Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise
Berichten: 7346
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 02 jun 2020, 17:03

///Joost schreef: 02 jun 2020, 15:48 Het hele SpaceX gebeuren heeft TSLA ook geen windeieren gelegd. Met een beetje hulp van de Fed staat het aandeel gewoon weer op recordhoogte. Ik krijg steeds meer respect voor de real world Ironman, zolang hij van het tweeten wegblijft.
Market Cap van $166mld.
Vergeleken met de andere merken natuurlijk helemaal van de gekke. Nog even ze zijn meer waard dan Toyota :gek:

Elise
Berichten: 7346
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 05 jun 2020, 13:54

mark323ti schreef: 23 mei 2020, 19:00 Koers van Amazon 6 jaar na de beursgang: rond de 30 dollar. Nu 2100 dollar. Wel 17 jaar later.

JD is echt het Amazon van China. Ben ik heilig van overtuigd. Groei van meer dan 20% per jaar op een omzet van nu rond 80 miljard.! Terwijl waarde nu rond 60 miljard zit.
Corona is alleen maar een bevestiging dat online de toekomst is.
Dit is echt een aandeel wat je 10x terug kan geven op je investering.
Het is maar mijn mening. Maar ben verbaasd dat het nog zo weinig bekend is in Europa.
We gaan het zien!

Peking waarschuwt VS om beursnoteringen Chinese bedrijven


PEKING (AFN/RTR) - China heeft de Verenigde Staten gewaarschuwd dat regels om Chinese bedrijven met Amerikaanse beursnoteringen te schrappen de relaties tussen beide landen ernstig kunnen schaden. Volgens Washington gebruiken Chinese ondernemingen frauduleuze boekhoudpraktijken.

De Amerikaanse Senaat stemde onlangs in met nieuwe wetgeving waardoor Chinese bedrijven met noteringen in de VS voortaan aan strengere regelgeving rond accounting moeten voldoen, anders dreigen zij hun noteringen in New York kwijt te raken. Het gaat bijvoorbeeld om de grote Chinese techbedrijven Alibaba, Baidu en JD.com die nu genoteerd zijn op Wall Street. Momenteel hebben Amerikaanse autoriteiten maar beperkte toegang tot de boeken van Chinese ondernemingen.

Chinese bedrijven die noteringen hebben in de VS zijn al bezig naar alternatieven te kijken. Zo zou webwinkel JD.com aandelen willen gaan uitgeven in Hongkong. Baidu zou overwegen zijn notering in de Amerikaanse technologiebeurs Nasdaq op te geven.

De kwestie vergroot de spanningen tussen China en de VS. Die spanningen zijn de laatste tijd flink opgelopen door de Chinese inmenging in Hongkong en de coronacrisis. Het voorlopige handelsakkoord tussen de twee economische grootmachten komt steeds meer onder druk te staan.

bron.

mark323ti
Berichten: 1491
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door mark323ti » 06 jun 2020, 22:49

Hell of a ride. Ik roep het al maanden hier. Maar krijg maar weinig bijval. Deze gaat binnen 2 jaar naar 150.
Succes weer!
Bijlagen
3A20862B-9952-4AF1-A09E-D9D540B8C29A.png
3A20862B-9952-4AF1-A09E-D9D540B8C29A.png (816.25 KiB) 1851 keer bekeken

mark323ti
Berichten: 1491
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door mark323ti » 06 jun 2020, 23:02

Elise schreef: 05 jun 2020, 13:54
mark323ti schreef: 23 mei 2020, 19:00 Koers van Amazon 6 jaar na de beursgang: rond de 30 dollar. Nu 2100 dollar. Wel 17 jaar later.

JD is echt het Amazon van China. Ben ik heilig van overtuigd. Groei van meer dan 20% per jaar op een omzet van nu rond 80 miljard.! Terwijl waarde nu rond 60 miljard zit.
Corona is alleen maar een bevestiging dat online de toekomst is.
Dit is echt een aandeel wat je 10x terug kan geven op je investering.
Het is maar mijn mening. Maar ben verbaasd dat het nog zo weinig bekend is in Europa.
We gaan het zien!

Peking waarschuwt VS om beursnoteringen Chinese bedrijven


PEKING (AFN/RTR) - China heeft de Verenigde Staten gewaarschuwd dat regels om Chinese bedrijven met Amerikaanse beursnoteringen te schrappen de relaties tussen beide landen ernstig kunnen schaden. Volgens Washington gebruiken Chinese ondernemingen frauduleuze boekhoudpraktijken.

