Akwasi-zaak toont ook nog de belangenverstrengelingen binnen het OM. De Telegraaf meldde dat officier van justitie Jacobien Vreekamp, die namens het Openbaar Ministerie de beslissing ondertekende om rapper Akwasi niet te vervolgen, tot voor kort samenwerkte met Kick Out Zwarte Piet (KOZP)-activist Mitchell Esajas. Allebei zaten in het bestuur van het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam. Het Amsterdamse OM laat zich feitelijk door Meldpunt Discriminatie en activisten adviseren over het meest gevoelige politieke vraagstuk van deze tijd, namelijk discriminatie. Juist moet de politie KOZP en andere activisten in de gaten houden. Betrek dus de activisten niet bij de overheidsorganen en de beoordeling van strafbare feiten zoals discriminatie.

Amsterdam is aardig op weg om het Zimbabwe van Europa te worden: geen rechtsbeginselen, geen zuiverheid van oogmerk, geen onderscheid tussen overheid en private bewegingen, en het centrum van witwassen.

Deze belangenverstrengeling van een officier van justitie houdt tevens de schending van de rechtszekerheid in. Omdat de verdachte niet meer weet namens wie het machtige orgaan van de overheid, namelijk het OM spreekt: namens KOZP of namens een redelijk en onpartijdig Openbaar Ministerie.

Van witte privileges naar zwarte privileges is echt geen vooruitgang. Zie de vruchten van de BLM: willekeur, rechtsonzekerheid en rechtsongelijkheid.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2918377 ... het-worden

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door SlowCo » 14 sep 2020, 15:10

Zeer goed stuk van Afshin Ellian!

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 15 sep 2020, 12:57

Graaf Slis
Lmaoo 😄

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JeroenT » 15 sep 2020, 19:45

https://www.telegraaf.nl/nieuws/9962221 ... o-per-jaar

3x modaal per maand.

Past mooi bij het gemiddelde van DF toch. :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 15 sep 2020, 19:48

mooi zakcentje hoor.

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Camiel » 16 sep 2020, 10:14

Nou die hoeft geen studieschuld aan te gaan denk ik zo

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 sep 2020, 10:23

Wat vinden we hier van? Een notabene 'rechtse' premier vraagt de (extreem) linkse oppositie om hulp??
Je stemt dus decennia VVD omdat middenstandspartij, opkomend voor ondernemers en rechts achtig.

https://www.nu.nl/politiek/6077694/rutt ... redirect=1

Dit wordt dus weer FvD of misschien zelfs PVV voor mij. Dit kan voor mij persoonlijk en in mijn ogen niet goedgepraat. Wat een lul die Rutte. Wat een totale lul.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 16 sep 2020, 10:26

Robin schreef: 16 sep 2020, 10:23 Wat een lul die Rutte. Wat een totale lul.
+1

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door WJ » 16 sep 2020, 10:50

Ik snap het probleem niet zo? Hij gaat toch niet met allemaal links standpunten in zee, eerder andersom... Lijkt me eerder of die de oppositie vraagt om "niet zo moeilijk te doen" de komende tijd?

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 sep 2020, 10:59

WJ schreef: 16 sep 2020, 10:50 Ik snap het probleem niet zo? Hij gaat toch niet met allemaal links standpunten in zee, eerder andersom... Lijkt me eerder of die de oppositie vraagt om "niet zo moeilijk te doen" de komende tijd?
Hij is al tijden de marionet van links. Klimaat, CO2, 100kmh, Stikstof dat soort zaken. Buigen als 'n knipmes. Voor wat?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 16 sep 2020, 11:02

De ruggengraat van een kwal.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 16 sep 2020, 11:34

Er is niks rechts meer aan de VVD.
Als ik de Nederlandse partijen hun lijstverbindingen doortrek naar de Europese, zie je dat Europa geregeerd wordt door een hele grote CDA/PVDA meerderheid.
Alles is zo links als een toeter, en de VVD waait gewoon mee, anders worden ze ondergesneeuwd.
(En de VVD lijstverbinding is dezelfde partij als D66, dus dat zegt ook al genoeg)

edit: Wat visualisatie om te zien hoe de koek verdeeld is.
Afbeelding

Totaal geen ruimte om een rechtse bek op te zetten.
Ja hier in NL voor de buhne maar meer ook niet.
De VVD is een tandeloze leeuw.
Laatst gewijzigd door smiley op 16 sep 2020, 12:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 16 sep 2020, 11:37

Rutte is de vijfde colonne in de VVD.

