Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ///Joost » 26 jun 2020, 11:38

Robin schreef: 26 jun 2020, 11:07 Eensch.

Maar de politieke/overheids/WHO/RIVM visie halen we al maanden uit de MSM en uit Rutte's pc's.
Klopt, maar het zou mooi zijn om een goed debat te kunnen zien. Dat is goede TV. Als je mensen aan tafel zet die allemaal dezelfde visie erop na houden, wordt het veelal een eentonig verhaal.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 26 jun 2020, 11:46

///Joost schreef: 26 jun 2020, 11:38
Robin schreef: 26 jun 2020, 11:07 Eensch.

Maar de politieke/overheids/WHO/RIVM visie halen we al maanden uit de MSM en uit Rutte's pc's.
Klopt, maar het zou mooi zijn om een goed debat te kunnen zien. Dat is goede TV. Als je mensen aan tafel zet die allemaal dezelfde visie erop na houden, wordt het veelal een eentonig verhaal.
Ha. Dat hebben toch ook we al jaren op msm TV?(Dat bedoel je ook denk ik) DWDD, Pauw & Witteman etc.
Daar komt de oppositie met één man sterk en wordt weggewuifd....

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ///Joost » 26 jun 2020, 11:50

Ja, ok, maar WS zou een perfect platform zijn om zulke discussies in goede banen te leiden, zonder BN-ers of biased hosts die zich erin mengen. In de MSM is het ook meestal 5 tegen 1. Dat soort gesprekken werken niet. Gewoon helder 1 op 1 met een kwalitatief goede host, en die hebben ze wel bij WS.

Elise
Berichten: 7170
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 26 jun 2020, 13:38

///Joost schreef: 26 jun 2020, 10:45 Ik vind Weltschmerz een verfrissende stem in de hedendaagse wereld van politieke correctheid, maar helaas belichten ze mbt Covid19 vooral de kant van de 'oppositie'. Op economisch vlak zie toch dat ze wat meerdere visies belichten.
In dat eerste interview met Willem Engel had de interviewer van Cafe Weltschmerz een kip op schoot, dat kun je toch niet serieus nemen :coffee:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ///Joost » 26 jun 2020, 13:41

Ik kijk ook voornamelijk de economisch gerelateerde afleveringen met Paul Buitink of Willem Middelkoop. Een filmpje met een kip op schoot kan ik ook niet serieus nemen.

Elise
Berichten: 7170
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 26 jun 2020, 13:43

Willem Middelkoop mag ik ook graag zien.

Elise
Berichten: 7170
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 28 jun 2020, 08:20

Dit is de man achter Viruswaanzin
Amsterdam - Een interview met hem circuleerde al weken op het internet en in appgroepen. Willem Engel (43), aanjager van de Viruswaanzin-demonstraties, deed van zich spreken door bij interview-platform Café Weltschmerz gedurende anderhalf uur de officiële opvattingen over de dreiging van het coronavirus ter discussie te stellen.

Volgens Engel, een dansleraar die ooit biofarmaceutische wetenschappen studeerde, zijn de anderhalvemeterregel en de lockdown op niks gebaseerd. Kabinet en RIVM stapelen in zijn ogen ’fout op fout’. Ga niet binnen zitten, luidt Engels devies, integendeel: ga naar buiten waar het virus verwaait.

Corona is bovendien níet het killer virus, dat ervan is gemaakt door ’paniekzaaiers’, beweert Engel. „Veruit het grootste deel van de gezonde mensen, 99,8% van de bevolking, krijgt er niks van”, zegt hij.

De tanige, gebruinde veertiger met dreadlocks in T-shirt, telg uit een bekende Rotterdamse vastgoedfamilie, herkende zich in de analyse van onder anderen Maurice de Hond. Daarin zijn vooral aerosolen - microscopisch kleine druppels - verantwoordelijk voor de verspreiding van het coronavirus. Die verspreiding zou hoofdzakelijk plaatsvinden tijdens zogeheten superspread events, bijeenkomsten met veel mensen in afgesloten, slecht geventileerde ruimtes.

