Nu een huis kopen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6007
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Nu een huis kopen

Bericht door matthyssie » 23 jul 2020, 16:49

Ik absoluut ook niet. Maar als je beide werkt en je verdient beide modaal dan kun je dat prima lenen.

Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Bokkepoot » 23 jul 2020, 16:54

Martijn_bmw schreef: 23 jul 2020, 16:22 jullie stellen het wel erg extreem...
ja centrum A'dam, R'dam utrecht etc zijn erg (te) duur voor starters maar binnen NL zijn er zat plekken waar je icm geen extreme eisen nog prima een huis kan kopen als starter. (En nee dat is geen 2 onder 1 kap met 500m2 grond maar zo raar is dat toch niet...)

we starten auto rijden toch ook met een goedkoop 4de handsje en niet direct met een nieuwe Porsche...
Nadeel is dat je dan in enorme gaten moet gaan wonen, als je niet met zijn 2en werkt is het gewoon lastig om in je eentje een normaal appartement of rijtjeshuis te betalen.

Ik ken een aantal jongens van een jaar of 24/25 die lastst een huis in hun eentje gekocht hebben, de ene heeft zelf een flinke zak geld meegenomen, de andere krijgt van paps wat mee, en de laatste gaat gewoon in het noorden wonen. En dan praat ik over de Veluwe.

Als je als modaal verdient is 2 ton grofweg de max dat je kan lenen. En daar koop je met deze overspannen markt momenteel gewoon weinig.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6007
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Nu een huis kopen

Bericht door matthyssie » 23 jul 2020, 16:58

+1! En dan is 2 ton eigenlijk al érg enthousiast. In de praktijk kom je op ca. 175k uit met 36500 bruto pj (modaal). En dat terwijl je eigenlijk niks te klagen hebt als je begin 20 al modaal verdient.

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Camiel » 23 jul 2020, 17:02

Martijn_bmw schreef: 23 jul 2020, 16:22 jullie stellen het wel erg extreem...
ja centrum A'dam, R'dam utrecht etc zijn erg (te) duur voor starters maar binnen NL zijn er zat plekken waar je
icm geen extreme eisen
nog prima een huis kan kopen als starter. (En nee dat is geen 2 onder 1 kap met 500m2 grond maar zo raar is dat toch niet...)

we starten auto rijden toch ook met een goedkoop 4de handsje en niet direct met een nieuwe Porsche...
Maar nu kom je dus op het punt wat ik probeer te maken. Mensen hebben die optie dus niet. Ja, er zijn plekken in NL... Noord-Oost Groningen? Kerkrade? Wie of wat definieert extreme eisen? Stel je bent leraar/lerares, verpleegkundige of politieagent in Utrecht, werkt op school, in het ziekenhuis of bij de lokale gendarmerie en zit ergens rond modaal. Dat lijkt me een redelijk basic casus ("dan ga je toch ergens anders werken?", hebben we geen verpleegkundigen in Utrecht nodig dan?). Dan kun je plusminus 160-170k lenen, dus rekening houdende met overbieden zit je op max 150k vraagprijs. Halen we dat even door Funda (Gemeente Utrecht + 15 km hemelsbreed, 50m2, beschikbaar, max 150K);

- 13 resultaten
- 8 ervan zijn bejaarden/seniorenflats
- 4 ervan zijn Duokoop (waarbij je de grond huurt, dus te duur want drukt op je maandelijks inkomen)
- 1 is een kleine woonboot met een huur-ligplaats

Met andere woorden; geen enkel huis beschikbaar tussen Bunschoten en Gouda. Is dit nou zo'n extreme eis? Zoomen we even uit en kijken we in de omgeving; wat is het dichtst bij wat je zou kunnen kopen? Antwoord; Gorinchem, Rotterdam, Zoetermeer, Lelystad of Apeldoorn. En in bijna al deze gevallen is het een uitgewoonde jaren '60/'70 ex-huurwoning.