De Amerikaanse Senaat stemde onlangs in met nieuwe wetgeving waardoor Chinese bedrijven met noteringen in de VS voortaan aan strengere regelgeving rond accounting moeten voldoen, anders dreigen zij hun noteringen in New York kwijt te raken. Het gaat bijvoorbeeld om de grote Chinese techbedrijven Alibaba, Baidu en JD.com die nu genoteerd zijn op Wall Street. Momenteel hebben Amerikaanse autoriteiten maar beperkte toegang tot de boeken van Chinese ondernemingen.

Chinese bedrijven die noteringen hebben in de VS zijn al bezig naar alternatieven te kijken. Zo zou webwinkel JD.com aandelen willen gaan uitgeven in Hongkong. Baidu zou overwegen zijn notering in de Amerikaanse technologiebeurs Nasdaq op te geven.

De kwestie vergroot de spanningen tussen China en de VS. Die spanningen zijn de laatste tijd flink opgelopen door de Chinese inmenging in Hongkong en de coronacrisis. Het voorlopige handelsakkoord tussen de twee economische grootmachten komt steeds meer onder druk te staan.

bron.
De strengere regelgeving is alleen maar een zegen. Zal het wantrouwen tov Chinese bedrijven alleen maar ten goede komen.
Het negatieve sentiment tov China in Amerika zorgt voor onderwaardering van Chinese bedrijven. Alibaba, Net Ease, JD.com gaan daarom allemaal voor een listing dichter bij huis. In HongKong.
De listing in Hong Kong zorgt voor het openen van een nieuwe wereld van potentiële kopers. NetEase heeft flinke sprong gemaakt hierdoor.
De druk van Trump is dus alleen maar positief.

Nogmaals, JD.com verkoopt alleen op singles day voor 29 miljard dollar aan producten!!! Bizar.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4538
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Eeuwe » 08 jun 2020, 11:11

Fugro vandaag ruim 20% in de plus

Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22260
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Niels » 08 jun 2020, 13:58

Niels schreef: 14 mei 2020, 16:07 13,62 en dat was nog te hoog... en wat ABN erbij genomen.
Toch 33%+ op de portfolio sinds aankoop :tooth:

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3427
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Booooh » 08 jun 2020, 14:15

Ja het gaat verbazingwekkend goed op de beurs, hangt echt heel veel geld boven de markt blijkbaar en wat moet je daar nu mee, goed voor de BAH beleggers, slecht voor de shorters en afwachtenden op dit moment, zie de beurs ook niet echt wegzakken meer naar de waarden enkele maanden terug of er moet een grote tweede Corona uitbraak volgen, die verwacht ik ook niet eerlijk gezegd.

Nog een procent of 10 en we zijn weer terug bij af :thumbup: ...

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door jacobt » 08 jun 2020, 14:17

eBoonstra schreef: 08 jun 2020, 11:11 Fugro vandaag ruim 20% in de plus

Afbeelding
Ik had fugro vrijdag eind van de dag In de aanslag, had hem al ingevoerd voor 30K, maar toch maar niet gedaan omdat ik een stress vrij weekend wilde . Jezus wat ben ik chagrijnig vandaag

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Joost H. » 08 jun 2020, 17:11

jacobt schreef: 08 jun 2020, 14:17
eBoonstra schreef: 08 jun 2020, 11:11 Fugro vandaag ruim 20% in de plus

Ik had fugro vrijdag eind van de dag In de aanslag, had hem al ingevoerd voor 30K, maar toch maar niet gedaan omdat ik een stress vrij weekend wilde . Jezus wat ben ik chagrijnig vandaag
Ik kan me hier helaas bij aansluiten, afgelopen vrijdag verkocht. Wat mooie centen op gepakt, maar er zat meer in het vat. Als je echt wil speculeren, het Hertz aandeel even proberen. inmiddels al +800% in een week of 2. Maar zal uiteindelijk naar 0 moeten gaan, tot die tijd af en toe een gokje wagen.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3678
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Paskal » 08 jun 2020, 17:15

In dit topic was al eens wat te lezen over mijn aan- en verkoopactie van Shell die best goed ging. "Geintje" nogmaals herhaalt met wat minder inleg aangezien er ook nog wel een kans aanwezig was dat hij zou gaan dalen vanaf 13,74 bij aankoop op 14 mei. Vandaag weg gedaan op 17,59 wat toch weer 28% in de plus is.