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Camiel » 16 sep 2020, 12:12

Robin schreef: 16 sep 2020, 10:59
WJ schreef: 16 sep 2020, 10:50 Ik snap het probleem niet zo? Hij gaat toch niet met allemaal links standpunten in zee, eerder andersom... Lijkt me eerder of die de oppositie vraagt om "niet zo moeilijk te doen" de komende tijd?
Hij is al tijden de marionet van links. Klimaat, CO2, 100kmh, Stikstof dat soort zaken. Buigen als 'n knipmes. Voor wat?
Als je klimaat bestempeld als een linkse hobby wel ja. Gelukkig ziet zélfs Rutte in dat dit iets is wat iedereen aan gaat, en niet alleen maar links of rechts.

En daarnaast; ook een rechtse partij kan ‘linkse’ standpunten hebben. Zie: PVV.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 16 sep 2020, 12:19

Camiel schreef: 16 sep 2020, 12:12
Robin schreef: 16 sep 2020, 10:59
WJ schreef: 16 sep 2020, 10:50 Ik snap het probleem niet zo? Hij gaat toch niet met allemaal links standpunten in zee, eerder andersom... Lijkt me eerder of die de oppositie vraagt om "niet zo moeilijk te doen" de komende tijd?
Hij is al tijden de marionet van links. Klimaat, CO2, 100kmh, Stikstof dat soort zaken. Buigen als 'n knipmes. Voor wat?
Als je klimaat bestempeld als een linkse hobby wel ja. Gelukkig ziet zélfs Rutte in dat dit iets is wat iedereen aan gaat, en niet alleen maar links of rechts.

En daarnaast; ook een rechtse partij kan ‘linkse’ standpunten hebben. Zie: PVV.
Pvv is een linkse partij met 1 rechts standpunt

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 16 sep 2020, 12:24

Nee, PVV is een partij die roept wat ze moeten roepen om zoveel mogelijk zieltjes te winnen in hun vijver. Ze zijn rechts op meerdere gebieden. Nog wel gebieden waar ik het mee eens ben ook, maar dramatisch links op andere gebieden. Net wat meeste impact heeft op de gewone witte man.

Nou was ik bijna alle zeperds van Baudet vergeten en begin zo"n afkeer van VVD te krijgen dat er een heel klein beetje twijfel toesloeg bij me. Maar gister weer TB bij Jinek gezien, wat een met zichzelf ingenomen kwal is het. Hij is niet half zo welbespraakt als hij zelf denkt en zat echt alleen maar te drammen. Nee, ik ben er weer klaar mee. Wilders heeft nog meer sympathie van me dan Baudet!

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Camiel » 16 sep 2020, 12:31

Luco schreef: 16 sep 2020, 12:19
Camiel schreef: 16 sep 2020, 12:12
Robin schreef: 16 sep 2020, 10:59

Hij is al tijden de marionet van links. Klimaat, CO2, 100kmh, Stikstof dat soort zaken. Buigen als 'n knipmes. Voor wat?
Als je klimaat bestempeld als een linkse hobby wel ja. Gelukkig ziet zélfs Rutte in dat dit iets is wat iedereen aan gaat, en niet alleen maar links of rechts.

En daarnaast; ook een rechtse partij kan ‘linkse’ standpunten hebben. Zie: PVV.
Pvv is een linkse partij met 1 rechts standpunt
Ze hebben trekjes van links maar ik zou ze alsnog wel onder rechts scharen over het algemeen. Uiteraard immigratie maar ook vanuit economisch (denk aan bijstand (tegen/strenge voorwaarden), bindende CAO’s (tegen), participatiewet (voor), hypotheekrenteaftrek (voor), schuldhulpverlening (tegen/strenge voorwaarden)) en klimaat perspectief. Eigenlijk gewoon 50PLUS meets VVD. Harder optreden tegen alles wat niet binnen de doelgroep valt (wij tegen zij), de oudjes moeten meer geld krijgen en als je je schaapjes op het droge hebt (koophuis, geen schulden, vaste baan zonder CAO) heb je weinig te vrezen, maar het vangnet wordt vakkundig weggesneden. En de mensen die eigenlijk niet binnen deze doelgroep vallen (de laagopgeleide kleine man die in de schulden zit) worden gelokt met geroeptoeter maar heeft niet het besef dat de meeste PVV standpunten eigenlijk tegen hem of haar gekeerd zijn.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 sep 2020, 12:32

Camiel schreef: 16 sep 2020, 12:12
Robin schreef: 16 sep 2020, 10:59
WJ schreef: 16 sep 2020, 10:50 Ik snap het probleem niet zo? Hij gaat toch niet met allemaal links standpunten in zee, eerder andersom... Lijkt me eerder of die de oppositie vraagt om "niet zo moeilijk te doen" de komende tijd?
Hij is al tijden de marionet van links. Klimaat, CO2, 100kmh, Stikstof dat soort zaken. Buigen als 'n knipmes. Voor wat?
Als je klimaat bestempeld als een linkse hobby wel ja. Gelukkig ziet zélfs Rutte in dat dit iets is wat iedereen aan gaat, en niet alleen maar links of rechts.

