Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9103
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 28 jul 2020, 17:02

Er is hier geen ruimte voor alternatief nieuws.
Elk linkje is een startschot tot affakkelen. Dat leer je heel snel af hier.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 28 jul 2020, 17:14

Camiel schreef: 28 jul 2020, 16:53 Ben vooral benieuwd of antistoffen aanmaken voldoende is en dat je het virus geen tweede keer kan krijgen, eventueel afhankelijk van hoe erg je het te pakken hebt gehad. Heb het virus al gehad, klein beetje ziek van geweest, maar ben toch nog wel enigszins voorzichtig omdat ik niet weet of het nog een keer terug kan komen of dat ook antistoffen van de 'lichte variant' beschermt of dat je lichaam echt op z'n donder moet hebben gehad om de antistoffen effectief te maken.
Er zijn al mensen die de tweede keer corona hebben gehad, het zegt dus niks, gewoon nog te weinig bekend.

@estoque

Ik ga hier geen 20 links neerzetten, want bij elke link komt er weer een link die wat anders zegt, dat is nu eenmaal zo in deze tijd.
Vandaar dat ik zeg google even op de drie dingen die ik genoemd heb en trek je eigen conclusie, want er zijn honderden artikelen over die dingen en het is maar net wat je wil geloven.

Mijn conclusie is nu dat ik het vaccin niet wil hebben, jouw conclusie is misschien heel anders, prima toch, maar er zijn er hier een paar die dan constant je woorden verdraaien en dan heeft geen enkel argument zin, dus trek gewoon je eigen conclusie .

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 28 jul 2020, 17:23

Estoque schreef: 28 jul 2020, 16:56
Kom nou eens met een bron, een vermelding, ook maar iets waarvan ik kan denken: "Ik heb het echt al die tijden verkeerd gezien" of "Dat wist ik niet".

Ik vind het belangrijk om meerdere kanten te snappen van een verhaal. Jij verwijt een ander dat ze de mainstream media geloven, maar draagt tot 2x toe nog geen alternatief aan die volgens jou wel geloofwaardig is. Je verwijt een ander onwetendheid, maar wil mij de weg naar de waarheid niet zeggen.
Mee eens, maar in hoeverre kun je aan op wat de experts zeggen?
Rutte riep (n.a.v. RIVM) bij de tweede persconferentie ook - nadat het virus eerst nog een paar weken gedownplayed was - dat het merendeel van Nederland ziek zou worden. Dat is tot dusver niet het geval. Dat maakt de hele discussie moeilijk. De vliegtuigindustrie moet overeind blijven, men riep toen het weer wat beter ging (en volgens mij zonder er echt onderzoek naar te hebben gedaan) dat vliegen wel kan. Dat was behoorlijk tegenstrijdig met berichtgeving eerder en aanpak binnen andere sectoren. De demonstratie in Amsterdam, dat kon echt niet als je experts moest geloven. Wat bleek: niks.
Bronnen aandragen is natuurlijk goed en beter dan in het wildeweg wat roepen, maar wat experts roepen neem ik inmiddels wel met een korreltje zout... dus in die zin vind ik bronnen/feiten rondom het virus ook niet heilig.

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 753
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door BamiesGTA » 28 jul 2020, 17:31

Het is gewoon een heel lastig onderwerp, maar het valt me op dat veel theorieën heel snel worden afgedaan als onzin. Misschien omdat ze vaak behoorlijk tot de verbeelding spreken. Mensen vergelijken hun eigen normen en waarden en kijk op het leven met die van de mensen die het voor het zeggen hebben op deze wereld en dat schiet niet op.

Ik denk dat wij als "simpele zielen", onderaan de ladder, niet kunnen spreken alsof we 100% weten wat er gaande is. Complotgekkies of niet.. Door alles wat je leest (geen feesboek) kun je op zijn minst vraagtekens zetten bij de huidige gebeurtenissen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door romo » 28 jul 2020, 17:33

Griep vaccin is eigenlijk een beroerd voorbeeld, want veel minder effectief dan algemeen aangenomen.

De enige groep voor wie het grep vaccin aantoonbaar preventief werkt zijn mensen die pulmonaal belast zijn (Bronchitis, COPD)

De afgelopen jaren zat er idd niet de goede griep variant in het virus, het werkte dus nul komma niks, de kwetsbare groep was niet beschermd en overleed massaal.

Er wordt gewerkt aan 1 Influenza vaccin die alle subtypen elimineert, zo ver is het nog niet.


