Bmw m3/m4/c63 amg
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
20K gaat die niet halen denk ik, maar denk dat je over een jaar of 5 een goedkope F80 wel voor ronde 30 moet kunnen oppikken!
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
20k denk ik ook niet idd. als ik me niet vergis heeft de e9x m3 de bodem van 20k ook niet aangetikt (misschien een geval met vage historie of astronomische km-stand daar gelaten).
echt jaren terug zag je bijv een e36 m3 3.0 nog weleens voor 6-8k, een e46 m3 voor 14-15k oid.
echt jaren terug zag je bijv een e36 m3 3.0 nog weleens voor 6-8k, een e46 m3 voor 14-15k oid.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Al zal het 30 zijn er gaat zeker nog wel een flink stuk van de huidige 50 af.
Volgens mij stonden er wel wat nette e9* m3s rond de 25k te koop (paar jaar terug in dus hoog conjunctuur economie)
E.e.a. ook afhankelijk van economische ontwikkeling uiteraard.
E46 M3 werd bijv oud in een recessie tijd, dan geven minder mensen geldt uit aan een dikke / hobby auto en daalt ie wel wat verder door.
Volgens mij stonden er wel wat nette e9* m3s rond de 25k te koop (paar jaar terug in dus hoog conjunctuur economie)
E.e.a. ook afhankelijk van economische ontwikkeling uiteraard.
E46 M3 werd bijv oud in een recessie tijd, dan geven minder mensen geldt uit aan een dikke / hobby auto en daalt ie wel wat verder door.
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Dan zou je financieel gezien de amg moeten kiezen uit 2011/2012 en over een jaar of bijvoorbeeld de m3. Verwacht dat de c63 weinig meer zal zakken. Lees wel dat rond model 2008 problemen waren met corrosie rondom de cilinders en dat daar menig blok van in de soep is gelopen, iemand ervaring daarmee?
Alleen zal emotie een doorslag moeten geven. Denk dat je een hoop +en en -en kan wegstrepen als hrt gaat om interieur, uitstraling etc dat is toch een persoonlijk iets.
Alleen zal emotie een doorslag moeten geven. Denk dat je een hoop +en en -en kan wegstrepen als hrt gaat om interieur, uitstraling etc dat is toch een persoonlijk iets.
- Mark 320iS
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Ja, e36 is eigenlijk het meeste doorgezakt en daarna de e46. Gevoelsmatig is de F8x wel wat minder populair bij de M liefhebbers vanwege het turboblok en het formaat van de auto, het zou daarom zomaar kunnen dat je over een paar jaar een F8x voor minder geld koopt dan een vergelijkbare E9x of E46.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
beetje off topic maar ben erg benieuwd hoe laag de m135i's nog gaan. 335i's blijven ook op 12k zitten ongeveer minimaal.
- Mark 320iS
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Het vorig model C63 zal denk ik niet heel veel meer zaken nee. Persoonlijk vind ik de nieuwe mooier omdat de achterkant ook wat dikker is. Bij de oude is de achterkant net zo smal als de normale c-klasse en dat vind ik niet zo mooi icm. de bredere voorkant, met name bij de coupe valt dat op. Maar ik snap de aantrekkingskracht van die atmosferische 6.2 V8 wel .Kelvinrs schreef: ↑05 aug 2020, 15:32 Dan zou je financieel gezien de amg moeten kiezen uit 2011/2012 en over een jaar of bijvoorbeeld de m3. Verwacht dat de c63 weinig meer zal zakken. Lees wel dat rond model 2008 problemen waren met corrosie rondom de cilinders en dat daar menig blok van in de soep is gelopen, iemand ervaring daarmee?
Alleen zal emotie een doorslag moeten geven. Denk dat je een hoop +en en -en kan wegstrepen als hrt gaat om interieur, uitstraling etc dat is toch een persoonlijk iets.
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Ga alles rijden wat binnen je budget ligt en wat je leuk vindt. Maak puur daar op de beslissing! Je wil een auto voor 5K per jaar, afschrijven ga je toch wel flink per kilometer dus daar moet je niet naar kijken.. Gewoon doen wat je leuk vindt en niks anders!Kelvinrs schreef: ↑05 aug 2020, 15:32 Dan zou je financieel gezien de amg moeten kiezen uit 2011/2012 en over een jaar of bijvoorbeeld de m3. Verwacht dat de c63 weinig meer zal zakken. Lees wel dat rond model 2008 problemen waren met corrosie rondom de cilinders en dat daar menig blok van in de soep is gelopen, iemand ervaring daarmee?
