Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27858
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 25 jun 2020, 15:06

Opa schreef: 25 jun 2020, 14:33 Het gras is altijd groener aan de andere kant...... :hmmm:

Heb het idee dat de mensen met het hoogste inkomen en de duurste auto's het hardste klagen. :whistle:
valt ook niet mee he als je van 32x modaal terug moet naar 31x modaal :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6208
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Opa » 25 jun 2020, 15:25

Nee, dat snap ik ook wel Luco. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 25 jun 2020, 15:30

hoop geklaag hier... maar wat vinden we hiervan:
https://nos.nl/artikel/2338471-duizend- ... oneel.html

ik vind het een goed en mooi gebaar, mooi dat dat er door is en er daadwerkelijk iets extra's komt juist voor degene die aan het bed stonden (en staan)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ///Joost » 25 jun 2020, 15:32

Feiten benoemen =/= klagen. ;) Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar ik zeg met enige regelmaat tegen mijn vrouw dat we het zo goed hebben. Een baan, dak boven ons hoofd, gezond, en een gevulde koelkast. Daar draait het uiteindelijk om.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 25 jun 2020, 15:38

///Joost schreef: 25 jun 2020, 15:32 Feiten benoemen =/= klagen. ;) Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar ik zeg met enige regelmaat tegen mijn vrouw dat we het zo goed hebben. Een baan, dak boven ons hoofd, gezond, en een gevulde koelkast. Daar draait het uiteindelijk om.
Precies, dat realiseer ik me ook terdege.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door RJK » 25 jun 2020, 15:42

///Joost schreef: 25 jun 2020, 15:32 Feiten benoemen =/= klagen. ;)
Blijkbaar :?
///Joost schreef: 25 jun 2020, 15:32 Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar ik zeg met enige regelmaat tegen mijn vrouw dat we het zo goed hebben. Een baan, dak boven ons hoofd, gezond, en een gevulde koelkast. Daar draait het uiteindelijk om.
Hier zeker hetzelfde!

Tom
Berichten: 21717
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 25 jun 2020, 15:58

Martijn_bmw schreef: 25 jun 2020, 15:30 hoop geklaag hier... maar wat vinden we hiervan:
https://nos.nl/artikel/2338471-duizend- ... oneel.html
Ik vind het een mooi gebaar.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ///Joost » 25 jun 2020, 16:02

Tom schreef: 25 jun 2020, 15:58
Martijn_bmw schreef: 25 jun 2020, 15:30 hoop geklaag hier... maar wat vinden we hiervan:
https://nos.nl/artikel/2338471-duizend- ... oneel.html
Ik vind het een mooi gebaar.
Zeker. Ze hebben het verdiend.

Robin
Berichten: 51334
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 25 jun 2020, 16:08

daNpy schreef: 25 jun 2020, 15:38
///Joost schreef: 25 jun 2020, 15:32 Feiten benoemen =/= klagen. ;) Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar ik zeg met enige regelmaat tegen mijn vrouw dat we het zo goed hebben. Een baan, dak boven ons hoofd, gezond, en een gevulde koelkast. Daar draait het uiteindelijk om.
Precies, dat realiseer ik me ook terdege.
Ik ook hoor.

Punt is dat de dingen(ook materieel, want zo zit een mens in elkaar) en 'luxe en comfort' waar je voor 'geknokt' hebt en die niet zomaar aan zijn komen waaien(integendeel, het spreekwoordelijke bloed/zweet/tranen) dat ik iig me niet wil laten afnemen(op den duur) (indirect) door overheidsbeleid, maatschappelijke verandering en politieke partijen en aanhang die zitten te azen op 'gelijkheid'(nivelering) voor iedereen. Nivellering is waarom ik zoveel klaag. Denk ik. Ik wil omdat ik risico's neem/nek uitsteek/pijn in buik en geen vakanties niet het idee hebben dat door lauw meedoen in deze maatschappij ik makkelijk net zo ver zou kunnen komen. Gelukkig is dat (nóg) niet zo.

Dus ik zal blijven klagen en 'strijden' daarvoor, net als dat BLM en anti corona mensen/de zorg/onderwijs dat ook doen , doe ik dat op mijn manier.

