Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1092
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Marc Sierra » 06 sep 2020, 10:39

Ik kwam net op een Engels forum een getunede Nissan GTR tegen. Blijkbaar doet die 100-200 km/u in 3.1 sec en volgens de eigenaar zou hij waarschijnlijk nog sneller zijn als hij meer grip had. Nu is de 100-200 tijd gelijk aan de 0-100 km/u. :shock:

https://passionford.com/forum/restorati ... gtr-6.html

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Roy RS » 06 sep 2020, 11:54

Heftig

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Luco » 06 sep 2020, 11:59

prachtig die ethanol, maar je hebt er zoveel meer van nodig voor hetzelfde vermogen, motor blijft wel koeler.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Philipoo » 06 sep 2020, 12:31

En jammer dat E85 in NL niet geleverd wordt. Tegenwoordig kan je erg ver komen met flex sensors, waardoor je een E85 tune op je auto kan zetten voor circuit dagen en een normale 98 tune voor de rest van de tijd. Vooral bij dikke turbo blokken kan je flink meer vermogen pakken op E85

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Luco » 06 sep 2020, 12:40

Philipoo schreef: 06 sep 2020, 12:31 En jammer dat E85 in NL niet geleverd wordt. Tegenwoordig kan je erg ver komen met flex sensors, waardoor je een E85 tune op je auto kan zetten voor circuit dagen en een normale 98 tune voor de rest van de tijd. Vooral bij dikke turbo blokken kan je flink meer vermogen pakken op E85
kan je gewoon bestellen hoor

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Roy RS » 06 sep 2020, 13:55

Ik zie mezelf al met jerrycans e85 in de atom naar het circuit rijden 😂

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Philipoo » 06 sep 2020, 14:10

Roy RS schreef: 06 sep 2020, 13:55 Ik zie mezelf al met jerrycans e85 in de atom naar het circuit rijden 😂
Oliedrum op de bestuurdersstoel!

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door theo300pk+ » 07 sep 2020, 21:47

Robin schreef: 31 aug 2020, 19:21 Even geprobeerd. In standaard rijmodus, maar wel flipperen bij 7000 ofzo. Ik denk dit wordt niks. Qua gevoel. Maar 't ging meteen goed lol.

Meteen eerste keer: 100-200:7.91s
Da's dik 2 s onder de standaard waarde. Maar nu GTS mode 500PS.
Reed nog met 530/700Nm maar dit rijdt fijner.

Ik dacht vorige week 8s, en dat blijkt.
ik denk dat het nog wel sneller kan in alles in Sport/Plus MDM.
Maar na één keer vond ik 't wel klaar:)

Afbeelding
Je acceleratie van 100-200 is echt snel.
Is dat standaard of heb je een tune?
In ieder geval is het genieten met een surplus aan trekkracht. :df:

Theo

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Robin » 08 sep 2020, 08:02

@Theo. Ik rij in Stage 0 GTS 500PS modus. Kracht overal.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Roy RS » 08 sep 2020, 08:16

Robin schreef: 08 sep 2020, 08:02 @Theo. Ik rij in Stage 0 GTS 500PS modus. Kracht overal.
porsche gts? is dat dan een turbo?

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Robin » 08 sep 2020, 08:18

Roy RS schreef: 08 sep 2020, 08:16
Robin schreef: 08 sep 2020, 08:02 @Theo. Ik rij in Stage 0 GTS 500PS modus. Kracht overal.
porsche gts? is dat dan een turbo?
Porsche GTS is geen turbo natuurlijk. M4 GTS wel:)
Die tune is 't.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Roy RS » 08 sep 2020, 08:20

haha, ok, ik dacht al, die heeft toch helemaal geen porker...

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door JP » 08 sep 2020, 08:24

Robin schreef: 08 sep 2020, 08:18
Roy RS schreef: 08 sep 2020, 08:16
Robin schreef: 08 sep 2020, 08:02 @Theo. Ik rij in Stage 0 GTS 500PS modus. Kracht overal.
porsche gts? is dat dan een turbo?
Porsche GTS is geen turbo natuurlijk. M4 GTS wel:)
Die tune is 't.
BMW M2C SPORT GTS TUNE S55 6CIL 3.0L 24V TOP SPEED >300KM !!! VAN 0 NAAR 100 IN 3,4 SEC !!! 500PK BJ 2019
DIKKE BMW

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Philipoo » 08 sep 2020, 08:31

JP schreef: 08 sep 2020, 08:24
Robin schreef: 08 sep 2020, 08:18
Roy RS schreef: 08 sep 2020, 08:16

porsche gts? is dat dan een turbo?
Porsche GTS is geen turbo natuurlijk. M4 GTS wel:)
Die tune is 't.
BMW M2C SPORT GTS TUNE S55 6CIL 3.0L 24V TOP SPEED >300KM !!! VAN 0 NAAR 100 IN 3,4 SEC !!! 500PK BJ 2019
DIKKE BMW
VOL VOL VOL

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Roy RS » 08 sep 2020, 09:05

Heel vol, maar is dat die gts die Chris Harris helemaal ruk vond of is dat weer een andere😄

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Robin » 08 sep 2020, 10:01

Roy RS schreef: 08 sep 2020, 09:05 Heel vol, maar is dat die gts die Chris Harris helemaal ruk vond of is dat weer een andere😄
Dat is 'm.:)

Het gaat hier om de softwarematige tune.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Philipoo » 08 sep 2020, 10:02

