Auto importeren Duitsland... de let op’s
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Auto importeren Duitsland... de let op’s
Ben tegen een grappige bochtenridder uit Duitsland aangelopen. Heb contact met de verkoper (Partukulier) en ziet er best veelbelovend uit. Staat niet zo gek ver over de grens in Duitsland. Zit even voor mijzelf op een rijtje te zetten wat ik moet regelen. Ik wil de auto, als ik besluit hem te kopen, zelf ophalen. Wil hem eigenlijk gewoon naar huis rijden en onder de Alfa zetten. Heb contact met bedrijf hier om de hoek, die kunnen, ook nu met Corona, binnen twee dagen RDW keuring regelen. De Yaris lever ik weer in, daar kan ik groene platen lenen.
Plan: haal de auto op, reken af, melden de auto daar af en kopen met een eendaags kenteken of ik vraag de verkoper dit voor me te doen..... en stuur met eendags Duits kenteken naar de grens. Daar groene platen erop en door naar huis. Via bedrijf om de hoek rdw laten keuren, platen erop en Yaris inleveren.
Of is dit veel ingewikkelder ?
Gr Ron
Plan: haal de auto op, reken af, melden de auto daar af en kopen met een eendaags kenteken of ik vraag de verkoper dit voor me te doen..... en stuur met eendags Duits kenteken naar de grens. Daar groene platen erop en door naar huis. Via bedrijf om de hoek rdw laten keuren, platen erop en Yaris inleveren.
Of is dit veel ingewikkelder ?
Gr Ron
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Je praat een woordje over de grens, of zijn dat alleen de basisprincipes, “auto kaput, jaja ist Alfa Romeo, Nein ist Normal, Ja problem mit Elektra.....”
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
OnlineJoël D.
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Groene platen worden in Duitsland ook gedoogd.
Of verkoper Kurzzeichkennzeichen laten regelen. Kost 100 Euro maar scheelt gezeik met afmelden etc. Wel even op chasisnummer verzekeren dan.
Overigens moet je dan wel zeker weten dat je hem koopt.
Of verkoper Kurzzeichkennzeichen laten regelen. Kost 100 Euro maar scheelt gezeik met afmelden etc. Wel even op chasisnummer verzekeren dan.
Overigens moet je dan wel zeker weten dat je hem koopt.
Laatst gewijzigd door Joël D. op 02 aug 2020, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10422
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Jah joh makkie, hierheen halen en ff op rdw wachten. Wat kan er fout gaan ....
-
OnlineJoël D.
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Dat hield me ook een beetje tegen Tom, maar blijkt dat bedrijf hier om de hoek het gewoon online doet die keuring...... binnen EU dus kennelijk serieus anders dan een C10. Ga morgen eens informeren, dan hak ik de knoop door. Heb een paar opties gezien. Deze verkoper heeft zijn vorige auto ook aan een Nederlander verkocht, hij regelt daar verder alles.
Gr Ron
-
OnlineJoël D.
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Keuring stelt geen reet voor. Alleen je moet even een afspraak maken. Kan al voordat je de auto hebt gekocht. Annuleren kan tot 24 uur van te voren, kosteloos. Bij aanvraag kan je een eendagskenteken krijgen, die kan je zelf maken op een stuk karton.
Keuring zelf lopen ze een rondje om je auto en zijn ze 20 min bezig met administratie. Stelt niets voor.
BPM, even afhankelijk hoeveel erop zit via AutoTelex. Kost 25 Euro maar scheelt zelf weer opzoeken van allemaal bedragen. En wordt klakkeloos door de belastingdienst overgenomen.
Het lastigste nog aan import is het kenteken voor in NL. Kurzzeichkennzeichen (gele rand) wordt in NL niet geaccepteerd. Uitvoer/Zoll (rode rand) wel met BPM vrijstellingsformulier. Maar dan moet je zelf aanwezig zijn bij zo'n bureau die vaak beperkt open zijn in Duitsland. Daarom heb ik zelf door de verkoper een Kurzzeichkennzeichen laten regelen en heb ik hem in NL op een trailer gezet.
Keuring zelf lopen ze een rondje om je auto en zijn ze 20 min bezig met administratie. Stelt niets voor.
BPM, even afhankelijk hoeveel erop zit via AutoTelex. Kost 25 Euro maar scheelt zelf weer opzoeken van allemaal bedragen. En wordt klakkeloos door de belastingdienst overgenomen.
Het lastigste nog aan import is het kenteken voor in NL. Kurzzeichkennzeichen (gele rand) wordt in NL niet geaccepteerd. Uitvoer/Zoll (rode rand) wel met BPM vrijstellingsformulier. Maar dan moet je zelf aanwezig zijn bij zo'n bureau die vaak beperkt open zijn in Duitsland. Daarom heb ik zelf door de verkoper een Kurzzeichkennzeichen laten regelen en heb ik hem in NL op een trailer gezet.
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Volgens mij mogen handelaren die zelf importeren en n rdw terminal hebben dat sinds opheffen lockdown zelf doen, dit om drukte bij de stations te verminderen. Moet ie wel tot hun handelsvoorraad behoren.