Ja, dan ga je maar bij je ouders blijven wonen. Je spaart veel maar er valt niet tegen prijsstijgingen aan te sparen. Vier jaar geleden kon je nog voor 170K in Overvecht gaan wonen, nu zit je daar ook al ruim over de 200K. Je kunt ook gaan huren, dan werk je helemaal paycheck-to-paycheck en heb je geen geld over voor luiers. Of je gaat met vrienden samenwonen, dag privacy. Dan ga je al helemaal niet aan kinderen beginnen. Of je koopt wel iets, maar als je alleen maar moe en nooit thuis bent omdat je alleen maar aan het reizen bent naar je werk lopen je relaties ook stuk.

Als ik om me heen kijk, bij vrienden, collega's, is iedereen minimaal 30 en in een relatie met twee werkenden voordat ze ook überhaupt maar kunnen nadenken over huis kopen. De rest zit allemaal bij ouders thuis of wonen samen met 3 anderen in een krakkemikkig pand. Niemand in mijn kennissen/vriendenkring heeft of wil nog kinderen
Never mind twee onder een kap met 500m2, die mensen zouden blij zijn als ze ergens een postzegeltje van 50m2 zouden kunnen kopen. En dan hebben we het hier zonder uitzondering over WO-afgestudeerd en boven modaal.

Ik bedoel dit overigens niet als aanval op jou hé Martijn, ik heb hier best wel wat frustratie over en hoor iets te vaak 'het valt allemaal wel mee, gewoon wat minder iPhones kopen'.

Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Bokkepoot » 23 jul 2020, 17:14

En wat is het nog erger maakt is dat iedere investeerder momenteel in de huizenmarkt duikt.

Zo zit je als starter niet alleen tegen het huizentekort en andere starters op te boksen maar ook tegen investeerders die willen verhuren.

Ik huur momenteel en ik wil graag kopen, alleen zit ik zelfs na te denken om 2 jaar terug naar mijn ouders te gaan om de huur uit te sparen zodat ik uiteindelijk wel kan kopen. Ik kan momenteel grofweg 10k per jaar sparen van een modaal loon en dan komt er nog 10 bij. Je hebt gewoon een enorme zak geld nodig.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6007
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Nu een huis kopen

Bericht door matthyssie » 23 jul 2020, 17:22

^200% Mee eens beide hierboven. Ik heb het geluk dat ik in het noorden woon, hier zijn nog mogelijkheden voor <180k.

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Zed240 » 23 jul 2020, 17:27

Dat laatste zinnetje van Camiel, vreselijk. Heb het ook vaak genoeg van m'n opa en oma gehoord.

Ik ben opgegroeid in een gat tegen de Duitse grens. Een bekende van me heeft recent een volledig uitgeleefd en geel verrookt jaren '70 studio-appartementje gekocht. Zat tegen de 150k. Z'n buurman huurt eenzelfde uitgeleefd ding, betaalt ruim 700€ kaal per maand. Dan zit je op 850€ all in per maand. Hoe moet je dan nog sparen vraag ik me af?

Ik huur zelf in een van de grootste Duitse steden een vergelijkbare woning voor minder geld, en die is voor Duitse begrippen al duur.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1815
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Nu een huis kopen

Bericht door veejay » 23 jul 2020, 17:32

Als we post Corona gewoon veel vaker thuis mogen werken dan zie ik een grote trek naar het oosten, noorden en zuiden van NL. Want de vraagprijzen gaan nergens meer over in de Randstad (voor wat je ervoor krijgt).

Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Bokkepoot » 23 jul 2020, 17:39

veejay schreef: 23 jul 2020, 17:32 Als we post Corona gewoon veel vaker thuis mogen werken dan zie ik een grote trek naar het oosten, noorden en zuiden van NL. Want de vraagprijzen gaan nergens meer over in de Randstad (voor wat je ervoor krijgt).
Ja wat als gevolg heeft dat de huizenprijs in die regio's ook omhoog gaat, ergens anders gaan wonen is een oplossing op korte termijn.

