Porsche 997 ( + afgunst ?)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 sep 2007, 17:00

Mooi René, dan kan ik je weer wat nieuwe rijtechnieken aanleren. :D

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 05 sep 2007, 17:35

@ Niels

ik weet dat mijn avatar bedriegelijk is, maar ik heb sinds een paar maanden een '03 e46 M3 individual...
Die is over het algemeen nog wat duurder dan een 4 jaar oude A8 ofzo...
En voor de buitenwereld is dit gelijkgesteld met porkers etc... Allez, dit is mijn ervaring toch...

Met mijn e36 heb ik overigens nooit afgunst commentaar gekregen. (buiten mijn familie dan, maar die mensen vinden je al aso als je een BMW badge op je Lada Niva hangt)

Rebel

Bericht door Rebel » 05 sep 2007, 18:18

Rico stop toch eens met dat 2e hands auto verhaal :lol: :wink:
Een Porsche koop je nieuw of je koopt er geen.
Ik heb een bloedhekel aan oude lijken of afgelikte dellen.

En als ik dan geen 911 gespaard krijg, dan maar een Boxster of Cayman.
Dan heb je erna nog iets om naar uit te kijken.
Liever stapje voor stapje naar boven dan 4 treden ineens en dan op vol je snuit.

Maar ondanks iedereen zijn eigen mening blijft de huidige 997 het best verkochte model 911.....

Schitterende post Cavallino :lol:

@Rene , gelijk heb je :wink:

Pascal

Bericht door Pascal » 05 sep 2007, 19:18

Ach,afgunst hoort nu eenmaal net zo bij NL als tulpen;je doet er niets aan.
Zelfs familie was al erg duidelijk afgunstig 12 jaar geleden toen ik een bijna nieuwe VR6 kocht :roll: .

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 05 sep 2007, 19:30

Als je van gewone doorsnee gezinnen moet leven, kan je geen Porsche recht voor je winkel zetten, dat werkt tegen je.
Mensen die roepen dat het niet waar is, hoeven niet te leven van gewone doorsnee gezinnen.

Durf haast te beweren dat iedere man een Porsche zou willen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 sep 2007, 19:46

Heerlijk eindelijk af van het gezeik en gezanik.........................kunnen we weer rustig gaan slapen........................

http://www.youtube.com/watch?v=mDkFKLk39b8

allen

Bericht door allen » 05 sep 2007, 20:21

[img:600:450]http://home.broadpark.no/~cskleppe/carr ... ra_020.jpg[/img]
In mijn ogen moeders mooiste van alle generaties 911. Bijkomend voordeel is dat het geen afgunst wekt.

Mag ik nog even zeggen dat Rico zichzelf probeert te foppen daar z'n m3 gewoon net zo patserig is als iedere andere hedendaagse Porker? Zeker in die knalblauwe kleur. Wie een matras laat schieten op een donkerblauwe 911 doet dat ook op een knalblauwe e46 m3. :!: :lol:

En als laatste wil ik kwijt dat de afgunst van de mens als een zandkorrel in het oog is...
(Waar de Mac reclames wel niet goed voor zijn).

Shakes

Bericht door Shakes » 05 sep 2007, 20:25

Ik wil geen Porsche omdat ik ze niet mooi vind.

Wil er best een dagje mee sturen, schijnt speciaal te zijn. Eind van de dag klopt de auto gewoon niet voor mij.

Rebel

Bericht door Rebel » 05 sep 2007, 20:31

Ben het volledig met je eens Allen.
Rico zijn M3 is bepaalt niet onopvallend.

Maar toevallig kan hij vanaf zijn kantoortje de hele dag naar zijn auto kijken, maar er zijn legio winkeliers die te maken hebben met dezelfde klanten, en die hun auto nieteens voor de deur kunnen parkeren. Daar staat hij hij in de parking of achterom op de parkeerplaats.

Daarnaast, als je je een Porsche kunt permiteren en je ben echt leip, koop dan gewoon een klein woon-werk autootje van een paar duizend euro en gebruik de Porsche Prive.
140K of je gooit er nog 3 extra tegenaan, maakt dan ook niet meer uit.
Sterker nog, dat geld verdien je in no-time weer terug, in tegenstelling tot een flitsende M3 die voor je deur staat. :wink:

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 05 sep 2007, 20:39

Rico zijn M3 is opvallend, maar voor veel van zijn klanten een mooie sportieve kleine BMW.
En een Porsche voor de deur, dan is het vooral een PORSCHE.
Duur of een lijk van 15K, maakt voor die mensen geen zak uit.

