Mijn verslagje:
De Classic SLS, we rijden hem nu voor de derde keer. Vorig jaar waren we onderweg naar een goede klassering maar toen gooide de pechduivel roet in het eten. Dat moest nu anders, dus de auto extra goed nagekeken, kritische onderdelen vervangen door betere etc.
Op de vrijdag gaan we via Niederrhein, waar we al eerder waren met de rallyhappening (was nu weer top!) , via Swalmen naar Vaals in Zuidlimburg.
Wel oa met snelwegen met vervelende files, dat bederft de pret wel een beetje.
Helaas doet de startmotor het niet meer bij een van de testjes op Niederrhein als de motor afslaat, maar door de tijdsdruk is het simpeler de auto gewoon aan te duwen ipv te gaan sleutelen. Pas bij de pauze in Vaals hebben we even tijd om er naar te kijken en de beruchte klap met de hamer lost het probleem op.
Achteraf blijkt dat we ondanks de probleempjes op dat moment op de eerste plaats in de tourklasse staan.
Helaas laten we na de pauze een paar steken vallen (oa door bij Pijl 1 in Vaals een haakje te zien dat er niet is, is namelijk een zwart blokje van een zwart-geel-geblokt weggetje) Mede hierdoor hebben we met de tijd niet uit in dit traject. Waarschijnlijk missen we door diezelfde tijdsdruk ook controles. De 1 op100.000 kaarten maken het in Belgie erg moeilijk, en als we na afloop van de eerste dag in Houffalize zijn, blijken we naar de 8e plek gezakt te zijn. Misschien komt dat door gebrek aan routine (Carina had in maart van dit jaar voor het laatst bij de Delta-rally genavigeerd), maar we missen nu ook een goed werkend kompas. Die gaan we dus maar aanschaffen, want degene die we nu hebben is een tijdje terug (drie dagen na montage) er mee opgehouden en daar hebben we nu dus niets aan.
Zaterdag is een geweldige dag. Alleen maar leuke weggetje door de Ardennen en Luxemburg. De lunch bij een Italiaan in plaats van een Chinees op Place Guillaume II in Luxemburg Stad met al die 160 auto op het centrale plein, het is allemaal traditie maar toch is het nu ook voor de derde keer geweldig.
In het ochtendtraject lopen de testjes en de kaartlees trajecten goed, de koffie stop bij Moulin de Condorfs is een aardige puinhoop door te weinig parkeerplekken maar dat mag de pret niet drukken. Op een testje bij Wintrange over smalle weggetjes door een wijngaard hebben een narrow-escape-momentje als we een tegenligger tegenkomen en aan het eind blijkt de Stop-finish bezet te zijn door de voor ons rijdende auto.
De etappe vanuit Luxemburg-Stad terug naar Houffalize gaat via het Test-centrum van Colmar-Berg en oa een traject met het kompassysteem. Het testje in Colmar Berg is gaaf, met al die gladde witte stukken De bogey-tijd halen we weliswaar niet maar we gaan in ieder geval geen drie keer in de rondte (zoals anderen) maar we lopen ook geen strafpunten op. Het kompassysteem klopt aan het eind van het traject niet, maar omwille van de tijd rijden we door naar de TC.
Jammer genoeg is de zaterdag avond van deze SLS niet meer zoals de andere jaren. Er zijn voor onze klasse geen trajecten in het donker meer. De voor ons geplande regulaire eindtijd is om ongeveer 21.00 uur en dan gaat de zon net onder. We vinden dat jammer. Die paar uren speuren door het donker horen er gewoon bij.
Zondagochtend mogen we als een van de laatsten starten omdat er gestart wordt op omgekeerde klassementsvolgorde en we (weer of nog steeds) 8e staan.
De zondag wordt gekenmerkt door lange verbindingstukken over de snelweg (is wel prettig om alvast trajecten in te tekenen), een afgelaste test in Rosmalen en vooral in Belgie weer hele onduidelijke kaarten. Voor ons gevoel gaat het niet geweldig, maar we zien heel veel andere deelnemers ook zoeken. Op weg naar Utrecht voor de laatste test bij sponsor Atos komen we weer in de file die ons een half uur kost. Na de tests (en de lunch daar) is het neutraal naar Scheveningen, waar het weer gezellig druk is op de boulevard.
Als de voorlopige uitslag wordt opgehangen komen we tot ontdekking dat we zijn opgeklommen naar de 4e plek in het algemeen klassement en dat we de beste Mixed-Equipe zijn!
Gezien de resultaten gaan we volgend jaar Sportklasse rijden.
[img:550:364]
http://www.classicargarage.com/common/p ... 20129a.jpg[/img]
© 2007, PIERRE RANDAXHE. Alle rechten voorbehouden