Nu een huis kopen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7022
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Fabian » 08 sep 2020, 10:51

Top man, eindelijk! Gefeliciteerd :)

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1085
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Jeroen » 08 sep 2020, 10:51

Gefeliciteerd!

KoenM
Berichten: 1765
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Nu een huis kopen

Bericht door KoenM » 08 sep 2020, 10:56

///Joost schreef: 08 sep 2020, 10:35 Nou ja, nu ben ik zelf de 40 ook nog niet gepasseerd, en we hebben deze plaat vaker gedraaid, maar het klopt wel ja. Een hoop mensen hebben een korte termijnvisie (niet alleen jongelui), en weten niet hoe ze het beste met geld om moeten gaan. Ik ben van mening dat dit deels komt omdat het je op school niet geleerd wordt. Best vreemd als je er over nadenkt, want het is een van de meest basale zaken in het leven, je persoonlijke financien op orde hebben en houden.
Een huis kopen is voor velen de grootse schuld die ze in hun leven aan gaan, en in de regel worden voornamelijk de voordelen belicht, en niet de nadelen. Ook het beeld dat je 'hoort' te kopen als je eenmaal werkt is zo'n vervelend stigma. Er zijn veel betere manieren om je geld te laten renderen dan vastgoed waar je zelf in woont. Dus om die reden hoef je het niet te doen. Zeker als er nog geen kinderen in beeld zijn moet het makkelijk te doen zijn om wat geld opzij te leggen. Maar goed, je moet er wel wat voor laten. Geen dikke of tweede auto, geen huis met oprit, en geen design meubels de eerste jaren. Maar dat willen de meesten niet, zie ook: High Time Preference.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het rendement op je huis vergelijken met het rendement op een aandelen portefeuille gaat nogal mank, omdat je ook ergens moet wonen. Geld dat je aan huur kwijt bent rendeert ook niet echt..

Of je betaalt €1500 aan huur, of 1500€ aan hypotheek waarvan €1000 aflossing.

Dan is die laatste optie op termijn toch wel het best renderend.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4090
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Philipoo » 08 sep 2020, 11:02

matthyssie schreef: 08 sep 2020, 10:36 Goed nieuws! Het huis is mij gegund! In overleg de overdracht naar januari gezet, dubbel winst :).
Lekker bezig! Gefeliciteerd!

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nu een huis kopen

Bericht door tomgtr » 08 sep 2020, 11:06

matthyssie schreef: 08 sep 2020, 10:47 Bedankt allen!!

Garage was indd mooi geweest maar dat komt nog wel, zet hier nog wel eens wat nieuws op zodat er iig 1 binnen kan. Dit huis was gewoon erg netjes en mooi en de locatie is top. 300m van het centrum en toch groen voor de deur.

*edit: Precies Richard!
Wow, top. Dat is opeens snel gegaan. Tof man.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4090
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Philipoo » 08 sep 2020, 11:07

Btw, die opslag in de achtertuin kan best dienst doen als garage! Is breder dan mijn garage straks :bag:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nu een huis kopen

Bericht door ///Joost » 08 sep 2020, 11:13

KoenM schreef: 08 sep 2020, 10:56 Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het rendement op je huis vergelijken met het rendement op een aandelen portefeuille gaat nogal mank, omdat je ook ergens moet wonen. Geld dat je aan huur kwijt bent rendeert ook niet echt..

Of je betaalt €1500 aan huur, of 1500€ aan hypotheek waarvan €1000 aflossing.
De eerste jaren bestaan niet uit 2/3 aflossing, zowel bij annuiteiten- als een lineaire hypotheek niet. Je mag blij zijn met 5-10%. En ik heb het ook niet direct over een aandelenportefeuille. Er zijn meer manieren om je geld te laten rederen. Dat bedoel ik met gebrek aan onderwijzing. Er is beperkte kennis over de economie bij de gemiddelde burger.
Dan is die laatste optie op termijn toch wel het best renderend.
Wacht, nu heb je het over lange termijn. Zeker met je eens, op (lange) termijn is kopen meestal verstandiger. Mijn punt was dat starters komende vanaf kamers direct willen kopen, waarbij ze tot de laatste cent moeten lenen vanwege gebrek aan spaargeld. Wat is er mis met sparen en je eerste huis kopen rond je 30e? Effectief heb je dan 7-8 jaar om een potje op te bouwen. In de tussentijd huur je iets kleins (bij ouders inwonen is het goedkoopst, maar ik kan me voostellen dat velen dat niet trekken...zou ik ook niet kunnen).