Alleen zal emotie een doorslag moeten geven. Denk dat je een hoop +en en -en kan wegstrepen als hrt gaat om interieur, uitstraling etc dat is toch een persoonlijk iets.
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Nieuwe model is ook erg mooi, helemaal de c63s amg alleen met de tijd moet je ook tevreden kunnen zijn. Er is altijd net dat stapje extra, en dat is erg verleidelijk. Nieuwe modellen zie je al best veel rijden en het oude model doet me toch beetje aan de jaren van Mercedes in de dtm denken. Oude model c63 (2011-2013) zie je niet bijzonder veel meer rijden.
Top om zoveel reacties te lezen en iedereen heeft zijn eigen voors en tegens. Leuk om te lezen.
Top om zoveel reacties te lezen en iedereen heeft zijn eigen voors en tegens. Leuk om te lezen.
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 27 mar 2019, 18:16
- Auto: BMW M2
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Ik zou persoonlijk niet het nieuwe type pakken als je maar 5kkm per jaar gaat maken, dat zou tegen mijn gevoel in gaan, dan beter een nette van inderdaad de jaren 11-13 pakken, de facelifts zijn imo helemaal de bom. Ook een coupe overwogen? Die c63 coupe is gewoon echt een plaat met die 2013 xenon koplampen.Kelvinrs schreef: ↑05 aug 2020, 15:47 Nieuwe model is ook erg mooi, helemaal de c63s amg alleen met de tijd moet je ook tevreden kunnen zijn. Er is altijd net dat stapje extra, en dat is erg verleidelijk. Nieuwe modellen zie je al best veel rijden en het oude model doet me toch beetje aan de jaren van Mercedes in de dtm denken😁. Oude model c63 (2011-2013) zie je niet bijzonder veel meer rijden.
Top om zoveel reacties te lezen en iedereen heeft zijn eigen voors en tegens. Leuk om te lezen.
Plaatje bij het praatje:
I found this offer at mobile.de:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... medium=ios
Mercedes-Benz C 63 AMG Coupe PANO*LS* H/K* NAVI
First Registration: 08/2013
Mileage: 64.200 km
Fuel Type: Petrol
Price: € 36.900
Laatst gewijzigd door JdvPolo op 05 aug 2020, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Juist wel. Als de km’s laag zijn dan houd je die laag met 5kkm. En wie weet de restwaarde dan ook.
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Dat model is zeker een overweging waard, staat ook een hele mooie grijze tekoop. Eerste model wil weleens corrosie rondom de cilinderbouten krijgen met flinke problemen tot gevolg. Oke is ver zoeken maar met een jonger model vanaf 2011 is dat probleem voor zover opgelost. Houd je op dat bedrag ook nog een leuk potje achter de hand voor onderhoud. Top voor het meedenken!JdvPolo schreef: ↑05 aug 2020, 16:18Ik zou persoonlijk niet het nieuwe type pakken als je maar 5kkm per jaar gaat maken, dat zou tegen mijn gevoel in gaan, dan beter een nette van inderdaad de jaren 11-13 pakken, de facelifts zijn imo helemaal de bom. Ook een coupe overwogen? Die c63 coupe is gewoon echt een plaat met die 2013 xenon koplampen.Kelvinrs schreef: ↑05 aug 2020, 15:47 Nieuwe model is ook erg mooi, helemaal de c63s amg alleen met de tijd moet je ook tevreden kunnen zijn. Er is altijd net dat stapje extra, en dat is erg verleidelijk. Nieuwe modellen zie je al best veel rijden en het oude model doet me toch beetje aan de jaren van Mercedes in de dtm denken. Oude model c63 (2011-2013) zie je niet bijzonder veel meer rijden.
Top om zoveel reacties te lezen en iedereen heeft zijn eigen voors en tegens. Leuk om te lezen.
