Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 328Ti » 31 jul 2020, 21:53

Arthur schreef: 31 jul 2020, 21:41 Lijkt me een prima middel tegen alle drama, ziet er nog leuker uit ook.

Verder wel opvallend dat je mensen ‘de maat neemt’ vanwege het in jouw ogen niet nastreven van de regels maar zelf doodleuk in dat vliegtuig stapt naar Wenen... De reden zal me een zorg zijn, maar als je te koopt loopt met je M3 FFP3 masker blijf dan ook gewoon thuis en ga niet vliegen.
Met wie neem ik de maat En hoezo loop ik te koop? Het is een feit dat mondmaskers lager dan ffp2 niet/weinig helpt. Tot slot heb ik een internationale baan en wordt geacht te reizen. De vorm kan je over discussiëren en na deze ervaring ben ik de weken daarop ook met de auto gegaan.

Ik had eerlijk gezegd wel wat meer verantwoordelijkheid van de airliners gewacht (temp meting, stoel ertussen vrijlaten en dus wél met een 737 blijven vliegen.

Maar goed laatste ervaring die ik hier deel. Lekker trollen, direct en persoonlijk worden Arthur. Helemaal goed.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 31 jul 2020, 21:56

Terugblik
In de winter van 2019/2020 was de influenza-epidemie kort en mild (week 5 tot en met 7 2020). De oversterfte was in deze periode met 404 veel lager dan de gemiddelde oversterfte in de afgelopen 5 griepepidemieën (6.443). Een korte opleving van de griepepidemie in week 10 en11 2020 overlapte met de eerste 2 weken van de COVID-19 epidemie. De oversterfte in week 10 tot en met 19 van de COVID-19 epidemie was 9.768, waarvan 213 in de eerste 2 weken.

In de winter van (2018/2019) duurde de griepepidemie 14 weken (week 50 2018 tot en met 11 2019) en was de sterfte significant verhoogd in 5 afzonderlijke weken (week 3, 4, 7, 11, 12 2019). Tijdens de griepepidemie werd de totale oversterfte geschat op 2.894 (3.124 voor de gehele winter periode van week 40 tot en met 20). Dit is ongeveer de helft van de gemiddelde oversterfte in de afgelopen 5 epidemieën en betrof voornamelijk mensen van 75 jaar en ouder.

In de winter van (2017/2018) was de sterfte 15 weken lang verhoogd (week 51 2017 t/m 14 2018). De verhoogde sterfte viel samen met de griepepidemie die plaatsvond van week 50 2017 tot en met week 15 2018. De oversterfte tijdens de 18 weken griepepidemie werd geschat op 9.444 (8.885 voor de gehele winter periode van week 40 t/m 20). Hiermee was de oversterfte het hoogst ooit gemeten sinds het begin van de monitoring in 2009. De oversterfte betrof voornamelijk mensen van 75 jaar en ouder, maar er waren ook enkele weken waarin de sterfte verhoogd was in mensen tussen de 55-64 jaar en 65-74 jaar.

In de winter van (2016/2017) was de sterfte 12 weken lang verhoogd (week 48 2016 t/m 10 2017). De verhoogde sterfte begon 2 weken nadat de griepepidemie begon en duurde tot en met de laatste week van de epidemie (met uitzondering van week 52 2016). De oversterfte betrof voornamelijk de mensen van 75 jaar en ouder. Tijdens de 15 weken griepepidemie werd de oversterfte geschat op 7.503 (8.890 voor de gehele winter periode van week 40 t/m 20). Hiermee was de oversterfte relatief hoog. In de voorafgaande 5 jaar was de oversterfte alleen hoger in 2014/2015, toen de langste griepepidemie heerste ooit gemeten in Nederland (oversterfte van 8.600 in 21 weken).

