Race uitrusting

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Race uitrusting

Bericht door Dennis Cavallino » 01 mar 2006, 10:43

Binnenkort ga ik shoppen voor compleet nieuwe raceuitrusting.
Als je niet uitkijkt ben je een kapitaal kwijt, zeker voor echt goeie spullen zoals Stand21.

Maar ik wil toch kwaliteit voor een lage prijs. Ik ken maar 3 adressen:
Sandtler/Dutchpowertrading
Biesheuvel
Remola

Sandtler heeft af en toe leuke aanbiedingen en redelijk bekende merken.
Biesheuvel is altijd vrij prijzig
Remola heeft nu een hele hoop B-merken. Allemaal iets minder mooi, maar wel FIA gekeurd, zelfs een helm met HANS voorbereiding. Dus lijkt mij qua veiligheid wel goed en niet duur.

Iemand goeie tips en/of andere adresjes??

Albèrt
Berichten: 212
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:49
Locatie: Yamaha R1 50th Anniversary

Bericht door Albèrt » 01 mar 2006, 11:22

Maar ik wil toch kwaliteit voor een lage prijs........

Goh, je bent zeker een Nederlander ;)


Ik heb alles bij Biesheuvel gekocht (alles van Sparco, kreeg ook een mooie korting). Als je centen gaat besparen op je kleding, helm etc (b-merken) ben je in mijn ogen niet slim bezig.....je hebt het wel over je gezondheid mocht er een keer wat gebeuren op de baan!!!!

Helm had ik gekocht bij Lijnden (en laten airbrushen).

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 01 mar 2006, 11:34

Ik zou ook wel wat meer willen uitgeven voor Sparco, OMP of het liefst Stand21 en een Schroth of Arai helm. Maar Sandtler schijnt als merk best goed te zijn.

Die spullen van Remola hebben allemaal FIA keurmerk. Dus dat moet getest zijn. Het is alleen minder mooi en gemaakt in goedkoop productielandje. En of het nou in Italie of China gemaakt wordt, ik weet niet welke medewerker betrouwbaarder is? :)
Nomex is nomex, dus daar ligt het volgens mij niet aan. Duurdere merken hebben vaak wel meer mooie/nuttige details, vooral Stand21.

Maar goed, ik twijfel ook nog, ik ga liever voor de tussenoplossingen van Sandtler, omdat daar half Nederland en Duitsland mee rijdt.

Bij Biesheuvel krijg ik ook altijd leuke korting, behalve de laatste keer dat ik er was.

Lastig hoor :)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 01 mar 2006, 13:53

Even het hoofd gek maken. :wink:

Een (ver) familielid racet wel eens wat 24 uurs races in België en Frankrijk.
Die wilde ook nooit zo veel uitgeven voor handschoenen en een pak en zo, zeker omdat je zo'n setje handschoenen bijv. na een 24-uurs race weg kunt gooien.
Op een gegeven moment zat hij ineens midden in een pitbrandje.
Was niet al te heftig en na 5 seconden weer uit, maar alle zomen en naden van zijn brandwerend spul waren intussen wel al aan zijn vel vastgeplakt (geen brandwerend ondergoed aan omdat het nogal warm werd in zijn auto), die waren dus niet van Nomex gemaakt (en wel gewoon FIA gekeurd!).

Die was dus niet al te blij toen dat los gehaald kon worden en je moet er niet aan denken wat er gebeurt als dat wat langer had geduurd.

Ik zou dus alleen maar spul van een groot merk kopen (Sparco, OMP, Stand21 of dat Amerikaans spul, ben de naam even kwijt, maar schijnt ook goed te zijn, directeur van dat bedrijf stak zichzelf midden in een pitbox ooit in brand om de kwaliteit van zijn materiaal te bewijzen).
Niet vanwege het merk of logo'tje, maar omdat die een naam te verliezen hebben en niet blij zullen worden van eventuele claims.
Zal zo'n wapsie wapsie merkje uit China verder niet al te veel boeien of hier een kaaskop zijn handschoenen aan zijn handen smelten.
Dan zou ik nog liever in mijn dagelijkse kloffie racen, is het ook niks, maar weet je dat tenminste van te voren. :)

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 mar 2006, 14:13

alle merken overals verkleuren in de was behalve stand 21.

ik heb alles van stand21. bevalt super.

