Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7952
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door MParallel » 13 aug 2020, 17:39

Luco schreef: 13 aug 2020, 14:57
MParallel schreef: 13 aug 2020, 14:45 Opa Opa, vertel nog eens van vroeger, dat je altijd alle woorden he-le-maal moest uittypen en dat het niet ging of de boodschap goed over kwam...
me ipv mijn staat gewoon dom
Het zal me aan me reet roesten.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Eric H » 13 aug 2020, 18:09

Elise schreef: 13 aug 2020, 17:18
Elise schreef: 18 mar 2020, 21:34
Will F. schreef: 18 mar 2020, 16:59

Wat is het verschil tussen a en b en vanwaar diie discount nu?
Eenvoudig gezegd geen belasting op dividend bij B shares.
Opties betreffen de A shares, dus niet mogelijk bij B-shares.

Voor volledige uitleg:
https://www.joshuakennon.com/royal-dutc ... -b-shares/
Heeft er nog iemand iets heeft gedaan met mijn tip betreffende RDS-B aandelen?
Ik vrees dat ik die tip even gemist heb :bag:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Arthur » 13 aug 2020, 19:32

Opa schreef: 13 aug 2020, 14:33 Klopt JP, er zit dan ook geen puntje meer aan je drol en daardoor klapt je reet nogal hard dicht als je een drolletje eruit gewerkt hebt.

Wat je nog weleens hebt op mijn leeftijd is PIIIIEEEEEEEEP, dan probeert het rubbertje toch nog een beetje mee te helpen.
Nou, als er geen puntje meer aanzit heb je wat anders uitgevreten denk ik. Opa en opa ipv op en oma :tooth: Helemaal als er ook nog een deukje inzit ;)

‘Me’... :verveeld: :roll:

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Rnd » 13 aug 2020, 20:54

Terug naar de aandelen in plaats van taalfouten bespreken. In mijn ogen gaat de economie nog harde klappen krijgen. Hier leven we natuurlijk nog in de 6x modaal DF-bubbel, maar ik begin toch steeds meer verhalen van ontslagen te horen. Vooral van mensen die in het buitenland werken. Bijvoorbeeld Dubai en Spanje. Cateringsector krijgt natuurlijk ook harde klappen. Zelf zit ik in de IT/Telecom, dus dat valt nog mee, maar zijn er meer mensen die dit herkennen?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Luco » 13 aug 2020, 20:55

wat heeft ontslag met aandelen te maken dan?

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Rnd » 13 aug 2020, 20:57

Ja, je hebt helemaal gelijk. Wat hebben taalfouten met aandelen te maken? Als iedereen ontslagen wordt, dan kopen ze wat minder spulletjes en gaan de aandelen normaal gesproken omlaag. Als iedereen taalfouten maakt, dan heeft dat denk ik minder effect op de aandelen. Maar goed, post jij nog wat foto's van je badkamer joh.
Laatst gewijzigd door Rnd op 13 aug 2020, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door JP » 13 aug 2020, 21:02

De eerste klappen zullen vallen in de luxe sectoren. Reizen, maar ook inderdaad catering. Je kan ook zelf een broodje smeren.
Alhoewel als je de horeca kijkt, gaat het nog goed met 'ons' we de terrassen en restaurant zitten continue vol, terwijl de prijzen stijgen.
Het deert ons niet, net destijds toen de benzine op €1.80 stond. Ook toen bleven we gewoon doorrijden.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Luco » 13 aug 2020, 21:05

Rnd schreef: 13 aug 2020, 20:57 Ja, je hebt helemaal gelijk. Wat hebben taalfouten met aandelen te maken? Als iedereen ontslagen wordt, dan kopen ze wat minder spulletjes en gaan de aandelen normaal gesproken omlaag. Als iedereen taalfouten maakt, dan heeft dat denk ik minder effect op de aandelen. Maar goed, post jij nog wat foto's van je badkamer joh.
of de aandelen nu zakken of stijgen, er zal altijd iemand aan verdienen of verliezen, ontslagen of niet.
ja mooie badkamer he, maar het gaat hier over aandelen toch?
maar als jij graag foto's van de badkamer wil zien wil ik er hier wel een paar neerzetten hoor.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Luco » 13 aug 2020, 21:08

