BLM

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: BLM

Bericht door ADV » 30 jul 2020, 11:07

Over scholen gesproken, en het feit dat ik nu een kleine heb van 2, die dus over een jaar of 2 naar school moet. Ik snap niet zo goed dat godsdienst zo'n grote rol speelt in het nederlandse scholensysteem. Je hebt openbare, christelijke, katholieke en islamitische scholen (of moet ik nu islamitisch eerder zetten in dit rijtje omdat ik anders racistisch ben?). Dit zorgt toch alleen maar voor meer segregatie? Die discussie laatst ook met mijn vrouw, want volgens haar heb je dan dat je volgens bepaalde normen en waarden (en dus ook geloof) wordt opgevoed, ook op die scholen. Maar de normen en waarden op die dergelijke scholen zouden allemaal gelijk moeten zijn toch?

In Amerika is het natuurlijk heel anders geregeld, daar zit je met districten etc, mag je niet zomaar naar elke school, maar hangt het af van waar je woont etc. Als jij in Amsterdam noord woont, mag je prima naar school in Amsterdam zuid als je dat wilt. In de US moet je dus dan ook in noord naar school zeg maar.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: BLM

Bericht door Luco » 30 jul 2020, 11:07

Juist, als ik zeg eigen volk eerst, dan ben ik een racist.
Als een marrokaan, turk, of gekleurde medemens dat roept is die trots op zijn volk.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26613
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BLM

Bericht door Martijn_bmw » 30 jul 2020, 11:08

BamiesGTA schreef: 30 jul 2020, 09:28
Martijn_bmw schreef: 30 jul 2020, 08:48 volgens mij is dat terug naar de basis toch het punt "racisme moet stoppen" dat dat nooit volledig lukt ben ik mee eens maar volgens mij zijn er zat plekken op de wereld waar dat wel verbeterd kan worden. En dan niet alleen jegens zwarte mensen ook alle andere. probeer bijvoorbeeld als christen maar eens een kerk te bouwen in Marokko... (waar wij hier wel de moskee toelaten)

probleem is alleen dat de tokkies van deze wereld elke vorm van protest altijd meteen aangrijpen om er een klote zooi van te maken.
en idd dan wordt de tweedeling in de maatschappij alleen maar erger en groter, wat ik dus bedoelde met olie op het vuur ipv dat deze protesten iets op gaan leveren in minder discriminatie.
En waarom horen we daar nooit wat over? Waarom wordt ons, vooral door de media, voorgehouden dat het vooral de mensen met een migratieachtergrond zijn die te maken krijgen met racisme/discriminatie? Ik krijg in dit land heel sterk het gevoel dat je als blanke (onee.. Dat mag niet meer, het is nu wit en zwart om te verdeeldheid te voeden) gewoon je smoel moet houden, ookal hebben we te maken met een overvloed aan zwarte racisten (hier vallen ook Turken en Marokkanen onder) die alles maar mogen doen en zeggen.
In Nederland hoeft er volgens mij ook niks te veranderen. Hier is maar weinig discriminatie, helemaal weg krijg je het nooit en wellicht is het idd soms wel meer discriminatie richting de native inwoners dan de allochtone bevolking.

echter in Amerika:
frankie schreef: 30 jul 2020, 11:00
Robin schreef: 30 jul 2020, 10:17
Luco schreef: 30 jul 2020, 10:08 ja, of het slim is, maar met blm is het niet anders, die willen ook niet integreren maar de macht hebben.

Werken gemixte wijken beter dan? Ik heb daar ook mijn twijfels over en dan hoef je niet verder te kijken dan in Nederland.
Inderdaad.
In Nederland is de situatie natuurlijk wat anders, dat je in Nederland geen hypotheek kunt krijgen op basis van huidskleur is volgens mij ondenkbaar, scholen zijn niet afhankelijk van hoe "rijk" de wijk is dus in principe heeft iedereen de mogelijkheid op hetzelfde niveau in ieder geval basisonderwijs te volgen. Ik wil niet zeggen dat iedereen in Nederland evenveel kansen heeft om er wat van te maken, maar wel veel meer dan in Amerika. De "American dream" lijkt toch een beetje meer weggelegd voor de blanke Amerikanen, ze hebben daar echt wel een probleem mee. Wat natuurlijk weer niet wel zeggen dat je als niet-blank maar meteen op moet geven ook dan kan je er best wat van maken.