Rebel

Bericht door Rebel » 05 sep 2007, 20:42

Kunnen jullie dan helemaal niks alleen?

[img:400:283]http://www.imparts.nl/shop/io/shop_imag ... 541b4c.jpg[/img]

Rebel

Bericht door Rebel » 05 sep 2007, 20:43

allen

Bericht door allen » 05 sep 2007, 20:56

Uitgeklopte spatborden, glimmende roostertjes in de voorpanelen, grote bult op de motorkap, glimmende velgen, monsterbumper, grote spoiler op de achterklep en vier joekels van rioolpijpen. Je moet Jan Modaal niet onderschatten. Die verwart een e46 m3 echt niet voor een creatie van DGB. :idea:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 sep 2007, 20:58

allen schreef:Uitgeklopte spatborden, glimmende roostertjes in de voorpanelen, grote bult op de motorkap, glimmende velgen, monsterbumper, grote spoiler op de achterklep en vier joekels van rioolpijpen. Je moet Jan Modaal niet onderschatten. Die verwart een e46 m3 echt niet voor een creatie van DGB. :idea:
Grote spoiler op de achterklep?? man dat standaard ding is een lipje waar je je voor zou schamen.............................een schaamlipje zogezegd............................ :lol: :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 05 sep 2007, 21:02

LOL

allen

Bericht door allen » 05 sep 2007, 21:06

Op de jouwe misschien, maar zeker niet op die knalblauwe metallic smurf van Rico. :twisted:

Joop

Bericht door Joop » 05 sep 2007, 21:24

Heb net even de resterende pagina's door zitten lezen... Zeker de laatste post van Cav, maar ook van Dennis geven prima hoe de Nederlanders hier in elkaar steken.

Als je dit allemaal beschouwt is dit ronduit zielig, als je iedereen nou lekker in hun waarde houdt is er niets aan de hand.
De een spendeert zijn duur verdiende centjes aan een leuke auto (zoals ik bijvoorbeeld ook gedaan heb) de ander spendeert zijn centjes lekker aan vakanties, etentjes etc. Lekker laten gaan zou ik zeggen.

Al ga ik me steeds meer afvragen of het niet verstandiger is om bij de Oosterburen te gaan wonen, daar mag je tenminste laten zien dat je succesvol bent en wordt je zeker niet afgerekend of wat je rijdt. Als dat hier nou ook eens zou gebeuren dan zouden we in een prachtig land wonen.

Mijn eerste bak was een bijna 10jaar oude 318i; de familie kon er niet over uit dat ik een BMW reed (en nog steeds rijd :wink: ). De reacties die dit teweeg bracht zijn in dit draadje al menig maal voorbij gekomen, de enige die positief waren waren die van 2 ooms die zelf ook chef-monteur zijn en wel van een mooi stukje techniek houden, de rest vond het allemaal maar niets. Ik ga me daar absoluut niet druk over maken, dit interresseert me nou werkelijk helemaal niets.

Kan me ook werkelijk niets interresseren waarom de buurman nu weer een andere auto gekocht heeft en hoe ie dit betaald heeft; het zou allemaal wel kunnen dus lekker laten zo.

Meestal is het allemaal uiterlijke schijn, dit is ook het lekkere gevolg van het bekrompen karakter van de NL. We (in het algemeen gesproken) willen niet onderdoen voor een ander en steken ons net zo lief ver in de schulden om ook maar weer een nieuwe auto voor de deur te zetten omdat de buurman gisteren ook een nieuwe auto heeft opgehaald. Dat is toch ronduit zielig of niet dan?

Wil dan op zich ook wel lekker provoceren als ik het geld voor een 911 over had. Dan stond ie gisteren nog voor de deur. Ik zou hem elke dag oppoetsen zodat ie elke dag er lekker glimmend bij staat om nog meer op te vallen.

Jammer genoeg moet ik nu weer even sparen omdat ik net een nieuw appartementje heb gekocht, maar wanneer het even kan ruil ik mijn coupe weer lekker in voor een nog mooiere en nieuwere coupe. Ik wil nog wel lekker van het leven genieten, liever nu dan wanneer ik gepensioneerd ben en dan pas het recht zou hebben volgens de gemiddelde NL om van het leven te genieten. Dacht het niet dus. Stel dat ik morgen het loodje leg om wat voor reden dan ook, heb ik nooit kunnen genieten van de automobiele geneugten die de automobielindustrie rijk is...