Plaatje bij het praatje:
I found this offer at mobile.de:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... medium=ios
Mercedes-Benz C 63 AMG Coupe PANO*LS* H/K* NAVI
First Registration: 08/2013
Mileage: 64.200 km
Fuel Type: Petrol
Price: € 36.900
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 27 mar 2019, 18:16
- Auto: BMW M2
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Kelvinrs schreef: ↑05 aug 2020, 16:31Dat model is zeker een overweging waard, staat ook een hele mooie grijze tekoop. Eerste model wil weleens corrosie rondom de cilinderbouten krijgen met flinke problemen tot gevolg. Oke is ver zoeken maar met een jonger model vanaf 2011 is dat probleem voor zover opgelost. Houd je op dat bedrag ook nog een leuk potje achter de hand voor onderhoud. Top voor het meedenken!JdvPolo schreef: ↑05 aug 2020, 16:18Ik zou persoonlijk niet het nieuwe type pakken als je maar 5kkm per jaar gaat maken, dat zou tegen mijn gevoel in gaan, dan beter een nette van inderdaad de jaren 11-13 pakken, de facelifts zijn imo helemaal de bom. Ook een coupe overwogen? Die c63 coupe is gewoon echt een plaat met die 2013 xenon koplampen.Kelvinrs schreef: ↑05 aug 2020, 15:47 Nieuwe model is ook erg mooi, helemaal de c63s amg alleen met de tijd moet je ook tevreden kunnen zijn. Er is altijd net dat stapje extra, en dat is erg verleidelijk. Nieuwe modellen zie je al best veel rijden en het oude model doet me toch beetje aan de jaren van Mercedes in de dtm denken😁. Oude model c63 (2011-2013) zie je niet bijzonder veel meer rijden.
Top om zoveel reacties te lezen en iedereen heeft zijn eigen voors en tegens. Leuk om te lezen.
Plaatje bij het praatje:
I found this offer at mobile.de:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... medium=ios
Mercedes-Benz C 63 AMG Coupe PANO*LS* H/K* NAVI
First Registration: 08/2013
Mileage: 64.200 km
Fuel Type: Petrol
Price: € 36.900
Geen probleem, is altijd leuk werk. Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke koop en kom hem tzt graag eens bezichtigen :)
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Voordat er een aankoop is kan er nog wel een flinke tijd overheen gaan hoor. Informatie inwinnen, meerdere bezichtigingen proefrijden, huidige auto verkopen.
Orienteren doe ik ruim van tevoren zodat ik een beeld voor mezelf op kan stellen. Zou me niks verbazen mij kennende dat er straks iets anders diks staat
Orienteren doe ik ruim van tevoren zodat ik een beeld voor mezelf op kan stellen. Zou me niks verbazen mij kennende dat er straks iets anders diks staat
- JP
- Berichten: 31257
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Nu zo’n 6.2 liter AMG je nodige oorgasme’s bezorgd, vraag ik me af wat de runningcosts dan wel niet zijn. Setje remblokken/schijven, het zal niet het eeuwige leven hebben, en als je aan de beurt bent, dan ja....dan ben je aan de beurt.
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
denk dat je met amg/m/rs serie altijd duurder uit bent qua kosten. Inwendig zal het wel iets verschillen maar qua banden/remmen/beurtjes zal er niet veel tussen zitten. Ik houd altijd een potje achter de hand want de kosten zijn allicht hoger dan de standaard 1.4 jes en 1.6 jes van een Fiat of honda.
- RS-Ron
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Bij de AMG dealer in Breda werd uitgelegd dat de problemen met de corrosie van de bouten ontstonden door gebruik van de niet voorgeschreven koelvloeistof. En ga maar eens een 2008 AMG vinden, zoals die bij Martin met alleen een AMG onderhoudsgeschiedenis. Setje schijven voor zo’n auto viel best mee, originele AMG schijven voorzijde (big-brakes) op Ebay.de toen 1700€ zonder blokken. Heb geen idee wat de dealer dan in totaal rekent.
Gr Ron
Gr Ron
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Als je dat model zoekt wordt een nette zoeken een hele klus. Als je een nette vind betaal je over het algemeen wat meer alleen met het geringe aantal kilometers dat ik zal maken zijn de kosten wel te overzien.
Zelfs op een rondje spa laat ik de auto de grens niet opzoeken laat staan op de openbare weg. Als je het onderhoud gewoon bijhoudt valt het reuze mee zonder pech denk ik.
Zelfs op een rondje spa laat ik de auto de grens niet opzoeken laat staan op de openbare weg. Als je het onderhoud gewoon bijhoudt valt het reuze mee zonder pech denk ik.