JP schreef: 13 aug 2020, 21:02 De eerste klappen zullen vallen in de luxe sectoren. Reizen, maar ook inderdaad catering. Je kan ook zelf een broodje smeren.
Alhoewel als je de horeca kijkt, gaat het nog goed met 'ons' we de terrassen en restaurant zitten continue vol, terwijl de prijzen stijgen.
Het deert ons niet, net destijds toen de benzine op €1.80 stond. Ook toen bleven we gewoon doorrijden.
Ik denk dat er volgend jaar wel klappen gaan vallen bij de overheid, heel veel gemeenten hebben heleboel geld uit moeten betalen ivm alle regelingen, en lang niet alles wordt gedekt door den haag, de begrotingen worden nu gemaakt terwijl nog niet alles bekend is dus 2021 en 2022 verwacht ik daar wel wat klappen.

Bouw loopt nu nog door, maar er zijn al geruchten dat voor volgend jaar de spoeling dunner wordt qua werk/opdrachten.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door JP » 13 aug 2020, 21:11

Heeft de bouw ook niet last van die PFAS en andere stomme regels uit Den Haag / Brussel ?

Begrijp wel niet dat Shell nu even inzakt, terwijl de vraag naar olie nog steeds erg hoog is.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Luco » 13 aug 2020, 21:15

JP schreef: 13 aug 2020, 21:11 Heeft de bouw ook niet last van die PFAS en andere stomme regels uit Den Haag / Brussel ?

Begrijp wel niet dat Shell nu even inzakt, terwijl de vraag naar olie nog steeds erg hoog is.
Pfas is vervuilde grond toch, als je het niet afvoert niet, tegenwoordig steeds meer gesloten grondbalans bij bouwen.
stikstof wel, maar daar zijn ze mee bezig geweest, vandaar dat de boeren zo nijdig zijn, bouw gaat wat dat betreft redelijk door.
Nee is vooral omdat bedrijven ed toch klappen hebben gehad en vooral overheden en ook corporaties al zie je dat minder direct terug, maar mutaties duurder ivm coronaregels, reparaties duurder, meer huurachterstand die niet inbaar is enz enz

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Wimo » 13 aug 2020, 21:25

Bij gemeenten klappen vallen? Waarom ? Die hebben nooit een onoplosbaar cashflow probleem...

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Tom » 13 aug 2020, 21:29

Volgend jaar gewoon de OZB weer omhoog.
Paar getalletjes in de Excel aanpassen en klaar.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Luco » 13 aug 2020, 21:40

Wimo schreef: 13 aug 2020, 21:25 Bij gemeenten klappen vallen? Waarom ? Die hebben nooit een onoplosbaar cashflow probleem...
Nou, wat denk je zelf als er een heleboel ontslagen vallen kost dat per definitie geld voor gemeentes, en aangezien die tegenwoordig verantwoordelijk zijn voor allerlei voorzieningen die voorheen door den haag werden geregeld maar uit bezuinigingen met minder budget over de schutting zijn gegooid is de druk financieel alleen maar toegenomen.

@Tom, dat werkt misschien in den haag zo, maar dit krijg je niet rechtgesjoemeld met OZB en een excelletje.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Jan Terwolde » 13 aug 2020, 22:01

Pfas is de stof waar ze bijvoorbeeld regenjassen waterafstotend mee maken en waar de antiaanbaklaag van je pan van gemaakt is.
Ze hebben de maximale normwaarde die in de grond mag zitten weer tijdelijk opgeschroefd zodat het niet overal een probleem meer is.

