Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 14 jul 2020, 09:37

Snap dat dan, die witte mensen moeten harder werken ,omdat de uitkeringen voor zulke uitvreters dan omhoog kan en ze lekker op een terrasje kunnen gaan zitten.

Wie is hier nu eigenlijk de slaaf?

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 14 jul 2020, 09:45

Er moet écht een mentaliteitsverandering komen, bij een (te groot) deel van die (veelal gekleurde, maar héél vaak ook white guilty) klagers.

Ga klagen in Burkina Faso, in Nigeria, in Zuid Afrika waar 't eigenlijk beter was vóór Mandela. Ga klagen in Rusland. Ga klagen in Venezuela en Cuba. Oh nee die regeringen passen wel in jullie duivelse straatje.

Mentaliteitsverandering zal 'eeuwen' duren. Er zit geen strijders/uitvinders en doorzettersmentaliteit in velen van die lieden of het is strijden voor je eigen goed(zie landen Afrika zie de 'bazen' van bovengenoemde communistische landen)

De 'witte man' heeft veelal vooruitgang en 'balans' gebracht, 'balans' vooral na WW2. NL is een van de meest kapotgenivelleerde landen ter wereld en 'rijk'. Het is om je kapot te schamen dat NOS/nu.nl /NPO/DWDD het over deze extreem linkse boeg gooien al jaren.

En wat doen wij?

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Rnd » 14 jul 2020, 10:01

Wie is hier nou de racist? Blanke mensen zijn blijkbaar allemaal fout. Aan die hele "discussie"-tafel mag geen blanke zitten.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 14 jul 2020, 10:02

Wat doen wij? Klagen achter ons toetsenbord, meer niet. En dat weet Den Haag..

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 14 jul 2020, 10:13

Wat doen wij? Wij stemmen.... maar dan wel op geitenbreier partijen die pappen en nat houden :bag:

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 14 jul 2020, 10:19

Afbeelding

Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RJL86 » 14 jul 2020, 11:54

Tom schreef: 13 jul 2020, 10:06 Zeg, wat hebben jullie gister gedaan? Toch geen wijn gedronken? Of pizza gegeten? Of de voeten omhoog gedaan? White privilege, stelletje racisten. Houd toch eens rekening met anderen.
https://twitter.com/BrazzaPietro/status ... 3194894342
Hahaha, ik ga straks even in de tuin zitten met een wijntje, genieten van mijn witte privilege.

Graag wil ik ook een Fernandes drinken, maar dat kunnen alleen mensen met een zwart privilege.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door DF-user-278 » 16 jul 2020, 16:52

Knettergek inderdaad. En zo'n oetlul krijgt nog een podium ook.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door markk » 17 jul 2020, 06:40

Misschien is het een idee om het stemrecht van personen die leven op kosten vd NL samenleving te ontnemen.

Uiteraard niet zo zwart-wit maar een systeem waarbij je rechten en invloed verminderen wanneer je langdurig meer neemt dan inbrengt lijkt mij een prima systeem om ervoor te zorgen dat je geen meerderheid van nemers krijgt die roepen dat ze steeds meer willen hebben ten koste van een steeds kleiner wordende groep die alles moet opbrengen.

Zowel op het niveau van de burger in de context van NL als in de context van een land binnen de EU.

Sommige discussies zijn dan heel snel klaar denk ik. Zowel binnen NL als binnen de EU...


Mark.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 17 jul 2020, 07:06

^Prima idee

Laten al deze "gasten", want dat zijn ze in mijn optiek, zich eerst maar eens maatschappelijk en persoonlijk bewijzen.

We maken een puntensysteem.

Meer punten, door aan bepaalde verplichtingen te hebben voldaan, leveren meer rechten op.

Maar er voor werken en leven zal je.

Geen zieligheidskaart, geen aangeleerde hulpeloosheid, niks van dat alles. U maakt er wat van, u voegt wat toe aan deze maatschappij, u wil niet? U kiest het het misdadigers pad?

Dan zullen wij u beleefd naar de uitgang van dit land begeleiden.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door markk » 17 jul 2020, 07:31

Ik moet opeens denken aan een mooie anekdote in het jonge pre pubertijd van mn dochter ... die onlangs overigens getrouwd is. Leven gaat snel.

Na maanden van discussies en stress over rechten, plichten, toegekende onredelijke strafjes, etc. in het gezin van een 12 jarig meisje idd een soort puntensysteem in gevoerd. Iets niet vervullen wat is afgesproken (bijv. vaatwasser inruimen na eten) -> strafpunt op lijst. Geen stress, geen discussie, geen straf, gewoon punt op lijst.