Uiteraard zijn er zeer goed werkzame vaccins die de gezondheid mondiaal op een hoger plan hebben gebracht, Pokken, Polio, (DKTP)

Dan betreffende het huidige, in ontwikkeling zijnde, Corona vaccin. Ik ga ook niet vooraan staan idd, het gaat met stoom en kokend water, lange termijn effecten zijn daarom niet bekend. Ik heb even geduld met uw welnemen.

Het vaccin voor de Mexicaanse griep had bij kinderen als bijwerking Narcolepsie, daar zijn in NL helaas ook een aantal kinderen door getroffen.

Wachten, als je niet tot de risico groep behoort, kan IMHO geen kwaad.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Estoque » 28 jul 2020, 17:39

Luco schreef: 28 jul 2020, 17:14
Camiel schreef: 28 jul 2020, 16:53 Ben vooral benieuwd of antistoffen aanmaken voldoende is en dat je het virus geen tweede keer kan krijgen, eventueel afhankelijk van hoe erg je het te pakken hebt gehad. Heb het virus al gehad, klein beetje ziek van geweest, maar ben toch nog wel enigszins voorzichtig omdat ik niet weet of het nog een keer terug kan komen of dat ook antistoffen van de 'lichte variant' beschermt of dat je lichaam echt op z'n donder moet hebben gehad om de antistoffen effectief te maken.
Er zijn al mensen die de tweede keer corona hebben gehad, het zegt dus niks, gewoon nog te weinig bekend.

@estoque

Ik ga hier geen 20 links neerzetten, want bij elke link komt er weer een link die wat anders zegt, dat is nu eenmaal zo in deze tijd.
Vandaar dat ik zeg google even op de drie dingen die ik genoemd heb en trek je eigen conclusie, want er zijn honderden artikelen over die dingen en het is maar net wat je wil geloven.

Mijn conclusie is nu dat ik het vaccin niet wil hebben, jouw conclusie is misschien heel anders, prima toch, maar er zijn er hier een paar die dan constant je woorden verdraaien en dan heeft geen enkel argument zin, dus trek gewoon je eigen conclusie .
Stuur ze dan in een PB.

Ik heb het helemaal niet over een Vaccin.
Jij verkondigd dat de corona een middel is om een hoger doel te bereiken voor de politiek. En daar heb je nog geen enkel bewijs voor geleverd, alleen maar laffe excuses om niet te leveren wat ik vraag.

Jij verkondigd wakker en alert te zijn op wat 'ze' aan het doen zijn, en ik wil graag wat 'ze' aan het doen zijn.
Maar je kunt mij niet vertellen wat ze doen, wie het zijn en hoe ze het doen.

Dat vind ik vaag, hypocriet en een belediging voor iedereen met een goed verstand.
Jij wil een discussie, want dat is de enige reden waarom je hier je mening loopt te verkondigen.
Maar als iemand een discussie wil, ga je met vaagheden praten.

Je bent geen haar beter als al die BLM gekkies Luco.
Elke vorm van civiele discussie ontwijken en maar roeptoeteren dat je niet gehoord wordt en dat afschuiven op een ander.

Ben benieuwd wanneer jij gaat schrijven dat je ook graag een pizza zou willen eten op een terras, maar dat dat niet is weggelegd voor mensen zoals jij.
Tom schreef: 28 jul 2020, 17:23
Estoque schreef: 28 jul 2020, 16:56
Kom nou eens met een bron, een vermelding, ook maar iets waarvan ik kan denken: "Ik heb het echt al die tijden verkeerd gezien" of "Dat wist ik niet".

Ik vind het belangrijk om meerdere kanten te snappen van een verhaal. Jij verwijt een ander dat ze de mainstream media geloven, maar draagt tot 2x toe nog geen alternatief aan die volgens jou wel geloofwaardig is. Je verwijt een ander onwetendheid, maar wil mij de weg naar de waarheid niet zeggen.
Mee eens, maar in hoeverre kun je aan op wat de experts zeggen?
Rutte riep (n.a.v. RIVM) bij de tweede persconferentie ook - nadat het virus eerst nog een paar weken gedownplayed was - dat het merendeel van Nederland ziek zou worden. Dat is tot dusver niet het geval. Dat maakt de hele discussie moeilijk. De vliegtuigindustrie moet overeind blijven, men riep toen het weer wat beter ging (en volgens mij zonder er echt onderzoek naar te hebben gedaan) dat vliegen wel kan. Dat was behoorlijk tegenstrijdig met berichtgeving eerder en aanpak binnen andere sectoren. De demonstratie in Amsterdam, dat kon echt niet als je experts moest geloven. Wat bleek: niks.
Bronnen aandragen is natuurlijk goed en beter dan in het wildeweg wat roepen, maar wat experts roepen neem ik inmiddels wel met een korreltje zout... dus in die zin vind ik bronnen/feiten rondom het virus ook niet heilig.
Ik ben het met je eens dat de politiek hypocrisie te verwijten is. 100%
Dat de politiek zaken heeft gezegd die niet waar zijn, dat is ook niks nieuws.