- JP
- Berichten: 31257
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Spa lijkt me toch meerdere malen zwaarder voor je auto dan bijvoorbeeld een Nordschleife
- RS-Ron
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Wordt hierboven al aangegeven, ook een keer wat met een proefrit proberen. Uiteindelijk heeft iedereen zijn/haar persoonlijke voorkeur. Dan weet je uiteindelijk zelf wat jou het meest aanspreekt.
Gr Ron
Gr Ron
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Probleem zit m niet in de koelvloeistof maar het ontwerp van de bout zelf. De standaard versie heeft inwendige torx en de nieuwe versie uitwendige torx. Door de inwendige torx heb je eigenlijk maar een heel dun stuk bij de kop van de bout. De koppen braken af puur door de kracht van het uitzetten en krimpen van de cilinderkop. Gewoon metaalmoeheid.RS-Ron schreef: ↑05 aug 2020, 17:15 Bij de AMG dealer in Breda werd uitgelegd dat de problemen met de corrosie van de bouten ontstonden door gebruik van de niet voorgeschreven koelvloeistof. En ga maar eens een 2008 AMG vinden, zoals die bij Martin met alleen een AMG onderhoudsgeschiedenis. Setje schijven voor zo’n auto viel best mee, originele AMG schijven voorzijde (big-brakes) op Ebay.de toen 1700€ zonder blokken. Heb geen idee wat de dealer dan in totaal rekent.
Gr Ron
De nieuwe kop heeft veel meer vlees en kan daar, zoals het hoort, wel tegen.
Uitleg verder hier https://youtu.be/Rlj7254gOww
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Ah nooit bij stil gestaan en het nut van een buitentorx begrepen maar nu je het zo zegt idd logisch dat buitentorx veel sterkere kop heeft.JWtje schreef: ↑05 aug 2020, 20:25Probleem zit m niet in de koelvloeistof maar het ontwerp van de bout zelf. De standaard versie heeft inwendige torx en de nieuwe versie uitwendige torx. Door de inwendige torx heb je eigenlijk maar een heel dun stuk bij de kop van de bout. De koppen braken af puur door de kracht van het uitzetten en krimpen van de cilinderkop. Gewoon metaalmoeheid.RS-Ron schreef: ↑05 aug 2020, 17:15 Bij de AMG dealer in Breda werd uitgelegd dat de problemen met de corrosie van de bouten ontstonden door gebruik van de niet voorgeschreven koelvloeistof. En ga maar eens een 2008 AMG vinden, zoals die bij Martin met alleen een AMG onderhoudsgeschiedenis. Setje schijven voor zo’n auto viel best mee, originele AMG schijven voorzijde (big-brakes) op Ebay.de toen 1700€ zonder blokken. Heb geen idee wat de dealer dan in totaal rekent.
Gr Ron
De nieuwe kop heeft veel meer vlees en kan daar, zoals het hoort, wel tegen.
Uitleg verder hier https://youtu.be/Rlj7254gOww
- RS-Ron
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Ik vind het plausibel klinken, is daar nog een modificatie voor ?JWtje schreef: ↑05 aug 2020, 20:25Probleem zit m niet in de koelvloeistof maar het ontwerp van de bout zelf. De standaard versie heeft inwendige torx en de nieuwe versie uitwendige torx. Door de inwendige torx heb je eigenlijk maar een heel dun stuk bij de kop van de bout. De koppen braken af puur door de kracht van het uitzetten en krimpen van de cilinderkop. Gewoon metaalmoeheid.RS-Ron schreef: ↑05 aug 2020, 17:15 Bij de AMG dealer in Breda werd uitgelegd dat de problemen met de corrosie van de bouten ontstonden door gebruik van de niet voorgeschreven koelvloeistof. En ga maar eens een 2008 AMG vinden, zoals die bij Martin met alleen een AMG onderhoudsgeschiedenis. Setje schijven voor zo’n auto viel best mee, originele AMG schijven voorzijde (big-brakes) op Ebay.de toen 1700€ zonder blokken. Heb geen idee wat de dealer dan in totaal rekent.
Gr Ron
De nieuwe kop heeft veel meer vlees en kan daar, zoals het hoort, wel tegen.
Uitleg verder hier https://youtu.be/Rlj7254gOww
Gr Ron
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Bmw m3/m4/c63 amg
Lijkt mij gewoon de bouten vervangen door buiten torx bouten
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: RJK en 421 gasten