- De fiscalist
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
- Locatie: Den Haag
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Bij de rdw staat het altijd vol met Duitse platen met het gele vak. Het kenteken met het rode vak is degene die je moet hebben maar bijna niemand doet dat dus blijkbaar.
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Als je het via een erkend bedrijf laat gebeurd die mogen dat zelf doen op jouw stoep
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Klopt binnen eu en zeker uit Duitsland met alle papieren erbij vanuit Duitsland is dat écht heel simpel geworden.RS-Ron schreef: ↑02 aug 2020, 18:28Dat hield me ook een beetje tegen Tom, maar blijkt dat bedrijf hier om de hoek het gewoon online doet die keuring...... binnen EU dus kennelijk serieus anders dan een C10. Ga morgen eens informeren, dan hak ik de knoop door. Heb een paar opties gezien. Deze verkoper heeft zijn vorige auto ook aan een Nederlander verkocht, hij regelt daar verder alles.
Gr Ron
Je kan ook op de groene handelaarsplaten in Duitsland al rijden, maakt het nog simpeler.
Maar de C10 zou toch onder de alfa komen? Of heb ik iets gemist
- D20VT
- Berichten: 872
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Officieel zijn de groene handelaarsplaten niet geldig in DLD. Even lenen van platen mag ook niet, gebruik van de platen moet direct gerelateerd zijn aan de bedrijfsactiviteiten van de handelaar.
Iedereen doet het, maar officieel mag het niet.
Groene platen zijn alleen geldig op een auto in de Benelux, of voor een bedrijfswagen waar werkzaamheden aan uitgevoerd moeten worden in DLD. (Opbouw camper, bak, aanpassingen, reparaties etc) maar daar moet de afspraak bij het bedrijf schriftelijk worden aangetoond
Niet voor een personen auto die in DLD moet worden opgehaald
Iedereen doet het, maar officieel mag het niet.
Groene platen zijn alleen geldig op een auto in de Benelux, of voor een bedrijfswagen waar werkzaamheden aan uitgevoerd moeten worden in DLD. (Opbouw camper, bak, aanpassingen, reparaties etc) maar daar moet de afspraak bij het bedrijf schriftelijk worden aangetoond
Niet voor een personen auto die in DLD moet worden opgehaald
-
OnlineJoël D.
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Hoe controleer je of je privé een auto ophaalt met die platen of dat het voor een bedrijf is?
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Hoe je dat controleert?
Om naar de aankooprekening te vragen.
Om naar de aankooprekening te vragen.
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Martijn_bmw schreef: ↑02 aug 2020, 20:33Daar doelt Tom op, de C10 is in oktober ingepland voor de RDW keuring......................... Het is gelukkig geen Alfa pickup, die was dan inmiddels al volledig biologisch afgebroken........... Dus ik heb even de ruimte om in afwachting van de RDW de duitse daily binnen te zetten.
gr Ron
-
Online
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Correspondentie
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
De verkoper regelt voor 60 euro een een-dags Duits kenteken. Ik zou daar zelf geen risico's mee nemen. En desnoods regel ik ook een Nederlands een-dags kenteken bij de RDW. Doe ik een wisseltruck bij de grens. Eerst maar eens kijken of het doorgaat, aanvullende info over auto is positief, vier nieuwe Michelin pilot sport 4, maart 2020 grote beurt met Motul olie, zegt niet alles, maar is beter dan linglong icm Hema grasmaaierolie.
gr Ron
gr Ron
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Och ja, die (soms) rijdende oliedruipsteen komt natuurlijk die duitse Umweltzones niet in....
- Pim_
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 08:08
- Auto: E46 M3 H6 - E90 330i H6
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
RS-Ron schreef: ↑02 aug 2020, 23:10 De verkoper regelt voor 60 euro een een-dags Duits kenteken. Ik zou daar zelf geen risico's mee nemen. En desnoods regel ik ook een Nederlands een-dags kenteken bij de RDW. Doe ik een wisseltruck bij de grens. Eerst maar eens kijken of het doorgaat, aanvullende info over auto is positief, vier nieuwe Michelin pilot sport 4, maart 2020 grote beurt met Motul olie, zegt niet alles, maar is beter dan linglong icm Hema grasmaaierolie.
gr Ron
En over de C10, dat duurt lang gezien het buiten de EU import is moet je zeker zo lang wachten?
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
En dan kom je er ook achter dat een eendagsverzekering voor je semiklassieker duurder is dan dan een heel jaar met een normale verzekering
Of nou ja, niet helemaal maar gaat wel die kant op. Dagverzekering was geloof ik 50,- terwijl ik nu 84,- per jaar kwijt ben
- MParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Ik heb toen voor me M3 een autoambulance gehuurd.
Auto in DE erop, bij RDW eraf en keuren, auto er weer op en thuis weer afgeladen, wachtend op kentekenpapieren.
Auto in DE erop, bij RDW eraf en keuren, auto er weer op en thuis weer afgeladen, wachtend op kentekenpapieren.