F1 Seizoen 2020

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 jun 2020, 10:49

Dat de invulling van zijn 'buitenschoolse activiteiten' je niet aanstaat, prima, even goede vrienden. Maar waarom moet een F1 coureur een one-trick pony en verder suffe huis pappa zijn? Als het zijn prestaties negatief zou beïnvloeden was het een ander verhaal, maar helaas voor sommigen lijkt het tegendeel waar. Hij put er extra energie uit. Prima toch? Denk dat het overigens best frustrerend voor Bottas is ;) Max stopt die tijd in simracen, ook prima. Al hebben ook daar mensen een mening over.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Shakes » 15 jun 2020, 11:00

Hij moet lekker doen wat hij wil. Ik vind hem fantastisch op de baan en kunstmatig erbuiten. Hij zal er waarschijnlijk niet wakker van liggen. Ik zeker niet.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door ///Joost » 15 jun 2020, 11:05

Mari Oh Oh! schreef: 15 jun 2020, 10:49 Dat de invulling van zijn 'buitenschoolse activiteiten' je niet aanstaat, prima, even goede vrienden. Maar waarom moet een F1 coureur een one-trick pony en verder suffe huis pappa zijn?
Hoeft zeker niet, het maakt de wereld kleurrijker (no pun), maar waarom hoorden we hem nooit eerder over milieu en racisme, voordat het mainstream nieuws werd? Dit is gewoon opportunistisch meewaaien. Daarbij ook nog collega's afvallen omdat die hun mond houden vind ik laag.

Iedereen heeft recht op een mening, maar ook recht op zwijgen. Niet iedere (beroemde) sporter voelt zich geroepen om zich te mengen in politieke en sociale vraagstukken, en dat moet ook gewoon acceptabel kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 jun 2020, 12:12

Dat had ie inderdaad 12 jaar eerder kunnen doen ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 jun 2020, 12:30

Mari Oh Oh! schreef: 15 jun 2020, 12:12 Dat had ie inderdaad 12 jaar eerder kunnen doen ;)
Afbeelding
Verder kan ik me moeilijk voorstellen dat hij het doet om zijn populariteit op te krikken. Je kon er donder op zeggen dat beide onderwerpen bij F1 fans (en zelfs daarbuiten) nogal wat weerstand op zouden roepen. IMHO doet hij het tegen beter weten in en volgt ie gewoon zijn hart. Wat in deze misschien niet verstandig is. Maar het siert hem wel. Al mag hij soms wél om zijn toon denken, maar ja voor Max geldt hetzelfde. Ik kan dat wel waarderen iemand die geen blad voor de mond neemt. Zie bijvoorbeeld ook Lando die het aantal volgers flink zag dalen na zijn publieke steun voor Hamilton's standpunt. Good riddance was zijn reactie.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Luco » 15 jun 2020, 12:37

Als het nou alonso was geweest had je anders gereageerd mari

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 jun 2020, 13:12

Zonder dat jij een voorbeeld geeft waar hij een stelling in had genomen en welke kan ik daar vrij moeilijk op antwoorden Luco. ;) Maar over het algemeen waardeer ik F1 rijders die meer zijn dan een veredelde jockey juist meer. Kimi waardeer ik niet om zijn non-antwoorden, maar juist wel dat hij buiten F1 toch echt wel los komt(schril contrast met het muurbloempje wat hij tijdens een weekend is, daar kan ik weinig mee). En ach, ik weet van mezelf dat ik ook een pest pokke hekel aan de media zou hebben, dus snap zijn non-responses ook wel. Maar overal schijt aan hebben en je nonchalant gedragen kan letterlijk iedereen.

En ik ga eerlijk zijn, ik vind dat Alonso vooral bezig is met zijn eigen ego ten koste van anderen(waaronder zijn collega coureurs maar ook zijn eigen teams en leveranciers). Aan de andere kant is dat misschien ook wel de invloed van Briatore. Mark had er tenslotte ook een handje van om smerige sneren en halve waarheden te verbergen achter een glimlach. Om een voorbeeld te geven, Mark stelt nog altijd(ook in zijn boek) dat de voorvleugel(die kan bijna niemand vergeten zijn) tegen zijn wil van zijn wagen was gehaald en op die van Vettel gezet(omdat hij de number 1 driver was). Wat hij er echter niet bij vertelt is dat hij geen verschil merkte en dat ding maar zo-zo vond, terwijl Vettel hem wél beter vond. Welke beslissing zou jij nemen als je Horner was?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Arthur » 15 jun 2020, 13:34

Vettel contracteren voor 2021?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Luco » 15 jun 2020, 14:19

Heeft allemaal met persoonlijke voorkeur te maken mari, dat bedoelde ik. De coureur die je niet mag zal je eerder bekritiseren dan een coureur die je wel sympathiek vind.
Dus havisten zal jij minder snel bekritiseren dan alonso

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 jun 2020, 14:30

Aan één kant natuurlijk. Aan de andere kant, van Hamilton had ik het GP2 engine en ander geleuter ook niet gepikt. En als Alonso iets goeds zegt ben ik de laatste om dat af te kraken ómdat Alonso het zegt. Ik mag hopen dat een ieder probeert een standpunt los te weken van de persoon. Als je tegen het standpunt én de coureur bent wordt het een ander verhaal natuurlijk. ;) ;) ;) Maar ik ben nu wel benieuwd naar een quote van Alonso die ik wel van bijvoorbeeld andere coureurs had geslikt....