Het probleem is dat de meesten flink spenderen bij hun eerste baan, omdat ze nooit geleerd werden hoe verstandig met geld om te gaan. Tegen de tijd dat ze iets willen kopen na een jaar of 3-4, is er geen spaargeld.

Elise
Berichten: 7263
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Elise » 08 sep 2020, 11:15

Leuke woning met die uitbouw :thumbup:

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2242
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Nu een huis kopen

Bericht door jos_br » 08 sep 2020, 11:19

Luco schreef: 07 sep 2020, 17:40
ow man, wat liggen die kanaal/breed plaatvloeren slecht
Euh Luco, wat zijn dat??(heb de ballen verstand van bouwen)
matthyssie schreef: 08 sep 2020, 10:36 Goed nieuws! Het huis is mij gegund! In overleg de overdracht naar januari gezet, dubbel winst :).
Vind het een opvallend goed gelukte aanbouw! Gefeliciteerd met de aankoop.

Jos.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3245
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Nu een huis kopen

Bericht door ADV » 08 sep 2020, 11:24

///Joost schreef: 08 sep 2020, 09:43
ArjandeV schreef: 07 sep 2020, 16:18 Bij ons schiet het mooi op, ze zijn vandaag begonnen met het metselen.

Schiet al mooi op.. 13.3m diep is het :-)
Lijkt me erg tof om zo je nieuwbouwhuisje te zien vorderen. :D Dat maakt het wachten misschien ook wat draaglijker. Hebben jullie al een goed idee over het interieur, qua vloeren, keuken, etc?
Veel meubels nemen we mee, we wonen nog maar 3 jaar in ons huidige huis. We krijgen beneden een visgraatvloer :P Goh, wie niet tegenwoordig. We krijgen bij de woonkamer een staal/glazen pui.
Dit idee:
Afbeelding

Eettafel wordt een 3x1 meter lange tafel met een eetbank en onze huidige eetkamerstoelen nemen we mee (we hebben nu 6, 4 met leuning, 2 zonder, we houden diegene met leuning).

Keuken, dit idee:
Afbeelding

Dus ja, al redelijk goed idee, we hebben ook 3 jaar geleden nieuwbouw gekocht, dus toch wel fijn om bekend te zijn met het proces..

Zonnepanelen liggen er ook op:
Afbeelding

Hehe..
Laatst gewijzigd door ADV op 08 sep 2020, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3245
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Nu een huis kopen

Bericht door ADV » 08 sep 2020, 11:25

matthyssie schreef: 08 sep 2020, 10:36 Goed nieuws! Het huis is mij gegund! In overleg de overdracht naar januari gezet, dubbel winst :).
Lekker! Gefeliciteerd man!

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Martijn_bmw » 08 sep 2020, 11:32

jos_br schreef: 08 sep 2020, 11:19
Luco schreef: 07 sep 2020, 17:40
ow man, wat liggen die kanaal/breed plaatvloeren slecht
Euh Luco, wat zijn dat??(heb de ballen verstand van bouwen)

Jos.
Dat zijn de betonplaten die plafond van de beneden en vloer van de bovenverdieping zijn.

@Arjan, haha idd.. ook bij ons komt er een PVC licht eiken visgraat in. Had van mij ook wel gewoon lange planken/stroken mogen zijn maar vriendin wilde graag de visgraat versie. En PVC omdat dat het beste warmte geleid icm de vloerverwarming die er in ligt.

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Mnrk » 08 sep 2020, 11:36

matthyssie schreef: 08 sep 2020, 10:36 Goed nieuws! Het huis is mij gegund! In overleg de overdracht naar januari gezet, dubbel winst :).
Leuk, gefeliciteerd! :thumbup:

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3245
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Nu een huis kopen

Bericht door ADV » 08 sep 2020, 11:37

Martijn_bmw schreef: 08 sep 2020, 11:32
jos_br schreef: 08 sep 2020, 11:19
Luco schreef: 07 sep 2020, 17:40
ow man, wat liggen die kanaal/breed plaatvloeren slecht
Euh Luco, wat zijn dat??(heb de ballen verstand van bouwen)

Jos.
Dat zijn de betonplaten die plafond van de beneden en vloer van de bovenverdieping zijn.

