EV auto's (elektrische)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Philipoo » 28 jul 2020, 13:38

Martijn_bmw schreef: 28 jul 2020, 12:45
Philipoo schreef: 28 jul 2020, 12:10
Martijn_bmw schreef: 28 jul 2020, 11:44 Nou de beleving in een golf in de zin van mooie afwerking, mooie vormgeving dashboard etc vind ik persoonlijk toch 10x beter dan zo'n Amerikaans schijthuis. panel gap van hier tot tokio, slecht gespoten, scheve deurhendels, etc. Dan binnen: Dashboard... oud Talbot stuurtje uit de magazijnen van de jaren 80 opgeduikeld, plank hout er ingespijkerd en 1 iPad in het midden.

verder dan de voorruit die doorloopt tot onder je knieen, het lijkt gvd wel alsof je in de etalage zit in dat hok :lollerdelol: :bag:
Ben dan wel niet erg onder de indruk van onze tesla qua afwerking, maar een standaard golf word je nou niet bepaald vrolijker van. Doe mij die model 3 dan maar lekker voor het saaie A naar B verkeer. Range is groot zat, ding heeft áltijd het vermogen om snel weg te trekken en op de automatische cruisecontrol in het verkeer meesukkelen werkt perfect. Voor die paar euro's dat dat ding in de maand aan bijtelling kost kan je echt niks beters rijden
Die laatste zin zegt toch alles.

Als die Model 3 gewoon 22% bijtelling had gehad had helemaal niemand dat hok uitgekozen.
De rest zijn allemaal mooie verhaaltjes om de keuze te verkopen aan jezelf of een ander maar uiteindelijk wordt ie alleen gekozen voor het goedkope rijden net als 5jr terug de 308, Octavia of V40 werd gekozen en daarvoor de Ampera en Prius allemaal fantastische auto's volgens de gem leaserijder tot de volle mep betaald moet worden. Dan ineens zijn ze toch niet zo fantastisch meer :tooth: :tooth:
Dat klopt. en dus?

Entertainment systeem en automatisch rijden is in een Model 3 wel veel beter dan in alle andere auto's. Plus je bent eigenlijk altijd sneller dan al het andere op de weg

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Andre » 28 jul 2020, 13:42

Ik zwaai wel even als je bij de laadpaal staat te wachten.

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Elise » 28 jul 2020, 13:51

Philipoo schreef: 28 jul 2020, 13:38 Plus je bent eigenlijk altijd sneller op zoek naar de volgende laadpaal.
Fixed :tooth:

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door alt » 28 jul 2020, 14:00

Als je een paar maandjes in een EV hebt gereden & je stapt over in gelijkwaardig ICE, dan voelt dat gelijk als je met een auto uit de jaren 60 rijdt.
In de jaren 60 met zo'n dun stuurtje, hakerig schakelen, zwaar sturen om wat van de voordelen/nadelen van zo'n klassieker te noemen.
Dat wil je dan niet meer met zo'n auto, waar je mee moet vechten als je moe uit je werk komt.
Wel leuk om een toerritje te maken met je vrienden die ook een jaren 60 auto hebben.
Dan leef je er naar toe om op je vrije dag, als je bent uitgerust om de strijd aan te gaan met je jaren 60 auto.

De verzekering voor een EV is wel een beetje duurder dan van een zelfde ICE.

Laden is na 4 jaren in een EV te hebben gereden, leuker dan tanken.
Je kan nog eens een praatje maken met mede laadpaalklevers.
Vaak ook nog leuke dames, wat wil een man meer!

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Philipoo » 28 jul 2020, 14:01

Andre schreef: 28 jul 2020, 13:42 Ik zwaai wel even als je bij de laadpaal staat te wachten.
Da's goed. Hebben max 10x bij een laadpaal hoeven staan sinds we 'm hebben. (Bijna een jaar nu) en er staat inmiddels 38.244km op. :zwijntje: Echt zó veel tijd dat we bezig zijn met die auto opladen, word er bijna moe van!

Online
Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door daNpy » 28 jul 2020, 14:34

alt schreef: 28 jul 2020, 14:00 Als je een paar maandjes in een EV hebt gereden & je stapt over in gelijkwaardig ICE, dan voelt dat gelijk als je met een auto uit de jaren 60 rijdt.
In de jaren 60 met zo'n dun stuurtje, hakerig schakelen, zwaar sturen om wat van de voordelen/nadelen van zo'n klassieker te noemen.
Dat wil je dan niet meer met zo'n auto, waar je mee moet vechten als je moe uit je werk komt.
Wel leuk om een toerritje te maken met je vrienden die ook een jaren 60 auto hebben.
Dan leef je er naar toe om op je vrije dag, als je bent uitgerust om de strijd aan te gaan met je jaren 60 auto.
In de jaren 60 was schakelen ook al uit de tijd.

Afbeelding

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Wimo » 28 jul 2020, 15:04

Ik baal er vooral van dat ik niet kan meedoen met het 300+ draadje ..

