Het vertraagd alleen maar inderdaad, meer tijd voor de brandweer.Luco schreef: ↑06 jul 2020, 10:00Dat zeg ik, apart af te sluiten gedeelte///Joost schreef: ↑06 jul 2020, 09:35 Is het geen goedkopere oplossing om EV laadpalen aan de ingang/uitgang van de parkeergarage te zetten, en daarbij een specifieke branddeur (roldeur) die in geval van nood de rest van de garage (naar binnen toe) kan afsluiten? Even rekening houdend met andere uitgangen natuurlijk, want je wilt geen mensen opsluiten....
FORZA, je doet het om de rest van de garage veiliger te houden en de brandweer tijd te geven om een goed aanvalsplan te maken, meer niet.
Verbieden gaat echt niet gebeuren
Zodra de brandweer de afgesloten ruimte in wil komt er zuurstof bij en laait het vuur gelijk weer op. Sterker nog, het brand ook in een afgesloten ruimte gewoon door als ik de posts hierboven zo lees.
Enige optie is de auto er z.s.m. uitslepen en onder water dompelen.
Wel lastige scenario's voor bouwkundigen en brandweer inderdaad. Iets waar absoluut niet over nagedacht is toen de EV's een paar jaar geleden in opkomst waren.
Ook wel iets om zelf over na te denken in de toekomst, mocht er een EV komen. We hebben aan het huis een carport waar mooi, redelijk uit het zicht, een EV-box kan hangen maar ik heb de auto dan eigenlijk liever niet onder de carport staan. Mocht er wat gebeuren dan is de woning ook gelijk aan de beurt natuurlijk.
Dus dan maar een paaltje in de grond en de auto elders op de oprit zetten om het mogelijke risico te verkleinen.