Hoe groot is de kans op een crash?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door Rnd » 09 jun 2020, 13:50

Ik heb een paar jaar Touristenfahrten en trackdays met een trackauto gereden. Zo'n 6 jaar in totaal. Nooit schade gereden gelukkig. Wel een keertje in de rondte gegaan vanwege een oliespoor op de Nurburgring. Het was vooral geluk dat ik toen niets geraakt heb. Olie en koelvloeistof op de baan, dat is het grootste risico vind ik. Dan ga je gewoon glijden. Verder gezond verstand gebruiken. Als iemand niet aan de kant ging terwijl ik sneller was, dan ging ik niet lopen pushen. Liever van het gas af en wachten op vrij baan, dan dat ik een of andere pipo in de zijkant krijg omdat hij perse voor wil blijven en daarom de controle verliest.

Gisae
Berichten: 364
Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door Gisae » 09 jun 2020, 13:55

Ik dacht altijd dat die kans minimaal was als je zelf niet teveel risico’s neemt. Dankzij een oliespoor echter toch mijn auto afgeschreven. Ik had flink geluk dat alle schade vergoed is door de tegenpartij (Nurburgring TF, dus ‘openbare weg’)

Persoonlijk zou ik niet het circuit op gaan als ik niet het volledig afschrijven van de auto kan accepteren. Dan liever een aparte auto voor op het circuit kopen of eentje huren. Dan zijn de kosten nog enigszins te overzien.

Daarnaast liever rijden op een dag waar serieuze mensen op af komen. Geen vrij rijden of touristenfahrten meer. Daar komen toch wel betere rijders op af.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door Mark 320iS » 09 jun 2020, 14:51

Gisae schreef: 09 jun 2020, 13:55 Persoonlijk zou ik niet het circuit op gaan als ik niet het volledig afschrijven van de auto kan accepteren. Dan liever een aparte auto voor op het circuit kopen of eentje huren. Dan zijn de kosten nog enigszins te overzien.
Eens met je eerste zin. Mbt. huren, juist daar zijn de financiële risico's het grootst. Als je schade rijdt zijn de kosten altijd voor jou en moet je gewoon dokken voor het herstel van de huurauto. Is het je eigen auto dan kun je nog zelf beslissen óf en wanneer je de auto laat herstellen. En heb je dus geen verplichting om direct kosten te maken.

Al met al vind ik de risico's best meevallen. Hard rijden op de openbare weg is mi. veel gevaarlijker voor zowel jezelf als anderen. Op het circuit heb je (als het goed is ;-)) geen last van wandelaars, fietsers of tegenliggers, daarnaast op de meeste plekken ruimte voor uitloop, dus ruimte voor een foutje is er best wel. Gewoon gezond verstand gebruiken en dan komt het wel goed.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door Jan Terwolde » 09 jun 2020, 15:08

Staat nog wel een bijna circuitklare ibiza op dit forum te koop, en ik heb nog wel een goedkope impreza gt turbo staan die weg mag!
Dan kun je eerst met wat goedkoops proberen.

Eenmaal verslaafd gaat je geld er toch wel heen of het kreng nu in puin gaat of niet :dood:

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door Gijzert » 09 jun 2020, 15:53

Mark 320iS schreef: 09 jun 2020, 14:51
Gisae schreef: 09 jun 2020, 13:55 Persoonlijk zou ik niet het circuit op gaan als ik niet het volledig afschrijven van de auto kan accepteren. Dan liever een aparte auto voor op het circuit kopen of eentje huren. Dan zijn de kosten nog enigszins te overzien.
Eens met je eerste zin. Mbt. huren, juist daar zijn de financiële risico's het grootst. Als je schade rijdt zijn de kosten altijd voor jou en moet je gewoon dokken voor het herstel van de huurauto. Is het je eigen auto dan kun je nog zelf beslissen óf en wanneer je de auto laat herstellen. En heb je dus geen verplichting om direct kosten te maken.

Al met al vind ik de risico's best meevallen. Hard rijden op de openbare weg is mi. veel gevaarlijker voor zowel jezelf als anderen. Op het circuit heb je (als het goed is ;-)) geen last van wandelaars, fietsers of tegenliggers, daarnaast op de meeste plekken ruimte voor uitloop, dus ruimte voor een foutje is er best wel. Gewoon gezond verstand gebruiken en dan komt het wel goed.
Ook bij een coureur voor een uur? Alle risico's voor de bestuurder of verzekerd?