In de winter van (2015/2016) was de sterfte verhoogd van week 1 t/m 14 van 2016 (met uitzondering van week 7). De verhoogde sterfte viel samen met en duurde 3 weken langer dan de griepepidemie (die plaatsvond van week 1 t/m 11). Tijdens de 11 weken griepepidemie werd de oversterfte geschat op 3,900 sterfgevallen (6.085 voor de gehele winterperiode van week 40-20) en was daarmee gemiddeld vergeleken met de afgelopen 5 jaar. Dit betrof voornamelijk 75-plussers maar er waren enkele weken waarin de sterfte ook verhoogd was in 65-74 jarigen.

De winter ervoor (2014/2015) lag de piek van de totale sterfte in de week van 8 tot en met 14 januari 2015 en de piek was hoger dan de pieken in de afgelopen 5 jaar. Tijdens de gehele lange griepepidemie van de afgelopen winter was de sterfte verhoogd. Er stierven ruim 65.000 mensen, dat is ruim 8.600 meer dan in deze 21 weken was verwacht (voornamelijk onder de 75-plussers). De oversterfte was hoger dan in de 4 eerdere influenza seizoenen.

In de winter van (2013/2014) was de sterfte niet verhoogd. Dit viel samen met een mild griepseizoen (een lage incidentie griep-achtig ziektebeeld en een korte griepepidemie van 4 weken).

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39732
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Arthur » 31 jul 2020, 22:00

328Ti schreef: 31 jul 2020, 21:53
Arthur schreef: 31 jul 2020, 21:41 Lijkt me een prima middel tegen alle drama, ziet er nog leuker uit ook.

Verder wel opvallend dat je mensen ‘de maat neemt’ vanwege het in jouw ogen niet nastreven van de regels maar zelf doodleuk in dat vliegtuig stapt naar Wenen... De reden zal me een zorg zijn, maar als je te koopt loopt met je M3 FFP3 masker blijf dan ook gewoon thuis en ga niet vliegen.
Met wie neem ik de maat En hoezo loop ik te koop? Het is een feit dat mondmaskers lager dan ffp2 niet/weinig helpt. Tot slot heb ik een internationale baan en wordt geacht te reizen. De vorm kan je over discussiëren en na deze ervaring ben ik de weken daarop ook met de auto gegaan.

Ik had eerlijk gezegd wel wat meer verantwoordelijkheid van de airliners gewacht (temp meting, stoel ertussen vrijlaten en dus wél met een 737 blijven vliegen.

Maar goed laatste ervaring die ik hier deel. Lekker trollen, direct en persoonlijk worden Arthur. Helemaal goed.
Lastig copy/paste op een tablet, maar op de vorige pagina heb je het over ‘volk wat niet nadenkt”. Vliegmaatschappijen die niks goed doen. En dan praat je over zelf vliegen en M3FFP3 masker alsof je het allemaal dik voor elkaar hebt. Klinkt als kijk mij eens goed zijn en de rest bakt er niets van. Nou, wat heeft dat masker jou gebracht waar ik geen masker gebruik? Nu vlieg ik ook niet dus dat is wel een verschilletje. Verder is het heel DF-achting om alles erg goed te weten en uit te dragen. Maar trollen is er niet bij, ik ben serieus. Dat kan wel eens verward worden met direct en persoonlijk. Zo vat ik ook wel eens posts op. Ook heel DF-achtig. Daarom ben ik weken uit dit draadje gebleven, en dat ik beter zo kunnen laten. Dus laat ik dat maar weer doen want het brengt idd niks goeds...

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Knot » 01 aug 2020, 01:25

Was vandaag in Giethoorn, als je daar een halve meter haalde was je de koning. Snel bootje in en het water op uit de drukte.

