romo's Porsche 718 GT4
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: romo's Porsche 718 GT4
Hoe is het geluid vergeleken met de CS, weet dat je ze niet wilt vergelijken maar erg benieuwd.
Welke auto maakt je enthousiaster van de twee?
Welke auto maakt je enthousiaster van de twee?
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: romo's Porsche 718 GT4
Prachtige kar! Ik ben fan van blauw maar dit vind ik te braaf/chique voor een GT4. Indien metalic dan absoluut GT silver!
- Bijlagen
-
- GT vs PG
- 897.JPG (136.71 KiB) 1470 keer bekeken
- JP
- Berichten: 34236
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: romo's Porsche 718 GT4
romo schreef: 23 aug 2020, 20:50 ^ Nou, ik liet haar niet staan, niet normaal zo gaaf !!
Wat een prikkels, wat een indrukken, niet te bevatten, nauwelijks te beschrijven, helemaal goed ingesteld, het klinkt waanzinnig, maar ze kreunt / resoneert bij 2-3k. behoorlijk irritant, na een middag gaat het mij wel tegenstaan, hoe goed ze verder ook klinkt. Wellicht toch nog een instelling probleem, althans dat wel mij verteld.

- ADV
- Berichten: 3315
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: romo's Porsche 718 GT4
Romo, doe gewoon een mooie PTS kleur 
https://www.ptsexplorer.com/detail.html ... ng%20Green
Dit man man man, chique en niet schreeuwerig, maar past wel bij een dikke sportauto..
PCCB, geel, kentekenplaat, geel, gordeltjes, stiksels en tellers geel.. top combi!

https://www.ptsexplorer.com/detail.html ... ng%20Green
Dit man man man, chique en niet schreeuwerig, maar past wel bij een dikke sportauto..
PCCB, geel, kentekenplaat, geel, gordeltjes, stiksels en tellers geel.. top combi!
- Philipoo
- Berichten: 4968
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: romo's Porsche 718 GT4
Jaaa!ArjandeV schreef: 24 aug 2020, 11:47 Romo, doe gewoon een mooie PTS kleur
https://www.ptsexplorer.com/detail.html ... ng%20Green
Dit man man man, chique en niet schreeuwerig, maar past wel bij een dikke sportauto..
PCCB, geel, kentekenplaat, geel, gordeltjes, stiksels en tellers geel.. top combi!
Echter wordt BRG met veel gele accenten wel een beetje lotus achtig. Zou die dan ook ineens vaak stuk gaan?
- JP
- Berichten: 34236
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: romo's Porsche 718 GT4
Dan moet je ook geen rode kopen, dat lijkt zo italiaans......oh wacht.....

- ADV
- Berichten: 3315
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: romo's Porsche 718 GT4
https://www.ptsexplorer.com/detail.html ... rena%20red dit toch ook wel top
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
Allemaal fraai hoor, maar geen €10.5 K fraai 

-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: romo's Porsche 718 GT4
Met die dikke Kortingen op de CS kan die PTS kleur er wel bij:)
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: romo's Porsche 718 GT4
Hoe is het geluid vergeleken met de CS, weet dat je ze niet wilt vergelijken maar erg benieuwd.
Welke auto maakt je enthousiaster van de twee?
Welke auto maakt je enthousiaster van de twee?
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
De GT is de puurdere kar, die echt emoties losmaakt, kippenvel zogezegd
Vanochtend BMW gestart, gelijk het idee dat ik op de de kar zat ipv er in, allemaal zeer verfijnd en geciviliseerd, zeer gefilterd, beetje remote (en dat voor een M dan ).
De Porsche is zoveel rauwer, puurder, ongefilterd, maniakaal. De CS is gewoon een naaimachine
Je verwacht het bij de Porsche, maar ja, die dak hemel he
De CS is een fantastische DD, kan alles, doet alles, de GT moet je mee knallen, echt, gewoon los met het ding.
In JP`s taal; de Porsche is rijden, de BMW is glijden

