Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 18 jun 2020, 16:44

///Joost schreef: 18 jun 2020, 16:16Gezellig: Wie ben ik?!

Ik begin. "Heb je een baard?"
‘Draag je een jurk?’

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door romo » 18 jun 2020, 17:26

Intussen, om maar aan te geven hoe dit hele debat, volledig ontspoort;

Jesse Jackson:verbied Zwarte Piet


 De Amerikaanse burgerrechtenactivist
en predikant Jesse Jackson heeft in een
open brief op een Nederlandse website
premier Rutte gevraagd om Zwarte Piet
te verbieden.Jackson noemt Rutte extra
verantwoordelijk om de "kwetsende
traditie" te beëindigen.

Hij schrijft op de hoogte te zijn van
Ruttes uitspraak dat hij beter begrijpt
dat mensen zich gediscrimineerd voelen
door Zwarte Piet.Maar Rutte wil geen
maatregel tegen de traditie afdwingen.

Jackson wijst op politiegeweld tegen
zwarten in de VS en noemt het naïef om
te denken dat rassenkwesties in de loop
van de tijd "automatisch verdwijnen"

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Crookie » 18 jun 2020, 18:24

African migrants arrested in connection with Italian teenager's death
Three migrants from Senegal and Nigeria have been arrested by police investigating the rape and killing of a girl whose death has been seized upon by the populist right.
The body of Desirée Mariottini, 16, was found in a derelict building in an area of Rome known for drug trafficking. She had been drugged and gang raped.
Right-wing Interior Minister Matteo Salvini hailed the arrests, condemning those behind the murder as "worms".
It would not go unpunished, he said.
Afbeelding

Afbeelding
The brutality of the Mariottini's death drew comparisons with the murder and rape of 18-year-old Pamela Mastropietro, whose body was found last winter in pieces in a suitcase in the central Italian city of Macerata.
Je leest het goed. Eerst een gang-rape en daarna nog in leven in stukken gezaagd. :gek:

https://europediplomatic.com/2019/03/15 ... -migrants/

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Peric » 18 jun 2020, 19:00

Is maar een incident..

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door 350 Z » 18 jun 2020, 19:06

Dat hoor je niet op TV, nee blank is slecht en zwart is goed.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 19 jun 2020, 07:02


Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door 350 Z » 19 jun 2020, 09:10

Goed stuk waar ik het mee eens ben.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Peric » 19 jun 2020, 18:09

Als het door een 'witte' vrouw geschreven was heette het racisme.....
Ik begin het zooooo spuugzat te worden, dat gejank..

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 24 jun 2020, 22:42

Weer wat anders:






Ja als de vrouw van huis is, zit je midden in WW2 lol:)
Vooral laatste video super interessant in mijn beleving.

En dit kanaal heeft nog veel meer natuurlijk.

Waarschijnlijk droeg Herr Rudel zo een zelfde Hanhart Fly Back chronograaf als die ik nu draag. Fascinerend. Toch?

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door smiley » 24 jun 2020, 22:54

Ja, die Mark Felton draait in zijn eentje zo'n beetje het History Channel van voor de pulp conversie.
Mooi kanaal.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door 350 Z » 25 jun 2020, 22:57

Voor wie Trump niks vind, dit is Biden
Bijlagen
EA8455C5-7B24-406D-AD3B-2AC696B9A7E3.jpeg
EA8455C5-7B24-406D-AD3B-2AC696B9A7E3.jpeg (781.58 KiB) 1676 keer bekeken

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Philipoo » 26 jun 2020, 09:22

350 Z schreef: 25 jun 2020, 22:57 Voor wie Trump niks vind, dit is Biden
Wel makkelijk, een quote uit 1977 aanhalen. In amerika kregen zwarten pas in 1965 stemrecht, deze quote is dus pas 12 jaar later.. Los van wat ik van Trump of Biden vind is dit dus wel nogal uit z'n verband getrokken.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door ///Joost » 26 jun 2020, 09:24

We gaan ons hier toch hopelijk niet verlagen tot selectief quoten, hoop ik. Ouwe koeien uit de sloot halen is makkelijk scoren, om het even welke kant je aanhangt.