Dat plunderen, geweld en vandalisme onder de BLM vlag slaat natuurlijk helemaal nergens op.
+1

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26613
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BLM

Bericht door Martijn_bmw » 30 jul 2020, 11:12

Tom schreef: 30 jul 2020, 11:04
Martijn_bmw schreef: 30 jul 2020, 08:48 En dan niet alleen jegens zwarte mensen ook alle andere. probeer bijvoorbeeld als christen maar eens een kerk te bouwen in Marokko... (waar wij hier wel de moskee toelaten)
Inderdaad, maar dit is heel breed en overal. Als buitenlander (niet alleen Nederlander) wordt je vrijwel overal genaaid. Zie mensen in 'Ik Vertrek', daar staan er nog camera's te draaien zodat het iets minder is, maar de verkoper, de notaris, de aannemer, de schilder etc... ze proberen je allemaal te naaien. Neem je een advocaat om je gelijk te halen, dan probeert die je te naaien. Waarom: je bent buitenlander en kent de regeltjes niet, dus een makkelijke prooi. Ieder denkt aan eigen gewin eerst. En inderdaad: probeer dan maar eens iets voor elkaar te krijgen dat past buiten hun cultuur, zoals een kerk bouwen. Het gaat je niet lukken.
klopt, nog dichterbij probeer als Nederlanders maar eens een vakantiehuis in Frankrijk te kopen en alles te regelen...
je bent buitenlander en wordt overal in tegen gewerkt als je daar niet de juiste mensen en paden kent.
niks met kleur te maken Nederlanders en Fransman allebei even wit... (of bruin van de zon :kikker: )

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 30 jul 2020, 11:14

Allemaal goede punten.



Tom schreef: 30 jul 2020, 11:04 Inderdaad, maar dit is heel breed en overal. Als buitenlander (niet alleen Nederlander) wordt je vrijwel overal genaaid. Zie mensen in 'Ik Vertrek', daar staan er nog camera's te draaien zodat het iets minder is, maar de verkoper, de notaris, de aannemer, de schilder etc... ze proberen je allemaal te naaien. Neem je een advocaat om je gelijk te halen, dan probeert die je te naaien. Waarom: je bent buitenlander en kent de regeltjes niet, dus een makkelijke prooi. Ieder denkt aan eigen gewin eerst. En inderdaad: probeer dan maar eens iets voor elkaar te krijgen dat past buiten hun cultuur, zoals een kerk bouwen. Het gaat je niet lukken.
Maar deze helemaal waar. Ik werd in het vaderland van MdV in Latijns Amerika op vakantie dagelijks genaaid door taxichauffeurs(dubbele prijs), hotelpersoneel(prijs verhogen)
Restaurants op 't strand. Gewoon een hoge prijs bedenken waar je bij zit.
Nu regelt MdV alles en ik blijf eerst onzichtbaar/fysiek buiten schot vaak.

Scheelt klauwen met geld:)

Zegt MdV: ja maar lieverd dat is omdat je toerist bent, gebeurt mij ook.

Not:)

Ik was wel wat gewend bij het BMW kopen. Dus inkoppertjes doei:)
Laatst gewijzigd door Robin op 30 jul 2020, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: BLM

Bericht door PeterB » 30 jul 2020, 11:18

Luco schreef: 30 jul 2020, 11:07 Juist, als ik zeg eigen volk eerst, dan ben ik een racist.
Als een marrokaan, turk, of gekleurde medemens dat roept is die trots op zijn volk.
In Nederland bestaat niet zoiets als nationale trots.
Angst voor de eigen vlag.

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: BLM

Bericht door Elise » 30 jul 2020, 11:22

Tom schreef: 30 jul 2020, 11:04 Inderdaad, maar dit is heel breed en overal. Als buitenlander (niet alleen Nederlander) wordt je vrijwel overal genaaid. Zie mensen in 'Ik Vertrek', daar staan er nog camera's te draaien zodat het iets minder is, maar de verkoper, de notaris, de aannemer, de schilder etc... ze proberen je allemaal te naaien. Neem je een advocaat om je gelijk te halen, dan probeert die je te naaien. Waarom: je bent buitenlander en kent de regeltjes niet, dus een makkelijke prooi. Ieder denkt aan eigen gewin eerst.
Maar is dat ook niet een cultuur dingetje wat we in Nederland 'verleerd' zijn?
Ik zie/hoor bijna niemand meer korting vragen, wat op het prijskaartje staat wordt betaald.
Prijs afgesproken en dat is de deal voor een Nederlander, in het buitenland is men in de handel niet te beroerd om dan gewoon weer opnieuw over de prijs te beginnen en is onderhandelen een sport.