Wil nu wat meer gaan spreiden dus ben benieuwd naar suggesties of is het zoals zo vaak koffiedik kijken? Dit topic teruglezende werd bijvoorbeeld nog wel een flinke dip verwacht, maar ik zie daar nu (nog?) niks van terug.

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8004
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door MParallel » 08 jun 2020, 18:10

jacobt schreef: 08 jun 2020, 14:17...
Ik had fugro vrijdag eind van de dag In de aanslag, had hem al ingevoerd voor 30K, maar toch maar niet gedaan omdat ik een stress vrij weekend wilde . Jezus wat ben ik chagrijnig vandaag
Dus ipv een stressvol weekend, nu een stressvolle week (e.v.)

@Paskal: waarom Shell al verkopen? Ik heb geen glazen bol, maar zou me verbazen met het meer en meer opheffen van maatregelen, de vraag naar olie zal blijven stijgen en Shell wel terugkomt op niveau van voor de uitbraak.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3427
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Booooh » 08 jun 2020, 18:25

Los van die potentiële koersstijging is het ook nog steeds een mooi dividend aandeel, ook dat komt straks wel weer op niveau ;) ...

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8004
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door MParallel » 08 jun 2020, 18:36

Zeker waar.

Online
Gebruikersavatar
De fiscalist
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Locatie: Den Haag

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door De fiscalist » 08 jun 2020, 18:49

Paskal schreef: 08 jun 2020, 17:15 In dit topic was al eens wat te lezen over mijn aan- en verkoopactie van Shell die best goed ging. "Geintje" nogmaals herhaalt met wat minder inleg aangezien er ook nog wel een kans aanwezig was dat hij zou gaan dalen vanaf 13,74 bij aankoop op 14 mei. Vandaag weg gedaan op 17,59 wat toch weer 28% in de plus is.

Wil nu wat meer gaan spreiden dus ben benieuwd naar suggesties of is het zoals zo vaak koffiedik kijken? Dit topic teruglezende werd bijvoorbeeld nog wel een flinke dip verwacht, maar ik zie daar nu (nog?) niks van terug.
Kijk eens wat de nasdaq index dit jaar heeft gedaan..., sinds Coronadip bizar hard gestegen. Tech bedrijven profiteren van de maatregelen en de cultuur omslag die Corona meebrengt.

Shell out, tech in

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door indobesar » 08 jun 2020, 19:05

Booooh schreef: 08 jun 2020, 18:25 Los van die potentiële koersstijging is het ook nog steeds een mooi dividend aandeel, ook dat komt straks wel weer op niveau ;) ...
Dividend aandelen leveren toch niet veel rendement op? Is mooi meegenomen, maar ik doe het niet meer.
Alleen wat rommelen in opties, en aandelen via in-company.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3678
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Paskal » 08 jun 2020, 19:10

MParallel schreef: 08 jun 2020, 18:10@Paskal: waarom Shell al verkopen? Ik heb geen glazen bol, maar zou me verbazen met het meer en meer opheffen van maatregelen, de vraag naar olie zal blijven stijgen en Shell wel terugkomt op niveau van voor de uitbraak.
Omdat ik me vooraf voorneem met welk percentage winst ik tevreden ben en me daar probeer aan te houden. Vorige keer met Shell 60% gepakt in 1,5 week, dit keer 28% in drie weken. Geloof ook best dat ze op termijn verder doorstijgen, maar ik vind het momenteel wel prima zo.

@de fiscalist: tech is breed natuurlijk :) Noem eens wat voorbeeldjes....

Wimo
Berichten: 2065
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Wimo » 08 jun 2020, 19:11

Ben blij dat ik op advies van Elise en Joost nooit in die bubbel van Tesla ben gestapt.. om een wijs man te quoten :

"Tesla is gewoon een verkapt wereld-staatsbedrijf, hoog gehouden door de kromme milieuregels en subsidies voor de berijders. Na alle crypto-shit de volgende in lijn om uiteindelijk te klappen"

:bag:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3678
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Paskal » 08 jun 2020, 19:58