Albèrt
Berichten: 212
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:49
Locatie: Yamaha R1 50th Anniversary

Bericht door Albèrt » 01 mar 2006, 16:57

Errr...mijn Sparco is echt nog niet verkleurd hoor...ik weet niet hoe jij (of je vrouw) de was doet thuis :?

Mooi verhaal Peter...maar het is wel de waarheid...je geeft bakken uit om je auto snel/goed te krijgen en dan besparen op je gezondheid...niet echt slim. Maar daar moeten mensen pas achter komen als het te laat is...kalf/put verhaal.
Geef een paar honderd meer uit en je hebt knap spul wat echt goed is. Als je over een heel seizoen je kosten bekijkt slaat het helemaal kant nog wal dat we het hier uberhaupt over hebben :)

Doet me een beetje denken aan mensen die hun auto motorisch maximaal aan het tunen zijn en dan niks aan de remmen doen want daar gaat de auto toch niet harder van :)

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 mar 2006, 19:38

Ja die sparco van jou zal de duurste uitvoering wel zijn. Ik denk niet dat Cav daar op doelt.

:)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 01 mar 2006, 20:15

Peter Tunissen schreef:of dat Amerikaans spul, ben de naam even kwijt, maar schijnt ook goed te zijn, directeur van dat bedrijf stak zichzelf midden in een pitbox ooit in brand om de kwaliteit van zijn materiaal te bewijzen
Simpson!
Da was'um. :)

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 01 mar 2006, 21:10

Sandtler is niet echt een merk, ze verkopen de overalls van Sparco. Als het om stoelen gaat verkopen ze wel Sparco´s met een eigen badge erop o.a.

Als het om een race-overall ging zou ik liever wat langer sparen om een goede te kopen. De kwaliteit van bijvoorbeeld de naden zal beter zijn waardoor je overall langer meekan.

Hoe wassen jullie brandwerende bekleding trouwens? Ik dacht dat je die het beste schoon kon maken met stoom.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 01 mar 2006, 21:28

Kijk, dit wordt een interessant draadje! Ben het helemaal eens met wat er gezegd wordt.

Wel opvallend dat wij tijdens driftdagen nooit overalls en helmen dragen, maar tijdens een race wel. How come??

Ik weet nog dat grijze remmel een keer in zijn volledige tenue op Niederrhein kwam. Iedereen lachen, maar hij heeft groot gelijk eigenlijk. Toch?

Ga komende dagen maar eens wat betalingsherinneringen sturen, ik wil gewoon Stand21! :lol:

Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09

Bericht door Wouter » 01 mar 2006, 23:20

ja driftdag is vergelijkbaar met een driftdag. alleen om nou met een overall te gaan zitten in een auto met bekleding erin lijkt mij een beetje overkill, dan zou het eigenlijks ook moeten in het dagelijks verkeer.

in een racer zonder issolatie, aanpassing aan de moter/brandstof pomp, meer kans opschade tijdens races, is een overall een must

een helm dragen is ook weer zoiets, in een auto met kooi graag een helm aub.

zonder kooi is het weer een twijvel, helm is altijd beter, maar is het in een standaard auto nou wel de moeite waard.

met driften hou ik altijd nog wel een kleine marge over, tijdens een wedstijd race is die marge zo goed als weg

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 13 mar 2006, 17:15

Zo, ben er zo goed als uit.