Verder heerlijk gevaren en bijgekleurd maar wel apart van de rest en niet op een rij naast elkaar op een strand.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Karel » 01 aug 2020, 08:22

Ik hoorde van verpleging op de intensieve zorgen dat wss de meeste patiënten die nu op de intentsieve hebben gelegen aan de beademing ook nieuwe longen zullen nodig hebben binnen een jaartje.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 01 aug 2020, 09:54

Karel schreef: 01 aug 2020, 08:22 Ik hoorde van verpleging op de intensieve zorgen dat wss de meeste patiënten die nu op de intentsieve hebben gelegen aan de beademing ook nieuwe longen zullen nodig hebben binnen een jaartje.
Ik hoorde dat de economie nogal ademhalingsproblemen heeft....

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 01 aug 2020, 09:55

Knot schreef: 01 aug 2020, 01:25
Verder heerlijk gevaren en bijgekleurd
RED LIVES MATTER

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 01 aug 2020, 10:15

Robin schreef: 01 aug 2020, 09:54
Karel schreef: 01 aug 2020, 08:22 Ik hoorde van verpleging op de intensieve zorgen dat wss de meeste patiënten die nu op de intentsieve hebben gelegen aan de beademing ook nieuwe longen zullen nodig hebben binnen een jaartje.
Ik hoorde dat de economie nogal ademhalingsproblemen heeft....
Corona tast dan in elk geval niet je gehoor aan....

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 01 aug 2020, 10:16

JP schreef: 01 aug 2020, 10:15
Robin schreef: 01 aug 2020, 09:54
Karel schreef: 01 aug 2020, 08:22 Ik hoorde van verpleging op de intensieve zorgen dat wss de meeste patiënten die nu op de intentsieve hebben gelegen aan de beademing ook nieuwe longen zullen nodig hebben binnen een jaartje.
Ik hoorde dat de economie nogal ademhalingsproblemen heeft....
Corona tast dan in elk geval niet je gehoor aan....
En ook niet het gezichtsvermogen.

Corona tast de economie aan.

We komen er wel achter.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 01 aug 2020, 10:17

JP schreef: 01 aug 2020, 10:15
Robin schreef: 01 aug 2020, 09:54
Karel schreef: 01 aug 2020, 08:22 Ik hoorde van verpleging op de intensieve zorgen dat wss de meeste patiënten die nu op de intentsieve hebben gelegen aan de beademing ook nieuwe longen zullen nodig hebben binnen een jaartje.
Ik hoorde dat de economie nogal ademhalingsproblemen heeft....
Corona tast dan in elk geval niet je gehoor aan....
watzegje???????????????

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Karel » 01 aug 2020, 10:45

Robin schreef: 01 aug 2020, 10:16 En ook niet je gezichtsvermogen
En anders dit
A275EED5-12E8-4936-8BA9-BB85E5E99BE9.jpeg
A275EED5-12E8-4936-8BA9-BB85E5E99BE9.jpeg (5.02 KiB) 1585 keer bekeken

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 01 aug 2020, 11:17

Karel schreef: 01 aug 2020, 08:22 Ik hoorde van verpleging op de intensieve zorgen dat wss de meeste patiënten die nu op de intentsieve hebben gelegen aan de beademing ook nieuwe longen zullen nodig hebben binnen een jaartje.
Dat komt niet door de Corona, maar door de beademing waar ze aan gelegen hebben. Die tasten de longen dusdanig aan dat het een hele tijd duurt voordat het herstelt is, áls het al herstelt. En het zijn meest ouderen wie het overkomen is, en die herstellen langzamer, of niet..
En ik weet wel, Corona is de oorzaak dat ze er aan liggen. Maar hier wil ik mee zeggen dat het niet de ziekte is die die schade aanricht.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door WJ » 01 aug 2020, 12:09

Peric schreef: 01 aug 2020, 11:17
Karel schreef: 01 aug 2020, 08:22 Ik hoorde van verpleging op de intensieve zorgen dat wss de meeste patiënten die nu op de intentsieve hebben gelegen aan de beademing ook nieuwe longen zullen nodig hebben binnen een jaartje.
Dat komt niet door de Corona, maar door de beademing waar ze aan gelegen hebben. Die tasten de longen dusdanig aan dat het een hele tijd duurt voordat het herstelt is, áls het al herstelt. En het zijn meest ouderen wie het overkomen is, en die herstellen langzamer, of niet..
En ik weet wel, Corona is de oorzaak dat ze er aan liggen. Maar hier wil ik mee zeggen dat het niet de ziekte is die die schade aanricht.
Waardoor komt dat? Word er te snel/teveel lucht ingepompt? Te droog? Te geforceerd?