Week geen strafpunten gehad, punt van de lijst.

10 strafpunten -> 3 maanden geen Internet (ofzo)

Lijst stond binnen een week op 8 en daarna vrij weinig discussies meer :)


Mark.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 jul 2020, 07:42

Wie betaalt bepaalt. Zoiets inderdaad;-)

Dit dan :
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b09d3ebf/

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 17 jul 2020, 08:09

Er zal wel weer het nodige gescheld eb geschreeuw aan vooraf gegaan zijn. Maar dat wordt even vergeten voor het gemak.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 17 jul 2020, 08:16

Nouja met al die doodsbedreigingen tegenwoordig.... het zekere voor het onzekere.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 jul 2020, 08:24

Hier staat hij 'vreedzaam en normaal' te doen. Doe dat even op een ander plein gesubsidieerde uitkeringstrekker, zichzelf kunstenaar noemend....


Afbeelding

Het is trouwens gefilmD met een D.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 jul 2020, 08:29

We weten allemaal waaróm Wilders (en Ayaan toendertijd) beveiliging nodig hebben, TB/FvD ook.

Pim stond daar in z'n eentje. Theo ook.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 17 jul 2020, 08:41

markk schreef: 17 jul 2020, 07:31 Ik moet opeens denken aan een mooie anekdote in het jonge pre pubertijd van mn dochter ... die onlangs overigens getrouwd is. Leven gaat snel.

Na maanden van discussies en stress over rechten, plichten, toegekende onredelijke strafjes, etc. in het gezin van een 12 jarig meisje idd een soort puntensysteem in gevoerd. Iets niet vervullen wat is afgesproken (bijv. vaatwasser inruimen na eten) -> strafpunt op lijst. Geen stress, geen discussie, geen straf, gewoon punt op lijst.

Week geen strafpunten gehad, punt van de lijst.

10 strafpunten -> 3 maanden geen Internet (ofzo)

Lijst stond binnen een week op 8 en daarna vrij weinig discussies meer :)


Mark.
haha mooie anekdote en idd, ik zou ook voor zijn.
stemrecht en een podium als je iets bijdraagt, met alleen maar klagen en nemen komen we niet verder

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 jul 2020, 08:56

Dat 'iedereen' met 'n NL paspoort stemmen mag vanaf z'n 16(?)e in NL (Of is het 18?) is één ding.

Maar als de autochtone NL bevolking de laatste decennia 'genoeg heeft aan' 1.5/2 kids per gezin, die opgroeien, 16-18 worden en stemrecht verkrijgen, dat geldt niet altijd voor medelanders/immi's/anders culturelen.

Neen die zitten met vaak 't dubbele aantal kids, die kids krijgen stemrecht , voelen zich hier 'minder op hun gemak' en doen zielig en gaan en masse extreem links (PvdA dus ook) en DENK stemmen.

Tel uit je winst...

Dus inderdaad een stemdrempel.

Edit en dan heb ik 't nog niet over de vervuilers-footprint van elke baby(van 0-dood zijn wij de grootste vervuilers per mens, doh vandaar 'het probleem') die op deze aardbol wordt geboren....

Maar daar wordt niet naar gekeken. Fok maar raak en Tesla krijgt wel subsidie, we pakken de benzine/dieselrijder wel aan.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 17 jul 2020, 09:12

markk schreef: 17 jul 2020, 07:31 Lijst stond binnen een week op 8 en daarna vrij weinig discussies meer :)
Lijstjes bijhouden met strafpunten?
Dat zal niet met gejuich ontvangen worden door privacy minnend Nederland :coffee:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 17 jul 2020, 09:22

haha ook waar Robin, nog zo'n idiote en ouderwetse gedachte kinderbijslag en dan ook nog meer krijgen per kind als je meer kinderen hebt en kind gebonden budget en weet ik niet wat...

ondanks ik zelf een kind heb ik zou zeggen; afschaffen al die kindertoeslagen en juist een belasting er op.
je moet het niet stimuleren om van die hokken vol te laten fokken.
is voor niemand goed, de aarde niet en die gezinnen zelf worden er volgens mij ook niet vrolijker van.
met 10 man in een flatje 3 hoog achter :bag:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 17 jul 2020, 09:50

Hier moest ik echt even om lachen. Het leven is soms mooi

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/87270 ... -belasting

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 17 jul 2020, 09:52

Telegraaf is niet meer te lezen in de incognoto-modus...

