Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door tomgtr » 26 jun 2020, 13:17

De verontwaardiging die mensen nu laten zien richting Biden zou terecht zijn, ware het niet dat voor 99 pct van de mensen dit niks met Biden of die boodschap te maken heeft, het is alleen ter verdediging van der Donald. Als dat oude bericht van der Donald was geweest hadden diezelfde mensen geroepen, tja dat is iets uit verleden.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 26 jun 2020, 13:29

tomgtr schreef: 26 jun 2020, 12:50 Wilders en Baudet
Jij grijpt ook iedere gelegenheid aan om die 2 aan de schandpaal te nagelen he....

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door tomgtr » 26 jun 2020, 13:35

Ik gaf louter een voorbeeld wat een beetje begrijpbaar is voor de gemiddelde trumpfan :kikker:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 26 jun 2020, 14:05

Gezegd blijft gezegd. Dat in bochten wringen van Biden. Mij te te ver gezocht wat het voor zou moeten stellen.
Hij zegt wat hij zegt. En met hem eens. Serieus.


Minder Marokkanen...Wilders kreeg ervan langs. Tjongejonge.
Dersen. Akwasi is Zwarte Piet: Hetze en welles nietes.


MAAR: Trudeau blackface. Aladin? Blackface is blackface. Ik ben pro Zwarte Piet dus van mij mag hij. Van mij mag Biden ook bij z'n racial jungle blijven hoor. Daar heeft hij een punt en daarmee mee eens.

Maatr practice what you preach en dat doen beide heren nu even niet in hun politieke wereldje blijkbaar.
Want dat zou niet passen in hun zogenaamde politieke correctheid.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 26 jun 2020, 14:06

tomgtr schreef: 26 jun 2020, 13:35 Ik gaf louter een voorbeeld wat een beetje begrijpbaar is voor de gemiddelde trumpfan :kikker:
:)

Ben gewoon tegen libtards anno 2020 en Hillary Clinton. Dan maar een Trumpfan:)

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door tomgtr » 26 jun 2020, 14:08

Ach zoals altijd is het in VS een stem naar degene die je het minste tegen staat. Zowel in het geval Clinton als Biden zou dat een onmogelijke keuze zijn voor me met Trump aan de andere kant die toch ook echt wel een behoorlijke randdebiel is.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 26 jun 2020, 14:16

Ze krijgen wat ze verdienen daar, aan de overkant van die grote plas :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door romo » 26 jun 2020, 17:26

Het blijft voor mij een raadsel hoe ze, uit 330 miljoen mensen daar, met deze kandidaten kunnen komen. Echt, onbestaanbaar. De realiteit gekker dan je kan bedenken.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door SlowCo » 26 jun 2020, 19:00

Ze kunnen kiezen voor een seniele, ouwe, blanke/witte "democraat" of een seniele, ouwe, blanke/witte "republikein". Wat een moeilijke keuze in het "rijkste" en "belangrijkste" land ter wereld...

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door 350 Z » 27 jun 2020, 09:25

Haha volgens seniele Biden zijn er al 120 miljoen Covid doden in de USA. Ofwel 1/3 van de USA is dood :lol:
Dat hoor je niet in de MSM.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 27 jun 2020, 10:31

Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door romo » 27 jun 2020, 10:56

:lol: :tooth:

Gebruikersavatar
tuurgtt
Berichten: 694
Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
Auto: M140i
Locatie: Headvillage

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door tuurgtt » 27 jun 2020, 11:08

350 Z schreef: 27 jun 2020, 09:25 Haha volgens seniele Biden zijn er al 120 miljoen Covid doden in de USA. Ofwel 1/3 van de USA is dood :lol:
Laat Trumpie maar ff zijn gang gaan. He'll get there.

"I don't take responsibility at all"

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 27 jun 2020, 12:26

@tuurgtt , als jij US citizen was, zou je dan op de oranje schreeuwer of die half dooie aanrander stemmen?

Gebruikersavatar
tuurgtt
Berichten: 694
Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
Auto: M140i
Locatie: Headvillage

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door tuurgtt » 27 jun 2020, 13:47

Zoals je zelf al aangeeft Robin, de keuze is bepaald weer niet reuze.
Onder de streep zou ik uiteindelijk nog eerder op Pipo de Clown stemmen dan op een psychopaat als Trump, maar verder zijn de Dems me te links en de meeste Reps veel te rechts.
Alsof je in NL alleen zou kunnen kiezen tussen Klaver of Baudet. Voor velen hier een makkie maar voor mij allebei equally no way.
Nou hebben we in NL dan weer een belachelijke overdaad aan politieke partijen maar gek genoeg gaapt ook hier in het midden een enorme leegte. Alsof je tegenwoordig een extreme kant móet kiezen.