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 01 aug 2020, 12:27

Nee, omdat de functie overgenomen wordt van de longen. Die hoeven minder hard te werken, en dat geeft blijkbaar schade.
Weet het precieze medische verhaal ook niet.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Karel » 01 aug 2020, 15:26

Blijkbaar werkt bij kunstmatige beademing ook alleen het bovenste gedeelte van de longen mee.
Het onderste gedeelte niet en daardoor kan je ook nog eens schade krijgen.
(Daarom moeten mensen die een geplande operatie krijgen, waarbij ze aan de beademing moeten, ook vooraf en nadien kine oefeningen doen waarbij ze dat deel van de longen asap terug versterken)


Maar de longen worden wel degelijk beschadigd door Covid zelf dacht ik.

Universiteit van Leuven:
Het wordt steeds duidelijker dat ook mensen met milde of gematigde besmettingen ernstige letsels vertonen aan de longen en het hart. Cardiovasculaire problemen worden nu zichtbaar: littekenweefsel in het hart dat hartritmestoornissen veroorzaakt met, behalve een oncomfortabel gevoel, een verhoogd risico op een hartaanval als gevolg. Deze letsels zien we bij jonge mensen met milde besmettingen. Bovendien zijn er meer en meer aanwijzingen dat Covid-19 ook hersenschade kan veroorzaken. Hoe ouder de patiënt, hoe ernstiger de mogelijke gevolgen zijn.
https://m.hln.be/wetenschap-planeet/med ... ~ad8487bc/

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 02 aug 2020, 19:29

Peric schreef: 01 aug 2020, 12:27 Nee, omdat de functie overgenomen wordt van de longen. Die hoeven minder hard te werken, en dat geeft blijkbaar schade.
Weet het precieze medische verhaal ook niet.
Nogal stellige uitspraken doe je dan.

Longschade veroorzaakt door complicaties van het Corona virus is toch echt iets anders dan dat je longen minder hard hoeven te werken als je (daardoor) aan de beademing komt te liggen.


Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 02 aug 2020, 21:24

Volgens mij begrijp je het niet.

Niemand betwist dat je longschade kunt krijgen door beademing.
Het ging hier om longschade door het virus.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4108
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Philipoo » 03 aug 2020, 11:02

Je krijgt longschade als je aan de beademing ligt. Hoe je het ook went of keert. Het punt is echter dat je als je niet aan de beademing had gelegen al dood was. De mensen met corona die aan de beademing moeten, en dat is dus eigenlijk iedereen die op de IC komt met corona, hebben ernstige sepsis in hun longen. Longontsteking of pneumonie dus.

De beademingsapparatuur houdt een constante druk in je longen, Peep, deze overdruk in je longen is om meerdere medische redenen nodig, maar heeft als nadeel dat je longen er niet goed tegen kunnen. Je hebt altijd een druk in je longen na (normaal) uitademen, maar aan de beademing wordt deze druk dus kunstmatig hoog gehouden.

Dat de beademing alleen werkt in het bovenste deel van de longen is ook niet waar. Als je de longen vanaf de zijkant bekijkt is het onderste deel veel platter dan het bovenste, als je plat ligt wordt dit onderste deel platgedrukt en het bovenste deel niet. Patiënten die heel erg slecht zijn worden nog wel eens op hun buik gelegd zodat dit onderste deel van de longen ook nog mee kan werken.