@Arjan, haha idd.. ook bij ons komt er een PVC licht eiken visgraat in. Had van mij ook wel gewoon lange planken/stroken mogen zijn maar vriendin wilde graag de visgraat versie. En PVC omdat dat het beste warmte geleid icm de vloerverwarming die er in ligt.
Ja same, wij krijgen de Floer Walvisgraat, dat is iets grover, grotere planken en daarmee iets rustiger..
Afbeelding

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nu een huis kopen

Bericht door ///Joost » 08 sep 2020, 11:39

Arjan, OK best een goed idee hebben jullie dus... :tooth:

Visgraad vind ik persoonlijk erg mooi, en is ook tijdloos. Dat zou mijn keuze ook zijn, als alles open lag. Mooie foto's!

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4090
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Philipoo » 08 sep 2020, 11:40

Afbeelding

Wij hebben ook visgraat. Wel wat klassieker want geen eiken maar afzelia. Wil deze kozijnen er bij ons uit halen om grotere kamers te maken, echter moet ik nog even uitvinden wat er boven de kozijnen zit aan materiaal en waar de latei zit..

KoenM
Berichten: 1765
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Nu een huis kopen

Bericht door KoenM » 08 sep 2020, 11:45

Ziet er mooi uit Arjan!
///Joost schreef: 08 sep 2020, 11:13
KoenM schreef: 08 sep 2020, 10:56 Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het rendement op je huis vergelijken met het rendement op een aandelen portefeuille gaat nogal mank, omdat je ook ergens moet wonen. Geld dat je aan huur kwijt bent rendeert ook niet echt..

Of je betaalt €1500 aan huur, of 1500€ aan hypotheek waarvan €1000 aflossing.
De eerste jaren bestaan niet uit 2/3 aflossing, zowel bij annuiteiten- als een lineaire hypotheek niet. Je mag blij zijn met 5-10%. En ik heb het ook niet direct over een aandelenportefeuille. Er zijn meer manieren om je geld te laten rederen. Dat bedoel ik met gebrek aan onderwijzing. Er is beperkte kennis over de economie bij de gemiddelde burger.
Ik heb hier een offerte liggen van de ABN. Netto maandlast van €1613 in het eerste volledige jaar, met €12824 aan aflossing in een heel jaar. Dan kom ik toch echt op 66.25% aflossing..

Dikgedrukt: Nou die vlieger gaat niet helemaal op. Ik heb dan wel 1 master minder dan Emi, maar wel in de finance hoek..

Mijn punt ging er meer om dat je rendement op assets waar je niks mee kunt, niet kunt/moet vergelijken met het rendement op iets dat je nodig hebt zoals een huis. En dat je dus niet het hele hypotheekbedrag kunt beleggen;)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Martijn_bmw » 08 sep 2020, 11:47

ArjandeV schreef: 08 sep 2020, 11:37
Martijn_bmw schreef: 08 sep 2020, 11:32
jos_br schreef: 08 sep 2020, 11:19

Euh Luco, wat zijn dat??(heb de ballen verstand van bouwen)

Jos.
Dat zijn de betonplaten die plafond van de beneden en vloer van de bovenverdieping zijn.

@Arjan, haha idd.. ook bij ons komt er een PVC licht eiken visgraat in. Had van mij ook wel gewoon lange planken/stroken mogen zijn maar vriendin wilde graag de visgraat versie. En PVC omdat dat het beste warmte geleid icm de vloerverwarming die er in ligt.
Ja same, wij krijgen de Floer Walvisgraat, dat is iets grover, grotere planken en daarmee iets rustiger..
Afbeelding
Lijkt wel op die wij hebben uitgekozen qua grote planken:

Afbeeldinghost an image

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Martijn_bmw » 08 sep 2020, 11:56

KoenM schreef: 08 sep 2020, 11:45 Ziet er mooi uit Arjan!
///Joost schreef: 08 sep 2020, 11:13
KoenM schreef: 08 sep 2020, 10:56 Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het rendement op je huis vergelijken met het rendement op een aandelen portefeuille gaat nogal mank, omdat je ook ergens moet wonen. Geld dat je aan huur kwijt bent rendeert ook niet echt..

Of je betaalt €1500 aan huur, of 1500€ aan hypotheek waarvan €1000 aflossing.
De eerste jaren bestaan niet uit 2/3 aflossing, zowel bij annuiteiten- als een lineaire hypotheek niet. Je mag blij zijn met 5-10%. En ik heb het ook niet direct over een aandelenportefeuille. Er zijn meer manieren om je geld te laten rederen. Dat bedoel ik met gebrek aan onderwijzing. Er is beperkte kennis over de economie bij de gemiddelde burger.
Ik heb hier een offerte liggen van de ABN. Netto maandlast van €1613 in het eerste volledige jaar, met €12824 aan aflossing in een heel jaar. Dan kom ik toch echt op 66.25% aflossing..

