Wat ga jij met je geld doen?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Martijn_bmw » 06 aug 2020, 15:47

Grappig ik heb juist helemaal niet de ambitie om een eigen tweede huis (ooit) te kopen.
Vind juist leuk om steeds ergens anders een huisje te huren en beetje de omgeving te verkennen.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Jan Terwolde » 06 aug 2020, 15:48

Niels schreef: 06 aug 2020, 15:36 +1 Luco :mrgreen:

Super gaaf Eric!! Wij spelen ook al jaren met die gedachte hier op La Palma (waar we nu ook weer zitten). Ook al huizen wezen kijken, push berichten etc. Is vaak onderwerp van gesprek thuis!
Zou ik ook graag willen, maar dan bij de ring!

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4099
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Philipoo » 06 aug 2020, 15:48

Bezig met een nieuw huis hier in Nederland, voorlopig gaat al het geld daar heen ben ik bang. Nog even fingers crossed dat de financiering gauw helemaal geregeld is, dan kunnen we het spaargeld uit gaan geven bij de keukenboer :hot:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10410
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door tomgtr » 06 aug 2020, 15:56

Martijn_bmw schreef: 06 aug 2020, 15:47 Grappig ik heb juist helemaal niet de ambitie om een eigen tweede huis (ooit) te kopen.
Vind juist leuk om steeds ergens anders een huisje te huren en beetje de omgeving te verkennen.
Ik ook niet hoor. Hoop gedoe met onderhoud, kids die na tijdje beginnen te bokken, alweer daarheen??? Heb teveel collega's met vakantiehuis die er na 2-3 jaar nauwelijks meer komen en als ze gaan omdat belachelijk is dat we er al 2 jaar niet geweest zijn.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Arthur » 06 aug 2020, 15:59

Zit ook wat in. Ach, beetje (dag)dromen :)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Niels » 06 aug 2020, 16:06

Inderdaad, je moet wat te dromen hebben en bij mij ligt niet op auto of motor gebied (sorry df..).

Ik snap hoe dat werkt Tom maar wij hebben de ambitie om hier deels te gaan wonen, zeg maar 6 mnd per jaar. Dus het moet ook iets meer zijn dan een vakantie huis. Wat DVH zegt, uiteindelijk minder werken en meer genieten.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door romo » 06 aug 2020, 16:16

^Dat dacht ik ook altijd, maar de Corona tijd heeft me toch voortschrijdend inzicht gebracht.

De interactie werk/vrije tijd is toch erg belangrijk voor mij gebleken, altijd vrije tijd is als altijd 30 graden, of altijd feest, of altijd biefstuk, of altijd sex; dat gaat vervelen :tooth: :D

Kortom; meer balans, maar een doorgeslagen balans, in welke richting dan ook, dat is het ook niet.

Geld evt nog in (nieuwbouw) huis steken. Geen vakantie huis, te veel gedoe idd, dan huur ik wel wat, of een 5 sterren ding, ben je het zat dan vertrek je zonder verplichtingen.

Elise
Berichten: 7283
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Elise » 06 aug 2020, 16:30

Martijn_bmw schreef: 06 aug 2020, 15:47 Grappig ik heb juist helemaal niet de ambitie om een eigen tweede huis (ooit) te kopen.
Vind juist leuk om steeds ergens anders een huisje te huren en beetje de omgeving te verkennen.
Ik moet er ook niet aan denken om een 2e huis te hebben, lijkt me veel te veel gedoe.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Paskal » 06 aug 2020, 16:35

Ook hier totaal geen behoefte aan een 2e huis. Ken diverse mensen in mijn omgeving die het wel hebben (oa Italië, Noord-Frankrijk, La Palma, Spanje, Orijk), maar hoor weinig succesverhalen. Vooral veel gedoe, onderhoud, "verplicht" iedere keer daar naartoe te gaan etc. De eerste paar jaar is het leuk, maar daarna wordt het meer een last hoor ik veelal.

Wens voor een mooi inbouwzwembad zoals ik bij één van mijn vorige huizen wel had (zie fotoke hieronder) wordt hier wel steeds groter met deze zomers, maar kost ook wel weer heel veel geld. Voor die Euri kun je ook heel veel andere leuke dingen doen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Paskal op 06 aug 2020, 16:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Martijn_bmw » 06 aug 2020, 16:54

romo schreef: 06 aug 2020, 16:16 ^Dat dacht ik ook altijd, maar de Corona tijd heeft me toch voortschrijdend inzicht gebracht.

De interactie werk/vrije tijd is toch erg belangrijk voor mij gebleken, altijd vrije tijd is als altijd 30 graden, of altijd feest, of altijd biefstuk, of altijd sex; dat gaat vervelen :tooth: :D

Kortom; meer balans, maar een doorgeslagen balans, in welke richting dan ook, dat is het ook niet.

Geld evt nog in (nieuwbouw) huis steken. Geen vakantie huis, te veel gedoe idd, dan huur ik wel wat, of een 5 sterren ding, ben je het zat dan vertrek je zonder verplichtingen.
Dikgedrukte geloof ik ook sterk in, vind mijn werk erg leuk en heb niet het idee daar eerder mee te willen stoppen.
Volgens mij wordt je dat ook snel weer zat, op jonge leeftijd niks doen.
Wel wellicht wat minder uren op den duur.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Luco » 06 aug 2020, 16:55

Voorlopig gaat er weer teveel geld naar de reparatie van dat premium KUT merk.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Paskal » 06 aug 2020, 16:59

Ai, what's the matter this time met je X5? Geluk is niet echt aan je zijde qua onderhoudskosten of wel?
Hier vorige wk beurtje laten doen bij de X5 + schijven & blokken voor. Verder geen bijzonderheden dus kachel voorlopig nog door waarbij meeste km tegenwoordig gaan zitten in heen en terug naar de Ring :D.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Luco » 06 aug 2020, 17:04

Paskal schreef: 06 aug 2020, 16:59 Ai, what's the matter this time met je X5? Geluk is niet echt aan je zijde qua onderhoudskosten of wel?
Hier vorige wk beurtje laten doen bij de X5 + schijven & blokken voor. Verder geen bijzonderheden dus kachel voorlopig nog door waarbij meeste km tegenwoordig gaan zitten in heen en terug naar de Ring :D.
zie mijn auto draadje

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Niels » 06 aug 2020, 17:26

Ik snap als geen ander de nadelen van een 2e huis maar alles valt en staat met hoeveel tijd je ergens door wilt brengen. Als het financieel kon dan emigreerden we morgen nog hier naar toe. Of als ik mijn werk van achter de laptop kon doen ook. Of als ik morgen kon stoppen met werken :lol: Ik ga niet met tegenzin heen maar ik weet prima mijn vrije tijd te besteden.

Natuurlijk is die keuze voor eenieder anders. Het werk van een zwembad, daaaaar moet ik weer niet aan denken. Tot mijn 70e in NL voor een baas aan het werk ook niet. Dat een ander daar anders in staat snap ik, prima natuurlijk maar zo sta ik (wij) er in. Nonetheless blijft het een centen kwestie alhoewel ik een eenvoudiger en minder luxe leven geen probleem vind als dat o.a. een beter klimaat betekent. Zoveel mensen, zoveel wensen...

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Tom » 06 aug 2020, 17:39

Sparen gaat hier ook wel wat harder dan voorheen.
Zet het op de spaarrekening, heb er ook geen bestemming voor. De Alfa is nog steeds erg leuk, dus die blijft nog wel even.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Paskal » 06 aug 2020, 17:46

Niels schreef: 06 aug 2020, 17:26 Ik snap als geen ander de nadelen van een 2e huis maar alles valt en staat met hoeveel tijd je ergens door wilt brengen. Als het financieel kon dan emigreerden we morgen nog hier naar toe. Of als ik mijn werk van achter de laptop kon doen ook. Of als ik morgen kon stoppen met werken :lol: Ik ga niet met tegenzin heen maar ik weet prima mijn vrije tijd te besteden.

Natuurlijk is die keuze voor eenieder anders. Het werk van een zwembad, daaaaar moet ik weer niet aan denken. Tot mijn 70e in NL voor een baas aan het werk ook niet. Dat een ander daar anders in staat snap ik, prima natuurlijk maar zo sta ik (wij) er in. Nonetheless blijft het een centen kwestie alhoewel ik een eenvoudiger en minder luxe leven geen probleem vind als dat o.a. een beter klimaat betekent. Zoveel mensen, zoveel wensen...
Helemaal eens, maar dat werk van een zwembad is zo'n van horen zeggen verhaal want dat stelt nou echt helemaal niks voor mits je een fatsoenlijk afdekking hebt. Zo nu en dan een chloortabletje erin gooien en daarnaast does de robotstofzuiger his job.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31203
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door JP » 06 aug 2020, 18:12

De Ford kan verkocht worden, weet alleen niet wat er voor in de plaats moet komen. Hetzelfde geldt voor het huis. Liever vandaag dan morgen.

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Tom » 06 aug 2020, 18:16

JP schreef: 06 aug 2020, 18:12 De Ford kan verkocht worden, weet alleen niet wat er voor in de plaats moet komen. Hetzelfde geldt voor het huis. Liever vandaag dan morgen.
Hoezo, problemen met je werk?

Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1558
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Rogerb » 06 aug 2020, 18:23

JP schreef: 06 aug 2020, 18:12 De Ford kan verkocht worden, weet alleen niet wat er voor in de plaats moet komen. Hetzelfde geldt voor het huis. Liever vandaag dan morgen.

C3!! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Peric » 06 aug 2020, 18:41

Arthur schreef: 06 aug 2020, 15:29
Robin schreef: 06 aug 2020, 15:04 Gefeliciteerd mooi man.

Ik wil ook zo graag wat in Spanje....maar me er niet toe kunnen zetten in alle toestanden nu.
Ja, Spanje trekt mij/ons ook wel. M’n vrouw heeft (vroegah) een goed jaar in Denia gewoond. Mooi gebied(en) daar
Grappig, daar zit m'n ex nu met m'n zoon.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Niels » 06 aug 2020, 18:45

Paskal schreef: 06 aug 2020, 17:46
Niels schreef: 06 aug 2020, 17:26 Ik snap als geen ander de nadelen van een 2e huis maar alles valt en staat met hoeveel tijd je ergens door wilt brengen. Als het financieel kon dan emigreerden we morgen nog hier naar toe. Of als ik mijn werk van achter de laptop kon doen ook. Of als ik morgen kon stoppen met werken :lol: Ik ga niet met tegenzin heen maar ik weet prima mijn vrije tijd te besteden.

Natuurlijk is die keuze voor eenieder anders. Het werk van een zwembad, daaaaar moet ik weer niet aan denken. Tot mijn 70e in NL voor een baas aan het werk ook niet. Dat een ander daar anders in staat snap ik, prima natuurlijk maar zo sta ik (wij) er in. Nonetheless blijft het een centen kwestie alhoewel ik een eenvoudiger en minder luxe leven geen probleem vind als dat o.a. een beter klimaat betekent. Zoveel mensen, zoveel wensen...
Helemaal eens, maar dat werk van een zwembad is zo'n van horen zeggen verhaal want dat stelt nou echt helemaal niks voor mits je een fatsoenlijk afdekking hebt. Zo nu en dan een chloortabletje erin gooien en daarnaast does de robotstofzuiger his job.
Wij hebben nu 5 jaar zo'n ding inclusief een tent erover om de boel schoon en warm te houden. Het is een wens van de vrouw (net als een paard wat er aan zit te komen..) en het blijft ook haar wens. Als het aan mij lag...

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31203
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door JP » 06 aug 2020, 18:52

Tom schreef: 06 aug 2020, 18:16
JP schreef: 06 aug 2020, 18:12 De Ford kan verkocht worden, weet alleen niet wat er voor in de plaats moet komen. Hetzelfde geldt voor het huis. Liever vandaag dan morgen.
Hoezo, problemen met je werk?
Nee dat niet :wink:

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Stefan R » 06 aug 2020, 19:12

Vanmiddag krabbel gezet onder (voorlopig) koopcontract van een andere woning, 2 onder 1 kap praktijk voor m'n vrouw garage om te klussen voor mij. 2 eigen parkeerplekken en 300 meter vanaf het strand :bignews:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Luco » 06 aug 2020, 19:21

Stefan R schreef: 06 aug 2020, 19:12 Vanmiddag krabbel gezet onder (voorlopig) koopcontract van een andere woning, 2 onder 1 kap praktijk voor m'n vrouw garage om te klussen voor mij. 2 eigen parkeerplekken en 300 meter vanaf het strand :bignews:
gefeliciteerd

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door jacobt » 06 aug 2020, 19:27

2e woning , 3e woning , 4e woning , 5e woning , en ik hoop straks naar meer. Allemaal verhuurd en een beetje onderkant markt, starters woningen, maar rondom een grote stad en dicht bij m’n eigen woning om dicht bij te zijn als er wel is wat aan de hand is. Beetje eigen geld en de rest door de juiste financier. Goede huurders selectie houd je uit de problemen. Alles in box 3 want ik ben geen actieve belegger (voor de fiscus) en heb een vaste baan als hoofd inkomen (voor de fiscus).
Ik hoop ook niet tot 70 Jaar te moeten werken voor de baas....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 208 gasten