TLDR; Corona sloopt je longen daarom moet je aan de beademing en van de beademing worden je longen ook niet beter.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door romo » 03 aug 2020, 12:28

COVID 19 geeft in veel gevallen ernstige fibrosering pulmonaal, dat is niet reversibel is het idee naar huidig inzicht.

Dat betekent dat deze patiënten ernstige pulmonale restschade overhouden, verminderd inspanningsvermogen, verminderde zuurstof saturatie , verminderde kwaliteit van leven en als het niet meer gaat een longtransplantatie zullen moeten ondergaan.

Elise
Berichten: 7311
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 03 aug 2020, 14:38

Argwaan over Russisch coronavaccin
Terwijl de rest van de wereld nog maanden moet wachten op testrondes, start Rusland in oktober gewoon met het inenten van de hele bevolking met een eigen coronavaccin. Wat hebben de Russen wat wij niet hebben?

De tijden van de Spoetnik herleven, als het aan Rusland ligt. Toen Amerika nog ploeterde op de techniek, schoot Rusland in 1957 als eerste een satelliet de ruimte in: een triomf die pas weer verbleekte met de eerste man op de maan – een Amerikaan.

De Russische gezondheidsminister Mikhail Murashko zei het zaterdag duidelijk: alle klinische proeven zijn al achter de rug, nog deze maand is de goedkeuring rond en dan kan het prikken beginnen. Artsen en leraren krijgen het vaccin als eerste, vervolgens de rest van de Russen en dan is de coronacrisis in Rusland over. „We zien de effectiviteit, de veiligheid staat vast”, zei de minister trots tegen persbureau Tass. „Alle patiënten op wie is getest, zijn vandaag ontslagen uit de ziekenhuizen.”

En wij maar geduldig wachten terwijl ruim honderd farmabedrijven zich door de testfasen een, twee en drie worstelen. Op z’n vroegst volgend jaar mogen we hopen op een goedgekeurd vaccin. Zijn wij zo traag of rommelen de Russen maar wat aan? De Amerikaanse coronabestrijder Anthony Fauci vroeg zich hardop af of Rusland zijn vaccins überhaupt wel test voordat miljoenen gezonde burgers een dosis krijgen. „Claimen dat je een vaccin klaar hebt voor distributie nog voordat je gaat testen, is volgens mij nogal problematisch, op zijn zachtst gezegd.” Hij is niet de enige die oppert dat Moskou omwille van de vaart wat stappen overslaat.

Nederlandse experts vinden het lastig om met zekerheid iets te zeggen over een Russisch vaccin. Dat ligt er bijvoorbeeld aan dat de Russen weinig tot niets hebben gepubliceerd in wetenschappelijke bladen, wat bij nieuwe medicijnen gebruikelijk is.

„De Russen hebben zeker een goede traditie op het gebied van vaccins”, zegt epidemioloog Ab Osterhaus. „Ze kúnnen het. En ik begrijp dat ze een coronavaccin bouwen op basis van het adeno-verkoudheidsvirus, de risico’s daarvan vallen mee. Toch lijkt het me wel heel erg snel. Zelfs als je alle procedures versnelt en in elkaar schuift, duurt vaccinontwikkeling lang. Bij de Spoetnik waren de veiligheidsnormen ook niet zo streng, je hoopt niet dat zoiets nu weer gebeurt rond het vaccin. Als je hoeken afsnijdt, kunnen er ongelukken gebeuren. Regels zijn er niet voor niets.”

Bijwerkingen liggen op de loer bij een te haastig ontwikkeld vaccin. Bekend voorbeeld is het middel tegen Mexicaanse griep in 2009. Een klein deel van de gevaccineerden kreeg slaapziekte, ook in Nederland. „De vraag is hoeveel risico ons een oplossing waard is”, zegt epidemioloog Arnold Bosman, die ook vertrouwen heeft in de Russische knowhow. Het virus is tenslotte ook levensgevaarlijk, „daarom is het misschien pietluttig om over zeldzame vaccinatierisico’s te spreken.”