Gisae
Berichten: 364
Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door Gisae » 09 jun 2020, 15:54

Mark 320iS schreef: 09 jun 2020, 14:51
Gisae schreef: 09 jun 2020, 13:55 Persoonlijk zou ik niet het circuit op gaan als ik niet het volledig afschrijven van de auto kan accepteren. Dan liever een aparte auto voor op het circuit kopen of eentje huren. Dan zijn de kosten nog enigszins te overzien.
Eens met je eerste zin. Mbt. huren, juist daar zijn de financiële risico's het grootst. Als je schade rijdt zijn de kosten altijd voor jou en moet je gewoon dokken voor het herstel van de huurauto. Is het je eigen auto dan kun je nog zelf beslissen óf en wanneer je de auto laat herstellen. En heb je dus geen verplichting om direct kosten te maken.

Al met al vind ik de risico's best meevallen. Hard rijden op de openbare weg is mi. veel gevaarlijker voor zowel jezelf als anderen. Op het circuit heb je (als het goed is ;-)) geen last van wandelaars, fietsers of tegenliggers, daarnaast op de meeste plekken ruimte voor uitloop, dus ruimte voor een foutje is er best wel. Gewoon gezond verstand gebruiken en dan komt het wel goed.
Met een huur(race)auto kan je zelf in de voorwaarden lezen wat het eigen risico is. Er vanuit gaande dat je voorwaarden ondertekend. Dat eigen risico zal niet mals zijn, maar je weet wel waar je aan begint. Hiervoor geld ook; kan je dit bedrag niet missen/ophoesten dan is het verstandiger om gewoon niet op het circuit te komen.

Met een standaard huurauto het circuit op is vragen om problemen. Circuit rijden is niet voor niks standaard uitgesloten.

KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door KoenM » 09 jun 2020, 16:34

Gijzert schreef: 09 jun 2020, 15:53
Mark 320iS schreef: 09 jun 2020, 14:51
Gisae schreef: 09 jun 2020, 13:55 Persoonlijk zou ik niet het circuit op gaan als ik niet het volledig afschrijven van de auto kan accepteren. Dan liever een aparte auto voor op het circuit kopen of eentje huren. Dan zijn de kosten nog enigszins te overzien.
Eens met je eerste zin. Mbt. huren, juist daar zijn de financiële risico's het grootst. Als je schade rijdt zijn de kosten altijd voor jou en moet je gewoon dokken voor het herstel van de huurauto. Is het je eigen auto dan kun je nog zelf beslissen óf en wanneer je de auto laat herstellen. En heb je dus geen verplichting om direct kosten te maken.

Al met al vind ik de risico's best meevallen. Hard rijden op de openbare weg is mi. veel gevaarlijker voor zowel jezelf als anderen. Op het circuit heb je (als het goed is ;-)) geen last van wandelaars, fietsers of tegenliggers, daarnaast op de meeste plekken ruimte voor uitloop, dus ruimte voor een foutje is er best wel. Gewoon gezond verstand gebruiken en dan komt het wel goed.
Ook bij een coureur voor een uur? Alle risico's voor de bestuurder of verzekerd?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Lijkt me dat je wel een eigen risico hebt, maar geen idee of dat 2.5k, 5k of 10k+ is.

Het staat ook niet op de site van coureur voor een uur.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door daNpy » 09 jun 2020, 16:40

Mark 320iS schreef: 09 jun 2020, 14:51
Gisae schreef: 09 jun 2020, 13:55 Persoonlijk zou ik niet het circuit op gaan als ik niet het volledig afschrijven van de auto kan accepteren. Dan liever een aparte auto voor op het circuit kopen of eentje huren. Dan zijn de kosten nog enigszins te overzien.
Eens met je eerste zin. Mbt. huren, juist daar zijn de financiële risico's het grootst. Als je schade rijdt zijn de kosten altijd voor jou en moet je gewoon dokken voor het herstel van de huurauto. Is het je eigen auto dan kun je nog zelf beslissen óf en wanneer je de auto laat herstellen. En heb je dus geen verplichting om direct kosten te maken.
Nee, maar je bent je geld wel kwijt.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1765
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door StefanW » 09 jun 2020, 19:01

daNpy schreef: 09 jun 2020, 12:58 Het beste is om je tracktool bij aanschaf als afgeschreven/verloren te zien. Dan heb je later minder pijn, als het lukt dan hé.
Daarom gaat mijne nooit meer weg. Er zit alleen aan modificaties en arbeid (doe niks zelf) 10x aanschafprijs in.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door HJ2 » 09 jun 2020, 19:34

Actief draadje wel dit :df:
Volgens mij kun je het op 2 hoopjes vegen. (dus niet zo heel veel meningen)

Overigens kan ik met de Lotus verzekerd en wel (vol casco, getaxeerde waarde) over het circuit kneuren, mits op Lotus only dagen en tegen een (fors) hogere premie, maar het KAN.
Misschien is zo iets ook mogelijk voor de MX5? Vraag het eens aan mijn Taxateur Noorman van der Dussen.

Voor elke aanschaf geldt zowiezo dat je wat centen achter de hand moet houden, bij circuit rijden zijn dat per defenitie veel meer centen.
Onmogelijk is je wens dus niet, maar ik doe het iig niet meer.
(nu is de M100 toch al bloody high maintenance...)

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2233
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door jos_br » 09 jun 2020, 20:00

Ook ik heb de Golf V er speciaal bij gekocht omdat ik verwachtte de TT een keer af te schrijven op het circuit en dat echt zonde (vooral mijn vriendin had het daar wat moeilijk mee...) vond. Het risico is er toch wel dat je een keer iets raakt, al was het maar een bandenstapel.... Wonderlijk genoeg is de Golf nog in een behoorlijke staat terwijl er inmiddels ruim 15000km mee op het circuit gereden is in de afgelopen 9 jaar. weleens iemand geraakt en de nodige uitstapjes richting grindbak gemaakt, maar dat hoort erbij. Dus mijn advies is toch een aparte auto voor het circuit aan te schaffen.

Jos.

KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door KoenM » 09 jun 2020, 20:12

Dan de vervolgvraag, welke auto kun je er het beste bijkopen voor €5-10k zonder dat je direct een grote kans hebt om leeg te lopen op de reparaties?

Zelf zat ik aan deze twingo RS te denken voor €5.5k.
https://www.autowereld.nl/renault/twing ... /foto.html

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door Paskal » 09 jun 2020, 21:29

De Swiftjes Sport hebben hun kwaliteit inmiddels meer dan bewezen bij rent 4 ring. Aan die Suzi's gaat vrijwel niks stuk, runningcosts zijn daardoor laag en als je wilt upgraden met een setje andere banden en een ander onderstel heb je ook nog eens karretje in handen waar je akelig hard mee rond kunt gaan :df: . Voor 5-6k€ is zoiets wel op te pikken waarna je (uitgaande van 5-10k€) wat Euro's hebt voor preventief onderhoud of upgrades....

Zoiets als deze bijvoorbeeld.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door Reind » 10 jun 2020, 09:15

Schade kan 3 oorzaken hebben. 1: door jezelf, 2:door een ander, 3: mankement aan de auto. Voor alle drie geldt het uitgangspunt dat je er zelf veel invloed op hebt. Daarom is het een feit dat ervaren rijders veel minder schade rijden. Die hebben wagenbeheersing/circuitkennis opgebouwd kunnen beter andere rijders inschatten.

Maar het is ook een feit dat voordat je een ervaren rijder bent je bijna altijd al wat crashgeld betaald heeft. Mijn advies is dan ook om met een goedkope auto te beginnen. Klinkt eigenlijk heel logisch toch?

Andere tips: zoek de juiste trackdays uit, neem geen risico's met inhalen, maak de stints niet te lang, Assen en nu ook Zandvoort zijn de meest veilige circuits, boek een instructeur voor tips.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door Reind » 10 jun 2020, 09:20

Reind schreef: 10 jun 2020, 09:15 Schade kan 3 oorzaken hebben. 1: door jezelf, 2:door een ander, 3: mankement aan de auto. Voor alle drie geldt het uitgangspunt dat je er zelf veel invloed op hebt. Daarom is het een feit dat ervaren rijders veel minder schade rijden. Die hebben wagenbeheersing/circuitkennis opgebouwd kunnen beter andere rijders inschatten.

Maar het is ook een feit dat voordat je een ervaren rijder bent je bijna altijd al wat crashgeld betaald hebt. Mijn advies is dan ook om met een goedkope auto te beginnen. Klinkt eigenlijk heel logisch toch?

Andere tips: zoek de juiste trackdays uit, neem geen risico's met inhalen, maak de stints niet te lang, Assen en nu ook Zandvoort zijn de meest veilige circuits, boek een instructeur voor tips.

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door Forza » 10 jun 2020, 10:08

KoenM schreef: 09 jun 2020, 20:12 Dan de vervolgvraag, welke auto kun je er het beste bijkopen voor €5-10k zonder dat je direct een grote kans hebt om leeg te lopen op de reparaties?

Zelf zat ik aan deze twingo RS te denken voor €5.5k.
https://www.autowereld.nl/renault/twing ... /foto.html
Twingo RS is standaard al een erg leuk bakkie om mee te starten. Na wat simpele upgrades (coilovers, remblokken en banden) kan je al heel wat snellere auto's bijhouden (en in bochten er voorbij). Ook kan je er flinke upgrades mee doen zoals motor swap naar de 2.0 Clio RS motor en zelfs de Megane RS 2.0 turbo, die "passen" met minimale aanpassingen. Kijk maar eens op dit youtube kanaal van een fransman die flink heeft uitgepakt met zijn Twingo en zelfs <8 min BTG Nurburgring rondetijden deed met een Clio motor swap.


nicolaasr
Berichten: 314
Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
Auto: Trabant
Locatie: Oss

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door nicolaasr » 04 jul 2020, 22:29

Alle meningen mee genomen, hoe voorzichtig je ook bent op het circuit. Je hoeft het niet zelf te doen he.
Zie je wel weer aan die kamikaze stunt van Tim Coronel die zijn M240i cup auto voor niks (viel niets te winnen) in een Z3 boort op het scheivlak.
Dus een eigen circuit hokje of iets huren voor 2x per jaar

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door Bert ///M3 » 05 jul 2020, 09:03

Reind schreef: 10 jun 2020, 09:15 Schade kan 3 oorzaken hebben. 1: door jezelf, 2:door een ander, 3: mankement aan de auto. Voor alle drie geldt het uitgangspunt dat je er zelf veel invloed op hebt. Daarom is het een feit dat ervaren rijders veel minder schade rijden. Die hebben wagenbeheersing/circuitkennis opgebouwd kunnen beter andere rijders inschatten.

Maar het is ook een feit dat voordat je een ervaren rijder bent je bijna altijd al wat crashgeld betaald heeft. Mijn advies is dan ook om met een goedkope auto te beginnen. Klinkt eigenlijk heel logisch toch?

Andere tips: zoek de juiste trackdays uit, neem geen risico's met inhalen, maak de stints niet te lang, Assen en nu ook Zandvoort zijn de meest veilige circuits, boek een instructeur voor tips.
Dit.

Het gaat je namelijk echt een keer gebeuren als je veel rijd.

Eerste keer is het schrikken. Na 2-3 keer is het fuck weer een nieuwe bumper bestellen. Tijdelijke fix met duct tape en rijden.

Je kan het risico wel kleiner maken, niet met regen rijden etc maar op een gegeven moment kom je wel aan de beurt.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door Luco » 05 jul 2020, 10:18

Ik heb 6 jaar lang wedstrijden gereden en trackdays, heb zeggen en schrijven 1 keer echte schade gereden en toen werd ik gewoon bewust omgeduwd.
Wel eens een draagarmpje of wiel beschadigd, maar dat is peanuts.

Met een trackday nog nooit schade gereden, kwestie van goed opletten en beseffen dat het nergens om gaat.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door Peter Tunissen » 05 jul 2020, 11:26

KoenM schreef: 09 jun 2020, 16:34
Gijzert schreef: 09 jun 2020, 15:53
Mark 320iS schreef: 09 jun 2020, 14:51

Eens met je eerste zin. Mbt. huren, juist daar zijn de financiële risico's het grootst. Als je schade rijdt zijn de kosten altijd voor jou en moet je gewoon dokken voor het herstel van de huurauto. Is het je eigen auto dan kun je nog zelf beslissen óf en wanneer je de auto laat herstellen. En heb je dus geen verplichting om direct kosten te maken.

Al met al vind ik de risico's best meevallen. Hard rijden op de openbare weg is mi. veel gevaarlijker voor zowel jezelf als anderen. Op het circuit heb je (als het goed is ;-)) geen last van wandelaars, fietsers of tegenliggers, daarnaast op de meeste plekken ruimte voor uitloop, dus ruimte voor een foutje is er best wel. Gewoon gezond verstand gebruiken en dan komt het wel goed.
Ook bij een coureur voor een uur? Alle risico's voor de bestuurder of verzekerd?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Lijkt me dat je wel een eigen risico hebt, maar geen idee of dat 2.5k, 5k of 10k+ is.