Roy RS schreef: 08 sep 2020, 09:05 Heel vol, maar is dat die gts die Chris Harris helemaal ruk vond of is dat weer een andere😄
M2C met GTS tune. Maakt het nog niet een M4 gts. :tooth:

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door JeroenT » 10 sep 2020, 09:09

sitechris schreef: 27 aug 2020, 18:07
80-120
- Audi RS3 (2017, 544 pk): 2.0 sec
- BMW M5 Competition (625 pk): 2.1 sec
- Tesla Model 3 Performance (466 pk): 2.2 sec
- Audi S4 Avant B8 (529 pk): 2.3 sec
- SEAT Leon CUPRA R (391 pk): 2.3 sec
- Mercedes-Benz A45 AMG S (421 pk): 2.5 sec
- BMW M140i (340 pk): 2.6 sec
- Seat Leon Cupra R (300 pk): 2.8 sec
- Mini Clubman JCW (306 pk): 3.1 sec
- Mini Countryman JCW (306 pk): 3.4 sec
- VW Golf 7.5 GTI (245 pk): 3.6 sec
- BMW 330e (292 pk): 3.6 sec
- BMW 330D (265 pk): 3.8 sec
- Jaguar F-Type (300 pk): 3.8 sec
- Ford Fiesta ST (200 pk): 3.9 sec
- Audi Q3 Sportback (230 pk): 4.5 sec
- VW Polo GTI (200 pk): 4.6 sec
- Lexus GS 300 bj 2008 (249 pk): 4.7 sec
- Audi A5 Sportback 40 TFSI (190 pk): 4.8 sec
- SEAT Leon FR 1.5 TSI (150 pk): 5.4 sec
- Volkswagen Polo 1.0 TSI (147 pk): 5.8 sec
- Mini Cooper (136 pk): 5.8 sec
- Volkswagen Polo 1.0 TSI (95 pk): 8.1 sec

100-200
- Audi RS3 (2017, 544 pk): 7.6 sec
- BMW M5 competition (625 pk): 7.7 sec
- Audi S4 Avant B8 (529 pk): 9.0 sec
- SEAT Leon CUPRA R (391 pk): 9.6 sec
- Mercedes-Benz A45 AMG S (421 pk): 10.6 sec
- BMW M140i (340 pk): 10.8 sec
- Tesla Model 3 Performance (466 pk): 11.7 sec
- Seat Leon Cupra R (300 pk): 12.8 sec
- Mini Clubman JCW (306 pk): 13.8 sec
- Mini Countryman JCW (306 pk): 16.4 sec
- BMW 330e (292 pk): 16.6 sec
- VW Golf 7.5 GTI (245 pk): 16.8 sec
- BMW 330D (265 pk): 18.1 sec
- Jaguar F-Type (300 pk): 18.4 sec
- Lexus GS 300 bj 2008 (249 pk): 19.3 sec
- Ford Fiesta ST (200 pk): 20.8 sec
- Audi A5 Sportback 40 TFSI (190 pk): 22.8
- VW Polo GTI (200 pk): 25.8 sec
- Audi Q3 Sportback (230 pk): 27.9 sec
- SEAT Leon FR 1.5 TSI (150 pk): 33.3 sec
- Mini Cooper (136 pk): 34.6 sec
- Volkswagen Polo 1.0 TSI (147 pk): 43.1 sec

Kunnen de 100-160 tijden er ook in het lijstje bij? 100-200 is soms wat te lang en te snel bij gebrek aan ruimte.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Robin » 10 sep 2020, 09:46

3,96 :)

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door sitechris » 10 sep 2020, 21:40

@jeroenT: nee, die heb ik helaas niet bijgehouden en heb al vrel files deleted.

btb
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jun 2017, 09:46

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door btb » 04 okt 2020, 20:37

Heb geen draggy maar blijkbaar kan een aim laptimer ook in drag mode. Geen mooi plaatje maar iets uit de analyzer tool van aim. Mogelijkheden zijn wat beperkt dus heb met de delta tool de secties 80-120/100-160 handmatig gemarkeerd om de verlopen tijd te zien, niet doorgetrokken tot 200 omdat het ding max 0-160 kon loggen en geen 0-200. Links bovenin staat hoe lang het stuk in de delta duurde. 0-100 heeft geen zin, teveel wielspin.

80-120: 1.46s
80-120
80-120
Screenshot 2020-10-04 at 20.21.32.png (80.79 KiB) 3333 keer bekeken
100-160: 2.76
100-160
100-160
Screenshot 2020-10-04 at 20.22.45.png (129.02 KiB) 3333 keer bekeken

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Robin » 14 okt 2020, 12:40

De snelste(?) standaard daily ter wereld :-) vs een RS3.
Bijzondere uitslagen.

Kadett
Berichten: 4591
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Kadett » 14 okt 2020, 13:02

110pk meer dan de Turbo S, dus niet echt verrassend. Vanuit stilstand 911 altijd meer grip door de motor achterin.
Alleen die 'Wave' remschijven op de RS3. Lijken zo iel. 2x remmen en ze zijn te heet lijkt het.

En niet te vergeten de Audisteer met opwarm momentje :)

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door EvdP » 14 okt 2020, 13:05

110? 650 heeft die 911 toch? 66 pk verschil.

Kadett
Berichten: 4591
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Kadett » 14 okt 2020, 13:10

Oops... zat met de 760nm koppel in mijn hoofd :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarcH, Ralph Wolf en 142 gasten