Misschien blijft het Russische vaccin alleen voor binnenlands gebruik. Het Kremlin suggereert echter dat tal van landen, ook de VS, belangstelling tonen voor een Russisch vaccin. „Geen enkele regering zal een product aannemen dat niet door de internationale controle is gekomen”, zegt epidemioloog Bharat Pankhania van de universiteit van Exeter in de Britse krant The Telegraph. „Dat zou een grote stommiteit zijn.”

Zelfs al werkt het middel, dan kan de ethiek een struikelblok vormen. Rusland suggereert dat het vaccin is uitgetest op militairen, de vraag is of die de proeven vrijwillig ondergaan. Nog ingewikkelder wordt het als de menselijke proefkonijnen opzettelijk zijn blootgesteld aan het coronavirus. Daarmee kun je veel sneller vaststellen of een vaccin werkt, maar actieve infectie met corona is taboe bij westerse medicijntesters.

Testrapporten van het Russische vaccin zouden hierover uitsluitsel kunnen geven, maar die zijn dus nergens te lezen. Toch moeten we er niet op voorhand van uit gaan dat Moskou de regels met voeten treedt, zegt Osterhaus. „Proeven bij militairen kun je best op een ethische manier doen. Ethische normen zijn ook niet helemaal zwart-wit. Duitsland bijvoorbeeld is soms roomser dan de paus, andere landen interpreteren de regels wat ruimer. En wat als je regels overtreedt en je redt er een miljoen mensenlevens mee? Dan krijg je een heel interessante discussie.”

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 03 aug 2020, 17:57

Van vaccinaties hebben altijd bijwerkingen, ook voedsel heeft bijwerking.
Op de verpakking van voedsel staat altijd met hoofdletters geschreven dat je een bijwerking kan krijgen als je dit voedingsmiddel tot je neemt.
Allergie heet dat in slecht Nederlands.
In de bijsluiter van een medicijn heet het in goed Nederlands, bijwerking.
Je zou eigenlijk verwachten dat ze voor medicijnen het slechte, dure woord, allergie zouden gebruiken maar dat hebben, ik weet niet waarom niet gedaan.
Zowel met allergie als bijwerking kan je dood gaan.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4108
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Philipoo » 04 aug 2020, 11:23

alt schreef: 03 aug 2020, 17:57 Van vaccinaties hebben altijd bijwerkingen, ook voedsel heeft bijwerking.
Op de verpakking van voedsel staat altijd met hoofdletters geschreven dat je een bijwerking kan krijgen als je dit voedingsmiddel tot je neemt.
Allergie heet dat in slecht Nederlands.
In de bijsluiter van een medicijn heet het in goed Nederlands, bijwerking.
Je zou eigenlijk verwachten dat ze voor medicijnen het slechte, dure woord, allergie zouden gebruiken maar dat hebben, ik weet niet waarom niet gedaan.
Zowel met allergie als bijwerking kan je dood gaan.
Omdat een bijwerking van een vaccinatie geen allergische reactie is. Is een ander deel van je immuunsysteem!

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 04 aug 2020, 11:59

Al weeeeeken nul komma nul corona in Het Friesche Haagje.
https://www.ad.nl/friesland/friesland-e ... oogle.com/

pimini
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 sep 2008, 18:15
Locatie: E36 M3 coupe / E36 316 touring / E36 320 touring / Megane RS III

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door pimini » 04 aug 2020, 12:11

Dat zelfs het virus niet gevonden wil worden in het noorden zegt al genoeg volgens mij :coffee:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Andreass, beske, Google [Bot], Joost H., Martijn_bmw, TLRS, tomgtr en 182 gasten