Het staat ook niet op de site van coureur voor een uur.
Die site wordt sowieso nog aangepast op het moment.
Een vol klokuur BMW E36 325i kost €379 incl. BTW zonder verzekering en €500 incl. BTW met verzekering.
Zonder verzekering is het eigen risico €12.000, met verzekering €1.500, schade aan het circuit blijft altijd voor eigen rekening.
In de praktijk moet je overigens ontzettend je best doen om meer dan €5.000 schade te rijden, voor dat geld rij je de hele neus eraf en heb je een auto rondom in de schade, boven de €6.500 hebben we nog nooit mee gemaakt voor zover ik me kan herinneren.
Neemt niet weg dat het misschien wel wat relaxter achter het stuur zit met verzekering, maar dat mag ieder voor zichzelf bepalen. :beer:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door Shakes » 05 jul 2020, 11:29

Regen vond ik altijd veel fijner rijden dan droog maar dat is persoonlijk. FWD maakt het ook weer makkelijk maar dat is niet echt mijn favo ding.

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door Linc (Bas) » 05 jul 2020, 11:46

Ik rij rally en daar zeggen ze altijd: Het is niet of je een keer crashed, maar wanneer je een keer crashed! :bag:

Wat ik fijn vind aan rally rijden is dat je bijna nooit een andere auto tegenkomt en daarmee de kans dat je buiten jou schuld om de auto afschrijft. Dat risico is bij trackdays wel iets hoger natuurlijk. Maar voordat je de auto echt hebt afgeschreven moet je wel goed je best doen natuurlijk. Maar kan wel zijn dat hij tijdelijk niet meer te rijden is, totdat je de auto weer hebt gerepareerd.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door Spijkerhard » 05 jul 2020, 20:56

Jan148 schreef: 08 jun 2020, 21:56 Het lijkt mij dan ook heel tof om daarmee af en toe aan trackdays deel te nemen.
....Crashen willen we daarmee dus absoluut niet doen.
Zo te lezen heb je nog geen trackday ervaring?
Hoewel de kans op schade (zeker totaal afschrijven) klein is, zou ik persoonlijk niet met een bijna nieuwe daily het gaan uit proberen, je moet de auto of het bedrag kunnen missen. Voor tussen de 2 en 5k koop je wel iets leuks waarmee je het circuit op kunt. Zelf een 323 voor 3k aangeschaft voor zulke activiteiten.

Overigens, als je echt wat wilt met trackdays, zou ik een (licentie) cursus aanbevelen, je rijdt twee dagen van 9 tot 5, en investeert in jezelf, wat je naar elke volgende (trackday) auto meeneemt...

KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door KoenM » 05 jul 2020, 21:56

Peter Tunissen schreef: 05 jul 2020, 11:26
KoenM schreef: 09 jun 2020, 16:34
Gijzert schreef: 09 jun 2020, 15:53

Ook bij een coureur voor een uur? Alle risico's voor de bestuurder of verzekerd?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Lijkt me dat je wel een eigen risico hebt, maar geen idee of dat 2.5k, 5k of 10k+ is.

Het staat ook niet op de site van coureur voor een uur.
Die site wordt sowieso nog aangepast op het moment.
Een vol klokuur BMW E36 325i kost €379 incl. BTW zonder verzekering en €500 incl. BTW met verzekering.
Zonder verzekering is het eigen risico €12.000, met verzekering €1.500, schade aan het circuit blijft altijd voor eigen rekening.
In de praktijk moet je overigens ontzettend je best doen om meer dan €5.000 schade te rijden, voor dat geld rij je de hele neus eraf en heb je een auto rondom in de schade, boven de €6.500 hebben we nog nooit mee gemaakt voor zover ik me kan herinneren.
Neemt niet weg dat het misschien wel wat relaxter achter het stuur zit met verzekering, maar dat mag ieder voor zichzelf bepalen. :beer:
Thanks voor de verduidelijking :thumbup: ik hou het in gedachten.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Hoe groot is de kans op een crash?

Bericht door alt » 05 jul 2020, 22:35

Zeker een cursus volgen, dan leer hoe je op het circuit moet rijden, anders rijdt de auto met jou op het circuit.
Volg spijkerhart zijn raad op, dat betaald zich altijd terug, zelf op de openbare weg.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 88 gasten