Vanochtend BMW gestart, gelijk het idee dat ik op de de kar zat ipv er in, allemaal zeer verfijnd en geciviliseerd, zeer gefilterd, beetje remote (en dat voor een M dan ).
De Porsche is zoveel rauwer, puurder, ongefilterd, maniakaal. De CS is gewoon een naaimachine



De CS is een fantastische DD, kan alles, doet alles, de GT moet je mee knallen, echt, gewoon los met het ding.
In JP`s taal; de Porsche is rijden, de BMW is glijden


- Philipoo
- Berichten: 4968
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: romo's Porsche 718 GT4
I see what you did there

-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: romo's Porsche 718 GT4
Kennis van mij heeft een GT4 voor op de Nring maar die heeft veel moeten aanpassen om het vele onderstuur eruit te krijgen. Standaard blijken ze veel onderstuur hebben op circuit. Op de autobahn heb je daar natuurlijk niet veel last van.
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: romo's Porsche 718 GT4
Super gaaf Romo! Leuk om je enthousiasme te lezen. Het maakt mij als lezer al blij voor je!
Het blauwe van de demo is fraai maar mij net een tikkeltje te chic. GT-zilver met gele details zou mijn keus zijn. Maar misschien nog een kleine kans op nieuwe kleuren bij het loslaten van PDK straks.
Vanwaar je voorkeur voor metallic tov uni lak?
Het blauwe van de demo is fraai maar mij net een tikkeltje te chic. GT-zilver met gele details zou mijn keus zijn. Maar misschien nog een kleine kans op nieuwe kleuren bij het loslaten van PDK straks.
Vanwaar je voorkeur voor metallic tov uni lak?
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
Ik niets met uni kleuren, nooit gehad ook, dus niet iets exclusiefs nu
De keuze uit standaard Zwart-Wit-Rood-Geel vind ik niets, dan heb je nog Krijt-Miami-Python Green
Ook niks voor mij.
De keuze uit standaard Zwart-Wit-Rood-Geel vind ik niets, dan heb je nog Krijt-Miami-Python Green
Ook niks voor mij.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
Van de 981 GT4 was dat bekend idd, betreffende onderstuur 718 GT4 heb ik daar niet veel over gelezen (en veel gelezen ik hebAndre schreef: 24 aug 2020, 17:56 Kennis van mij heeft een GT4 voor op de Nring maar die heeft veel moeten aanpassen om het vele onderstuur eruit te krijgen. Standaard blijken ze veel onderstuur hebben op circuit. Op de autobahn heb je daar natuurlijk niet veel last van.

Wat mij bij proefrit Spyder al opviel, nu wederom met de GT4; die karren voelen NIET licht op de neus, de 981 GTS juist wel licht op de voortrein. Buitengewoon verrassend, die karren kunnen hoeken als geen ander, dat kan ik met mijn auto-leken-verstand wel zeggen. Die GTS is totaal, maar dan ook totaal niet vergelijkbaar qua wegligging, qua stuurkarakter, qua rauw- en puurheid met de 718 GT4/Spyder, ik heb het jaren geleden al gezegd dat ik spijt als haren op mijn hoofd had dat ik niet gewacht heb op een 981 GT4, die GTS was een verdomd mooie kar, mooie motor, briljante PDK, briljante PCCB`s; echter het sturen was en is (nu helemaal met voortschrijden inzicht); Kwalitatief Uitermate Teleurstellend !! Het sturen / stuurkarakter heeft die hele kar vernacheld !!
Zowel 718 Spyder als GT4 geven direct immens vertrouwen, onderstuur? Het zal best, maar het ligt minstens zo ver weg als een M2, dan moet je verdomd idioot rijden om het op te roepen. Daarbij; die GT4 heeft een 295 slof achter liggen, tja dan komt ie wel een keer over de voortrein (245) natuurlijk, met de M2 265 achter komt die kont natuurlijk sneller om en faciliteer je overstuur.
Die kar die ligt op de weg als geen ander, reageert als een F-16 met naverbrander; als je echt wat speciaals wil, autorijden puurder, sportiever, spartaanser, totaal maniakaal; dan is dit de keuze IMO !
-
Online
- Berichten: 4365
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: romo's Porsche 718 GT4
Waarom niet de keuze voor een Spyder aangezien je al een dichte M2CS hebt?
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: romo's Porsche 718 GT4
Wel grappig dat wij dezelfde ervaring hebben met de 718.
Al praat ik over de base, welke nu wel een kleine 400pk heeft maar de algehele beleving blijft specialer dan de meeste auto’s.
Al praat ik over de base, welke nu wel een kleine 400pk heeft maar de algehele beleving blijft specialer dan de meeste auto’s.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
Omdat ik een gruwelijke hekel aan cabrio's heb.SlowCo schreef: 24 aug 2020, 21:28 Waarom niet de keuze voor een Spyder aangezien je al een dichte M2CS hebt?
De enige kar zonder kap die ik pruim; F1, en daar is het ook al niks meer sinds de orthodontist is langsgewest


- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: romo's Porsche 718 GT4
Valt toch wel mee voor een auto met middenmotor? Qua lay-out minder ideaal voor driften, maar het is niet een Audi RS3Andre schreef: 24 aug 2020, 17:56 Kennis van mij heeft een GT4 voor op de Nring maar die heeft veel moeten aanpassen om het vele onderstuur eruit te krijgen. Standaard blijken ze veel onderstuur hebben op circuit. Op de autobahn heb je daar natuurlijk niet veel last van.

Chris Harris:
https://youtu.be/L9-Sr8RPty4
Sid North:
https://youtu.be/d0wWSWMK6GQ
Even wat weerstand vanuit de 981 hoek

-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: romo's Porsche 718 GT4
Als driften de graadmeter is moet je gewoon een knaken E36 kopen met sper en goedkope banden 
Daar hoef je geen ton voor uit te trekken.

Daar hoef je geen ton voor uit te trekken.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: romo's Porsche 718 GT4
Ik heb nog een hele leuke (geen knaken) E36. Mag voor minder dan een ton weg.
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: romo's Porsche 718 GT4
Onderstuur of driften daar zit nog heel wat tussen in.
Die video’s Bart dat is gooien en smijten dan gaat bijna elke auto dwars.
Netjes lijnen rijden op tempo met gas erop de bocht uit resulteert vaak in veel onderstuur met de gt4. Met aanremmen is de kont altijd wel levendig dat is wel fun.
Die video’s Bart dat is gooien en smijten dan gaat bijna elke auto dwars.
Netjes lijnen rijden op tempo met gas erop de bocht uit resulteert vaak in veel onderstuur met de gt4. Met aanremmen is de kont altijd wel levendig dat is wel fun.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
Voor een rondje Eifel of Frieslan zal het wel meevallen dacht ik zo, zeker gekoppeld aan mijn rijders- potentieel en competenties.
Over ///M werd dat ook vaak gezegd (onderstuur, wat bij de oude series zeker waar was) maar de M2 voortrein heeft een onwerkelijke grip, die GT4 zit minimaal op dat niveau, vervolgens ook nog minder massa, minder inertie, dan weet je genoeg. De tijden zeggen ook voldoende op dat vlak.
Niet dat ik overigens het volledig potentieel, van beide karren, ook maar kan benaderen. Is het ook niet het punt. DF is wel het punt, dat hoeft niet altijd op het scherpst van de snede.
Beide, out of the box, meer dan prima voor mij.

Over ///M werd dat ook vaak gezegd (onderstuur, wat bij de oude series zeker waar was) maar de M2 voortrein heeft een onwerkelijke grip, die GT4 zit minimaal op dat niveau, vervolgens ook nog minder massa, minder inertie, dan weet je genoeg. De tijden zeggen ook voldoende op dat vlak.
Niet dat ik overigens het volledig potentieel, van beide karren, ook maar kan benaderen. Is het ook niet het punt. DF is wel het punt, dat hoeft niet altijd op het scherpst van de snede.
Beide, out of the box, meer dan prima voor mij.