Dikgedrukt: Nou die vlieger gaat niet helemaal op. Ik heb dan wel 1 master minder dan Emi, maar wel in de finance hoek..

Mijn punt ging er meer om dat je rendement op assets waar je niks mee kunt, niet kunt/moet vergelijken met het rendement op iets dat je nodig hebt zoals een huis. En dat je dus niet het hele hypotheekbedrag kunt beleggen;)
Eens, wbt die aflossing.
Voorheen met hogere rente standen klopt het verhaal van Joost wel maar nu met die idioot lage rente is je maandlast direct al een groot deel aflossing. Bij ons is de bruto maandlast 1350EUR per/mnd en lossen we het eerste jaar al dik 10k af vanuit die maandbedragen (=63% aflossing)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nu een huis kopen

Bericht door ///Joost » 08 sep 2020, 12:04

KoenM schreef: 08 sep 2020, 11:45

Ik heb hier een offerte liggen van de ABN. Netto maandlast van €1613 in het eerste volledige jaar, met €12824 aan aflossing in een heel jaar. Dan kom ik toch echt op 66.25% aflossing..

Dikgedrukt: Nou die vlieger gaat niet helemaal op. Ik heb dan wel 1 master minder dan Emi, maar wel in de finance hoek..

Mijn punt ging er meer om dat je rendement op assets waar je niks mee kunt, niet kunt/moet vergelijken met het rendement op iets dat je nodig hebt zoals een huis. En dat je dus niet het hele hypotheekbedrag kunt beleggen;)
Leuke discussie. Hoe ziet die hypotheek er verder uit dan, want het lijkt me geen startershypotheek, met een netto last van 1600 euro. Alles geleend incl. kk? Eigen inleg? Lineair, annuiteit, etc?

Ik weet niets van Emi of hoeveel masters die heeft, of hoeveel jij er hebt, maar dat doet er ook helemaal niet toe. Genoeg voorbeelden van (centrale) bankiers momenteel, die een lijdensweg inslaan. :D Volgens mij dwalen we ook wat af, want ik zei alleen dat starters te snel willen kopen. Op de lange termijn is kopen inderdaad meestal het verstandigst, maar kopen zonder enige vorm van buffer (daar gaan we weer... :tooth: ) vind ik niet verstandig.

Het gaat ook niet heel zwart-wit gezien om het een of het ander. Je kunt ook een potje opbouwen, met behulp van redement, en dat op de duur gebruiken om deels te investeren in je eerste woning.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Martijn_bmw » 08 sep 2020, 12:10

^^ Joost dat maakt toch niet uit of die hypotheek nou wel of niet een 100% financiering van het object is.

Als je met 1,75% rente 350K annuïteit leent betaal je 1350EUR per maand waarvan zelfs in jaar 1 al dik 10K aflossing is.

Of je die 350K nou als starter gebruikt om 100% te financieren of als doorstromer voor een deel financiering, effect blijft hetzelfde. ook in jaar 1 is 63% van je maandbedrag al aflossing / vermogen opbouwen

KoenM
Berichten: 1765
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Nu een huis kopen

Bericht door KoenM » 08 sep 2020, 12:13

///Joost schreef: 08 sep 2020, 12:04
KoenM schreef: 08 sep 2020, 11:45

Ik heb hier een offerte liggen van de ABN. Netto maandlast van €1613 in het eerste volledige jaar, met €12824 aan aflossing in een heel jaar. Dan kom ik toch echt op 66.25% aflossing..

Dikgedrukt: Nou die vlieger gaat niet helemaal op. Ik heb dan wel 1 master minder dan Emi, maar wel in de finance hoek..

Mijn punt ging er meer om dat je rendement op assets waar je niks mee kunt, niet kunt/moet vergelijken met het rendement op iets dat je nodig hebt zoals een huis. En dat je dus niet het hele hypotheekbedrag kunt beleggen;)
Leuke discussie. Hoe ziet die hypotheek er verder uit dan, want het lijkt me geen startershypotheek, met een netto last van 1600 euro. Alles geleend incl. kk? Eigen inleg? Lineair, annuiteit, etc?