Maar we eisen van een Rutte en consorten dat ze:
1. De leiding nemen in tijden van crisis
2. Kordaat reageren, snelheid is geboden in crisissituaties
3. De economie overeind blijft
4. De waarheid hebben / vertellen.

Dat vind ik nog wel een takenpakket voor groepje volksvertegenwoordigers. Zeker gezien dit voor iedereen nieuw is.
Persoonlijk vind ik niet dat we ze punt 1, punt 2 en punt 3 (niet helemaal) kunnen verwijten.

Ze hebben gedurft gereageerd, de andere aanpak (welliswaar wat laat, maar ik was ook niet overtuigd van de ernst toen het in China was). Met hun alternatieve lockdown hebben we in Europa laten zien dat het ook anders kan, met succes! Dus credits due, imo.



Dat ze KLM hielpen, dat vond ik ook echt belachelijk. Follow the money schreef een mooi artikel over waar dat geld voor KLM allemaal heen ging en hoe het tot stand was gekomen. Aanrader!
Maar zo vind ik het ook belachelijk dat wij als 60-koppige familiebedrijf meer winstbelasting betalen dan Shell. En dat een bedrijf als Booking.com ook steun vraagt. etc.

Op dat raakvlak ben het volledig eens met de rest, dat daar steken zijn laten vallen en vraagtekens de kop op steken.

En dan rest je nog de zware taak om de waarheid te vertellen. Ik vond het gedurft toen ze zeiden dat vele Nederlanders besmet zouden raken, ze presenteerden zowaar eens een worst-case scenario in plaats van een te roze kleurig beeld. Dus toen dat allemaal wel meeviel en we het idee kregen dat het allemaal zwaar overschat werd, gingen we ze kwalijk nemen dat ze het erger hebben voorgespiegeld dan dat het was? SERIEUS?

Als ze ons verteld hadden, ala de VS/Zweden, Lockdown is niet nodig het valt wel mee. komt wel goed.
Dan spraken we van moord van 5.000 NL-ers.

Nu hebben ze de vooruitzichten zwaar overschat (vooralsnog) en schreeuwen we moord en brand omdat ze leugenaars zijn en ons de waarheid niet willen vertellen.


Achteraf is het eenvoudig praten en ik vind dat dat wel eens vergeten wordt. Het wordt allemaal maar gedaan alsof we toen allemaal al wisten wat we nu al wisten.

Ik deel jullie mening voor een groot gedeelte, maar ik vind er ook erg veel hypocrisie tussen zitten.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 28 jul 2020, 17:48

Dat vind ik vaag, hypocriet en een belediging voor iedereen met een goed verstand.
Jij wil een discussie, want dat is de enige reden waarom je hier je mening loopt te verkondigen.
Maar als iemand een discussie wil, ga je met vaagheden praten.

Je bent geen haar beter als al die BLM gekkies Luco.
Elke vorm van civiele discussie ontwijken en maar roeptoeteren dat je niet gehoord wordt en dat afschuiven op een ander.

Ben benieuwd wanneer jij gaat schrijven dat je ook graag een pizza zou willen eten op een terras, maar dat dat niet is weggelegd voor mensen zoals jij.
Volgens mij heb ik drie dingen genoemd, en ook de reden waarom ik geen links neer ga zetten, precies om de reactie die jij nu geeft :thumbup:
Ik geloof iets anders dan jij en ben ik dus net zo gek als de BLM
wie is er nu aan het beledigen?

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 28 jul 2020, 17:55

De Jonge wilde de Corona-wet er doordrukken. Daar stond onder andere in dat de Politie de bevoegdheid had om zonder huiszoekingsbevel je huis te betreden om te kijken of jij wel aan de regels voldoet. Dit moest dan wel naar aanleiding van een tip gebeuren.
Dat is dan 1 voorbeeld..
De regering zou té veel macht krijgen hierdoor.
En Estoque, er staan door het hele draadje genoeg voorbeelden waarom dit alles niet klopt.

Ook dat rare geval dat er gezegd wordt dat niet-medische mondkapjes niet helpen. Tóch wordt je verplicht om zo'n ding te dragen in het OV. En juist als je een medische ophebt kun je daar een boete voor krijgen.
Jij kunt het zien als geen kennis. Ik zie het als meer controle zien te krijgen.

Ook de berichtgeving over de besmettingen. Er wordt nu alleen maar bericht over het aantal besmettingen. Niks over ziekenhuisopnemen en niets over doden
Dat zet jou niet aan het denken?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31237
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 28 jul 2020, 18:13

In Ruinerwolde zijn ze ook niet zo van de vaccins.....

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 29 jul 2020, 09:37

Afbeelding

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door flieger » 29 jul 2020, 10:13

Peric schreef: 28 jul 2020, 17:55 Ook dat rare geval dat er gezegd wordt dat niet-medische mondkapjes niet helpen. Tóch wordt je verplicht om zo'n ding te dragen in het OV. En juist als je een medische ophebt kun je daar een boete voor krijgen.
Jij kunt het zien als geen kennis. Ik zie het als meer controle zien te krijgen.
Nog een keer de uitleg over mondkapjes: niet-medische mondkapjes beperken oa. de uitstoot van aerosols van de drager naar anderen. De drager draagt het mondkapje dus niet voor zichzelf maar voor zijn omgeving. Medische mondkapjes filteren wat meer weg voor de drager zelf.

Van een boete als je wel een medisch mondkapje draagt is geen sprake.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Estoque » 29 jul 2020, 11:08

Peric schreef: 28 jul 2020, 17:55 De Jonge wilde de Corona-wet er doordrukken. Daar stond onder andere in dat de Politie de bevoegdheid had om zonder huiszoekingsbevel je huis te betreden om te kijken of jij wel aan de regels voldoet. Dit moest dan wel naar aanleiding van een tip gebeuren.
Dat is dan 1 voorbeeld..
De regering zou té veel macht krijgen hierdoor.
En Estoque, er staan door het hele draadje genoeg voorbeelden waarom dit alles niet klopt.

Ook dat rare geval dat er gezegd wordt dat niet-medische mondkapjes niet helpen. Tóch wordt je verplicht om zo'n ding te dragen in het OV. En juist als je een medische ophebt kun je daar een boete voor krijgen.
Jij kunt het zien als geen kennis. Ik zie het als meer controle zien te krijgen.

Ook de berichtgeving over de besmettingen. Er wordt nu alleen maar bericht over het aantal besmettingen. Niks over ziekenhuisopnemen en niets over doden
Dat zet jou niet aan het denken?
Onderdelen van dat wetsvoorstel waren inderdaad over de schreef. O.a. het punt dat je aanschrijft.
Die mening deel ik volledig, maar het wetsvoorstel en de aanpassingen daarop, waar ze nog mee bezig zijn, laten ook goed zien dat het systeem werkt en uitspatters in een richting van overheid-overheersing ook tegen gaat. Zelfs in tijden van crisis.

Er wordt gesproken dat de wet er doorheen gedrukt moest worden, maar er kwam tegenstand van zowel ministers, eerste kamer en burgers. Als er sprake was van het forceren van die wet, dan had dat niet gekund.

Dus zijn ze bezig met een aangepaste versie van de corona wet, die sowieso maar beperkt geldig was en slechts met een half jaar verlengt kan worden na invoering. De wet zou sowieso vervallen wanneer corona onder controle / geneesbaar was.


Wat betreft die mondkapjes, @Flieger zegt hierboven precies zoals het is.
Je draagt een mondkapje ter bescherming van anderen, niet voor jezelf. Anderen dragen hem weer voor jou en zo is iedereen beter beschermd. En wat is nou de moeite om een mondkapje om te doen terwijl je in de trein zit, terwijl de rest van Europa allemaal verplicht binnen moet zitten.

Je moet niet met het OV. Je mag ook gewoon thuis blijven of met de auto gaan.

Wat betreft de berichtgeving omtrent de besmettingen.
Ik kijk er niet eens meer naar. Ben al jaren van mening dat het nieuws voor veel partijen een wedstrijd is om lezers naar hun website te krijgen. Dus ik lees enkel artikelen die mij persoonlijk interesseren of belangrijk zijn voor mijn werk.