Het is een combinatie geworden van low-budget en high quality. Zolang niemand mij sponsort als pakken/helm merk stel ik gewoon samen naar eigen inzicht :wink:

Alles FIA gekeurd:
Overall: zwart King Dragon
Helm: witte integraal met HANS en klein spoiltertje, merk ntb (komt nieuw model/merk aan). Het model dat ik heb gepast zat als gegoten, de nieuwere is nog iets comfortabeler, schijnt.
Hoge nomex sokken:Sparco
2 laags Nomex lange opa-onderbroek: Sparco
2 laags Nomex long sleeve met hoge nekt: Sparco
Balaclava 1: OMP met extra lange halssluiting (2 laags)
Balaclava 2: rood, King Dragon is wel lekker fris iedere race/training een ander (heb ook nog ergens een Sparco liggen).
Handschoenen: Stand21 021/2001 zwart met extra lange 'mouwen'
Schoenen: Stand21 AXV 3000, zwart met rode zool

Twijfel nog een beetje over een nekband. Koop hem wel, maar weet nog niet of ik hem ga dragen totdat ik het volledige HANS systeem heb.
Arnoud heeft ook alles zwart (van OMP), vandaar de kleur. Daarnaast blijft zwart wat mooier, mocht het onverhoopt vies worden (wat ik niet wil overigens, vuil betekent kans op slechter brandvertragende spullen).

Ik wacht nog heel even op bevestiging van evt. nieuwste modellen die misschien binnen zijn. Maar zijn er mensen die zeggen: dat en dat merk moet je niet of juist wel nemen?

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 13 mar 2006, 17:23

King Dragon? Waar koop je dat, linkje?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 13 mar 2006, 17:24

Bij Rens

Bewust voor gekozen om eerst een 'betaalbaar' pak te kopen. Kan ik altijd kijken of er in de toekomst een mooier/beter* pak komt, maar dan zijn mijn basisspullen verder goed.

*wil een op maat gemaakt Stand21 overall t.z.t. :shock:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 20 mar 2006, 15:01

Dat King Dragon laat ik toch maar voor wat het is.

Koop een deel van mijn spullen nu hier: http://www.dutchraceandrallyparts.nl

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 29 mar 2006, 14:14

Zo net alles van Sabelt gekocht bij bovenstaand adres. Hank kwam gewoon voorrijden op kantoor met zijn bus vol spullen. ideaal en mooie prijs. Zondag kunnen we los 8)

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 18 apr 2006, 21:47

en dennis bevalt de kleding goed???

waar moet ik opletten bij de aanschaf van kleding en heb je nog tips over kwaliteiten/pasvorm/merken e.d ?????

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 18 apr 2006, 22:01

Waar je op moet letten:
- dat je niet afgezet wordt :)
- dat je kwalitatief goeie spullen koopt

Ik heb het hele boekje van Stand21 doorgebladerd met alle tips en aandachtspunten.

Deze punten heb ik binnen mijn budget opgezocht bij de wat goedkopere merken in diverse winkels. Uiteindelijk kun ik niet om Sabelt heen van Dutch Race & Rally parts. Hank gaf zelf ook hele goeie tips en adviezen. Ik heb een beetje een moeilijke maat, dus even gepast, ook de helm en de schoenen. Uiteindelijk was ik voor zo'n 915 euro incl BTW klaar. Daar heb ik dan een compleet FIA goedgekeurd outfit voor:
- Helm (helaas geen HANS voorbereiding)
- Overall (eerste in NL)
- Onderbroek (lang) en hemd (met zachte hoge kraag)
- Balaclava
- Sokken
- Schoenen (zonder heel&toe versteviging, maar daar had ik al een paar van)
- Handschoenen (met sticksels aan de buitenkant) en lange mouw eraan.

Sabelt is verder een goed merk. De LaBeau helm is in feite een Bell. Dus ik ben best tevreden wat je krijgt voor dit budget. Bij Remola had ik ook gekeken, maar de helm ziet er heel 'gebobbeld' uit. De overalls daar ogen erg goedkoop afgewerkt en van goedkoop materiaal. Uiteindelijk scheelt het niet zoveel qua prijs en dan kies ik toch voor een gerenomeerd merk met betere uitstraling.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 18 apr 2006, 22:04

Ow ja, de kleding bevalt heel goed. Vooral omdat ik alles met zwart (en gebroken witte details) heb gekozen. Dat blijft er lang mooi uitzien en verkleurt ook niet.

Wat belangrijk is: hoge soepele kraag van zowel overall als shirt. Lange mouwen van handschoenen. Hoge sokken. Liefst meerlaags Nomex van je overall. Je helm moet niet knellen op je voorhoofd.

Hank helpt je daarbij goed.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten