2020 Toyota GR Yaris
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Als JML de GRY beter vindt dan een EVO RS dan zal het voor ons ook wel volstaan
- JoostSchouten
- Berichten: 1389
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Haha nou inderdaad, dat zijn mooie woorden!
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Leuk Kevin. Zei hij dat één op één letterlijk? Qua turn in (AYC?) gedoe met die EVO's en gooi en smijtwerk?
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Dat dacht ik al. Op welke was dat dan. Andre heeft ze bijna allemaal gehad en vaak in meegegleden, maar ben de tel kwijt:)
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: 2020 Toyota GR Yaris
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Andre heeft enkel RS modellen gehad, dus mechanisch LSD achter.
JML vertelde mij dat de GRY lichter is dan de Mitsubishi wat een groot verschil maakt bij het remmen en richtingsveranderingen.
De wielbasis is ook korter wat zorgt dat hij zeer makkelijk instuurt, differentieel zou gelijk aanvoelen als van de Mitsu, maar de gas repons is mede door de nieuwe generatie motoren veel beter.
Andre en mezelf zijn er dagelijks over bezig, het wordt wel eens tijd dat we kunnen rijden
JML vertelde mij dat de GRY lichter is dan de Mitsubishi wat een groot verschil maakt bij het remmen en richtingsveranderingen.
De wielbasis is ook korter wat zorgt dat hij zeer makkelijk instuurt, differentieel zou gelijk aanvoelen als van de Mitsu, maar de gas repons is mede door de nieuwe generatie motoren veel beter.
Andre en mezelf zijn er dagelijks over bezig, het wordt wel eens tijd dat we kunnen rijden
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: 2020 Toyota GR Yaris
De 'luxe' GSR straatversies hadden torsen,visco en ayc. Gulden middenweg was de Evo 6 RS2. Electrische ramen, radio voorbereiding en een platensper achter. De 7 RS2 had echter weer een ayc diff. wat met een paar tweaks helemaal geen ramp is. Btw. in de Evo 8 zijn open voordiffs aangetroffen.....doordat de 8 massaal werd geproduceerd waren de torsenvoordiffs niet meer op voorraad
Ik ben benieuwd hoe de Yaris gaat bevallen
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Mooie info Andry. Een EVO 8 met open voordiffs. Zijn daar denk ik wel 'rechtszaken' ofzo van geweest?
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Dat durf ik niet te zeggen. Veel E8 rijders waren er niet van op de hoogte cq merkte het niet, een 'globalspec' E8 is ook geen echte Evo natuurlijk De JDM E8 is wel een 'echte'. Mitsubishi is Japans en die doen niets fout. Falende diffpompen, spontaan brekende geleidearmen van de achterwiel ophanging, rottende chassisbalken, brekende kettingen, exploderende koppelingscilinders: niets is waar....
Productie van Evo's verliep niet altijd vlekkeloos. Ik heb een linksgestuurde Evo 7 RS2 van de eerste serie. Die hadden vergeleken met de tweede serie echt minimale anti corrosieprotectie, rode merk logo's en een tellerbak in mijlen ipv. kilometers omdat deze niet voorradig waren. Mijn versnellingsbak zou aan de hand van de code een RS2 bak zijn, maar toen ik m reviseerde zag ik dat de 4 en 5 RS verhoudingen zijn.
De RS-en hebben kortere verhoudingen dat klopt, maar is het de lange of de korte variant? Zie je pas als je m open maakt, idem voor de eindoverbrenging.
Bij de 9 was het productieproces beter onder controle alleen de falende diffpompen, spontaan brekende geleidearmen van de achterwiel ophanging, rottende chassisbalken, brekende kettingen, exploderende koppelingscilinders die bleven
Productie van Evo's verliep niet altijd vlekkeloos. Ik heb een linksgestuurde Evo 7 RS2 van de eerste serie. Die hadden vergeleken met de tweede serie echt minimale anti corrosieprotectie, rode merk logo's en een tellerbak in mijlen ipv. kilometers omdat deze niet voorradig waren. Mijn versnellingsbak zou aan de hand van de code een RS2 bak zijn, maar toen ik m reviseerde zag ik dat de 4 en 5 RS verhoudingen zijn.