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 05 sep 2007, 21:31

Daar heb je gelijk in joop, maar daar gaat het niet over.
Het gaat om Jan Modaal die juist bij JOU zijn zakken moet legen met een Porsche voor de deur, dat werkt niet.

Verder moet iedereen kopen wat hij wil, zo denk ik en de meeste hier.

Pas nog een keer een middag achter het stuur van een splinternieuwe Cayman gezeten, nou iedereen maar dan ook iedereen kijkt je aan.

Joop

Bericht door Joop » 05 sep 2007, 21:35

Maar dat is nou precies mijn punt; waarom die verrekte afgunst. Mensen hebben waarschijnlijk ook totaal geen idee wat voor risico's er zitten aan het hebben van een eigen toko, als de zaak dan goed loopt mag je toch zeker wel iets leuks kopen. :evil:

Ben blij dat in het Bouwwereldje waar ik in zit gelukkig iets normaler naar dit soort zaken wordt gekeken...

(ik wacht nu op een inkoppertje...)

Rebel

Bericht door Rebel » 05 sep 2007, 21:54

-Dat mensen naar je kijken in een Cayman wil niet altijd zeggen dat ze afgunstig zijn....

-Als ze morgen de BPM afschaffen.... en een Porsche ineens een stuk goedkoper wordt en daardoor binnen bereik voor sommige....... gaan alle principes en vooroordelen overboord...

-In Duitsland hebben ze allemaal een "dikke" auto, maar vaak een eiken-houten interieurtje. Zijn ze daar anders dan in dit land?

Ik vind dat veel mensen vaak alles rechtpraten naar hun eigen situatie....

* "Nemen jullie geen kinderen?" ......."Neihhhhhh, in deze wereld laat je toch geen kinderen opgroeien, zeg nou zelf"

* "Dat jij nog in die oude auto rijdt zeg" ........."Neihhhh, hoezo ik geef niks om auto's"

* "Een porsche, dat is toch een droomauto".................."Neihhhh, dat keuren mijn klanten niet goed.

* "Gaan jullie niet op vakantie?"............"Neihhhh, er is overal een hoop gedonder in de wereld, we blijven fijn thuis"

Yeah right

p.s. bovenstaande opmerkingen slaan op niemand specifiek en zijn puur fictief, meer als algemeen voorbeeld van iets "rechtlullen" om welke reden dan ook.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 05 sep 2007, 22:28

@Rob: Dat is wat ze noemen 'cognitieve dissonantie' ;)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 sep 2007, 22:28

romo schreef:
allen schreef:Uitgeklopte spatborden, glimmende roostertjes in de voorpanelen, grote bult op de motorkap, glimmende velgen, monsterbumper, grote spoiler op de achterklep en vier joekels van rioolpijpen. Je moet Jan Modaal niet onderschatten. Die verwart een e46 m3 echt niet voor een creatie van DGB. :idea:
Grote spoiler op de achterklep?? man dat standaard ding is een lipje waar je je voor zou schamen.............................een schaamlipje zogezegd............................ :lol: :wink:
[img:960:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 770730.jpg[/img]

"Get daunfors" zou Schwarzenegger zeggen. :P

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 sep 2007, 22:35

Als morgen een 911 50k gaat kosten waren er een hoop lui in de markt, maar ook 'n hoop NIET, want te goedkoop, en AS is verbrande turf.

* "Nemen jullie geen kinderen?" ......."Neihhhhhh, in deze wereld laat je toch geen kinderen opgroeien, zeg nou zelf"

* "Dat jij nog in die oude auto rijdt zeg" ........."Neihhhh, hoezo ik geef niks om auto's"

* "Een porsche, dat is toch een droomauto".................."Neihhhh, dat keuren mijn klanten niet goed.

* "Gaan jullie niet op vakantie?"............"Neihhhh, er is overal een hoop gedonder in de wereld, we blijven fijn thuis"
-Er worden genoeg kinderen genomen, Belgie is een goed voorbeeld :shock: :(

-Ja een ouwe Benz een 1956er 300SL ofzo

-Ze keuren 't misschien wel goed, maar ze balen misschien wel een beetje

-ik zit altijd in bijna oorlogs en politiek incorrecte gebieden qua vakanties.

Kortom, ik ben geen Nederlander, Ich bin EIN Berliner. :lol:

Joop

Bericht door Joop » 05 sep 2007, 22:53

:lol:

Rebel

Bericht door Rebel » 05 sep 2007, 22:59

schaamlipje? dan toch een schaamlip van zo'n ......(ik citeer Tom ff) ....dik wijf dat de hele dag voor SBS6 hangt.....mozes wat een lip

Plaats reactie