Dit is ook wel leuk:

https://www.youtube.com/watch?v=4-7jBLqSlzg

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door SlowCo » 30 jul 2020, 17:42

Ik dacht dat ze zelfrijdend waren...?
https://www.geenstijl.nl/5154644/koop-dan-een-prius/

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Gijzert » 31 jul 2020, 11:47

Goede bron...

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door SlowCo » 31 jul 2020, 13:36

Gijzert schreef: 31 jul 2020, 11:47 Goede bron...
Dank je, een van de weinige onafhankelijke sites nog. Die regelmatig, met een kwinkslag, e.e.a. aan de kaak durft te stellen en benoemen.
Als je nog meer goede, onafhankelijke bronnen kent, noem ze gerust...

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Gijzert » 31 jul 2020, 14:20

SlowCo schreef: 31 jul 2020, 13:36
Gijzert schreef: 31 jul 2020, 11:47 Goede bron...
Dank je, een van de weinige onafhankelijke sites nog. Die regelmatig, met een kwinkslag, e.e.a. aan de kaak durft te stellen en benoemen.
Als je nog meer goede, onafhankelijke bronnen kent, noem ze gerust...
Jaja. Ze quoten zelf het ad....

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door ///Joost » 31 jul 2020, 14:45

Een selectief artikel quoten, om zo een eigen artikel te maken voor hun blog zonder verder iets toe te voegen, buiten wat puberaal gebrabbel. Juist. Wederom een bevestiging dat GS pretendeert leuk te zijn, maar dat eigenlijk helemaal niet is. Het platform GS is slechts een samenraapsel van selectieve artikelen, zonder enige vorm van journalistiek. Alles voor de clicks.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Robin » 31 jul 2020, 14:55

///Joost schreef: 31 jul 2020, 14:45 Alles voor de chicks.
Afbeelding


Wat rijdt/stuurt de M2Comp dan weer strak en is ie 2x zo krachtig tov de i3 fully electric.

Electrisch is voor de stad, het is echt een aanfluiting.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door ///Joost » 31 jul 2020, 16:32

^^^When you see it you'll shit bricks. :D

Waarom heb je momenteel eigenlijk een i3? Of heb ik dat effe gemist?

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Wimo » 31 jul 2020, 23:21

I3 en M2cs hebben toch dezelfde doelgroep ?

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door alt » 01 aug 2020, 09:37

Ik heb zo'n Dafje met een 750cc motortje in de jaren 60 gereden.
Het ding was van mijn bazin.
Het waren stoplichtsprinters in die tijd, vooral de eerste 100 meters.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Robin » 01 aug 2020, 09:50

///Joost schreef: 31 jul 2020, 16:32 ^^^When you see it you'll shit bricks. :D

Waarom heb je momenteel eigenlijk een i3? Of heb ik dat effe gemist?
Kreeg even 'n i3 mee bij de dealer. Meer niet.

Maar wel even gekeken wat er aan schort en da's de elektriek. Je kunt beter de hele dag in't Empire State Building in de snellift gaan staan, van boven naar beneden. Da's gezelliger dan een EV.

Dit moet niet de toekomst gaan worden mensen.

Er is nog genoeg olie voor de eerste 200 jaar, genoeg olievelden. Olie is een natuurproduct, electriciteit een natuurverschijnsel.

Zielloze producten.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door JP » 01 aug 2020, 10:20

alt schreef: 01 aug 2020, 09:37 Ik heb zo'n Dafje met een 750cc motortje in de jaren 60 gereden.
Het ding was van mijn bazin.
Het waren stoplichtsprinters in die tijd, vooral de eerste 100 meters.
Ideaal voor in Nl toch, want hier heb je toch elke 100 meter een verkeerslicht, drempel, rotronde of bejaarde met rollator die moet oversteken....

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Elise » 20 aug 2020, 12:17

Elektrische auto vervuilt en blaast stroomnet op
De overheid zet hoog in op de stekkerauto. Want elektrisch rijden is milieuvriendelijk, is de overtuiging. Onzin, betoogt Guus Berkhout. „We worden weer zwaar voor de gek gehouden. Elektrische auto’s rijden op kolen, gas en hout. En het net kan de elektrificatie helemaal niet aan.”

Met houtstook subsidiëren we onze eigen luchtvervuiling, met het subsidiëren van windparken en zonne-akkers bederven we onze woonomgeving en krijgen er nauwelijks energie voor terug, zoals Ronald Plasterk al uiteenzette in zijn Telegraaf-column, met waterstof gaat zo’n 70% (!) kostbare energie verloren en ik zal nu uitleggen dat we met de subsidiëring van elektrische auto’s ons mooie stroomnet opblazen.

In de afgelopen jaren is het stroomverbruik in ons land snel toegenomen naar 120 miljard kWh. Dat is bijna 20% van het totale energieverbruik. Waar komt al die elektriciteit vandaan? Afgerond was volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in 2019 de verdeling als volgt: kolen en gas 77%, wind en zon 13%, biobrandstof 5% en nucleair 5%. We kennen geen elektriciteitsnet per energiebron, waardoor je precies zou weten van welke bron je elektriciteit tapt. Dus de elektriciteit van alle verschillende energiebronnen gaat gezamenlijk één net in. De elektronen kunnen niet worden gemerkt, dus als je stroom afneemt kan de consument geen onderscheid meer maken.