Engel deed ooit jarenlang promotie-onderzoek in Leiden, op basis waarvan hij veel weet over aerosolen, maar hij rondde dit project niet af. Hij koos voor de dans, maar toen ook die branche gedurende de lockdown op slot ging, besloot Engel om zijn oude interesse weer op te pakken. Op grond van wat hij allemaal las, concludeerde hij dat de Nederlandse aanpak van de coronapandemie de verkeerde is.

En juist met die beweringen vond hij een divers publiek van coronasceptici aan zijn kant: gewone burgers, beroepsdemonstranten, oude en jonge hippies, anti-vaxxers, door de lockdown gedupeerde ondernemers, anarchisten, hipsters en bloemenmeisjes; mensen die vaak in nog veel meer dossiers een hartgrondig wantrouwen koesteren jegens de overheid.

Critici wezen intussen Engels bevindingen af als ’gevaarlijke pseudowetenschap’.

Met als dragend motto ’Liefde en Geduld’ bouwde Engel zijn beweging #Viruswaanzin uit. Hij spande een kort geding aan tegen de staat om van de coronamaatregelen af te komen en vorige week stond een deel van zijn aanhang op het Malieveld in Den Haag – naast enkele honderden voetbalhooligans. Afgelopen dinsdag werd een drietal petities tegen de spoedwet en de coronamaatregelen ingeleverd op het Binnenhof: maar liefst 488 duizend keer ondertekend.

Aanvankelijk wilde Viruswaanzin deze zondag opnieuw samenkomen in een aantal steden, later alleen in Den Haag, in weerwil van een demonstratieverbod door burgemeester Remkes. „Wij, op persoonlijke titel, zijn zondag op het Malieveld”, kondigde Engel aan. „Ik nodig iedereen uit te komen.” Ook zei hij nog: „We openen de snelwegen als dat moet. Dit is ons land en het is afgelopen.”

Tot ongenoegen van veel van zijn volgers nodigde Engel bovendien de antiracisme-activisten van Black Lives Matter uit om zich bij zijn demonstratie te voegen.

Maar al die boodschappen trok hij later in. „De burgemeester heeft laten weten dat er bij demonstreren hard zal worden opgetreden. Dit vinden wij écht onverantwoord. Wij willen mensen niet in gevaar brengen. Dus kom NIET naar het Malieveld”, stond er zaterdagmiddag op de sociale media-accounts van Viruswaanzin.

Voor de toekomst heeft Viruswaanzin in plaats van een demonstratie wel een ’unieke actie’ in gedachten, want: „De democratische rechtsstaat, dat zijn wij allen.”
Dat zinnetje "telg uit een bekende Rotterdamse vastgoedfamilie" kunnen ze 'bekende' beter vervangen door 'beruchte' :lol:

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 328Ti » 28 jun 2020, 08:27

Een regelrechte klootzak die het voor veel mensen had kunnen verpesten die wel hun steentje bijdragen en zich houden aan rivm regels. Ik heb ook hier en daar mijn bedenkingen maar ga er maar voor aan staan...

Regelrechte hufter. Laat m lekker weer dansles geven...

Elise
Berichten: 7170
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 28 jun 2020, 08:44

Dat 'hufter' zit in de familie :coffee:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 28 jun 2020, 09:22

Toen hij die BLM activisten erbij wilde hebben dacht ik :Daar ga je Willem.
Bij de club die BLM 'helpt' wil ik niet horen.

Zijn gedachtengoed in het algemeen sta ik zeker nog steeds achter.

Edit. vastgoedfamilie(zag 'n faillissement van C. Engel in 2013) , die Cees is in hoeverre familie van Willem. Je hoef niet meteen zo als je familielid te zijn natuurlijk. En dat wordt hier door twee geimpliceerd. Een kind van een NSBer kan er niks aan doen, een kind van Ozzy Osbourne of van de Kennedy's of van Halsema ook niet:)
https://www.vastgoedmarkt.nl/belegginge ... 1591214830

Hufter en familie. Mmm. Koningshuis iemand?
En BLM. Hoe ver kun je van elkaar staan. Als ik mocht kiezen koos ik Koningshuis, die mogen blijven.