Wat me meer zorgen baart in de US is hoe Trump na het debacle in Tulsa al voorsorteert op MOCHTEN ze de verkiezingen in november verliezen dan zijn ze onmiddellijk rigged vanwege mail in balloting - iets wat al honderd jaar gebeurt en waar zijn eigen familie van gebruik heeft gemaakt - en zijn achterban al zit op te jutten om in dat geval in het geweer te komen.
This guy will not go quietly. En met al die local yokels met machinegeweren in dat land is dat geen prettige gedachte.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 27 jun 2020, 14:04

Mmm. Jij maakt je druk over Trump. Ik over BLM en Antifa en al dat gekleurde uitschot wat daar halve steden in de hens steekt. Om een punt te maken. Trump had beter en semi 'shoot to kill' ofzo kunnen toepassen . Hadden er 'n paar naar de eeuwige jachtvelden gegaan, maar was de rest van die koksukkers wel tot bedaren gekomen en dan weten ze ook dat ze dit nooit gaan winnen. Oog om oog tand om tand.
Jammer dat hij dat blijkbaar niet mocht.

Ieder het zijne.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door RS-Ron » 27 jun 2020, 14:13

In de VS en uiteindelijk ook in Nederland kiest iedere kiezer op het moment suprême toch voor zichzelf. Jou persoonlijke opvattingen en omstandigheden en die van je gezin bepalen in het hokje voor het grootste deel waar je een rood kruisje zet. Als jij als Amerikaan het minste last van Trump hebt ga je daarop stemmen. Ook nog om te voorkomen dat de tegenkandidaat, waar je meer last van hebt, anders op die stoel komt. En het kan best zijn dat jij het 90% niet met Trump eens bent en 50% niet met Biden. Maar als juist die punten van Biden jou knetterhard raken of dat dit net belangrijke principes zijn kies je toch voor Trump. En dat doet de kiezer in Nederland precies hetzelfde. Ik zou ook niet willen kiezen tussen Klaver/Kaag of Baudet/Wilders. Maar als ik niet anders kan kies ik voor diegene waar ik/wij de komende jaren het minst last van ga krijgen en waar ik de grootste kans heb op een, voor mij, acceptabel bestaan. En wat voor mij acceptabel is, kan voor een ander weer heel anders zijn. Ik neem ook in de overweging mee dat als ik niet ga stemmen............ ik wellicht met die andere zaadvlek zit opgescheept de komende jaren. Ik weet het niet, maar het zou me niet verbazen als uiteindelijk de Amerikaan toch maar voor Trump kiest, want ondanks dat dat echt een ultieme eikel is.......... kijkt de zwijgende, gemiddelde Amerikaan eerst ff in zijn portemonnee. Net als de gemiddelde Nederlander, die kan zijn hypotheek namelijk niet aflossen met deug-valuta.

Gr Ron

Online
Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Crookie » 28 jun 2020, 09:28

Ik wil de debat rondes van Biden vs Trump wel zien. Ik weet niet of Biden dat mentaal bij kan houden.

Tump kan een enorme flapdrol zijn maar hij neemt geen blad voor de mond. Iets wat ontbrak in de Amerikaanse politiek.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Shakes » 28 jun 2020, 16:21

Hij is ook niet gehinderd door enige kennis of fatsoen.

Online
Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Crookie » 28 jun 2020, 22:34

Wel visie.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Jan Terwolde » 28 jun 2020, 22:55

tuurgtt schreef: 27 jun 2020, 13:47 Zoals je zelf al aangeeft Robin, de keuze is bepaald weer niet reuze.
Onder de streep zou ik uiteindelijk nog eerder op Pipo de Clown stemmen dan op een psychopaat als Trump, maar verder zijn de Dems me te links en de meeste Reps veel te rechts.
Alsof je in NL alleen zou kunnen kiezen tussen Klaver of Baudet. Voor velen hier een makkie maar voor mij allebei equally no way.
Nou hebben we in NL dan weer een belachelijke overdaad aan politieke partijen maar gek genoeg gaapt ook hier in het midden een enorme leegte. Alsof je tegenwoordig een extreme kant móet kiezen.
Dit inderdaad. alles wat een beetje in het (rechts)midden zou zitten (volgens standpunten) handelt daar alsnog niet naar. Het is de grote ''alles om maar politiek correct te zijn'' show.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 29 jun 2020, 08:56

Klopt. Ik heb als rechts van het midden staande kleine ondernemer op dit moment geen idee welke partij ik ga/moet(?) stemmen. Ik vind het op dit moment allemaal niks. Wilders en Baudet te kontdraaien. De Jonge van CDA wordt een dictatortje, Rutte kon al geen goed meer bij me doen al heb ik nog steeds 'n VVD hart en D66 en de linker kant over m'n lijk. Een rechtsmidden partij die zegt waar 't op staat en idd minder politiek correct is. Bestaat niet.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door tomgtr » 29 jun 2020, 09:05

Mee eens, nu pistool tegen je hoofd, waar stem je op vandaag.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 29 jun 2020, 09:11

Ik ben tegen de EU, dus ik stem op een partij die uittreding als hoofdpunt op de agenda heeft staan.
Mijn maag draait om van al die eurobonds...

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 02 jul 2020, 09:47

Met de EU is heel veel(understatement) mis.
Met de USA is volgens vele moreel superieure geesten nog veel meer mis (want Trump) dan ooit tevoren. Erger kan een 'land' niet worden. Toch?

Meanwhile neem ik nog even een koffie:
https://www.ad.nl/buitenland/poetin-win ... ~a644f86f/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 143 gasten