Het lijkt allemaal zo mooi. Volgens de overheid tanken we groene stroom; dat geeft minder luchtvervuiling en minder CO2-uitstoot. Dus met elektrisch rijden helpen we de natuur en het klimaat. Helaas, de werkelijkheid is duidelijk anders.

Iemand die met zijn elektrische auto stroom tankt, tankt voor ruim 87% elektriciteit uit hout, kolen, gas en kernenergie, en maar voor 13% uit zon en wind. Bovendien, zon- en windaanbod is onbetrouwbaar. Met de waterstofhype als ’oplossing’, blijft er van die 13% slechts 4% over. Waar zijn we mee bezig?

Batterijpakketten zijn loodzwaar. Daardoor is de stekkerauto aanzienlijk zwaarder dan de moderne benzineauto. Bij het vele remmen en optrekken in de stad wordt daardoor aanzienlijk meer fijnstof geproduceerd. Bovendien, niet alleen is de productie van batterijen extreem milieuonvriendelijk. We weten ook niet wat we met al die afgedankte batterijpakketten moeten doen.

Er wordt al jaren door TENNET gewaarschuwd dat het bestaande stroomnet al die nieuwe functies niet meer aan kan. De overheid speelt met vuur, want stroomstoringen zijn een ramp voor elke moderne samenleving.

De nadelen van elektrisch rijden blijken vele malen groter dan de voordelen. Waarom krijgen we dat niet te horen? Waarom weigert de overheid te kiezen voor véél betere oplossingen? Zo hebben we een onverwacht geschenk gekregen van de auto-industrie. De allernieuwste dieselauto blijkt superzuinig en superschoon te zijn, emitteert nauwelijks nog stikstofoxyden (NOx) en stoot veel minder CO2 uit (TNO). Wist u dat zo’n schone auto even weinig CO2 uitstoot als een jogger (95gr/km)?

Als we dan toch zo graag willen elektrificeren, de elektrische fiets is al een groot succes en bouw daar op voort! Nu beginnen met elektrificatie van de ruim één miljoen brom- en snorfietsen in ons land is een verstandig vervolg. Dat plan kan ons stroomnet goed aan en zal ook nog eens mensen de auto uithalen. Weg met de laadpalen, leve de elektrische micromobiliteit!

Er wordt ons verteld het klimaat te redden door elektrisch te gaan rijden. Daarmee worden we zwaar voor de gek gehouden. Helaas niets nieuws in klimaatbeleid.

Prof. dr. ir. Guus Berkhout is emeritus hoogleraar geofysica en president van CLINTEL
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/20577 ... roomnet-op

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Martijn_bmw » 20 aug 2020, 12:23

Goed stuk! Vooral dat de moderne diesel 6Dt euronorm in de verdomhoek staat snap ik echt niet.
Dingen stoten nauwelijks uit, veel minder dan de moderne benzine motor...

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door tomgtr » 20 aug 2020, 12:27

Al die beleidsmakers hebben vriendjes die hun steunen en met dit hele "vergroening" gedoe een hele nieuwe economie hebben gestart. Gaat echt niet goed komen als ze hun vriendjes nu financieel de nek omdraaien. Zelfde als bio fuels. Is in veel landen, met name USA een enorme industrie geworden.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Robin » 20 aug 2020, 14:08

Zo denk ik ook TomGTR. En ik ben dan zo'n sukkel die dat soort dingen ook doortrekt bij Brussel/EU, BLM en aanverwante, het stikstofverhaal, immigratie in EU, corona/RIVM/WHO.

Neem me niet kwalijk...

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door tomgtr » 20 aug 2020, 14:25

Dat is ook zo. Het 1 minder dan andere en ik heb misschien wat minder complot theorie neigingen maar ook voor dingen als asielopvang, geestelijke zorg, diversiteit etc etc zijn natuurlijk hele businessmodellen opgetuigd, meestal gerund door linkse kneuzen die in het reguliere bedrijfsleven geen poot aan de grond kregen maar nu met een sociaal/groen sausje wat kruimels van hun politieke vrinden toegeschoven krijgen. Om tot die conclusie te komen hoef je geen alu hoedje te dragen. Type, eh nou ga geen namen noemen maar we hadden er pas 1tje hier zeg maar.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Booooh » 20 aug 2020, 14:28

DF_Gebruiker_X ;) ...

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Martijn_bmw » 20 aug 2020, 14:30

Ik geloof dat ook zeker, dat er achter vele beleidskeuzes uiteindelijk een dubbele agenda zit met een financieel voordeel voor bepaalde "groene" partijen.

Alleen bij Corona gaat dat er écht niet in bij mij. Kan niet geloven dat er wereldwijd een dubbele agenda is op dit vlak en dat corona is verzonnen dan wel gemaakt ten gunsten van bepaald financieel gewin van sommige etc.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], vigilante, yorick en 139 gasten