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 17 jul 2020, 10:09

De vrije pers beschermt lezers tegen pr-praatjes. Maar soms lukt dat niet meteen. Neem het bericht van deze week ’Superrijken willen meer belasting betalen voor gevolgen coronacrisis’. Het nieuws over deze brief van 84 rijkaards verspreidde zich over alle websites van de wereld. Zelfs onze website meldde het.


„Alsjeblieft belast ons”, was de strekking van de brief, een initiatief van armoedebestrijder Oxfam en enkele Amerikaanse en Britse actiegroepen die de welvaart willen herverdelen. Maar wie smeekt er nou om extra belasting voor zichzelf? Waarvoor? Voor hogere ambtenarensalarissen of een grensmuur? Miljonairs zoeken wel gewoon hun eigen goede doel.

Om ’superrijken’ ging het sowieso niet. De kopstukken, erfgenaam Abigail Disney en dure ijsjesmaker Jerry Greenfield van Ben & Jerry’s, zouden met hun vermogen niet eens de eerste 150 van onze Nederlandse Quote 500 halen. En er zijn wereldwijd circa 16,5 miljoen miljonairs. Als 84 Nederlanders een brief ondertekenen, zeggen wij toch ook niet: „Nederlanders smeken om hogere belastingen?”

Nederlanders
Bij ons op de financiële redactie klonk wel meteen de vraag: ’Kunnen we verder met dit bericht?’ Er stonden ook twee Nederlanders op de lijst: Frans Meijer en Robert Schram. Wie waren dat? Was die Frans soms ’Stekel’, de Heinekenontvoerder, werd vrolijk geopperd. Een betere kandidaat was de gepensioneerde ex-deurenfabrikant Frans Meijer, volgens Quote ooit goed voor €76 miljoen. Hij zou met zijn vrouw de wereld rondreizen. Hem opduikelen was niet snel haalbaar. Sowieso moeten er honderden Frans Meijers zijn.

Ondertekenaar Robert Schram was volgens de website Accountancyvanmorgen.nl „advocaat en zoon van de in 2012 overleden vastgoedmagnaat Jan Schram.” Bijna goed, want Jan Schram was kinderloos, doch ook al niet superrijk (€31 miljoen). De genoemde Robert was zijn neef. Hem kon ik wel snel bereiken. Hij reageerde: „Die brief zegt mij niks. Het moet een andere Schram zijn, maar ik zou niet weten wie.”

Daarna ging ik maar eens navragen bij de bron, Millionaires for Humanity, van de open brief. Via een invulveld op hun website kon je die brief zelf trouwens ook ondertekenen. „Geef aan of je tekent als miljonair”, stond erbij. Dat heb ik voor de grap gedaan. Dus misschien verschijnt mijn naam ook eens op die lijst. Op de website stond geen contactadres, maar via de betrokken organisatie Patriotic Millionaires ontving ik het mailadres van ondertekenaar Robert Schram. Hij reageerde woensdag zowaar op mijn mail.


Geen miljonair
Deze Schram had ik al in de smiezen, een oud-technisch installateur voor onder meer de gemeente Rotterdam. Nu actief in clubs als HackHumanity en Mother Earth Trust. Hij bekende eerlijk dat hij geen miljonair was en zelfs lang op het bestaansminimum had geleefd. „Ik ontving een uitnodiging voor de ondertekening en vanuit mijn activistenwerk gezien ondersteun ik absoluut de gedachtegang om rijkdommen eerlijker te verdelen”, schreef hij. Zou de organisatie al die andere ’superrijken’ wel even gecheckt hebben?

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 jul 2020, 10:24

Aha!

Ik vond dat al zo een vreemd bericht.

Niks is wat het lijkt.

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Richardt. » 17 jul 2020, 10:28

De "superrijken" die wel willen bijdragen aan de gemeenschap doen dat natuurlijk gewoon lekker zelf in hun eigen fonds of die van een vriendje. Dan heb je veel meer invloed op waar het besteed wordt, geeft je een stuk meer aanzien, lekker netwerken en wellicht vloeit er nog extra handel uit ook.

Kost iets meer moeite, maar geeft een beter gevoel dan gewoon extra afdragen aan de fiscus.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Dimitri, frankie, Hitz, mark123, Martijn M, Paul76, Philipoo, RS-Ron, s2k, sitechris, SlowCo en 158 gasten