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 30 jul 2020, 11:25

Korting?

Hier gratiesj:)
Plus 'n trap in je kloten waarschijnlijk...
Afbeelding

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: BLM

Bericht door Elise » 30 jul 2020, 11:26

:lollerdelol:

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 30 jul 2020, 11:31

IKEA aanbieding.
Bijzettafel GRØTE SISTÅ
Nu €69!
Afbeelding

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: BLM

Bericht door ///Joost » 30 jul 2020, 11:33

Elise schreef: 30 jul 2020, 11:22 Maar is dat ook niet een cultuur dingetje wat we in Nederland 'verleerd' zijn?
Ik zie/hoor bijna niemand meer korting vragen, wat op het prijskaartje staat wordt betaald.
Prijs afgesproken en dat is de deal voor een Nederlander, in het buitenland is men in de handel niet te beroerd om dan gewoon weer opnieuw over de prijs te beginnen en is onderhandelen een sport.
Dat is de wereld op z'n kop natuurlijk. Ik snap je punt, maar prijs = prijs zou ik zeggen. Transparantie zorgt alleen maar voor meer concurrentie en betere marktwerking.

VWB de mindere kansen van zwarte gezinnen. Zoals gezegd hebben ook die mensen bepaalde kansen. Ze genieten vrijwel allemaal basisonderwijs, maar ze trekken allemaal naar elkaar toe (zie ook de Marokkanen, Surinamers, Turken, etc. in Nederland), waardoor ze hun eigen kliekje in stand blijven houden. In die kliekjes heersen bepaalde cultuurverschillen t.o.v. (het overgrote deel) blanke mensen, waardoor ze vaak weinig kennis ontwikkelen over economie, marktwerking, ondernemerschap. Je ziet vaak gezinnen met (te) veel kinderen, veel werkloosheid, bijstand, uitkeringen, noem maar op. In Amerika zal het een stuk lastiger zijn om uit zulke kliekjes (lees: wijken) te ontsnappen, maar ik ben er van overtuigd dat het zeker mogelijk is met de juiste wil en hulp van buitenaf. Genoeg voorbeelden te vinden van in armoede opgegroeide donkere mensen, die het uiteindelijk ook gewoon gemaakt hebben (het doel moet niet miljonair zijn, maar gewoon zelfstandig een gezin kunnen onderhouden).
Over Nederland heb ik al helemaal weinig te melden. Daar is het in de regel gewoon niet nodig (uitzonderingen daargelaten) om onder de armoedegrens te leven. Het is alleen een kwestie van de juiste levenskeuzes maken, de juiste hulp zoeken om jezelf te ontwikkelen. Aanbod is er genoeg. Nu de wil nog.

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 30 jul 2020, 11:37

///Joost schreef: 30 jul 2020, 11:33
Elise schreef: 30 jul 2020, 11:22 Maar is dat ook niet een cultuur dingetje wat we in Nederland 'verleerd' zijn?
Ik zie/hoor bijna niemand meer korting vragen, wat op het prijskaartje staat wordt betaald.
Prijs afgesproken en dat is de deal voor een Nederlander, in het buitenland is men in de handel niet te beroerd om dan gewoon weer opnieuw over de prijs te beginnen en is onderhandelen een sport.
Dat is de wereld op z'n kop natuurlijk. Ik snap je punt, maar prijs = prijs zou ik zeggen. Transparantie zorgt alleen maar voor meer concurrentie en betere marktwerking.
NL is echt wereldwijd één van de weinige landen waar(maar nu steeds meer) weinig wordt afgedongen en 'geen fooi' ewordt gegeven in bijv horeca. Dus voor wie is het de wereld op z'n kop:)

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BLM

Bericht door Tom » 30 jul 2020, 11:39

Elise schreef: 30 jul 2020, 11:22 Maar is dat ook niet een cultuur dingetje wat we in Nederland 'verleerd' zijn?
Ik zie/hoor bijna niemand meer korting vragen, wat op het prijskaartje staat wordt betaald.
Prijs afgesproken en dat is de deal voor een Nederlander, in het buitenland is men in de handel niet te beroerd om dan gewoon weer opnieuw over de prijs te beginnen en is onderhandelen een sport.
Dat is eigenlijk weer een andere discussie. Bij je drankjes op terras of opblaaskrokodil voor de kinderen is een kwestie van afdingen, dat Nederlanders dat niet doen (gewend zijn) is hun probleem, paar euro teveel betaald.. het zal wel. Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee om wat af te dingen maar uiteindelijk weet/accepteer ik ook dat ik genaaid wordt bij dat soort dingen, alleen wil je voor een zo laag mogelijk bedrag genaaid worden.