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Wimo » 14 aug 2020, 00:45

Luco schreef: 13 aug 2020, 21:40
Wimo schreef: 13 aug 2020, 21:25 Bij gemeenten klappen vallen? Waarom ? Die hebben nooit een onoplosbaar cashflow probleem...
Nou, wat denk je zelf als er een heleboel ontslagen vallen kost dat per definitie geld voor gemeentes, en aangezien die tegenwoordig verantwoordelijk zijn voor allerlei voorzieningen die voorheen door den haag werden geregeld maar uit bezuinigingen met minder budget over de schutting zijn gegooid is de druk financieel alleen maar toegenomen.

@Tom, dat werkt misschien in den haag zo, maar dit krijg je niet rechtgesjoemeld met OZB en een excelletje.
Wedden? De grote klapper komt begin volgend jaar als zowel de gemeente, waterschappen en alle andere verplichte semi-overheids organen met de nota komen. Dat tekort is fictief en tijdelijk. Een burger is onbeperkt uitknijpbaar.

Over 5 jaar denk je nog met weemoed terug aan de lage lasten van nu.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Opa » 14 aug 2020, 01:44

Arthur schreef: 13 aug 2020, 19:32 Nou, als er geen puntje meer aanzit heb je wat anders uitgevreten denk ik. Opa en opa ipv op en oma :tooth: Helemaal als er ook nog een deukje inzit ;)

‘Me’... :verveeld: :roll:
Een deukje in wat?
Ik heb nog steeds een puntje eraan, dat puntloze laat ik wel over aan Mercedes=rijders en hier ligt momenteel nog steed gewoon een Oma boven te slapen....ik duik er zo naast. :tooth:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Eeuwe » 14 aug 2020, 01:45

Luco schreef: 13 aug 2020, 21:08
JP schreef: 13 aug 2020, 21:02 De eerste klappen zullen vallen in de luxe sectoren. Reizen, maar ook inderdaad catering. Je kan ook zelf een broodje smeren.
Alhoewel als je de horeca kijkt, gaat het nog goed met 'ons' we de terrassen en restaurant zitten continue vol, terwijl de prijzen stijgen.
Het deert ons niet, net destijds toen de benzine op €1.80 stond. Ook toen bleven we gewoon doorrijden.
Ik denk dat er volgend jaar wel klappen gaan vallen bij de overheid, heel veel gemeenten hebben heleboel geld uit moeten betalen ivm alle regelingen, en lang niet alles wordt gedekt door den haag, de begrotingen worden nu gemaakt terwijl nog niet alles bekend is dus 2021 en 2022 verwacht ik daar wel wat klappen.

Bouw loopt nu nog door, maar er zijn al geruchten dat voor volgend jaar de spoeling dunner wordt qua werk/opdrachten.
M’n vriendin begint aanstaande maandag bij een gemeente, dat gaat nog spannend worden dus. Gelukkig heeft ze wel meteen een vast dienstverband gekregen. Kan ook allemaal bij de rijksoverheid.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Luco » 14 aug 2020, 06:18

eBoonstra schreef: 14 aug 2020, 01:45
Luco schreef: 13 aug 2020, 21:08
JP schreef: 13 aug 2020, 21:02 De eerste klappen zullen vallen in de luxe sectoren. Reizen, maar ook inderdaad catering. Je kan ook zelf een broodje smeren.
Alhoewel als je de horeca kijkt, gaat het nog goed met 'ons' we de terrassen en restaurant zitten continue vol, terwijl de prijzen stijgen.
Het deert ons niet, net destijds toen de benzine op €1.80 stond. Ook toen bleven we gewoon doorrijden.
Ik denk dat er volgend jaar wel klappen gaan vallen bij de overheid, heel veel gemeenten hebben heleboel geld uit moeten betalen ivm alle regelingen, en lang niet alles wordt gedekt door den haag, de begrotingen worden nu gemaakt terwijl nog niet alles bekend is dus 2021 en 2022 verwacht ik daar wel wat klappen.

Bouw loopt nu nog door, maar er zijn al geruchten dat voor volgend jaar de spoeling dunner wordt qua werk/opdrachten.
M’n vriendin begint aanstaande maandag bij een gemeente, dat gaat nog spannend worden dus. Gelukkig heeft ze wel meteen een vast dienstverband gekregen. Kan ook allemaal bij de rijksoverheid.
Gefeliciteerd, overigens is een gemeente geen rijksoverheid.

De afdelingen die ondernemers en burgers moeten ondersteunen die hebben het nu heel druk ja, die komen mensen tekort, des te meer mensen zonder werk, des te drukker die het hebben, daar zullen nu geen klappen vallen.
De afdelingen die beheer en onderhoud uitvoeren van allerlei voorzieningen zullen vermoedelijk volgend jaar de gevolgen ondervinden.
Ik denk niet dat burgers overigens onbeperkt uitknijpbaar zijn, maar we gaan het zien.
Maar ik hoop dat niemand zijn baan verliest. Ik krijg nog steeds wekelijks aanvragen.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2370
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door HansD » 14 aug 2020, 07:01

Elise schreef: 13 aug 2020, 17:18
Elise schreef: 18 mar 2020, 21:34
Will F. schreef: 18 mar 2020, 16:59

Wat is het verschil tussen a en b en vanwaar diie discount nu?
Eenvoudig gezegd geen belasting op dividend bij B shares.
Opties betreffen de A shares, dus niet mogelijk bij B-shares.

Voor volledige uitleg:
https://www.joshuakennon.com/royal-dutc ... -b-shares/
Heeft er nog iemand iets heeft gedaan met mijn tip betreffende RDS-B aandelen?
Ja. Tijdje geleden mijn A aandelen eruit gegooid en nu 1e positie in B op € 13.41 die nog uitgebreid kan worden.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door romo » 14 aug 2020, 07:32

Het blijft een glazen bol natuurlijk, maar onderstaande geeft wel aan hoe we er voor staan;

Kort nieuws buitenland


De coronapandemie kost wereldwijd
zo'n 375 miljard dollar per maand.Dat
zegt WHO-baas Tedros op basis van data
van het Internationaal Monetair Fonds.
"Het totale verlies in twee jaar wordt
geschat op 12.000 miljard",zei Tedros
bij CNN."Er is nu 10.000 miljard door
de G20-landen uitgegeven.
Bron; Teletekst

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Robin » 14 aug 2020, 07:55

Dan kom ik weer op 'kost wereldwijd xxx bedrag' , maar iets wat iets kost wordt ook zeer indirect natuurlijk weer aan verdiend door deze en gene. We leven met z'n allen op één bolletje, kosten en baten blijven dus op dat bolletje, hoe lang het ook duurt om recht te trekken. Na oorlogen zie je in 't algemeen een decennialange stevige opleving van de economie.

DISCLAIMER ik had liever gezien dat ze meer aan de economie deden en gezondheid op plan twee zetten na een maand of twee max. Is niet gebeurd.




:coffee:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7952
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door MParallel » 14 aug 2020, 10:00

Geld uitgegeven wat daarvoor niet bestond, om zin volledig te maken.

We hebben dus fijn 375/10k/12k miljard of wat dan waarheid is bijgedrukt.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 14 aug 2020, 10:07

HansD schreef: 14 aug 2020, 07:01
Elise schreef: 13 aug 2020, 17:18 Heeft er nog iemand iets heeft gedaan met mijn tip betreffende RDS-B aandelen?
Ja. Tijdje geleden mijn A aandelen eruit gegooid en nu 1e positie in B op € 13.41 die nog uitgebreid kan worden.
Goed om te lezen, succes :thumbup:

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 14 aug 2020, 10:09

Flowtraders 12,5% interim dividend :hosanna:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dave van marion, kennethr, Majestic-12 [Bot], Nico e39, RS-Ron, Thomas H, TLRS, tomgtr, wjt en 167 gasten