Weer een koffie.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ///Joost » 25 jun 2020, 16:11

Zeker, Robin. Dat ben ik volledig met je eens.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 25 jun 2020, 16:17

///Joost schreef: 25 jun 2020, 15:32 Feiten benoemen =/= klagen. ;) Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar ik zeg met enige regelmaat tegen mijn vrouw dat we het zo goed hebben. Een baan, dak boven ons hoofd, gezond, en een gevulde koelkast. Daar draait het uiteindelijk om.
verkeerde woordkeuze misschien, ik bedoelde eerder hoop negativiteit dus dacht zal er eens een postitief bericht in slingeren :tooth:

Robin
Berichten: 51334
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 25 jun 2020, 16:18

///Joost schreef: 25 jun 2020, 16:11 Zeker, Robin. Dat ben ik volledig met je eens.
Afbeelding

Nagellak bij 'n man moet kunnen. Ik ben modern achtig.

Robin
Berichten: 51334
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 25 jun 2020, 16:19

Martijn_bmw schreef: 25 jun 2020, 16:17
///Joost schreef: 25 jun 2020, 15:32 Feiten benoemen =/= klagen. ;) Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar ik zeg met enige regelmaat tegen mijn vrouw dat we het zo goed hebben. Een baan, dak boven ons hoofd, gezond, en een gevulde koelkast. Daar draait het uiteindelijk om.
verkeerde woordkeuze misschien, ik bedoelde eerder hoop negativiteit dus dacht zal er eens een postitief bericht in slingeren :tooth:
Positief getest.
Negatief camber.

Zeg het maar:)

Robin
Berichten: 51334
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 25 jun 2020, 16:21

///Joost schreef: 25 jun 2020, 16:02
Tom schreef: 25 jun 2020, 15:58
Martijn_bmw schreef: 25 jun 2020, 15:30 hoop geklaag hier... maar wat vinden we hiervan:
https://nos.nl/artikel/2338471-duizend- ... oneel.html
Ik vind het een mooi gebaar.
Zeker. Ze hebben het verdiend.
100%. Al was het 2 mille. Prima!

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 25 jun 2020, 16:22

Robin schreef: 25 jun 2020, 16:19
Martijn_bmw schreef: 25 jun 2020, 16:17
///Joost schreef: 25 jun 2020, 15:32 Feiten benoemen =/= klagen. ;) Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar ik zeg met enige regelmaat tegen mijn vrouw dat we het zo goed hebben. Een baan, dak boven ons hoofd, gezond, en een gevulde koelkast. Daar draait het uiteindelijk om.
verkeerde woordkeuze misschien, ik bedoelde eerder hoop negativiteit dus dacht zal er eens een postitief bericht in slingeren :tooth:
Positief getest.
Negatief camber.

Zeg het maar:)
doe maar negatief camber :df: :tooth:

Tom
Berichten: 21717
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 25 jun 2020, 16:30

+1 Robin!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27858
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 25 jun 2020, 19:50

Vanavond voor het eerst douchen in de nieuwe badkamer, al is die nog niet helemaal af, daar doen we het voor :lol:

Elise
Berichten: 7263
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 26 jun 2020, 09:09

Viruswaanzin wil andere rechter in zaak tegen coronamaatregelen
Actiegroep Viruswaanzin wil dat er een andere rechter komt die zijn kort geding moet behandelen. Volgens de actiegroep heeft de rechter eerder uitspraken gedaan die partijdig zijn. Ook zou de rechter de Staat niet genoeg hebben ondervraagd.

"Ik had gehoopt dat u wat meer druk zou uitoefenen op de wederpartij", zei jurist Jeroen Pols van Viruswaanzin vandaag voor de rechtbank in Den Haag.

De actiegroep eist in het kort geding het einde van de anderhalvemetersamenleving en het per direct stopzetten van andere vrijheidsbeperkende maatregelen. Ook wil de groep dat de coronaspoedwet die het kabinet voorbereidt niet wordt ingevoerd.

Als de rechter wordt vervangen, zou het al de derde rechter in dit kort geding zijn. De voorzieningenrechter die het geding aanvankelijk zou leiden, moest de zaak deze week overdragen vanwege verkoudheidsklachten. De rechter moest in quarantaine, zoals het protocol voorschrijft.

De nieuwe rechter verzekerde beide partijen genoeg tijd te hebben gehad voor het dossier. Viruswaanzin noemde de wisseling van rechters eerder 'ongelukkige timing'.

Het is nog niet duidelijk wanneer de wrakingskamer die het verzoek moet beoordelen, bijeenkomt. Dat gebeurt ergens in de komende twee weken. Tot die tijd kan de zaak niet verder.

Buiten de Haagse rechtbank stonden enkele tientallen sympathisanten van Viruswaanzin, die bloemen neerlegden bij het gerechtsgebouw. De actiegroep had aanhangers opgeroepen dat bij rechtbanken overal in Nederland te doen.

En in de Volkskrant:
In de rechtbank stoort Viruswaanzin zich eerst aan het spatscherm, en dan aan de rechter

Bij de behandeling van het kort geding van actiegroep Viruswaanzin tegen de coronamaatregelen van de overheid bleek donderdag hoe ver beide partijen uit elkaar staan. ‘Ik stel vast dat nergens op ingegaan wordt.’

Het was niet minder dan een botsing tussen twee wereldbeelden, donderdag in de rechtbank in Den Haag. Aan de ene kant de advocaten van de Staat, die zich beriepen op de breed bekende feiten. Aan de andere kant de activisten van Viruswaanzin, die, zo zou je kunnen zeggen, alternatieve feiten te berde brachten. De inzet: het opheffen van alle coronamaatregelen.

Voor aanvang waren er al een paar conflicten. Twee dagen van tevoren was de rechter vervangen wegens keelpijn en verkoudheidsklachten. Viruswaanzin vond de gang van zaken opmerkelijk en vroeg zich af of de nieuwe rechter wel tijd genoeg had om hun dagvaarding van 55 pagina’s te bestuderen. De rechter verzekerde dat ze de zaak integraal had kunnen voorbereiden.

Bij binnenkomst in de rechtbank toonden Willem Engel, Jeroen Pols en hun advocaat Gerben van de Corput van Viruswaanzin ook hun ongenoegen over de plexiglazenwanden die hen van elkaar scheidden. Ze zouden zich gevangen voelen en niet goed kunnen overleggen. Aan hun verzoek om de wanden ter plekke uit elkaar te halen, gaf de rechter geen gehoor.

Op het spel stond haast alle gangbare coronakennis. Engel en Pols menen dat anderhalve meter afstand houden zinloos is, omdat het virus zich niet hoofdzakelijk zou verspreiden door druppels van niezen en hoesten, zoals het RIVM stelt, maar door aerosolen, een wolk van minuscule druppeltjes. Een ‘airborne virus’ als de mazelen dus, dat onder de drempel door gaat, zoals virologen zeggen.

Engel en Pols wilden de Staat via het kort geding een duidelijke onderbouwing van de coronamaatregelen afdwingen. ‘Ik stel vast dat nergens op ingegaan wordt’, zei Pols. ‘Het is een voortzetting van beleid dat we al maandenlang zien: onze deskundigen weten het heel goed en u moet vertrouwen dat het goed zit.’

Een aantal van die alternatieve feiten: volgens Engel en Pols zijn er maar iets van tachtig mensen werkelijk doodgegaan aan covid-19. De overige zesduizend getelde coronadoden zouden gestorven zijn met covid-19, niet aan. Ook zou het RIVM niet bewezen hebben dat corona nog onder ons is. De huidige platte lijn van de curve is volgens Pols te verklaren door de foutmarge van de testen: alle nieuwe gevallen zouden vals positieven zijn.

Pols ontvouwde ook nog een opmerkelijke theorie over de brandhaarden in slachthuizen. De koeien zouden zijn geïnjecteerd met een coronavaccin en omdat de werknemers zo intensief met de dieren werkten, zouden zij positief getest zijn op het virus. Pols zei in contact te staan met een Duits slachthuis om het personeel opnieuw te testen.

Engel voegde toe dat vaccins niet werken bij influenza en dus ook niet zullen werken bij corona. Het lockdownvrije Zweden is volgens Viruswaanzin een lichtend voorbeeld. De staatsadvocaat zei dat het virus daar nog flink woekert en dat Zweden nu niet op vakantie mogen naar andere landen. Die maatregel is slechts een straf van andere landen, zei Pols, ze vormen een ‘blok tegen de afvallige’.

Toen een onderzoeker van het RIVM een artikel noemde van Imperial College met een schatting van de zogenoemde IFR, de infection fatality rate, onderbrak Engel hem – tegen de regels in: ‘Mooi, die staat op de zwarte lijst van verdachte artikelen’. In de wereld van Viruswaanzin is het geen gekke gedachte dat bijna de gehele wetenschap ernaast zit, wellicht met opzet.

Nergens werd het verschil van opvatting tussen de twee partijen zo duidelijk als in de standpunten over wetenschappelijk bewijs. Viruswaanzin deed voortdurend stellige beweringen, maar meende dat er pas door de overheid maatregelen ingevoerd mogen worden als het honderd procent zeker is dat die werken.

Dan is het te laat, zei de staatsadvocaat. ‘Weten we het zeker dat het de beste aanpak is? Nee. Is het een goede aanpak? Ja. Het valt binnen de ‘margin of appreciation’ (beoordelingsruimte, red.) van de overheid.’