De RS-en hebben kortere verhoudingen dat klopt, maar is het de lange of de korte variant? Zie je pas als je m open maakt, idem voor de eindoverbrenging.
Bij de 9 was het productieproces beter onder controle alleen de falende diffpompen, spontaan brekende geleidearmen van de achterwiel ophanging, rottende chassisbalken, brekende kettingen, exploderende koppelingscilinders die bleven
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Dank. 'Leuke' info:-)
-
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: 2020 Toyota GR Yaris
De exacte verhouding is dan nog niet te bepalen omdat er veel varianten zijn in zowel de korte als lange variant. Heel grof kan je wel zeggen lang of kort, maar wat het exact is blijft gissen. Voor de 4 en 5 had ik keuze uit 3 tandwielen met telkens een tand verschil.
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Grappig, zoveel kleine verschillen. Toont wel wat voor bijzondere / low production auto's het zijn. Doet me een beetje aan bijzondere oldtimers denken. Denk je eindelijk de verschillen te weten in uitvoeringen/bouwjaren, blijkt er toch weer een nieuw verschil te zijn.
-
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Interessant. Wel grappig. Nooit geweten dat de Evo's zulke potluck auto's zijn.Andry schreef: ↑03 jul 2020, 09:41 De exacte verhouding is dan nog niet te bepalen omdat er veel varianten zijn in zowel de korte als lange variant. Heel grof kan je wel zeggen lang of kort, maar wat het exact is blijft gissen. Voor de 4 en 5 had ik keuze uit 3 tandwielen met telkens een tand verschil.
- Leen
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: 2020 Toyota GR Yaris
in mijn Evo 5RS zitten de beide kortste verhoudingen , gaat bij 220 in de begrenzer . ( maar is nog niks vergeleken bij de 6 speed samsonas dogbox in m'n e30m3 daar houdt het op bij max 190. )
terug on topic , blijf het een leuk karretje vinden die yaris , maar om enkel en alleen mee te spelen staat er al genoeg ( teveel zelfs misschien ....)
terug on topic , blijf het een leuk karretje vinden die yaris , maar om enkel en alleen mee te spelen staat er al genoeg ( teveel zelfs misschien ....)
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Grappig dat je dit zegt. Een klant heeft een nieuw baggerschip in gebruik genomen waarbij 2 van de 4 Mitsubishi-motoren al stuk zijn gelopen. Trots als ze zijn bij Mitsubishi geven ze niks toe totdat ze het zelf hebben uitgezocht of het door de klant geopperde echt wel zo is. Lastig om zo samen te werken.Andry schreef: ↑02 jul 2020, 10:17 Dat durf ik niet te zeggen. Veel E8 rijders waren er niet van op de hoogte cq merkte het niet, een 'globalspec' E8 is ook geen echte Evo natuurlijk De JDM E8 is wel een 'echte'. Mitsubishi is Japans en die doen niets fout. Falende diffpompen, spontaan brekende geleidearmen van de achterwiel ophanging, rottende chassisbalken, brekende kettingen, exploderende koppelingscilinders: niets is waar....
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: 2020 Toyota GR Yaris
1645 en 1641 kg? Dat lijkt mij een foutje.
Edit: Zal wel maximaal toelaatbaar totaal gewicht incl passagiers zijn, google levert 1280kg ledig gewicht op. 100kg meer dan een Fiesta ST.
Edit: Zal wel maximaal toelaatbaar totaal gewicht incl passagiers zijn, google levert 1280kg ledig gewicht op. 100kg meer dan een Fiesta ST.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Ja het is 1280kg.
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 21 sep 2008, 09:07
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Zijn de NL prijzen inmiddels bekend ?
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 21 sep 2008, 09:07
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Indien komende week geordend in België heb je in jan. 2021 een HPPack GR in metallic kleur voor 32.500 Euro ex de BTW. Bij 184 gr Co2 kom je in NL op 12.946 Euro BPM erbij, maakt de totaal prijs 52.271 Euro. Bij 186 gr is de BPM 13.762 Euro. Bij B2B overdracht geen gevaar voor dubbele BTW betaling. Tempting !
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 177 gasten