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Luco » 15 jun 2020, 14:44

nou je zeikt hem regelmatig af, net als Ferrari bv.
Geeft niks hoor maar heeft gewoon met voorkeur te maken.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 jun 2020, 15:28

Luco schreef: 15 jun 2020, 14:44 nou je zeikt hem regelmatig af, net als Ferrari bv.
Geeft niks hoor maar heeft gewoon met voorkeur te maken.
Ik vroeg om iets wat ik van een ander team of rijder wel had gepikt. En we hebben ook goede dingen aan Ferrari te danken, dat heb ik(misschien niet hier) wel vaker gezegd. Dankzij Ferrari(en Mercedes) zitten we nu niet met 4 cilinder turbos(zonder die dingen zou Renault in eerste instantie uit de F1 stappen) opgescheept. Dankzij Ferrari heeft het in elk geval 10 jaar langer geduurd dat de costcap er kwam. En zo zijn er wel meer dingen. Ik ben de laatste om dat te ontkennen.

En als Mercedes tijdens de F1 van Singapore in 2017 zo'n belachelijke tweet(de 'factual' events) had gepost had ik dat net zo veroordeeld. Dat dat team belangrijker zou zijn dan de sport. Tja... Dat had ik ook niet gepikt van McLaren. Maar ja, voor dat team geldt dat niet. Zo ook de veto. En zo kan ik een hele lijst opnoemen. Ik wil ze niet kwijt, ze horen erbij. Maar dan wel graag als een team en niet hét team. En dan heb ik het nog niet over het gerommel met motoren(en de non-consequenties, wat een verrassing) vorig jaar.

En voor Alonso geldt dat ik me pas echt aan hem ben gaan storen in zijn McLaren tijd(alhowel, het begon aan het einde bij Ferrari). Bij het hoofdkantoor van Honda kruipt er waarschijnlijk nu nog steeds iemand in een hoekje als die zijn naam hoort.... Als dat Hamilton was geweest had ik hem dat zeker aangerekend en was mijn mening over hem óók anders geweest. Al helemaal als hij op dezelfde manier als Alonso bij Crashgate en Spygate betrokken was geweest. In zijn Ferrari tijd had ik zelfs edelijden met dat team(of all things). Zo ga je gewoon niet met je team om. Best jammer voor hem, want ik denk dat hij een paar jaar later die Ferrari naar minimaal één wereldkampioenschap had kunnen rijden. Het is alleen geen bruggenbouwer, maar eerder het tegendeel. En dat kost hem keer op keer kansen. Je zou het karma kunnen noemen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Luco » 15 jun 2020, 15:58

Heel simpel Mari, elke post die iemand hier doet heeft met persoonlijke voorkeuren te maken, is niks mis mee hoor, maar ga dat nou niet ontkennen, genoeg posts van jouw waar de voorkeur van afdruipt.
Je zegt het zelf al, want dan was je mening over hem ook anders geweest, en dat is toch juist mooi, bepaalde gebeurtenissen wekken bij jouw ergernis op en een ander vind het fantastisch.
Dat houd het ook leuk, anders waren we allemaal fan van die drama queen :tooth:

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Karel » 19 jun 2020, 23:46

Tijd dat er weer geraced gaat worden :)

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door ErikS » 20 jun 2020, 06:55

Ja, heerlijk. Kan niet wachten!

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9096
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door smiley » 20 jun 2020, 10:21

Ben erg benieuwd wat 2x hetzelfde circuit doet met de quali van de eerste en de tweede week.
Of de data van de eerste week dermate iets oplevert waar de 2e week voordeel te halen is.
2020 is daarin echt een unicum.
#zin an.
Laatst gewijzigd door smiley op 22 jun 2020, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Aernoudt » 20 jun 2020, 10:36

Dat wordt interessant idd; ook heel veel zin in :)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Luco » 22 jun 2020, 16:34

lewis heeft de geschiedenis niet goed bestudeerd denk ik, of mag je alleen donkere mensen niet discrimineren en gebruiken als dwangarbeider?
slimme lewis.jpg
slimme lewis.jpg (74.78 KiB) 1112 keer bekeken

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Aernoudt » 22 jun 2020, 17:39

Beetje vreemde stelling (en artikel): het huidige Mercedes Benz doet (in elk geval voor zover ik weet) niet meer aan slavernij. Iets oprakelen uit WOii is dan wat apart: ik zou niet willen worden aangesproken op wat mijn vader gedaan heeft, maar enkel op wat ik doe / gedaan heb. (daarbij is mijn vader in WO ii ingezet geweest als dwangarbeider door Nazi Duitsland, in Hamburg: reserve onderdelen maken voor... Mercedes motoren..)
Die standbeelden zijn van mensen/personen die actief zijn geweest in slavernij.