Gaandeweg de zitting werd de woordenstrijd verhitter. ‘Dit is niet zomaar een kort gedingetje’, zei Pols. ‘Dit gaat over de toekomst van het land, dit is een ramp.’ Hij leek steeds minder vertrouwen te hebben in een uitspraak die in zijn voordeel uitvalt. Vlak voor het einde van de zitting zei Pols: ‘Ik heb hier een slecht gevoel over. Ik ga toch over tot een wrakingsverzoek.’

Gevraagd naar de gronden van de wraking zei Pols dat de rechter op 12 juni ‘een mening had gevormd over het substantieel aantal doden’ dat het coronavirus heeft veroorzaakt. Daarmee zou zij partijdig zijn. Ook zei Pols tegen de rechter: ‘U neemt nauwelijks het initiatief om helderheid bij de tegenpartij te vragen.’

Het is nog niet bekend wanneer de wrakingskamer zich over het verzoek buigt. Als de kamer de wraking toekent, wordt de zitting opnieuw gehouden met een andere rechter, nummer drie dus al. Zo niet, dan zal rechter nummer twee over twee weken uitspraak doen.

Omdat er geen publiek bij de rechtszaak aanwezig mocht zijn, had Viruswaanzin aanhangers opgeroepen om de actiegroep voor de deur van de rechtbank te steunen met bloemen. Na afloop van de zitting liep Engel naar hen toe en hief hij beide armen de lucht in, terwijl de menigte ‘Willem bedankt’ begon te scanderen.
Laatst gewijzigd door Elise op 26 jun 2020, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 26 jun 2020, 09:50

Man man man

Robin
Berichten: 51334
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 26 jun 2020, 09:55

Homo triootje? U is modern Nandor?:)


Rechters....mmm. En gezien de onafhankelijkheid van dhr Engel geef ik 'm daarom ook voordeel van de twijfel.

De wetenschap wordt betaald/gesubsidieerd door entiteiten en als je daar als wetenschapper voor werkt(wat natuurlijk 99% het geval is) is onafhankelijk denken niet iets waar men op zit te wachten.

Dat zie je ook in 't klimaatverhaal. Gepensioneerde dus onafhankelijke maar zeer vooraanstaande wetenschappers hebben al vaker duidelijke boekjes open gedaan met hoe zij 't werkelijk zien. En dat staat vaak lijnrecht op de 'wetenschappelijke uitkomst' die omwille van overheden/politiek naar buiten gebracht móet worden. Voor de burger...

Hun onafhankelijkheid laat dat eindelijk toe(zeggen ze zelf ook)

Zo kan ik dhr Engel ook zien. Buiten dat ik z'n argumentatie nog steeds in het algemeen steekhoudend vind.

Halsema was ook nét te laat met die spatschermen op de Dam. Think about it:))))

Maar zonder gekheid. Think-about-it!

Elise
Berichten: 7263
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 26 jun 2020, 10:26

Robin schreef: 26 jun 2020, 09:55 En gezien de onafhankelijkheid van dhr Engel geef ik 'm daarom ook voordeel van de twijfel.
Nu ik er zo over nadenk kan het natuurlijk ook zo zijn dat dhr. Engel, sinds het verplicht sluiten van zijn dansschool, op zoek was naar een nieuw verdienmodel en daarom zich maar eens is gaan bemoeien met alles rondom Corona.
Tot zover de onafhankelijkheid...

Think-about-it! :wink:

Robin
Berichten: 51334
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 26 jun 2020, 10:32

Dat heb ik ook gedaan. De man zat zonder werk. Maar is wel wetenschapper(nu is dat woord aan inflatie onderhevig en zijn jij en ik dat ook). Verdienmodel zeer zeker. Lijnrecht op wat 'de politiek' zegt en ons 'gebiedt'.....

Robin
Berichten: 51334
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 26 jun 2020, 10:41

Wel weer even 50 minuten. Tussendoor maar even kijken dan:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ///Joost » 26 jun 2020, 10:45

Ik vind Weltschmerz een verfrissende stem in de hedendaagse wereld van politieke correctheid, maar helaas belichten ze mbt Covid19 vooral de kant van de 'oppositie'. Op economisch vlak zie toch dat ze wat meerdere visies belichten.

Robin
Berichten: 51334
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 26 jun 2020, 11:07

Eensch.

Maar de politieke/overheids/WHO/RIVM visie halen we al maanden uit de MSM en uit Rutte's pc's.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Bombadil, Crookie, ED35, Hitz, Majestic-12 [Bot], MarcF, tomgtr, Will F., WillemBoer en 69 gasten