Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door alt » 01 jul 2020, 10:20

Ik ben eigenlijk van mijn aandelen, maar wat vinden jullie van deze heren?
Ik wordt altijd achterdochtig bij Harry.
https://www.business-class.nl/nl/uitzen ... ou/id/3623

mark323ti
Berichten: 1480
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door mark323ti » 01 jul 2020, 10:32

tomgtr schreef: 30 jun 2020, 13:01 Beide is ok. Voor lange termijn belegging goed spreiden. Maar mee eens, gokje van 100 en dan er een etentje uithalen met mazzel is bijna zinloos.
Helemaal mee eens. Nog getwijfeld over wirecard. Had er nooit met een significant deel van mijn geld in durven stappen. Dus dan kan je idd een paar honderd/paar duizend winnen. Echter in absolute zin nooit een klapper. Ik neem wel risico’s, veel in turbo’s maar dan wel in bedrijven waar ik me in verdiept heb en waarvan ik denk dat die op de lange termijn potentie bieden. Voor mij op dit moment JD.com en Disney.
Wirecard is een dead cat bounce.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door tomgtr » 01 jul 2020, 10:40

JD? Nooit van gehoord, wat is dat? :tooth: :bag:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door MParallel » 01 jul 2020, 11:03

Laat die dead cat maar lekker bouncen.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 01 jul 2020, 11:38

alt schreef: 01 jul 2020, 10:20 Ik ben eigenlijk van mijn aandelen, maar wat vinden jullie van deze heren?
Ik wordt altijd achterdochtig bij Harry.
https://www.business-class.nl/nl/uitzen ... ou/id/3623
Iedereen die er de centen voor over heeft, mag bij Harry aanschuiven om over zijn ding te praten :coffee:

Verder lijkt me dat revenYOU niks, niet als aandeelhouder en niet als gebruiker.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 01 jul 2020, 11:40

Veel interesse investeerders in delen Wirecard

MÜNCHEN (AFN/RTR) - Investeerders uit de hele wereld hebben interesse getoond in een overname van delen van de Duitse betalingsverwerker Wirecard, die vorige week faillissement aanvroeg. Dat verklaarde de curator van Wirecard die spreekt van een groot aantal partijen dat interesse heeft.

De curator gaat zakenbanken nu opdracht geven om een verkoopproces voor delen van Wirecard te beginnnen. De betalingsdienstverlener is verwikkeld in een omvangrijk boekhoudschandaal. Er loopt nu een faillissementsprocedure bij een rechtbank in München. Vooralsnog worden de zakelijke activiteiten voortgezet.

Het Amerikaanse onderdeel van Wirecard is inmiddels al te koop gezet.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door MParallel » 01 jul 2020, 12:02

M.a.w. nu massaal inslaan.

mark323ti
Berichten: 1480
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door mark323ti » 01 jul 2020, 13:00

tomgtr schreef: 01 jul 2020, 10:40 JD? Nooit van gehoord, wat is dat? :tooth: :bag:
Ik zal het nog 1 keer uitleggen dan😜

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door smiley » 01 jul 2020, 13:15

alt schreef: 01 jul 2020, 10:20 Ik ben eigenlijk van mijn aandelen, maar wat vinden jullie van deze heren?
Ik wordt altijd achterdochtig bij Harry.
https://www.business-class.nl/nl/uitzen ... ou/id/3623
Zoals Elise al zei, ik geloof dat de rekening 10k is, waarna je bij Harry mag komen shillen (ongeacht wat)
Die apps wordt je inmiddels mee doodgegooid, Bux was een van de eerste, iets van 6 jaar geleden.
Inmiddels is iedereen en zijn moeder erin gesprongen: https://www.iculture.nl/gids/beleggen-apps-iphone
Dit is dus een platformoorlog, waarbij de (late) nieuwkomer klanten moet wegkapen bij de rest.
Ik geef het weinig kans. Goed idee, veel te laat.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 01 jul 2020, 13:29

MParallel schreef: 01 jul 2020, 12:02 M.a.w. nu massaal inslaan.
:nah:

Ik was voor die insolvency ingestapt in de hoop dat ze er bovenop zouden komen, maar nu die insovency is aangevraagd blij dat ik zonder kleerscheuren uit heb kunnen stappen.
Zelfde reden dat ik ook niet in Hertz ben gestapt. Als ze niet meer aan de verplichtingen kunnen voldoen is het wegwezen en wegblijven.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door MParallel » 01 jul 2020, 15:14

Elise schreef: 01 jul 2020, 13:29
MParallel schreef: 01 jul 2020, 12:02 M.a.w. nu massaal inslaan.
:nah:

Ik was voor die insolvency ingestapt in de hoop dat ze er bovenop zouden komen, maar nu die insovency is aangevraagd blij dat ik zonder kleerscheuren uit heb kunnen stappen.
Zelfde reden dat ik ook niet in Hertz ben gestapt. Als ze niet meer aan de verplichtingen kunnen voldoen is het wegwezen en wegblijven.
Dacht juist, omdat je dat bericht plaatste van interesse bij partijen om WC over te nemen...

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door tomgtr » 01 jul 2020, 15:19

Ze hebben nog aardig wat te verkopen voordat de schuldenlast weggewerkt is. Dit gaat naar 0.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 01 jul 2020, 15:55

MParallel schreef: 01 jul 2020, 15:14 Dacht juist, omdat je dat bericht plaatste van interesse bij partijen om WC over te nemen...
Nee, was meer om aan te geven dat het zeker geen lege huls is, wat hier werd gesuggereerd.

De gewone particuliere aandeelhouder heeft hier niets meer te zoeken.

mark323ti
Berichten: 1480
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door mark323ti » 02 jul 2020, 16:21

Vandaag mijn Tesla turbo short tegen de stop loss aan gelopen. Voor tweede maal short gegaan op Tesla. Beide keren alles kwijt.
Daar ga ik me voorlopig niet meer aan branden! Ik snap de potentie maar de koers is onbegrijpelijk in mijn ogen.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Martijn_bmw » 02 jul 2020, 16:34

mark323ti schreef: 02 jul 2020, 16:21 Vandaag mijn Tesla turbo short tegen de stop loss aan gelopen. Voor tweede maal short gegaan op Tesla. Beide keren alles kwijt.
Daar ga ik me voorlopig niet meer aan branden! Ik snap de potentie maar de koers is onbegrijpelijk in mijn ogen.
Gaat nergens over idd.
En er komen steeds meer berichten over de ruk kwailteit, ik ben heel benieuwd hoe ze er over een jaar of 5 voor staan.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 02 jul 2020, 17:20

mark323ti schreef: 02 jul 2020, 16:21 Vandaag mijn Tesla turbo short tegen de stop loss aan gelopen. Voor tweede maal short gegaan op Tesla. Beide keren alles kwijt.
Daar ga ik me voorlopig niet meer aan branden! Ik snap de potentie maar de koers is onbegrijpelijk in mijn ogen.
Ik zit in hetzelfde schuitje.
SL 1076,22 van de week eruit getikt (overigens wel een paar keer in en uitgestapt op deze turbo, dus onder de streep winst).
SL 1202,96 vandaag eruit getikt

Welke had jij?

Ik laat het deze week uitrazen en dan volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Richardt. » 02 jul 2020, 17:27

Ik hik er al een tijdje tegenaan om Tesla te kopen. Te hoog op dit moment, naar mijn mening, zit dus al een tijdje op een dip te wachten maar ik zit er (vooralsnog) aardig naast.
Heeft echter ook nog geen geld gekost, shorts/turbo’s waag ik mij vooralsnog niet aan.

mark323ti
Berichten: 1480
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door mark323ti » 02 jul 2020, 20:00

Elise schreef: 02 jul 2020, 17:20
mark323ti schreef: 02 jul 2020, 16:21 Vandaag mijn Tesla turbo short tegen de stop loss aan gelopen. Voor tweede maal short gegaan op Tesla. Beide keren alles kwijt.
Daar ga ik me voorlopig niet meer aan branden! Ik snap de potentie maar de koers is onbegrijpelijk in mijn ogen.
Ik zit in hetzelfde schuitje.
SL 1076,22 van de week eruit getikt (overigens wel een paar keer in en uitgestapt op deze turbo, dus onder de streep winst).
SL 1202,96 vandaag eruit getikt

Welke had jij?

Ik laat het deze week uitrazen en dan volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Ik had de Binck turbo short met SL op 1224.
Ingestapt bij koers van 940

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 02 jul 2020, 20:20

Richardt. schreef: 02 jul 2020, 17:27 Ik hik er al een tijdje tegenaan om Tesla te kopen.
Zo jij durft..... bedoel je niet verkopen :lol:

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Richardt. » 02 jul 2020, 20:38

Dan moet je ze wel eerst gekocht hebben, dat heb ik al die tijd nog niet gedaan omdat ik met mijn hoofd niet bij de hoogte van de koers kan :tooth:

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Wimo » 03 jul 2020, 00:49

En.. ondertussen https://ir.tesla.com/news-releases/news ... deliveries

Boven verwachting.. Q3 zal door de model y ook wel lekker worden... Maar ga vooral door met shorten. Ik hou ze lekker vast :dood:

Wat verwachten jullie van battery day? Koersontploffing? Of gaan we short omdat de kwaliteit van de auto "ruk" is en niemand in Nederland nog ev's koopt?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Niels » 03 jul 2020, 01:49

smiley schreef: 01 jul 2020, 13:15
alt schreef: 01 jul 2020, 10:20 Ik ben eigenlijk van mijn aandelen, maar wat vinden jullie van deze heren?
Ik wordt altijd achterdochtig bij Harry.
https://www.business-class.nl/nl/uitzen ... ou/id/3623
Zoals Elise al zei, ik geloof dat de rekening 10k is, waarna je bij Harry mag komen shillen (ongeacht wat)
Die apps wordt je inmiddels mee doodgegooid, Bux was een van de eerste, iets van 6 jaar geleden.
Inmiddels is iedereen en zijn moeder erin gesprongen: https://www.iculture.nl/gids/beleggen-apps-iphone
Dit is dus een platformoorlog, waarbij de (late) nieuwkomer klanten moet wegkapen bij de rest.
Ik geef het weinig kans. Goed idee, veel te laat.
Een goede BOT die met de juiste variabelen de juiste momenten kiest om te kopen en verkopen zijn natuurlijk super interessant en dit lijkt me dus wel ff wat anders dan een standaard beleggingsApp. Misschien dat je in andere App's ook wel kunt kiezen voor een koop/verkoop Bot functie hoor, zover heb ik me er niet in verdiept in z'n algemeenheid.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door smiley » 03 jul 2020, 08:28

Ik gun het ze van harte.
Heb zelf nog met crypto een tijdje naar bots gekeken, en vele uurtjes met Gekko gespeeld en simulatie na simulatie gedraaid met diverse strategieën.
Moest zo vaak wisselen van zowel strategie als variabele als munt om maar in de plus te blijven dat ik het overzicht compleet kwijt was.
Daarna was ik wel genezen van de bots.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 03 jul 2020, 08:37

Wimo schreef: 03 jul 2020, 00:49 En.. ondertussen https://ir.tesla.com/news-releases/news ... deliveries

Boven verwachting.. Q3 zal door de model y ook wel lekker worden... Maar ga vooral door met shorten. Ik hou ze lekker vast :dood:

Wat verwachten jullie van battery day? Koersontploffing? Of gaan we short omdat de kwaliteit van de auto "ruk" is en niemand in Nederland nog ev's koopt?
Ondanks dat die productiecijfers beter zijn dan verwacht, kan ik niet begrijpen dat daar zo'n waardering tegenover staat.
Tesla produceert op jaarbasis zeg 400.000 auto's, Toyota grofweg 20 keer zoveel. Dus voordat Tesla een kleine 10 miljoen auto's per jaar kan produceren moet er nog wel e.e.a. aan productiecapaciteit bijkomen. Vooralsnog is winst maken een vies woord bij Tesla en als er zoveel uitbreiding aan productiecapaciteit bij moet komen, wordt er de komen jaren zeker nog geen winst gemaakt.
Tesla doet ook nog wat andere dingen, maar rechtvaardigen die een marktkapitalisatie van meer dan 200 mld USD?

En zoals Martijn al zei, kwaliteit is ruk. Ook de koperservaring van een Tesla is net even wat anders zal ik maar zeggen.
Ik denk dat die dikke $1200 per aandeel maar 1 kant op kan, dus ik ga zeker weer short.

Ik ben dan heel erg benieuwd naar jouw visie omtrent Tesla en argumenten waarom jij vindt dat Tesla de huidige koerswaarde waard is, waarom je de aandelen vasthoudt en wat voor koersdoel je voor ogen hebt.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door alt » 03 jul 2020, 11:31

Gisteren kwam bij mij een ranger van Tesla voor een recall.
Hij was 27 jaar, vertelde mij dat hij na met ice auto's gewerkt te hebben, nu bij Tesla is gaan werken omdat hij daar meer toekomst in zag.
Zijn interesse gaat uit naar techniek, vandaar voor hem Tesla.
Hij had ook al een aanbieding gehad om voor een Japans bedrijf te kunnen werken welke autonome voertuigen maakt.

Veel afgestudeerde jonge mensen willen graag bij Tesla werken.
Niet bij Ford of BMW, want dat is saai/ouderwets.

Tesla heeft technisch nog steeds een grote voorsprong op techniek.
Elke afgestuurde student wil graag een toonaangevend techbedrijf werken
Nu begrijp je ook waarom, Tesla heeft het voor het uitkiezen wie zij aannemen.
Of je het wil of niet, Tesla is een - game changer-.

Wij van Tesla rijden Tesla.
Net zoiets -wij als van wc-eend adviseren wc-eend-.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Baboulah, Bing [Bot], Bokkepoot, Darudevampire, Dimitri, frankie, Majestic-12 [Bot], Rogerb, RS-Ron, Sabberjoch en 168 gasten