Edit: Philipoo, check.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 26 jun 2020, 10:36

Ouwe koeien scoren anders prima.
Kijk maar naar de reacties n.a.v. die foto van Trudeau.
Trudeau.jpg

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 26 jun 2020, 11:06

D’r worden alléén nog maar oude koeien uit de sloot gehaald. Zwarte Piet al heel oud, mag niet meer volgens sommigen. Slavernij al heel oud, doen we niet meer aan, maar wordt er tegenwoordig aan de haren bijgesleept in welk debat dan ook... Dus ja, prima die selectieve oude koeien dan, toch? Want dan mag het andersom ook werken.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door ///Joost » 26 jun 2020, 11:42

Dus als zij het doen, doe jij het ook? Ik vind dat soort oude nieuwsberichten, quotes of foto's niet relevant. Net zoals ik die foto van Trudeau irrelevant vind. Ik snap dat het volk het daar iha niet mee eens is, maar met modder gooien krijg je geen fatsoenlijke discussie voor elkaar. Dat is wat ik ook echt storend vind aan de Amerikaanse politiek. Goede debatten, prima, maar dat zwart maken (no pun) vind ik echt beneden niveau.
Zowel over de orange man, als over Sleepy Joe Biden kun je 100+ domme quotes vinden.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 26 jun 2020, 11:49

Dat laatste ben ik met je eens, typisch Amerikaans.

Maar; ‘als zij het doen, doe jij het ook?’ Is toch niet heel raar? Als jij beschuldigt wordt van dingen, zoals door mij benoemd de slavernij, en ik kan mij dan nauwelijks verdedigen dan is het toch niet heel gek dat je hetzelfde doet. Ik heb niks met dat verleden te maken. Als ik dan lees dat de zwarten zelf ook de grootste slavenhandelaren waren dan gooi ik ze dat toch ook voor de voeten? Of moet ik dan netjes blijven, want irrelevant? Dan wordt het al gauw ‘hullie, zullie’ maar dat is dan maar zo. Debatten die maar één kant opgaan werken ook niet.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door ///Joost » 26 jun 2020, 11:54

Klopt Arthur, maar ik doelde meer op DF en die quote van 350Z. In het algemeen bekeken voel ik me niet geroepen om mezelf te verdedigen over slavernij of weet ik wat voor onzin. Ik heb daar niets mee te maken, dus tenzij iemand mij persoonlijk dingen kwalijk gaat nemen, laat ik dat lekker gaan.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Philipoo » 26 jun 2020, 12:31

///Joost schreef: 26 jun 2020, 11:42 Dus als zij het doen, doe jij het ook? Ik vind dat soort oude nieuwsberichten, quotes of foto's niet relevant. Net zoals ik die foto van Trudeau irrelevant vind. Ik snap dat het volk het daar iha niet mee eens is, maar met modder gooien krijg je geen fatsoenlijke discussie voor elkaar. Dat is wat ik ook echt storend vind aan de Amerikaanse politiek. Goede debatten, prima, maar dat zwart maken (no pun) vind ik echt beneden niveau.
Zowel over de orange man, als over Sleepy Joe Biden kun je 100+ domme quotes vinden.
Precies dit! Als je je beelden laat vormen door wat mensen in andere tijden hebben gedaan en dat vergelijkt met een hedendaagse context klopt het gewoon niet.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 26 jun 2020, 12:38

Nou BLM en al die lekkere organisaties die 'het beste met de mensheid voor hebben' gooien het juist op de beeldvorming van wat mensen in andere /vroegere tijden hebben gedaan.

Dus dat van Biden is 100% relevant en dat van Trudeau ook. Nog steeds.

Als je een semi aanhanger van hun bent(kan gebeuren) komt dat misschien lullig over nu en kom je op cognitieve dissonantie:)

Idd Arthur dus.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door tomgtr » 26 jun 2020, 12:50

Wacht even, begin maart stonden Wilders en Baudet om het hardst te schreeuwen dat de Corona maatregelen ven het kanbinet te soft waren. Met nieuwe inzichten staanze 2 maanden later om het hardst te schreeuwen dat het nog te streng is. Dus als je vann visie verandert door nieuwe inzichten of andere tijden ben je fout? begrijp me niet verkeerd, ik heb niks met Biden. Maar dit is echt te makkelijk.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 26 jun 2020, 12:56

Willem Aantjes (CDA) trad in 1978 af ivm zijn hoegenaamd oorlogsverleden(hij ging in 1944 bij de SS)
Frah Karimi Groen Links, zakkenvulster bij Oxvam Novib en nu Eerste Kamerlid zat bij links extremistische terreurorgainisatie Mujahedien(begin 80s):mag blijven. Geen haan die er naar kraait.