Ik weet niets van Emi of hoeveel masters die heeft, of hoeveel jij er hebt, maar dat doet er ook helemaal niet toe. Genoeg voorbeelden van (centrale) bankiers momenteel, die een lijdensweg inslaan. :D Volgens mij dwalen we ook wat af, want ik zei alleen dat starters te snel willen kopen. Op de lange termijn is kopen inderdaad meestal het verstandigst, maar kopen zonder enige vorm van buffer (daar gaan we weer... :tooth: ) vind ik niet verstandig.

Het gaat ook niet heel zwart-wit gezien om het een of het ander. Je kunt ook een potje opbouwen, met behulp van redement, en dat op de duur gebruiken om deels te investeren in je eerste woning.
Eens met het dik gedrukte hoor.

Dit voorbeeld is €500k, annuitair met 10 jaar rente vast op basis van 100% financiering (alleen kk dus uit eigen zak).

Bij ABN ga je pas vanaf 85% L/V naar een lager rente percentage.

Wel een leuk discussiepunt. Stop je zelf (veel) eigen geld in het huis, of houd je dat gedisciplineerd op de bank/je beleggingsrekening?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Martijn_bmw » 08 sep 2020, 12:20

Waarom maar 10jr rente vast? Lager dan de rent nu is kan die niet meer worden lijkt mij... ik heb althans met die gedachte 30jr vast gekozen.

Verder wel/niet geld in eigen stenen is denk ik een afweging die vooral met discipline te maken heeft ja.
Ik laat mijn gespaarde /afgeloste geld incl. overwaarde door marktgroei van mijn vorige huis 100% in de stenen zitten en los de komende 30jr dus verder af naar 0EUR i.c.m. annuïteit, tegen die tijd ben ik 67 en zie het als investering voor later.

Ik ken mezelf, kan het beter in de stenen doen dan op een spaarrekening waar ik bij kan, dan ga ik voor de bijl en koop een dikke M3 :tooth:

Online
Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Richardt. » 08 sep 2020, 12:21

En een potje opbouwen m.b.v. rendement en later je eerste woning kopen is ook leuk, maar je moet in deze tijden wel een een heel dik rendement maken wil je kunnen opboksen tegen de stijgende woningprijzen.

Zoveel mensen, zoveel wensen. Als je als starter een max hypotheek wilt en ook nog specifieke woningwensen hebt dan moet je er mee kunnen leven dat de zoektocht lang duurt en dat je uiteindelijk maandelijks een flinke stuiver overmaakt aan je hypotheekverstrekker.

Mijn eerste woning kocht ik ook (bijna) met een max hypotheek, ware het niet dat ik nog voor de overdracht een salarisverhoging van 15% kreeg. Zelfs met het oude salaris was het maandelijkse prima op te hoesten. Daarnaast vond ik de max hypotheek ook niet zo spannend want ik wist als starter, in een gunstige sector, dat mijn salaris nog wel een stijging zou doormaken. Weloverwogen keuze dus en voor mijn eerste woning heb ik weinig concessies hoeven doen.

Uiteindelijk bij verkoop een leuke stijging van de woningwaarde gepakt waar o.a. mijn beleggingen en spaargeld qua percentage absoluut niet tegen op konden boksen. Sterker nog, zelfs als ik thuis was blijven wonen had ik die waardestijging wellicht maar nipt bij elkaar gespaard in dezelfde periode, laat staan als ik had moeten huren. En dan woon ik nog niet eens in het deel van het land waar de woningmarkt compleet van het potje was/is.

Hypotheek toen (en ook nu nog) bestond/bestaat ook uit meer aflossing dan rente.

Iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich prettig bij voelt, zolang het een weloverwogen keuze is is het in mijn ogen absoluut geen foute keuze.

Elise
Berichten: 7263
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Elise » 08 sep 2020, 12:29

///Joost schreef: 08 sep 2020, 11:13 Er zijn meer manieren om je geld te laten renderen. Dat bedoel ik met gebrek aan onderwijzing. Er is beperkte kennis over de economie bij de gemiddelde burger.
Helemaal waar Joost, maar de gemiddelde burger moet zich daar helemaal niet mee bezig houden. Die moet gewoon een hypotheek op de lange termijn afsluiten en zich verre van allerlei financiële constructies houden waar hij toch de ballen verstand van heeft. Want het eind van het liedje is dat hij aan alle kanten geplukt is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Bombadil, ED35, Jaws, tomgtr, WillemBoer en 69 gasten