BLM heeft mazzel gehad dat ze op de Dam wel 'mochten' demonstreren en dat dat goed afgelopen is. De vraag is waarom dat wél goed afgelopen is? Mede vandaar dat ik mijn twijfels heb over het WHO /RIVM beleid.
Laatst gewijzigd door Robin op 28 jun 2020, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 28 jun 2020, 09:29

Ja, in landen waar de versoepeling veel sneller ging of geen lock down was gaat het nu veel beter toch? Een beetje quasi wetenschappelijke argumenten erin jassen en gaan met die banaan. Degenen wie beperkende maatregelen niet uitkomen slikken het als zoete koek, vinden zichzelf veel veel slimmer dan de mensen die echt lastige keuzes moeten maken.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door romo » 28 jun 2020, 09:33

Engel, de Hond, prima om criticasters te hebben

Er is commentaar op het RIVM, die doen het niet goed genoeg, sterker, die zitten er helemaal naast.

Tja, de wereld heeft vele equivalenten van ons RIVM, er is is een redelijk grote mondiaal wetenschappelijke consensus onder al deze instituten over "best practice" bij de steeds verder groeiende "evidence" hoe medisch en maatschappelijk te handelen bij COVID-19.

Met respect voor de heren Engel en de Hond, maar zijn echt een maatje te klein. Gewogen en te licht bevonden.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 28 jun 2020, 09:37

tomgtr schreef: 28 jun 2020, 09:29 Ja, in landen waar de versoepeling veel sneller ging of geen lock down was gaat het nu veel beter toch? Een beetje quasi wetenschappelijke argumenten erin jassen en gaan met die banaan. Degenen wie beperkende maatregelen niet uitkomen slikken het als zoete koek, vinden zichzelf veel veel slimmer dan de mensen die echt lastige keuzes moeten maken.
+1 volgens mij doen we het juist heel aardig hier in NL.
Geen full lockdown gehad maar toch ook geen IC bedden te kort gehad en inmiddels bijna geen besmetting meer.

Kijk naar landen als usa, Brazilië enz daar wordt het alleen nog maar erger door blijkbaar te weinig maatregelen.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 28 jun 2020, 09:42

Ach het is lastig, ik denk best wel dat het waar is dat als je een beetje neer afstand houdt buiten er meer kan dan initieel gedacht. Je ziet ook dat nu evenementen wel mogen waar afstand bewaard wordt. Helaas houden feestende drinkende mensen geen afstand. Kijk naar Portugal.

Het probleem met COVID-19 is, de uitspraak baat het niet dan schaadt het niet hier niet opgaat. Maatregelen schaden de economie.

Degenen die economisch hard worden geraakt zijn al gauw voor versoepeling, degenen die een groter risico lopen heftig door het virus geraakt te worden prediken afstand. Zoals altijd ligt de waarheid in het midden. Het is een kwestie van prioriteiten aan welke kant van het midden je vindt dat je moet Itten.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 28 jun 2020, 09:42

Tja, mij komen de beperkende maatregelen mij ook niet uit en toch hou ik me eraan. Want dat moet. Wereldwijde wetenschapprlijke concensus zegt met dan weer niks en om De Hond dan een maatje te klein te noemen. RIVM beleid de manier waarop de boel versoepeld wordt en wie wat wel en wie wat niet mag(ook beroepen etc) is in mijn ogen nog steeds verre van professioneel.

Toch vraag ik mij af in hoeverre Corona dodelijker is dan andere virussen. Veel besmettingen. 'Weinig doden' en ja ik weet niet of er met de cijfers is geknoeid. Bepaalde medicijnen werden weggewuifd en andere medicijnen werden 'vlot goedgekeurd'. Dit verhaal is veel groter en de belangen zijn veel groter dan 'we gaan de oude zieke zwakke en misselijke mensen behoeden voor het kwade virus'.

Heel veel dingen kloppen gewoon niet.