Maw: die soort artikelen zijn precies de soort stemmingmakerij waar er in de huidige wereld al veel te veel van is; snel vergeten dus, en over 2 weken lekker genieten van de eerste race van het nieuwe F1 seizoen(!).

Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Zed240 » 22 jun 2020, 17:52

Tsja als de F1 daadwerkelijk zo toxic en moeilijk voor de donkere medemens is als hij beweert, kan hij het ook boycotten natuurlijk. Maar dat betaalt natuurlijk niet zo goed.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Arthur » 22 jun 2020, 18:32

Aernoudt schreef: 22 jun 2020, 17:39 Beetje vreemde stelling (en artikel): het huidige Mercedes Benz doet (in elk geval voor zover ik weet) niet meer aan slavernij. Iets oprakelen uit WOii is dan wat apart: ik zou niet willen worden aangesproken op wat mijn vader gedaan heeft, maar enkel op wat ik doe / gedaan heb. (daarbij is mijn vader in WO ii ingezet geweest als dwangarbeider door Nazi Duitsland, in Hamburg: reserve onderdelen maken voor... Mercedes motoren..)
Die standbeelden zijn van mensen/personen die actief zijn geweest in slavernij.

Maw: die soort artikelen zijn precies de soort stemmingmakerij waar er in de huidige wereld al veel te veel van is; snel vergeten dus, en over 2 weken lekker genieten van de eerste race van het nieuwe F1 seizoen(!).
Huh? Dat is nu net wat ‘ons’ kwalijk genomen wordt en waar Hamilton zich over uitspreekt. Helemaal niets vreemds aan die stelling dus.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 22 jun 2020, 18:36

Zed240 schreef: 22 jun 2020, 17:52 Tsja als de F1 daadwerkelijk zo toxic en moeilijk voor de donkere medemens is als hij beweert, kan hij het ook boycotten natuurlijk. Maar dat betaalt natuurlijk niet zo goed.
Nou je het zegt, hij had beter ook niet met karten kunnen beginnen. /s

Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Zed240 » 22 jun 2020, 21:00

Mari Oh Oh! schreef: 22 jun 2020, 18:36
Zed240 schreef: 22 jun 2020, 17:52 Tsja als de F1 daadwerkelijk zo toxic en moeilijk voor de donkere medemens is als hij beweert, kan hij het ook boycotten natuurlijk. Maar dat betaalt natuurlijk niet zo goed.
Nou je het zegt, hij had beter ook niet met karten kunnen beginnen. /s
Wat ik bedoel te zeggen is dat hij zich er in het verleden amper over uitliet. Hooguit af en toe vermomd als een 'grapje'. De afgelopen weken spuwt hij alleen maar gal over de F1. Ik zou dan zelf zoiets hebben; 'daar wil ik niks mee te maken hebben'... Maar blijkbaar heeft hij dat dan weer niet.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door allen » 22 jun 2020, 21:06

Arthur schreef: 22 jun 2020, 18:32
Aernoudt schreef: 22 jun 2020, 17:39 Beetje vreemde stelling (en artikel): het huidige Mercedes Benz doet (in elk geval voor zover ik weet) niet meer aan slavernij. Iets oprakelen uit WOii is dan wat apart: ik zou niet willen worden aangesproken op wat mijn vader gedaan heeft, maar enkel op wat ik doe / gedaan heb. (daarbij is mijn vader in WO ii ingezet geweest als dwangarbeider door Nazi Duitsland, in Hamburg: reserve onderdelen maken voor... Mercedes motoren..)
Die standbeelden zijn van mensen/personen die actief zijn geweest in slavernij.

Maw: die soort artikelen zijn precies de soort stemmingmakerij waar er in de huidige wereld al veel te veel van is; snel vergeten dus, en over 2 weken lekker genieten van de eerste race van het nieuwe F1 seizoen(!).
Huh? Dat is nu net wat ‘ons’ kwalijk genomen wordt en waar Hamilton zich over uitspreekt. Helemaal niets vreemds aan die stelling dus.
+ 1.000. Maar wacht even. Hamilton is zelf negroïde, dus dan heb je een streepje voor op de rest. Hij mag janken, wij mogen dat omgekeerd niet. Nee, ook ik mag niet zeuren. Ik ben niet zwart...

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2020 - Data in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 22 jun 2020, 22:41

Nou, zeur dan ook niet. :tong: Kunnen we dit gedoe niet in andere klaagdraadjes houden?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten