Het algemene klustopic :-)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Arthur » 16 jul 2020, 18:20

Martijn_bmw schreef: 16 jul 2020, 15:46 Ik heb straks 4 inductie pitten en een gas wok brander.
zat er al zo in maar zou best wel eens een prima combinatie kunnen zijn.

ben benieuwd, nu kook ik alles op gas.
Wij gaan (ook) voor het eerst naar Inductie. Wij hebben zo’n vrije zone plaat gedaan, dus waar je de pan zet verwarmt hij. Ingefreesd in het blad dus glad zonder opstaande rand. Heb ook centrale afzuiging in de plaat verwerkt, eens kijken of dat wat is...

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Martijn_bmw » 16 jul 2020, 18:27

OHja dat hebben mijn ouders ook. (Vorig jaar verhuisd en verbouwd)
Werkt mooi die centrale afzuiging er in!

CRZ
Berichten: 615
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door CRZ » 17 jul 2020, 08:16

Arthur schreef: 16 jul 2020, 12:49 Gewoon een plaatselijke keukenboer zoeken met een goede reputatie, dus via mensen met ervaring met die zaak. Je kunt wel een budget bepalen maar ik zou dan eerst met ‘open vizier’ de keuken samenstellen. En dan kijken of het in je budget past. Zo niet, dan ga je strepen of je budget oprekken ;)
Wij hebben niet naar merken gekeken maar wat we mooi vonden of waar die keukenboer mee werkt. Ik heb werkelijk geen idee wat voor keuken wij krijgen, qua merk...

Wat de vloer betreft hetzelfde, een goed bekend staande vloerenzaak bij jou in de buurt binnenstappen en vragen om advies.
Het heeft niet zo'n zin om met een budget van 20K een Sie-Matic of Bulthaup keuken uit te zoeken. Laat staan om bijvoorbeeld bij Eginstill binnen te lopen. Aan de andere kant, het is natuurlijk wel DF hier, dus een nulletje meer of is het verschil ook niet. :crazy:
Philipoo schreef: 16 jul 2020, 15:53 We houden allebei erg van koken en willen dus graag een grote leefkeuken waar men ook bij kan komen zitten, dus een kookeiland met bar eraan staat hoog op het wensenlijstje. Wij gaan wel nog gewoon voor koken op gas, het mag nog (even) en wij vinden het een stuk fijner werken dan inductieplaten.
De droom voor een groot boretti gasfornuis/oven is er nog altijd, maar zullen we waarschijnlijk niet gaan waarmaken in deze keuken aangezien we toch iets strakkers willen!
Ik heb dit ook altijd gezegd, ben echte overgestapt van een groot Boretti fornuis naar een Miele inductieplaat. Was even wennen, maar zou inmiddels echt niet meer terug hoeven naar gas. Het kookt zoveel directer, low-en-slow is makkelijk in te stellen. Grotere pan, geen probleem want de kookplaat herkent de grote van de pan. Afzuigsysteem geïntegreerd in de plaat voldoet prima, maar werkt ook minder goed dan eentje boven de plaat.
Philipoo schreef: 16 jul 2020, 15:53 Qua apparatuur zijn we niet zo merkgebonden. Wel fijn als alles van hetzelfde merk is en het moet vooral gewoon goed werken! Of het nou AEG, Miele, Siemens of iets anders is maakt niet zo uit.
Miele is wel substantieel duurder in mijn ervaring. Werkt wel echt fijn.

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Elise » 17 jul 2020, 09:00

Richardt. schreef: 16 jul 2020, 13:32 Nu zit er zeker verschil tussen de merken, maar ik ben er wel achter dat ze (mits van een vergelijkbare lijn) ze niet heel veel voor elkaar onder doen.
Hoe het met de nieuwe modellen zit van de inductieplaten zit weet ik niet, maar destijds was het:
Bosch : Sterkte instellen door op de gewenste sterkte te drukken (knop 0~9)
Siemens : Sterkte instellen door een slider te bewegen
Gaggenau : Sterkte instellen door aan een (afneembare) metalen knop te draaien

Daarbij vonden wij de bediening van Bosch veruit het gemakkelijkst en trefzeker.
Martijn_bmw schreef: 16 jul 2020, 15:46 Ik heb straks 4 inductie pitten en een gas wok brander.
zat er al zo in maar zou best wel eens een prima combinatie kunnen zijn.

ben benieuwd, nu kook ik alles op gas.
Pannen die je op gas hebt gebruikt kun je niet meer voor inductie gebruiken, hou daar rekening mee.
Philipoo schreef: 16 jul 2020, 15:53 Wij gaan wel nog gewoon voor koken op gas, het mag nog (even) en wij vinden het een stuk fijner werken dan inductieplaten.
Ik heb nog nooit iemand gesproken die terug wil van inductie naar gas. Kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat je misschien een keer aan inductie gesnuffeld hebt maar er nog nooit echt op gekookt hebt?
Of je hebt nooit een goede inductieplaat gehad, dat zou ook kunnen. Mijn eerste ervaring met inductie was ook op een goedkoop 2 pits inductieplaatje dat ik heb zitten vervloeken, maar ik zou niet meer zonder onze 5 pits plaat willen.
Arthur schreef: 16 jul 2020, 18:20 Ingefreesd in het blad dus glad zonder opstaande rand.
Hebben wij bewust niet voor gekozen, als hij vervangen moet worden begint het gezeur.
Ook zie je wel eens hele afwijkende inbouwmaten, wij hebben ook daar gekozen voor een veel voorkomende maat (zijn oude maten van gasplaten?).

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Richardt. » 17 jul 2020, 09:11

Pannen die je op gas hebt gebruikt kun je niet meer voor inductie gebruiken, hou daar rekening mee.
Dat dacht ik vooraf ook, want overal lees je het. Wij hebben er in elk geval geen last van.
Nu waren onze pannen nog maar een paar jaar oud, goed spul maar zeker geen chef waardige pannen.
Alle pannen doen het gewoon zonder problemen.

Zelfs mijn wok, die ik dacht te moeten gaan missen, werkt gewoon. Is een goedkoop ding van simpel "plaat staal", dat ding doet het juist als een malle omdat deze zo dun is en op inductie veel sneller heet wordt, daar kwam ik pas na een half jaar achter toen ik er mee in mijn handen stond om hem weg te gooien en het toch even ging proberen :tooth:

Pannen doen het op inductie alleen als ze een vlakke bodem hebben en niet krom zijn, geen contact is geen/niet overal warmte. Oudere pannen die wellicht een keer flink te heet zijn geworden en/of te snel zijn afgekoeld kunnen inmiddels wat krom zijn en dus niet/minder werken. Daarnaast is het belangrijk dat de pan een magnetiseerbare en geleidende bodem heeft, anders doet deze het überhaupt niet.

N.b. past iemand de topic titel even aan naar "Koken met DF"? :bag:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Martijn_bmw » 17 jul 2020, 09:19

Ik was idd in de veronderstelling nieuwe pannen te moeten kopen.
volgens mij Richard doen ze het wel maar gaat je inductie plaat kapot omdat de bodem van je pan altijd iets krom is geraakt door de gaspit.
Maar mocht dat niet zo zijn hoor ik uiteraard graag andere meningen, scheelt weer een pannenset kopen :tooth: want opzich is mijn pannenset nog prima en van villeroy en boch dus ook wel aaridge kwaliteit.

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Elise » 17 jul 2020, 09:22

Klopt Richard, pannen mogen niet krom zijn. Maar pannen die een klein beetje krom zijn werken ook nog gewoon, maar kunnen zoveel beter werken als ze kaarsrecht zijn. (Leg er een rei overheen en je ziet het gelijk).

Hier toch al kwaliteitspannen (Fissler, WMF, Rosle) gehad die alleen op inductie gebruikt zijn en ook gewoon krom zijn getrokken (met name koekenpannen). Is ook wel een beetje eigen schuld, koude pan gelijk op boost vermogen aanzetten, en na vlees braden een beetje koud water erbij voor de jus....vinden die pannen niet erg fijn :mrgreen:

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Richardt. » 17 jul 2020, 09:23

Ik zou niet weten waarom je inductieplaat kapot gaat. De plaat herkend pannen en geeft alleen warmte op de plekken waar een pan herkend (cq magnetisch is).
Ik heb één wat ouder sauspannetje, die verdenk ik er van dat niet de gehele bodem warm wordt. Als ik daarin een ei kook dan zie je, als het water begint te koken, een plek waar geen belletjes omhoog komen. Ei koken wil verder prima :D

Ik zou eerst je pannen maar gewoon eens proberen, doen ze het dan heb je geluk. Doen ze het niet dan "krijg" je nog eens wat nieuws :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Martijn_bmw » 17 jul 2020, 09:26

haha thanks! Ik ga ze idd eerst gewoon maar eens proberen.

en de koekenpan/wok gaat sws gewoon op de gas wokbrander.
inductie gebruik ik dan alleen voor de gewone pannen met water voor pasta, rijst, aardappel, groente enz.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Arthur » 17 jul 2020, 09:45

@CRZ: zoals gezegd; geen idee wat voor merk keuken wij krijgen. Dus prijzen van de merken die jij noemt weet ik niet maar zullen vast op DF niveau liggen ;)

@Elise; wij hebben er bewust wel voor gekozen om andere 'ellende' (lees vuilophoping) te voorkomen. Gaat 'ie stuk of moet 'ie vervangen worden? Wie dan leeft, wie dan zorgt ;)

Kadett
Berichten: 4591
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Kadett » 17 jul 2020, 09:52

Heeft het er ook niet mee te maken dat door de opwarmen met gas de moleculaire structuur/magnetisme van de pan verandert waardoor inductie niet meer efficiënt zou werken. De inductieplaat kan dan gaan zingen/resoneren. Ooit een keer opgevangen, kan broodje aap of marketing verhaal zijn.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door tomgtr » 17 jul 2020, 09:53

Richardt. schreef: 17 jul 2020, 09:11
Pannen die je op gas hebt gebruikt kun je niet meer voor inductie gebruiken, hou daar rekening mee.
Dat dacht ik vooraf ook, want overal lees je het. Wij hebben er in elk geval geen last van.
Nu waren onze pannen nog maar een paar jaar oud, goed spul maar zeker geen chef waardige pannen.
Alle pannen doen het gewoon zonder problemen.

Zelfs mijn wok, die ik dacht te moeten gaan missen, werkt gewoon. Is een goedkoop ding van simpel "plaat staal", dat ding doet het juist als een malle omdat deze zo dun is en op inductie veel sneller heet wordt, daar kwam ik pas na een half jaar achter toen ik er mee in mijn handen stond om hem weg te gooien en het toch even ging proberen :tooth:

Pannen doen het op inductie alleen als ze een vlakke bodem hebben en niet krom zijn, geen contact is geen/niet overal warmte. Oudere pannen die wellicht een keer flink te heet zijn geworden en/of te snel zijn afgekoeld kunnen inmiddels wat krom zijn en dus niet/minder werken. Daarnaast is het belangrijk dat de pan een magnetiseerbare en geleidende bodem heeft, anders doet deze het überhaupt niet.

N.b. past iemand de topic titel even aan naar "Koken met DF"? :bag:

OOk net nieuwe keuken etc besteld maar idd te groot risico dat Andre dit topic ziet. Viva het Viva forum!

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Philipoo » 17 jul 2020, 10:17

Elise schreef: 17 jul 2020, 09:00
Philipoo schreef: 16 jul 2020, 15:53 Wij gaan wel nog gewoon voor koken op gas, het mag nog (even) en wij vinden het een stuk fijner werken dan inductieplaten.
Ik heb nog nooit iemand gesproken die terug wil van inductie naar gas. Kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat je misschien een keer aan inductie gesnuffeld hebt maar er nog nooit echt op gekookt hebt?
Of je hebt nooit een goede inductieplaat gehad, dat zou ook kunnen. Mijn eerste ervaring met inductie was ook op een goedkoop 2 pits inductieplaatje dat ik heb zitten vervloeken, maar ik zou niet meer zonder onze 5 pits plaat willen.
Bij m'n moeder hebben ze anderhalf jaar geleden heel de benedenverdieping gedaan, inclusief state of the art nieuwe keuken met alle toeters en bellen. Aantal keer op die inductieplaat gekookt, maar ben er nog niet aan gewend en vond het die keren niet fijn werken. Mijn vriendin had toen ik haar leerde kennen ook een inductieplaat (wel een ouder systeem) en dat vond ik al helemaal verschrikkelijk. Denk toch echt dat ik nog een tijdje bij gas blijf..

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Philipoo » 17 jul 2020, 10:20

Martijn_bmw schreef: 17 jul 2020, 09:26 haha thanks! Ik ga ze idd eerst gewoon maar eens proberen.

en de koekenpan/wok gaat sws gewoon op de gas wokbrander.
inductie gebruik ik dan alleen voor de gewone pannen met water voor pasta, rijst, aardappel, groente enz.
Dit zou dan nog wel een oplossing zijn. Voor bakken, braden etc vind ik gas gewoon een stuk fijner werken. Voor m'n pasta koken of een sausje maken maakt het natuurlijk niks uit of het op een gasvlam of een inductieplaat staat..

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Tom » 17 jul 2020, 10:21

Waar ik woon komt er ook een flinke klus aan: een nieuw dak.
Ik woon in een monumentaal pand en ons dak is in slechte staat. Dat weten we al heel lang, reserveren we ook voor om in drie delen de boel te vervangen. Jaren terug al wat experts langs geweest, wisselende oordelen gehoord. Naar aanleiding daarvan zijn er wat verbeteringen doorgevoerd. Bij het laatste MJOP te horen gekregen dat we de boel naar voren moeten halen en dat de kosten hoger uit gaan vallen. Er liggen nu twee offertes van 1,5 ton, dus gaat wel om serieuze bedragen. En dan nog de vraag of alles daarmee gedekt is en er geen zaken aan het licht komen als ze ermee bezig gaan.

Maar daardoor ook wel moeilijk, wie/wat moet je geloven en hoe kritisch moet je er naar kijken. Die lui van monumentenwacht hadden toen een rapport gemaakt maar die zijn echt pietje precies.
We horen meer van anderen dat het slecht is dan dat we dat zelf ervaren, maar inmiddels is er wel angst bij het bestuur van de VvE.
Dat snap ik, anderzijds als ik dan in Amsterdam kijk bij panden die miljoenen moeten opleveren denk ik dat 9 van de 10 daken daar ook verrot zijn volgens de experts. Over het algemeen wil je als bewoner dat het dak gewoon functioneel is en je geen last hebt van lekkages.
Uiteindelijk moeten we het natuurlijk wel een keer vervangen en alle kosten die je met pleisterwerk maakt gaat af van je reservering voor een nieuw dak.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Martijn_bmw » 17 jul 2020, 10:39

Philipoo schreef: 17 jul 2020, 10:20
Martijn_bmw schreef: 17 jul 2020, 09:26 haha thanks! Ik ga ze idd eerst gewoon maar eens proberen.

en de koekenpan/wok gaat sws gewoon op de gas wokbrander.
inductie gebruik ik dan alleen voor de gewone pannen met water voor pasta, rijst, aardappel, groente enz.
Dit zou dan nog wel een oplossing zijn. Voor bakken, braden etc vind ik gas gewoon een stuk fijner werken. Voor m'n pasta koken of een sausje maken maakt het natuurlijk niks uit of het op een gasvlam of een inductieplaat staat..
Ja zelf nooit aan gedacht maar mijn nieuwe huis zit het zo in en klinkt als een prima "best of both worlds" oplossing.

@TOMGTR :lol: :tooth: gelukkig is het in offtpic dan kan het nog wel denk ik :hungry: :kikker:

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door TLRS » 17 jul 2020, 11:14

Tom schreef: 17 jul 2020, 10:21 Maar daardoor ook wel moeilijk, wie/wat moet je geloven en hoe kritisch moet je er naar kijken.
Kun je in de ruimte waar je de blote binnenkant van het dak kunt zien?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 17 jul 2020, 11:39

Tom schreef: 17 jul 2020, 10:21 Waar ik woon komt er ook een flinke klus aan: een nieuw dak.
Ik woon in een monumentaal pand en ons dak is in slechte staat. Dat weten we al heel lang, reserveren we ook voor om in drie delen de boel te vervangen. Jaren terug al wat experts langs geweest, wisselende oordelen gehoord. Naar aanleiding daarvan zijn er wat verbeteringen doorgevoerd. Bij het laatste MJOP te horen gekregen dat we de boel naar voren moeten halen en dat de kosten hoger uit gaan vallen. Er liggen nu twee offertes van 1,5 ton, dus gaat wel om serieuze bedragen. En dan nog de vraag of alles daarmee gedekt is en er geen zaken aan het licht komen als ze ermee bezig gaan.

Maar daardoor ook wel moeilijk, wie/wat moet je geloven en hoe kritisch moet je er naar kijken. Die lui van monumentenwacht hadden toen een rapport gemaakt maar die zijn echt pietje precies.
We horen meer van anderen dat het slecht is dan dat we dat zelf ervaren, maar inmiddels is er wel angst bij het bestuur van de VvE.
Dat snap ik, anderzijds als ik dan in Amsterdam kijk bij panden die miljoenen moeten opleveren denk ik dat 9 van de 10 daken daar ook verrot zijn volgens de experts. Over het algemeen wil je als bewoner dat het dak gewoon functioneel is en je geen last hebt van lekkages.
Uiteindelijk moeten we het natuurlijk wel een keer vervangen en alle kosten die je met pleisterwerk maakt gaat af van je reservering voor een nieuw dak.
Mijn ervaringen met monumentenwacht is dat ze een 10+ willen en werkzaamheden daardoor onnodig duurder worden, bestuur vve moet zich verdiepen in wat wel en niet mag volgens de monumentenwet.
Monumentenwacht vraagt vaak meer dan de minimale wettelijke eisen. zijn experts genoeg die de vve daarin kan adviseren.

Van welke bedrijven zijn de offertes?

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Tom » 17 jul 2020, 12:04

Luco schreef: 17 jul 2020, 11:39
Mijn ervaringen met monumentenwacht is dat ze een 10+ willen en werkzaamheden daardoor onnodig duurder worden, bestuur vve moet zich verdiepen in wat wel en niet mag volgens de monumentenwet.
Monumentenwacht vraagt vaak meer dan de minimale wettelijke eisen. zijn experts genoeg die de vve daarin kan adviseren.

Van welke bedrijven zijn de offertes?
Ja dat vermoeden had ik al.
Monumentenwacht wil een 10+. Bewoners willen natuurlijk zo min mogelijk betalen (en denken vaker op korte termijn). Beide is niet realistisch, want de staat is slecht en ooit moet het vervangen worden maar dat geneuzel van monumentenwacht is ook nergens voor nodig. Ik denk dat we ergens in het midden uit moeten komen.
Nadeel van experts is dat ze heel voorzichtig zijn (neem ik ze niet kwalijk). Beetje nuchterheid/meedenken zou fijn zijn, bepaalde risico's kun je best nemen om op die middenweg uit te komen. Maar zo zit ik erin (ik heb ook niet voor alles een verzekering afgesloten, dat doen anderen wel :)), uiteindelijk beslissen de bewoners.

Namen bedrijven stuur ik je even via PM.
TLRS schreef: 17 jul 2020, 11:14
Kun je in de ruimte waar je de blote binnenkant van het dak kunt zien?
Een deel, maar het dak bestaat uit meerdere delen die allemaal een eigen staat hebben en ook op verschillende momenten gebouwd waren. Door die rapporten konden we het opsplitsen in drie delen, één slecht, één ertussenin en één relatief okay. We zouden dat dan ook op drie losse momenten kunnen aanpakken.

Online
Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door JdBn » 17 jul 2020, 15:52

Te lui om te quoten (of eigenlijk om de post terug te zoeken) maar qua keukens hebben wij ook behoorlijk moeten zoeken voordat we gevonden hadden wat we wilden hebben. En belangrijker: voor het budget wat we voor ogen hadden. We hebben nogal een keuken laten zetten namelijk (kookeiland van 1.20 x 1.80, kastenwand van 2.30 hoog en 1.80 breed, en nog een hoekdeel van 1.00 x 3.50) met apparatuur van Siemens (redelijk basic model vaatwasser, grote inductiekookplaat, combioven), Novi afzuigunit en Quooker Cube (met o.a. bruiswater, helemaal top want normaal zeulden we elke week rond met minimaal 6 flessen spa rood..).

Eerste lokale zaak waar we kwamen vielen we zowat van onze stoel qua prijs, zullen vast hele mooie kasten zijn geweest maar gefineerd ging dik 10k boven budget. Nog bij een paar andere zaken gekeken met wisselend succes en op het eind bij de Keukenloods terecht gekomen. Uiteindelijk bijna binnen het budget gebleven zonder echt consessies te doen. Tip die ik kreeg van onze buurman (keukenverkoper geweest) is om als je kunt aan het eind van de maand te gaan (dan willen ze de targets van de maand halen) of nog beter de laatste week van het jaar, zoals wij dus gedaan hebben :roll:

Zag wat over Miele voorbij komen trouwens, echt topspul hoor maar als je echt je gang gaat met die apparatuur dan kun je al 20k kwijt aan alleen al het Miele spul wat in je keuken moet komen. Siemens is qua prijs-kwaliteit gewoon goed, Bosch ietsje duurder maar redelijk vergelijkbaar, dingen als Whirlpool enzo zou ik niet zo gauw aan beginnen.

Kadett
Berichten: 4591
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Kadett » 17 jul 2020, 15:58

Siemens en Bosch waren tot een paar jaar terug in ieder geval letterlijk dezelfde apparatuur met hooguit 1-2 cijfers/letters in productcode die verschilde. Het goedkopere spul is sowieso allemaal zelfde fabriek-ander frontje idee.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Arthur » 17 jul 2020, 16:06

En Bosch juist goedkoper dan Siemens.

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Elise » 17 jul 2020, 16:48

JdBn schreef: 17 jul 2020, 15:52 Zag wat over Miele voorbij komen trouwens, echt topspul hoor
Miele, er was geen betere. Niet meer zo onverwoestbaar als vroeger, kwaliteit niks beter dan de andere bekende merken.
Service van Miele is ondanks de premium prijs ook niks bijzonders, coulance voor randgevallen is er niet.

Overigens heb ik die indruk van meer merken, met een onberispelijke reputatie, waarbij de kwaliteit de laatste jaren flink achteruit is gegaan. Het service apparaat moet wel werk hebben, dus net even zo ontwerpen dat het na een bepaalde periode kapot gaat :hmmm:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 17 jul 2020, 16:49

Wij hebben deze nu staan

Echt natuursteen blad en spoelbak
vaatwasser
afzuigkap pelgrim
koffieinbouwapparaat pelgrim
oven pelgrim
hete lucht magnetron pelgrim
5 pits kookplaat, 5e pit is wokpit

miele was echt stukken duurder, was het ons niet waard
gewoon bij bruynzeel gekocht, alleen is deze lijn dus geen bruynzeel :tooth:
ow ja vensterbanken gelijk laten maken van dezelfde natuursteen als het blad

budget was 10k ex, op een paar 100 niet gehaald, bij ikea waren we al duurder uit, dus een goedkoop klinkende zaak wil niet altijd iets zeggen.
SDC10001 (1) (Groot).JPG
SDC10001 (1) (Groot).JPG (271.39 KiB) 822 keer bekeken
overigens zijn deze merken allemaal hetzelfde fabrikaat
ATAG, Pelgrim of ETNA.

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Elise » 17 jul 2020, 16:53

Goedkoop adres voor natuurstenen werkbladen: www.granietshop.nl

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bing [Bot], Gert-jan, JvH, Kocheler, KoenM, SlowCo, tomgtr en 212 gasten