Maar bij grotere transacties en complexe zaken waar contracten, wetgeving en meerdere instanties aan te pas komen moet je wel heel alert zijn, dat is bijna onmogelijk als buitenstaander. Dan praat je ook over andere bedragen.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: BLM

Bericht door ///Joost » 30 jul 2020, 11:43

Als horecaprijzen hier wat normaler zouden zijn, zouden mensen ook meer fooi geven (wat kost een spa blauw tegenwoordig?). Al is de cultuur nu zo ver dat men dat waarschijnlijk ook niet meer verandert.
Fooi is in mijn ogen een extraatje, omdat je goede service krijgt. In veel landen zit het echter ingebakken in het salaris van de betreffende ober(in), en dat is waar het fout gaat imho. Als uitbater zou ik de fooien gewoon evenredig splitten. Prijs = prijs, en niet 'stiekem toch niet de prijs want er zit geen fooi bij'.

Let wel, dit is iets anders dan de gierige Nederlander die in het buitenland geen fooi geeft, omdat dat in NL ook niet gebruikelijk is. Dat is gewoon dommigheid.

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 753
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: BLM

Bericht door BamiesGTA » 30 jul 2020, 12:10

Robin schreef: 30 jul 2020, 09:44
Martijn_bmw schreef: 30 jul 2020, 08:48 volgens mij is dat terug naar de basis toch het punt "racisme moet stoppen" dat dat nooit volledig lukt ben ik mee eens maar volgens mij zijn er zat plekken op de wereld waar dat wel verbeterd kan worden. En dan niet alleen jegens zwarte mensen ook alle andere. probeer bijvoorbeeld als christen maar eens een kerk te bouwen in Marokko... (waar wij hier wel de moskee toelaten)

probleem is alleen dat de tokkies van deze wereld elke vorm van protest altijd meteen aangrijpen om er een klote zooi van te maken.
en idd dan wordt de tweedeling in de maatschappij alleen maar erger en groter, wat ik dus bedoelde met olie op het vuur ipv dat deze protesten iets op gaan leveren in minder discriminatie.

Inderdaad.

Dikgedrukt: Ventilator in volgelopen bad dacht ik aan....

@Bamischijf, we houden onze smoel niet natuurlijk, we nemen de regie terug hoor:)
Zeg wil jij mijn naam niet zo belachelijk maken. We noemen emi toch ook geen (e)migrant :tooth:

Ik bespeur eigenlijk zeer weinig tegengeluid moet ik zeggen. Iedereen die met z'n kop op tv komt lult lekker met de wind (blm) mee. Bang voor gezichtsverlies als ze eens opkomen voor dit land en zijn geschiedenis.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: BLM

Bericht door smiley » 30 jul 2020, 12:16

Robin schreef: 30 jul 2020, 11:25 Afbeelding
Prachtig om te zien, maar ik krijg wel een beetje jeuk achter mijn oogbollen van die deur die wel een natte lap kan gebruiken :bag:

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: BLM

Bericht door Mari Oh Oh! » 30 jul 2020, 12:32

Martijn_bmw schreef: 30 jul 2020, 08:48 volgens mij is dat terug naar de basis toch het punt "racisme moet stoppen" dat dat nooit volledig lukt ben ik mee eens maar volgens mij zijn er zat plekken op de wereld waar dat wel verbeterd kan worden. En dan niet alleen jegens zwarte mensen ook alle andere. probeer bijvoorbeeld als christen maar eens een kerk te bouwen in Marokko... (waar wij hier wel de moskee toelaten)

probleem is alleen dat de tokkies van deze wereld elke vorm van protest altijd meteen aangrijpen om er een klote zooi van te maken.
en idd dan wordt de tweedeling in de maatschappij alleen maar erger en groter, wat ik dus bedoelde met olie op het vuur ipv dat deze protesten iets op gaan leveren in minder discriminatie.
Eens. De basis is ook dat we Amerikaanse problemen niet op Nederland moeten projecteren. De boel in dat land is gewoon op allerlei sociale vlakken fucked up. Hier kunnen sommige dingen misschien ook beter, maar dit is zeker niet de manier(volgens mij is het hier ook al weer redelijk overgewaaid?). En die 'hooligans' slaan natuurlijk helemaal nergens op. Maar ja, die duiken in Nederland ook op bij zoiets sufs als een corona demonstratie. Wat ik dan wel weer gevaarlijk vind is dat men de excessen van die demonstraties en die beweging an sich genoeg reden vindt om er weer allerlei generalisaties in Nederland op los te laten, terwijl die(als er al een kern van waarheid in zit) ook nog eens vooral voor de lagere inkomensgroepen gelden. En als je daar toch naar kijkt komt de autochtone bevolking er ook niet altijd even positief vanaf. Het deel wat (bijvoorbeeld) gewoon lekker zijn eigen huis kan kopen staat hier grotendeels buiten.