Kortom alles is juist wel relevant wat je in 't verleden hebt gedaan. Dat 'jij' van de één dat niet vind en van de ander wel noemen we selectieve verontwaardiging.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Philipoo » 26 jun 2020, 12:58

Robin schreef: 26 jun 2020, 12:38 Nou BLM en al die lekkere organisaties die 'het beste met de mensheid voor hebben' gooien het juist op de beeldvorming van wat mensen in andere /vroegere tijden hebben gedaan.
Dat is toch exact waarom de reden dat iedereen hier roept dat BLM het verkeerd doet..? (dat en een paar andere dingen)

Overigens geen Biden fan, de hele Amerikaanse politiek is in zijn grondbeginselen al fucked up dus dat zal nooit meer wat worden..

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 26 jun 2020, 12:58

tomgtr schreef: 26 jun 2020, 12:50 Wacht even, begin maart stonden Wilders en Baudet om het hardst te schreeuwen dat de Corona maatregelen ven het kanbinet te soft waren. Met nieuwe inzichten staanze 2 maanden later om het hardst te schreeuwen dat het nog te streng is. Dus als je vann visie verandert door nieuwe inzichten of andere tijden ben je fout? begrijp me niet verkeerd, ik heb niks met Biden. Maar dit is echt te makkelijk.
Als je Wilders en Baudet met die 180 graden draaikonterij(eensch) gaat vergelijken met wat presidenstkanditaat van de USA de heer Biden heeft gezegd, dan laat iik het er maar bij Tom. Onvergelijkbaar man.....

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door ///Joost » 26 jun 2020, 13:17

Robin schreef: 26 jun 2020, 12:58
tomgtr schreef: 26 jun 2020, 12:50 Wacht even, begin maart stonden Wilders en Baudet om het hardst te schreeuwen dat de Corona maatregelen ven het kanbinet te soft waren. Met nieuwe inzichten staanze 2 maanden later om het hardst te schreeuwen dat het nog te streng is. Dus als je vann visie verandert door nieuwe inzichten of andere tijden ben je fout? begrijp me niet verkeerd, ik heb niks met Biden. Maar dit is echt te makkelijk.
Als je Wilders en Baudet met die 180 graden draaikonterij(eensch) gaat vergelijken met wat presidenstkanditaat van de USA de heer Biden heeft gezegd, dan laat iik het er maar bij Tom. Onvergelijkbaar man.....
Ik moest het even opzoeken, maar de context van wat Biden zei is dat je een 'racial jungle' creeert op het moment dat je geforceerd studenten verplicht met de bus naar school laat gaan, met een mix van alle rassen. Indertijd werd het 'busing' voor alle studenten voorgesteld om de rassensegregatie te verminderen. Hij bedoelt dus duidelijk dat er spanningen kunnen ontstaan op het moment dat je zo'n proces geforceerd invoert, en racisme wellicht in de hand werkt, en daarom was hij er fel op tegen. Kan ik me wat bij voorstellen. Tokkiefamilies in luxe wijken neerzetten (puur figuurlijk voorbeeld om de segregatie duidelijk te maken) werkt ook averechts. Hoe de MSM dit vertaalt, of in ieder geval insinueert, is dat Biden zegt: "Het wordt een groot oerwoud met allemaal apen er tussen." Maar dat zegt hij dus niet. Kanttekening is wel dat hij niet altijd even handig is met uitdrukkingen. Dat zou je hem kwalijk kunnen nemen als presidentskandidaat.

Zelfde met dat Trudeau verhaal. Die man verft zichzelf donker om Aladdin uit te beelden, maar de publieke opinie maakt ervan dat ie de spot drijft met mensen met een donkere huidskleur, omdat ze een donkere huidskleur hebben. Ja, want blackface blablabla... :bag:

Komop zeg..., volledig onredelijk, irrelevant en uit z'n verband getrokken.
Laatst gewijzigd door ///Joost op 26 jun 2020, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eric Z, k33z, R728i, Robbert92 en 174 gasten