En daarnaast; ook een rechtse partij kan ‘linkse’ standpunten hebben. Zie: PVV.
Laatste mee eens. Maar klimaat verander je niet op de huidige manier en niet met CO2 en dergelijke nonsense. Geen consensus. Iedereen roept maar wat, vaak gevoed financieel door bepaalde entiteiten en miljoenen die daar hun baan aan hebben te danken.... Door meer en zwaarder belasten van de burger gaan ze Aarde redden zoiets. Dan weet ik wel genoeg. Graaien.


Ik wilde dat ik geen PVV hoefde te stemmen, maarja je wordt zo wel bijna gedwongen. VVD wordt 'm niet meer voor mij.


Veel beloven en weinig geven doet 'n gek in vreugde leven....

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 16 sep 2020, 12:33

Camiel schreef: 16 sep 2020, 12:31
Luco schreef: 16 sep 2020, 12:19
Camiel schreef: 16 sep 2020, 12:12

Als je klimaat bestempeld als een linkse hobby wel ja. Gelukkig ziet zélfs Rutte in dat dit iets is wat iedereen aan gaat, en niet alleen maar links of rechts.

En daarnaast; ook een rechtse partij kan ‘linkse’ standpunten hebben. Zie: PVV.
Pvv is een linkse partij met 1 rechts standpunt
Ze hebben trekjes van links maar ik zou ze alsnog wel onder rechts scharen over het algemeen. Uiteraard immigratie maar ook vanuit economisch (denk aan bijstand (tegen/strenge voorwaarden), bindende CAO’s (tegen), participatiewet (voor), hypotheekrenteaftrek (voor), schuldhulpverlening (tegen/strenge voorwaarden)) en klimaat perspectief. Eigenlijk gewoon 50PLUS meets VVD. Harder optreden tegen alles wat niet binnen de doelgroep valt (wij tegen zij), de oudjes moeten meer geld krijgen en als je je schaapjes op het droge hebt (koophuis, geen schulden, vaste baan zonder CAO) heb je weinig te vrezen, maar het vangnet wordt vakkundig weggesneden. En de mensen die eigenlijk niet binnen deze doelgroep vallen (de laagopgeleide kleine man die in de schulden zit) worden gelokt met geroeptoeter maar heeft niet het besef dat de meeste PVV standpunten eigenlijk tegen hem of haar gekeerd zijn.
Mooi verwoord wel.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 sep 2020, 12:34

TomGTR de 'zeperds' van Baudet zijn een peuleschil met alle list en bedrog waar Rutte ons mee heeft(om) gekocht. Dat zie jij ook wel.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 sep 2020, 12:36

Dus wie behartigt mijn belangen. Klein ondernemer met redelijk eigen vermogen en variabel inkomen?

Als ik Camiel's betoog goed lees: De PVV dus:-)

Dank Camiel. :beer:

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 16 sep 2020, 12:53

Ben op zich wel benieuwd naar de standpunten van www.go2021.nl

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Camiel » 16 sep 2020, 12:53

Robin schreef: 16 sep 2020, 12:36 Dus wie behartigt mijn belangen. Klein ondernemer met redelijk eigen vermogen en variabel inkomen?

Als ik Camiel's betoog goed lees: De PVV dus:-)

Dank Camiel. :beer:
Als je puur af gaat op standpunten wel. Ik mis echter wel de geloofwaardigheid van de PVV want ik vind ze vaak incoherent/tegenstrijdig (inzetten op budget voor armoedebestrijding terwijl je het tegelijkertijd moeilijker maakt om úit de armoede te komen doordat je geen bijstand of schuldhulpverlening kunt aanvragen?) en heb weinig realistische uitvoerbare plannen gezien vanuit de PVV waarbij de rekening niet volledig zou worden doorgeschoven naar toekomstige generaties.

Het verlagen van inkomstenbelasting, BTW naar 0% en naar beneden draaien van de AOW leeftijd klinkt leuk (tuurlijk wil ik dat ook! Zie hier de PVV lokkertjes) maar wie of wat gaat dat betalen? En; ten koste van wat? Ik zou bijvoorbeeld graag eens een ‘alternatieve begroting’ zien van de PVV.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 sep 2020, 12:55

Minder geld naar arme buitenlanden, geen geld naar EU /I en E en nul naar immigratie? Zoiets Camiel?:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bokkepoot, Bram, ErikS, Estoque, Jaws, Kasteel, mark123, matthyssie, RS-Ron, Sabberjoch, vester86, Wout309t en 150 gasten