Oh ja mijn zwager(een hele stevige man van 39) heeft Corona sinds vorige week zondag. Zit in quarrantaine in z'n woonplaats in Colombia. Vrouw en kinderen geen symptomen, krijgen next week uitslag. Hij vooral problemen met ademhalen, maar het gaat elke dag wat beter.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 28 jun 2020, 09:51

Ik snap nog steeds niet waarom we in Afrika geen stapels coronalijken zien of in Azie /India. In Brazilië gaat 't hard, maar het begint erop te lijken dat een héééééél groot deel van de mensheid wel besmet kan raken, of hoe je dat noemt, maar het niet overdraagt en of ook 'niks' merkt.
En we focussen ons alleen maar op degenen die het qua gezondheid zwaar te verduren krijgen.

En dat vind ik hoe het er nu voor staat niet netjes, met 'dank' aan MSM en overheden. Want de wereld gaat niet naar de kloten door Corona straks, maar door het beleid van overheden. Lees m'n eerste alinea nog eens. Waarom daar geen massale sterfte(er was procentueel toch nooit massale sterfte)

Anyway 't zal mijn tijd wel duren, maar RIVM en WHO verkondigen niet de absolute waarheid(die is er niet, al wordt hier geimpliceerd dat eigenlijk De Hond/Engel 'leugens' verkondigden en dat is natuurlijk niet zo en nooit zo geweest)

RIVM goochelen maar wat hoe 't hun uitkomt.
Laatst gewijzigd door Robin op 28 jun 2020, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door romo » 28 jun 2020, 09:54

Uiteraard blijft het lastig. Ook qua cijfers en ziekteverloop, over wie wel en niet ernstig ziek wordt, want dat was helemaal niet belekend, nu steeds meer, voortschrijdend inzicht as we speak, elke dag een beetje meer.

De Hond is een prima vent, maar dit is niet zijn expertise. (punt)


Betreffende Afrika; ik wil niet weten hoeveel mensen daar liggen te verrekken, is daar toch volstrekt onvoldoende kennis, kunde, testcapaciteit en zorg op maat.

Daar gaan mensen dood, roemloos, naamloos, niet getest, gewoon op de grote hoop en je hoort er nooit meer wat van.

Dat gaat in vele van dit soort landen zo.


Feit is dat de besmetting modaal nog steeds exponentieel verloopt. Momenteel >180.000 (geteste) positieven erbij, per dag en stijgend.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 28 jun 2020, 09:55

Het grootste probleem is dat het nieuw is en niemand weet wat de beste oplossing is maar als ik naar NL kijk geen full lockdown om daar waar mogelijk de economie te laten doorgaan, en aan de andere kant niet zoveel zieken dat er IC te kort is geweest (daar was het beleid op gericht volgens mij? De groei curve dempen zodat er geen IC tekort kwam) en nu nauwelijks meer besmettingen lijkt het er op dat NL best goed gehandeld heeft zeker icm de onwetendheid van iedereen over COVID19.


Wat ik persoonlijk niet snap waarom er niet veel meer openlijke discussie en verontwaardiging is richting China. Ze gaan gewoon door met die smerige markten en voor je het weet hebben we de volgende besmetting die de wereld over vliegt.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 28 jun 2020, 09:55

Niet mee eens wat betreft de Hond. Het is geen prima vent en hij weet er wel wat van:)
Jij bent ook een prima vent , maar dit is ook zeker niet jouw expertise Romo. :D

Martijn vingerwijzen gaat hier naar De Hond/Engel, of WHO of RIVM of ondernemers/horeca/mederwerkers of activisten/demonstranten. China, wat hebben die nu weer fout gedaan dan? :tooth:

En, ik praat in mijn posts altijd over de wereld en Corona, niet NL en Corona en hoe goed we het doen zogenaamd. We zitten hier niet onder een kaasstolp:-)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door romo » 28 jun 2020, 10:01

Ver van mijn eigen expertise, maar ik weet wel hoe er in die wereld gedaan en gedacht wordt.

Het is nogal simpel; de wereld gaat niet overal op slot als het niet strikt noodzakelijk was geweest.