De overheid faalt gewoon hard op het huizentekort. Ze klagen liever over stikstof zodat er nog minder gebouwd word. En keuren ze wel plannen goed om kantoren om te toveren tot huurwoningen. Dan ben je toch ook van de pot gerukt.

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Joël D. » 23 jul 2020, 17:43

Martijn_bmw schreef: 23 jul 2020, 16:22 jullie stellen het wel erg extreem...
ja centrum A'dam, R'dam utrecht etc zijn erg (te) duur voor starters maar binnen NL zijn er zat plekken waar je icm geen extreme eisen nog prima een huis kan kopen als starter. (En nee dat is geen 2 onder 1 kap met 500m2 grond maar zo raar is dat toch niet...)

we starten auto rijden toch ook met een goedkoop 4de handsje en niet direct met een nieuwe Porsche...
Weet ik niet.... Je kan als stel met een inkomen van 3200 en 1800 bruto per maand ex. vakantiegeld (=modaal inkomen voor een gezin, als starter zit je daar waarschijnlijk dik onder) een hypotheek krijgen van 300.000 Euro. Nou ligt het natuurlijk aan de regio waar je zit, maar als je eenmaal vast zit in de Randstad is dat nog best een krap budget om wat te kopen in een normale woonwijk waar je graag je kinderen op wil voeden. Ohja, en dan moet je nog 15k eigen geld meenemen EN hopen dat je niets hoeft te verbouwen EN hopen dat je niet 20k moet overbieden.

Online
Wimo
Berichten: 2061
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Wimo » 23 jul 2020, 17:51

Hier in regio Eindhoven kun je nog prima shoppen voor 300k. Heb weinig medelijden met starters die voor 300k niks kunnen vinden in Amsterdam. Locatie is ook luxe en daar betaal je fors voor.

Edit: en je moet 15k meenemen. Nou nou... Als je dat niet kunt sparen met 1.5 salaris moet je inderdaad die iPhone maar eens wegdoen.
Laatst gewijzigd door Wimo op 23 jul 2020, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Luco » 23 jul 2020, 17:53

Maar is er nu dan wat anders dan 30 jaar geleden?

Ja 30 jaar geleden kocht je ook geen woning als je net ging werken of afgestudeerd was.
Het lijkt wel alsof het normaal is dat je met een leeftijd 22 tot 25 een woning van 3 ton kan kopen?
Nou dat is het niet, als je nu al die wensen hebt zal je nog veel gefrustreerder raken in de toekomst.
Eisen en wensen misschien wat bijstellen.

Ik zou zeggen, vraag eens aan je ouders hoe oud ze waren toen ze hun eerste huis kochten en hoeveel ze daar voor gespaard hadden en hoeveel het was van hun maandsalaris.
Kom dan nog eens terug.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Riceaux » 23 jul 2020, 17:58

ArjandeV schreef: 23 jul 2020, 16:41
Martijn_bmw schreef: 23 jul 2020, 16:22 jullie stellen het wel erg extreem...
ja centrum A'dam, R'dam utrecht etc zijn erg (te) duur voor starters maar binnen NL zijn er zat plekken waar je icm geen extreme eisen nog prima een huis kan kopen als starter. (En nee dat is geen 2 onder 1 kap met 500m2 grond maar zo raar is dat toch niet...)

we starten auto rijden toch ook met een goedkoop 4de handsje en niet direct met een nieuwe Porsche...
"Starters" kopen mijn huidige huis.. 317.5k.. Ik vind dat niet echt meer startersbedragen, maar goed..
Ach is ook een beetje afhankelijk van de leeftijd toch? Ons huidige huis is ook ons ‘startershuis’, maar ik word dit jaar ook 30. Een huis van 3 ton is gewoon goed te betalen als 2 ‘hoogopgeleide starters’.

Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Bokkepoot » 23 jul 2020, 17:59

Luco schreef: 23 jul 2020, 17:53 Maar is er nu dan wat anders dan 30 jaar geleden?

Ja 30 jaar geleden kocht je ook geen woning als je net ging werken of afgestudeerd was.
Het lijkt wel alsof het normaal is dat je met een leeftijd 22 tot 25 een woning van 3 ton kan kopen?
Nou dat is het niet, als je nu al die wensen hebt zal je nog veel gefrustreerder raken in de toekomst.
Eisen en wensen misschien wat bijstellen.
Wat er anders is? 30 jaar geleden kocht mijn vader op het platteland een vrijstaande woning. Hij was toen 27.,Momenteel gaan dit soort huizen hier in de omgeving voor rond de 600-700K weg.

En het is niet alleen zo dat je vanaf 20-25 geen woning kan kopen, ook 25-35 is lastig.

Ik werk 6 dagen in de week, kan makkelijk 1.5K per maand missen, maar ik kan niet duurder dan 2 ton kopen. De markt is gewoon heel anders dan 30 jaar geleden

Online
Wimo
Berichten: 2061
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Wimo » 23 jul 2020, 18:01

Je hebt in je eentje ook niet meer dan een flat nodig. Dat is prima te betalen. Komt er iemand bij ga je lekker upgraden. Dat pad bewandelen is helemaal niet vreemd.

Een vrijstaand huis kopen op je 27e is bijzonder. Mijn ouders konden dat ook echt niet toen ze 27 waren. Toen kochten ze op twee salarissen en premie a woning met 12 procent rente .
Laatst gewijzigd door Wimo op 23 jul 2020, 18:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Luco » 23 jul 2020, 18:03

Bokkepoot schreef: 23 jul 2020, 17:59
Luco schreef: 23 jul 2020, 17:53 Maar is er nu dan wat anders dan 30 jaar geleden?

Ja 30 jaar geleden kocht je ook geen woning als je net ging werken of afgestudeerd was.
Het lijkt wel alsof het normaal is dat je met een leeftijd 22 tot 25 een woning van 3 ton kan kopen?
Nou dat is het niet, als je nu al die wensen hebt zal je nog veel gefrustreerder raken in de toekomst.
Eisen en wensen misschien wat bijstellen.
Wat er anders is? 30 jaar geleden kocht mijn vader op het platteland een vrijstaande woning. Hij was toen 27.,Momenteel gaan dit soort huizen hier in de omgeving voor rond de 600-700K weg.

En het is niet alleen zo dat je vanaf 20-25 geen woning kan kopen, ook 25-35 is lastig.

Ik werk 6 dagen in de week, kan makkelijk 1.5K per maand missen, maar ik kan niet duurder dan 2 ton kopen. De markt is gewoon heel anders dan 30 jaar geleden
Dan is de vraag hoeveel waren de maandelijkse kosten tov zijn salaris, want logisch toch dat het vastgoed in 30 jaar is gestegen.
Maar goed ik denk dat mensen ook teveel willen.
Mensen nemen met een standaard keuken en badkamer geen genoegen, alles moet gelijk het meest luxe zijn wat er maar is, dat kan nu eenmaal niet als je net begint, ja dat noemen ze tegenwoordig een uitgeleefd hok, zoals ik al zei, misschien de eisen wat bijstellen.

onze eerste huur en ook koopwoning had niet eens cv, maar een kachel en evt een gevelkachel, als mensen dat nu zien is het te min, evenals een keukenblokje van 180 cm zonder vaatwasser, stoomoven, hete luchtoven en vaatwasser, dat is nu te min voor de huidige generatie.

Je kan nu eenmaal niet bovenaan de ladder beginnen, dat is maar voor een paar mensen weggelegd.

Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Bokkepoot » 23 jul 2020, 18:15

Kijk en daar komen de vooroordelen weer uit de kast. Het probleem is niet de eisen naar mijn mening. Het dingetje is dat ik graag in de buurt van mijn vrienden en werk blijf wonen. Dat is mijn sociale leven en dat vind ik belangrijk. Ook vind ik het slecht voor het milieu om elke dag 200km+ te moeten rijden om te werken

En als starter kun je momenteel gewoon op het noorden en andere hoeken na niks vinden. Je moet minimaal 3-3.5K per maand bruto pakken om de appartementen die jullie benoemen hier in de buurt te kunnen kopen. De gemiddelde starter vangt dat gewoon niet. Als je met zijn 2en bent is de 300k wel haalbaar, maar niet iedereen heeft dat.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Luco » 23 jul 2020, 18:23

Bokkepoot schreef: 23 jul 2020, 18:15 Kijk en daar komen de vooroordelen weer uit de kast. Het probleem is niet de eisen naar mijn mening. Het dingetje is dat ik graag in de buurt van mijn vrienden en werk blijf wonen. Dat is mijn sociale leven en dat vind ik belangrijk. Ook vind ik het slecht voor het milieu om elke dag 200km+ te moeten rijden om te werken

En als starter kun je momenteel gewoon op het noorden en andere hoeken na niks vinden. Je moet minimaal 3-3.5K per maand bruto pakken om de appartementen die jullie benoemen hier in de buurt te kunnen kopen. De gemiddelde starter vangt dat gewoon niet. Als je met zijn 2en bent is de 300k wel haalbaar, maar niet iedereen heeft dat.
Jij noemt het vooroordelen, ik noem het realistisch zijn, gewoon kijken wat je wel kan kopen met je budget, en misschien toch kleiner of iets verder weg als je toch wilt kopen, het zijn gewoon keuzes die je moet maken.
perse in de buurt van.......... willen blijven wonen is wel degelijk een eis he.

Bij mijn huidige opdrachtgever willen ze ook dat ik in vaste dienst kom, tussenwoningen beginnen bij 400.000 in een middelmatige buurt, ik rij dan liever 2 uur per dag omdat ik dan in een veel ruimere woning woon met hobbyruimte, en dus niet in vaste dienst ga daar, keuzes en eisen dus.

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Camiel » 23 jul 2020, 18:29

Luco, Wimo, lees even mijn voorbeeld hierboven. Vrijstaand, luxe badkamer, keuken met stoomoven.... Hou alsjeblieft op zeg... Zelfs die flat die 'genoeg zou moeten zijn' lukt al niet.

Mensen die huren kunnen niet sparen, simple as that. Rekenvoorbeeldje. Verdien je modaal, dan hou je in de maand 2200 netto ofzo over. Na huur (E900 voor 35m2 is niet vreemd, en dit is al ver buiten de randstad, denk Brabant, huurtoeslag krijg je ook al lang niet meer), gemeentelijke belasting, fitness, telefoon, G/W/L, Zorgverzekering, noem maar op, hou je nog E800,- over. Daarvan moet je ook nog je boodschappen betalen. Hou je nog E500,- over maar je wil ook wel eens wat nieuwe kleren, een cadeautje voor iemand kopen, een keer ergens heen met de trein of de auto voltanken, hou je nog E300,- over. Oh wacht, je moet een keer naar de tandarts? Helaas, je hebt deze maand niks gespaard. En uit eten kun je ook vergeten. Stel: je kunt wel elke maand E300,- sparen. Heb je aan het eind van het jaar E3600,- bij elkaar. Nog maar 3 jaar sparen te gaan, dan kun je de kosten koper en notaris betalen.... van een huis wat eerst 170K was binnen je price range, en nu 200K dus buiten je price range. En ondertussen sta je al jaren stil, nooit op vakantie en draai je elke euro 3x om omdat je ouders je altijd hebben beloofd dat woningbezit en kinderen zo ongeveer het belangrijkste in je leven is.