Oorlogen in de Gazastrook? - ik lees het niet
Clickbait titel met een voorspelling op wat er gaat gebeuren tijdens de Olympische spelen in 2028? - Ik lees het niet
Alle achterklap over 'BN-ers' - Ik lees het niet

Ik lees qua nieuws de NOS, De Stentor/Tubantia en Follow The Money voor entertainment. Maar ook met regelmaat en niet meerdere keren per dag. Het is belangrijk om op de hoogte te zijn van zaken die in de wereld spelen, maar ik hoef niet alles te weten.

En als er naar mijn mening gevraagd wordt over een topic waar ik geen kennis van heb, dan geef ik aan dat ik er geen weet van heb en onmogelijk een mening kan vormen.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 29 jul 2020, 11:20

Estoque schreef: 29 jul 2020, 11:08
En als er naar mijn mening gevraagd wordt over een topic waar ik geen kennis van heb, dan geef ik aan dat ik er geen weet van heb en onmogelijk een mening kan vormen.
Dat is in theorie 'netjes' , alhoewel je enorm van leer trok tegen Luco waarin je eigenlijk zegt hij heeft 'ongelijk' dus heb je wel degelijk een duidelijke mening hierover(!)

Als iedereen dit zou doen(geen mening vormen etc) zouden we geen wereldwijde internetfora/FB etc meer overhouden.:)
smiley schreef: 28 jul 2020, 17:02 Er is hier geen ruimte voor alternatief nieuws.
Elk linkje is een startschot tot affakkelen. Dat leer je heel snel af hier.
+1

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Estoque » 29 jul 2020, 15:10

Robin schreef: 29 jul 2020, 11:20
Estoque schreef: 29 jul 2020, 11:08
En als er naar mijn mening gevraagd wordt over een topic waar ik geen kennis van heb, dan geef ik aan dat ik er geen weet van heb en onmogelijk een mening kan vormen.
Dat is in theorie 'netjes' , alhoewel je enorm van leer trok tegen Luco waarin je eigenlijk zegt hij heeft 'ongelijk' dus heb je wel degelijk een duidelijke mening hierover(!)

Als iedereen dit zou doen(geen mening vormen etc) zouden we geen wereldwijde internetfora/FB etc meer overhouden.:)
Omdat ik van mening ben dat mis-informatie en nepnieuws één van de grootste gevaren van de 21e eeuw is.
Daarnaast ben ik van mening, dat ik relevantie informatie beschikbaar om hierover te discussiëren. Daarmee bedoel ik niet dat ik alles weet, maar genoeg om een mening te vormen en verder te zoeken bij vragen die ik mijzelf stel na het lezen van de hier geplaatste teksten.

Als iemand hier maar gewoon ongegrond z'n alternatieve "feiten" loopt te roeptoeteren, dan vind ik dat kwalijk, ernstig en een aanslag tegen ieder weldenkend en onderzoekend persoon. Helemaal als het gepresenteerd wordt als feiten. Daarom vraag ik ook naar bronnen, omdat mijn verwachting was dat ik die niet gepresenteerd kreeg. En zie hier, nog steeds geen bronnen of artikelen.

Wil ik ongegronde meningen en 'feiten' lezen van personen waar elke vorm van civiele discussie mee onmogelijk is, dan kijk ik wel onder een willekeurig NOS-artikel op facebook.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4108
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Philipoo » 29 jul 2020, 15:35

https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/20 ... essiemodel

Oversterfte van meer dan 10K mensen in de eerste 11 weken, zou het dan toch niet zomaar een griepje zijn?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 29 jul 2020, 15:46

Er is vast iemand die voor de 49e keer hetzelfde wil zeggen in dit topic.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door frankie » 29 jul 2020, 16:10

Oversterfte van de griep in 2018 was 9444 mensen in 18 weken.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 29 jul 2020, 16:17

Estoque schreef: 29 jul 2020, 15:10
Omdat ik van mening ben dat mis-informatie en nepnieuws één van de grootste gevaren van de 21e eeuw is.
Mee eens, maar ik denk dan mede aan RIVM/WHO/overheidsinstanties en MSM.

En CBS.....nattevingerwerk is hun niet vreemd(heb er zelf mee/voor gewerkt....)




Philipoo schreef: 29 jul 2020, 15:35 https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/20 ... essiemodel

Oversterfte van meer dan 10K mensen in de eerste 11 weken, zou het dan toch niet zomaar een griepje zijn?
We zitten nu 4.5 maand in 'Corona' , laten we zeggen 18 week. In die tijd zijn er in theorie 2800 mensen aan 'alles' overleden waar je aan kunt overlijden in Nederland. PER WEEK.

Dat is 50.400 mensen overleden in deze 18 weken aan 'het overlijden zelf'. Gewoon. Omdat we op den duur doodgaan. NIET Corona gerelateerd.

Kortom, even cijfers in perspectief plaatsen aub:)



650.000 doden nu ivm Corona. Op de mensheid van 7.4 (?) miljard.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 29 jul 2020, 16:30

Estoque schreef: 29 jul 2020, 15:10
Robin schreef: 29 jul 2020, 11:20
Estoque schreef: 29 jul 2020, 11:08
En als er naar mijn mening gevraagd wordt over een topic waar ik geen kennis van heb, dan geef ik aan dat ik er geen weet van heb en onmogelijk een mening kan vormen.
Dat is in theorie 'netjes' , alhoewel je enorm van leer trok tegen Luco waarin je eigenlijk zegt hij heeft 'ongelijk' dus heb je wel degelijk een duidelijke mening hierover(!)

Als iedereen dit zou doen(geen mening vormen etc) zouden we geen wereldwijde internetfora/FB etc meer overhouden.:)
Omdat ik van mening ben dat mis-informatie en nepnieuws één van de grootste gevaren van de 21e eeuw is.
Daarnaast ben ik van mening, dat ik relevantie informatie beschikbaar om hierover te discussiëren. Daarmee bedoel ik niet dat ik alles weet, maar genoeg om een mening te vormen en verder te zoeken bij vragen die ik mijzelf stel na het lezen van de hier geplaatste teksten.

Als iemand hier maar gewoon ongegrond z'n alternatieve "feiten" loopt te roeptoeteren, dan vind ik dat kwalijk, ernstig en een aanslag tegen ieder weldenkend en onderzoekend persoon. Helemaal als het gepresenteerd wordt als feiten. Daarom vraag ik ook naar bronnen, omdat mijn verwachting was dat ik die niet gepresenteerd kreeg. En zie hier, nog steeds geen bronnen of artikelen.

Wil ik ongegronde meningen en 'feiten' lezen van personen waar elke vorm van civiele discussie mee onmogelijk is, dan kijk ik wel onder een willekeurig NOS-artikel op facebook.
Ik heb het nergens als feiten gepresenteerd, dat maak jij ervan.
Als jij bij je tweede post gelijk gaat beledigen dan sla ik inderdaad de discussie over :thumbup:

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4108
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Philipoo » 29 jul 2020, 16:33

Robin schreef: 29 jul 2020, 16:17
Philipoo schreef: 29 jul 2020, 15:35 https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/20 ... essiemodel

Oversterfte van meer dan 10K mensen in de eerste 11 weken, zou het dan toch niet zomaar een griepje zijn?
We zitten nu 4.5 maand in 'Corona' , laten we zeggen 18 week. In die tijd zijn er in theorie 2800 mensen aan 'alles' overleden waar je aan kunt overlijden in Nederland. PER WEEK.

Dat is 50.400 mensen overleden in deze 18 weken aan 'het overlijden zelf'. Gewoon. Omdat we op den duur doodgaan. NIET Corona gerelateerd.

Kortom, even cijfers in perspectief plaatsen aub:)



650.000 doden nu ivm Corona. Op de mensheid van 7.4 (?) miljard.

2800 man per week normaliter, nu dus 1000 per week bij; 1/3e meer is niet weinig toch? Over perspectief gesproken!

Nederland heeft het erg goed gedaan ookal zijn er een hoop het daarmee oneens. Laten we even Amerika pakken, waar ze het niet zo goed doen. Op dit moment 152K geregistreerde doden -dat zullen er in werkelijkheid dus ook een hele hoop meer zijn- op 330 miljoen mensen. De cijfers liegen dan niet toch?

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 29 jul 2020, 16:52

CBS ja dan zal het wel kloppen.

En 650000 'coronadoden' is natuurlijk niks wereldwijd.

In de VS 152k, welke bronnen? Er werden in hospitals ook non corona doden als corona doden vermeld ivm verzekeringsuitkering.

Als de 'alternativos' een bewijslast moeten hebben hier in deze draad dan zeker óók degenen met 'officiele cijfers'.

:)

Heb 't al gegoogled/gezien. Ik denk er het mijne van.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 29 jul 2020, 17:02

Robin schreef: 29 jul 2020, 09:37 Afbeelding
Lees nog eens even.
Maarja Trump dan is 't fout.

Maar The Lancet zat fout. Tot zover 'wetenschap'.
Er zijn veel te veel politieke en financiele belangen gemoeid met/in dit Corona verhaal

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 29 jul 2020, 17:48

Maaruh wat is wél zeker in deze tijden?

https://www.skoften.net/skft/913955/dom ... t-zeggen-9

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26714
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 29 jul 2020, 18:52

Robin schreef: 29 jul 2020, 17:48 Maaruh wat is wél zeker in deze tijden?

https://www.skoften.net/skft/913955/dom ... t-zeggen-9
Kijk dat zijn de betere Posts :lollerdelol: :thumbup:

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Estoque » 29 jul 2020, 19:37

Luco schreef: 29 jul 2020, 16:30
Estoque schreef: 29 jul 2020, 15:10
Robin schreef: 29 jul 2020, 11:20

Dat is in theorie 'netjes' , alhoewel je enorm van leer trok tegen Luco waarin je eigenlijk zegt hij heeft 'ongelijk' dus heb je wel degelijk een duidelijke mening hierover(!)

Als iedereen dit zou doen(geen mening vormen etc) zouden we geen wereldwijde internetfora/FB etc meer overhouden.:)
Omdat ik van mening ben dat mis-informatie en nepnieuws één van de grootste gevaren van de 21e eeuw is.
Daarnaast ben ik van mening, dat ik relevantie informatie beschikbaar om hierover te discussiëren. Daarmee bedoel ik niet dat ik alles weet, maar genoeg om een mening te vormen en verder te zoeken bij vragen die ik mijzelf stel na het lezen van de hier geplaatste teksten.

Als iemand hier maar gewoon ongegrond z'n alternatieve "feiten" loopt te roeptoeteren, dan vind ik dat kwalijk, ernstig en een aanslag tegen ieder weldenkend en onderzoekend persoon. Helemaal als het gepresenteerd wordt als feiten. Daarom vraag ik ook naar bronnen, omdat mijn verwachting was dat ik die niet gepresenteerd kreeg. En zie hier, nog steeds geen bronnen of artikelen.

Wil ik ongegronde meningen en 'feiten' lezen van personen waar elke vorm van civiele discussie mee onmogelijk is, dan kijk ik wel onder een willekeurig NOS-artikel op facebook.
Ik heb het nergens als feiten gepresenteerd, dat maak jij ervan.
Als jij bij je tweede post gelijk gaat beledigen dan sla ik inderdaad de discussie over :thumbup:
Mijn 2e post:

Geef mij dan iets.
Een link naar het wetsvoorstel?
Een link of samenvatting van Agenda 21
Welke voorstellen

Het voelt alsof je maar wat roept, maar geen concrete aanknopingspunten hebt.
En als je dat wel hebt, dan wil ik dat graag weten vanuit interesse.


Mijn 3e post:
Estoque schreef: 28 jul 2020, 16:56
Luco schreef: 28 jul 2020, 15:03 Google is je vriend, ik neem aan dat je weet hoe het werkt.
Iedereen mag denken wat die wil, maakt mij verder ook niet uit.

Enige is dat ik nu voorlopig het standpunt heb dat ik het vaccin niet wil.


Dit is toch absurd?

Ik vraag waar je het vandaan hebt, en dan krijg ik "Google" als antwoord.
Als ik een offerte aanvraag bij jou doe voor een uitbouw, dan verwacht ik toch ook iets meer dan "Bouwbedrijf" als antwoord.

Kom nou eens met een bron, een vermelding, ook maar iets waarvan ik kan denken: "Ik heb het echt al die tijden verkeerd gezien" of "Dat wist ik niet".

Ik vind het belangrijk om meerdere kanten te snappen van een verhaal. Jij verwijt een ander dat ze de mainstream media geloven, maar draagt tot 2x toe nog geen alternatief aan die volgens jou wel geloofwaardig is. Je verwijt een ander onwetendheid, maar wil mij de weg naar de waarheid niet zeggen.


Riceaux schreef: 28 jul 2020, 16:06
Luco schreef: 28 jul 2020, 15:03 Google is je vriend, ik neem aan dat je weet hoe het werkt.
Iedereen mag denken wat die wil, maakt mij verder ook niet uit.

Enige is dat ik nu voorlopig het standpunt heb dat ik het vaccin niet wil.


Normaal gesproken onderbouw je standpunten in een discussie met bronnen en niet met ‘Google zelf maar’. Worden leuke debatten in de 2de kamer als de kamerleden dezelfde tactiek gaan hanteren. Ja de belastingen moeten omlaag. Waarom dan? Kijk maar op Google! :bag:


Daarom was ik benieuwd naar de 'waarheid'. Want Luco is nou niet een persoon die met 3 posten nieuw is op dit forum en nu onzin begint uit te kramen alá Emi. Luco is meubilair hier, die wordt wel serieus genomen. Des te verontwaardiger ben ik dat ik bovenstaande antwoorden krijg.

Tuurlijk ben ik ontzettend sceptisch naar zijn theorie. Maar dat neemt niet weg dat ik oprecht benieuwd ben.
Want overal waar paniek gezaaid wordt door 'alternative facts-gelovers', wordt er alleen in de breedste zin van het woord gepredikt. Nooit eens met feiten.

Maar dit heeft er toch gewoon alle schijn van dat je geen flauw benul hebt waar je het over hebt. Er zit geen enkele vorm van samenhang in je bericht, los van het feit dat je constant aan geeft geen Alu hoedje te zijn, terwijl je wel de theorieën van een alu hoedje deelt.



In post #4 zeg ik het volgende:
Je bent geen haar beter als al die BLM gekkies Luco.
Elke vorm van civiele discussie ontwijken en maar roeptoeteren dat je niet gehoord wordt en dat afschuiven op een ander.

Ben benieuwd wanneer jij gaat schrijven dat je ook graag een pizza zou willen eten op een terras, maar dat dat niet is weggelegd voor mensen zoals jij.
Inderdaad, die zou je kunnen interpreteren als belediging. Maar gezien het feit dat je sindsdien nog steeds niet de tijd hebt genomen om mijn statement te ontkrachten, of ook maar een poging hebt gedaan om mij jouw beweegredenen uit te leggen, terwijl ik er wel voor open stond. Zegt mij dat je het helemaal niet interessant vind om te discussieëren over dit onderwerp.

Jij wil je mening kwijt, wat overigens prima is, maar is het zo gek dat ik van een volwassen ondernemer verwacht dat hij z'n mening kan verwoorden en verdedigen? Zeker als deze mening haaks op mijn mening staat. Wij ervaren als burger van Nederland een gelijke situatie, maar beoordelen deze volledig anders. Dat vind ik interessant en zeker gezien het feit dat ik weet dat jij niet een random lul-behanger bent die hier random linkjes en meningen achterlaat. Ik weet via het forum ongeveer wat voor een persoon jij bent, wat je bezig houdt en in welke sociale laag je je bevindt. Dat zijn doorgaans niet de lagen waar conspiracy theorieën de rondte gaan, vandaar mijn interesse en vasthoudendheid over dit onderwerp.

Het vergelijk met BLM-gekkies vond ik niet gek, ik sta er nog steeds achter als ik jouw forum-uitingen lees.


Ow en jouw "feiten":
Luco schreef: 26 jul 2020, 21:25 Er moet nog een paar maanden angst gezaaid worden, nog meer bedrijven failliet en dan kunnen ze er nog meer doordrukken zonder gemor.
Luco schreef: 06 jul 2020, 11:55 IMG-20200630-WA0005.jpg
Luco schreef: 30 jun 2020, 19:23 juist, zaai angst
Luco schreef: 30 jun 2020, 19:36 niet de natuur hoor.
Luco schreef: 30 jun 2020, 21:15
Peric schreef: 30 jun 2020, 20:13 :lol: :lol: :lol: Heeft de natuur de statistieken bekeken en daarop actie ondernomen??
Nee maar er zit veel meer regie achter dan je denkt, maar ja dan beginnen ze gelijk weer over alu hoedjes, terwijl gewoon door een grote groep leiders is gezegd dat we met teveel mensen zijn en daar iets aan gedaan moet worden, en als je dan naar alle verbanden kijkt tussen diverse instanties wereldwijd dan kan je zelf je conclusies trekken.

Juist omdat we heel veel doen tegen hongersnood in de arme landen gaan er gewoon te weinig mensen de pijp uit om het maar oneerbiedig te zeggen.
Dit is van de laatste 9 pagina's.
Stuk voor stuk posts die een verkondiging zijn dat het Corona virus een gemanipuleerd iets is.
Geen vragen vanuit jou, discussie opwekkende reacties, gewoon gekalk van je eigen mening dat er veel meer achter het corona-virus zit dan alleen een virus.

Je bewijst met dat domme gekalk echt alleen maar dat ik je al die jaren dat ik mee lees, te hoog heb ingeschat.
Is dat erg? Nee, ik maak fouten genoeg. Ik vind het vooral gewoon sneu voor jou.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, KoenM, MatthijsL, RJK, TLRS, wjt en 182 gasten