De mondiale cumulatief economische schade is immens, de keuze om dat voor "lief" te nemen betekent dat er echt wel stront aan de knikker is medisch gesproken.


Met dank prima vent, das wederzijds :beer:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 28 jun 2020, 10:02

Robin schreef: 28 jun 2020, 09:55 China, wat hebben die nu weer fout gedaan dan? :tooth:
:lollerdelol: :tooth:


Ik zeg wereldwijd factuurtje naar China voor de economische schade :hungry:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 28 jun 2020, 10:17

romo schreef: 28 jun 2020, 10:01

De mondiale cumulatief economische schade is immens, de keuze om dat voor "lief" te nemen betekent dat er echt wel stront aan de knikker is medisch gesproken.
Zo bekijken 'wij' het, maar je hoort ook andere geluiden.

En neen ik heb geen aluhoedje op:)
Te denken valt aan een vorm massahysterie onder overheden(overheden zijn geen medisch wetenschappers, politici helemaal niet, gevaarlijkste volk wat er is) . Ja de buren doen het ook dan zal het wel goed zijn. Overheden kijken naar elkaar, apen elkaar na of juist niet.
Een schaap over de dam. Onzekerheid etc. Omwille van een gelukkig laag aantal besmetten/zieken/doden. Procentueel. Blijkt al weken.

Terwijl 'for the good cause' de BLM demonstratie op de Dam wel doorging. Wat ben ik blij dat er geen uitbraak is geweest. Maar wat ben ik niet blij dat BLM zo'n podium krijgt. Ik vind het een terroristische organisatie. Kortom waarom 'zij wel' en waarom is Femke nog 'burgemeester'.:)

In mijn ogen veel complexere spelletjes dan 'we gaan eraan, we gaan allemaal dood'. Door dicht op elkaar thuis te zitten met de deuren dicht met tig mensen, waaronder de zwakke doelgroep, zijn velen in en om Bergamo naar de Filistijnen gegaan jammergenoeg. Dat zijn punten van De Hond...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door romo » 28 jun 2020, 10:22

Ik begrijp zeker je punten, ook mee eens.

Toen Bergamo speelde was er veel minder kennis dan nu.

Ik sluit zeker niet uit dat er nog wrange conclusies uit het Corona dossier worden getrokken hoe het anders en beter had gemoeten.

We zijn (helaas) scratch begonnen met dit virus, nieuw en onbekend toentertijd, maar (gelukkig) neemt de kennis nu rap toe mede door en massief en massaal onderzoek, en tijd kopen door de huidige maatregelen.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 28 jun 2020, 10:31

Robin schreef: 28 jun 2020, 10:17
Te denken valt aan een vorm massahysterie onder overheden(overheden zijn geen medisch wetenschappers, politici helemaal niet, gevaarlijkste volk wat er is) . Ja de buren doen het ook dan zal het wel goed zijn. Overheden kijken naar elkaar, apen elkaar na of juist niet.
Een schaap over de dam. Onzekerheid etc. Omwille van een gelukkig laag aantal besmetten/zieken/doden. Procentueel. Blijkt al weken.
Dat denk ik ook, maar vooral: wat als de volgorde anders was geweest. Dus dat het virus eerst was opgedoken in Amerika (die het ongetwijfeld zouden onderschatten) en het toen richting het oosten zou gaan. Amerika onderschat, EU zou het iets serieuzer nemen maar niet in de mate zoals we hier nu hadden.
Ik denk dat het nu door enge beelden uit China is overschat en wij daarin zijn meegegaan.
Zie ook deze post van mij:
viewtopic.php?p=1410346#p1410346

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 28 jun 2020, 16:03

Afrika, Azië, India allemaal gebieden waar mensen veel meer buiten leven en de gemiddelde levensverwachting wat lager is en men denk ik iets minder gevoelig is voor van alles. Denk ook dat er her en der wat minder overgewicht is. 😉

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartje325i, beske, Hans44, Kadett, MarcF, MParallel, RS-Ron, sitechris, Will F. en 174 gasten