Snap je dat mensen het nut van sparen en kopen niet eens meer zien? Omdat het sparen misschien een béétje lukt, maar het kopen vervolgens niet? Vechten tegen de bierkaai? Dat het een soort van uitzichtloze situatie creëert bij zo vreselijk veel van mijn leeftijdsgenoten?

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26724
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Martijn_bmw » 23 jul 2020, 18:32

Wimo schreef: 23 jul 2020, 18:01 Je hebt in je eentje ook niet meer dan een flat nodig. Dat is prima te betalen. Komt er iemand bij ga je lekker upgraden. Dat pad bewandelen is helemaal niet vreemd.

Een vrijstaand huis kopen op je 27e is bijzonder. Mijn ouders konden dat ook echt niet toen ze 27 waren. Toen kochten ze op twee salarissen en premie a woning met 12 procent rente .
Eens! Mijn ouders ook samen verdienen 2x goed opgeleid kochten in Weesp net een flatje van 80k guldens in begin jaren 80.

Mijn opa WO afgestudeerd werkend bij de bank moest ook tot z’n bijna 40ste huren in Amsterdam ZO en kocht toen pas zijn eerste huis in Ouderkerk

Volgens mij is het van alle generaties én niet meer dan normaal je begint klein en huur en groeit langzaam naar iets groters. Zelf ook dat pad bewandeld, huurflat startermiddenwoning en nu eind 30 kan ik een wat grotere woning met garage en 350m2 grond kopen. (Samen want alleen nog altijd niet uiteraard)

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Luco » 23 jul 2020, 18:47

@Camiel, lees ook even de andere verhalen, voor 170k kan je prima een woning kopen, misschien niet naast je werk of vrienden, maar het kan wel degelijk, alleen niet midden in utrecht nee.

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Camiel » 23 jul 2020, 19:10

Luco schreef: 23 jul 2020, 18:47 @Camiel, lees ook even de andere verhalen, voor 170k kan je prima een woning kopen, misschien niet naast je werk of vrienden, maar het kan wel degelijk, alleen niet midden in utrecht nee.
Niet midden in Utrecht nee, wel in Apeldoorn of Lelystad. Elke dag twee uur reizen en ver van familie, vrienden, sport en werk zodat je maar een dak boven je hoofd hebt en niet wordt uitgekleed door je huurbaas. Wat een weelde.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Luco » 23 jul 2020, 19:16

Camiel schreef: 23 jul 2020, 19:10
Luco schreef: 23 jul 2020, 18:47 @Camiel, lees ook even de andere verhalen, voor 170k kan je prima een woning kopen, misschien niet naast je werk of vrienden, maar het kan wel degelijk, alleen niet midden in utrecht nee.
Niet midden in Utrecht nee, wel in Apeldoorn of Lelystad. Elke dag twee uur reizen en ver van familie, vrienden, sport en werk zodat je maar een dak boven je hoofd hebt en niet wordt uitgekleed door je huurbaas. Wat een weelde.
Daarom zeg ik, het zijn allemaal keuzes en je weet vantevoren nooit of je de goede maakt
woningen in een straal van 30 km genoeg te vinden
https://www.funda.nl/koop/gemeente-utre ... 000/+30km/

al klopt de afstand niet helemaal zie ik, maar toch genoeg keuze.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Luco » 23 jul 2020, 19:33

of je begint met zoiets, kan je iig wat opbouwen
https://www.funda.nl/koop/naarden/huis- ... straat-33/
kijk naar dingen die wel kunnen ipv die niet kunnen.

Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Bokkepoot » 23 jul 2020, 19:48

Luco schreef: 23 jul 2020, 19:33 of je begint met zoiets, kan je iig wat opbouwen
https://www.funda.nl/koop/naarden/huis- ... straat-33/
kijk naar dingen die wel kunnen ipv die niet kunnen.
Lees de tekst eens die eronder staat, dit is wel een rare constructie.

En ook via een loting, die ga je niet makkelijk krijgen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KoenM, Martijn_bmw, Paul76 en 462 gasten