We hebben hier tenslotte ook idioten die huizen/auto's van projectontwikkelaars van windturbineprojecten in de fik steken en op andere manier bedreigen. Dat betekent nog niet dat er geen valide redenen zijn om geen windturbine in de buurt te hebben en dat al die mensen aan die 'terroristen' gelinkt mogen worden. Ook al vind ik dat ze geen gelijk hebben.
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 30 jul 2020, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 30 jul 2020, 12:38

Begin je nu weer over generalisaties Mario? Asjeblieft man.

Laat dat BLM tuig ophouden met rotzooi schoppen, vernielingen, plunderingen en brandstichting.

Dan ebt dat generaliseren(...) vanzelf weg.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: BLM

Bericht door Mari Oh Oh! » 30 jul 2020, 12:45

Robin schreef: 30 jul 2020, 12:38 Begin je nu weer over generalisaties Mario? Asjeblieft man.

Laat dat BLM tuig ophouden met rotzooi schoppen, vernielingen, plunderingen en brandstichting.

Dan ebt dat generaliseren(...) vanzelf weg.
Alsjeblieft yourself! Dat BLM tuig(/hooligans) zit daar. Projecteer je woede dan ook op die idioten daar en laat de rest van de mensheid met rust.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: BLM

Bericht door DF-user-278 » 30 jul 2020, 13:16

Ja eens met Martijn. Er wordt niks bereikt met BLM, integendeel. En Emi, doe eens niet zo triest, ga lekker met je badeendje of je pijpleiding ontstopper spelen of zo. Spetter Pieter Pater!
Robin schreef: 30 jul 2020, 11:31 IKEA aanbieding.
Bijzettafel GRØTE SISTÅ
Nu €69!
Kan je toch mooi je pilsje op zetten!

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 30 jul 2020, 13:29

Mari Oh Oh! schreef: 30 jul 2020, 12:45
Robin schreef: 30 jul 2020, 12:38 Begin je nu weer over generalisaties Mario? Asjeblieft man.

Laat dat BLM tuig ophouden met rotzooi schoppen, vernielingen, plunderingen en brandstichting.

Dan ebt dat generaliseren(...) vanzelf weg.
Alsjeblieft yourself! Dat BLM tuig(/hooligans) zit daar. Projecteer je woede dan ook op die idioten daar en laat de rest van de mensheid met rust.
Dat bepaal jij natuurlijk helemaal niet. LOL. Het is hier niet de omgekeerde wereld Mario.
Wij als witten mogen van jou en die andere gekleurden niks meer zeggen? Maar zo zit 't niet in elkaar Mario.

BLM tuig zit hier ook(zie Dam demonstratie).
Antifa tuig ook.

Daar gaat 't hier om.

Rest van de mensheid met rust laten. Flikker op vent. We moeten de regie terugnemen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BLM

Bericht door romo » 30 jul 2020, 13:35

HMOG, ik kan geen draadje meer openen of het vlees knalt me om de oren :tooth: :lol:

Waarschuwen kan geen kwaad, lijkt me :D

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: BLM

Bericht door Mari Oh Oh! » 30 jul 2020, 13:40

Nee Robin, ik bepaal niks. Maar jij net zo min rotflol.

En voor jouw beeld, ik voel me ook onderdeel van diezelfde wij(als je dat überhaupt kan snappen). Ik bedoelde overigens niet jou, maar blijkbaar voel je je aangesproken of zo, neem nog een koffie (of juist niet).

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: BLM

Bericht door Luco » 30 jul 2020, 14:08

zwarte koffie

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: BLM

Bericht door Mari Oh Oh! » 30 jul 2020, 14:22

What else? :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Bombadil, Brutus the Legend, ED35, Gert-jan, Google [Bot], JdBn, Martijn M, maurizio, Sabberjoch en 193 gasten