Joost H. schreef: 08 jun 2020, 17:11 Ik kan me hier helaas bij aansluiten, afgelopen vrijdag verkocht. Wat mooie centen op gepakt, maar er zat meer in het vat. Als je echt wil speculeren, het Hertz aandeel even proberen. inmiddels al +800% in een week of 2. Maar zal uiteindelijk naar 0 moeten gaan, tot die tijd af en toe een gokje wagen.
Thanx voor de tip Joost. Hou op zijn tijd wel van een gokje dus direct na jouw suggestie om 17.15u stapel ingekocht voor 3,10€
Zojuist weer verkocht voor 5,21€ want ik wil wel rustig slapen vannacht. 68% rendement in 2,5 uur :crazy:. Toch weer een seizoen Ringen terugverdiend in 2,5 uur :)
Denk dat ik nu maar ga stoppen want na 3x zo'n rendement in de afgelopen tijd kan het alleen maar slechter gaan. Was wel even makkelijk centjes verdienen :thumbup: Of morgen nog eens zo'n gokje wagen met Hertz :hmmm: . Laat ik daar maar eens rustig over gaan slapen straks :wink:

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3427
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Booooh » 08 jun 2020, 20:04

indobesar schreef: 08 jun 2020, 19:05
Booooh schreef: 08 jun 2020, 18:25 Los van die potentiële koersstijging is het ook nog steeds een mooi dividend aandeel, ook dat komt straks wel weer op niveau ;) ...
Dividend aandelen leveren toch niet veel rendement op? Is mooi meegenomen, maar ik doe het niet meer.
Alleen wat rommelen in opties, en aandelen via in-company.
Dat ligt een beetje aan je verwachting van je rendement of welk percentage reëel is om te realiseren jaar op jaar, rendementen in de dubbele cijfers zijn natuurlijk buitensporige verwachtingen. Het dividend van Shell over de laatste 5 jaar (gemiddeld een procent of 6/7) naast de koersstijging is niet verkeerd, dit even los van het effect van de Covid-19 pandemie.

Jaar Dividend per aandeel
2019 € 1,683
2018 € 1,643
2017 € 1,595
2016 € 1,722
2015 € 1,694

In een gespreide portefeuille moet altijd wel een beetje olie zitten naar mijn mening ;) ...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door ///Joost » 08 jun 2020, 20:31

Paskal schreef: 08 jun 2020, 17:15 Wil nu wat meer gaan spreiden dus ben benieuwd naar suggesties of is het zoals zo vaak koffiedik kijken? Dit topic teruglezende werd bijvoorbeeld nog wel een flinke dip verwacht, maar ik zie daar nu (nog?) niks van terug.
Proficiat met de winsten Pascal. Ik vind het wel tricky moet ik je bekennen.

Afbeelding

Hierdoor worden de beurzen levend gehouden. De Fed heeft nu al meer dan $9 biljoen (9.000.000.000.000) in de economie gepompt aan Covid stimulus. Ze kopen ETFs en in de wandelgangen wordt gezegd dat het kopen van aandelen eraan zit te komen...waanzin. "Alles om de aandelenmarkt hoog te houden" werd gezegd. De ECB gaat volgen.

De echte klapper moet nog komen is mijn verwachting, en dat gaat gebeuren eind Q3, wanneer de bedrijven hun geleende overheid-stimulus opgebruikt hebben, en het is omgezet in een gift. Ze hebben dan alle ruimte om flinke reorganisaties door te voeren zonder dat het financiele consequenties heeft.

Kan ook niet anders...De wereld zit middenin een pandemie, werkloosheid is op het hoogste punt sinds de Great Depression van de jaren 30, komt daarbij nog dit hele BLM gebeuren (onrust in z'n algemeenheid)...En de aandelenmarkten gaan weer sky high, met de Nasdaq zelfs naar ATH. :bag: Ik heb ook geen kristallen bol, maar de downside potential is nog steeds groter dan de upside. Maar goed, met de huidige tactiek van de centrale banken weet je het nooit. Het shorten van de geldprinter is ook niet echt een goed idee. Kortom, ik zou momenteel gewoon niets doen of als je in edelmetalen wilt rommelen wat fysiek gouden Maples inslaan.

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Joost H. » 08 jun 2020, 20:49

Paskal schreef: 08 jun 2020, 19:58
Joost H. schreef: 08 jun 2020, 17:11 Ik kan me hier helaas bij aansluiten, afgelopen vrijdag verkocht. Wat mooie centen op gepakt, maar er zat meer in het vat. Als je echt wil speculeren, het Hertz aandeel even proberen. inmiddels al +800% in een week of 2. Maar zal uiteindelijk naar 0 moeten gaan, tot die tijd af en toe een gokje wagen.
Thanx voor de tip Joost. Hou op zijn tijd wel van een gokje dus direct na jouw suggestie om 17.15u stapel ingekocht voor 3,10€
Zojuist weer verkocht voor 5,21€ want ik wil wel rustig slapen vannacht. 68% rendement in 2,5 uur :crazy:. Toch weer een seizoen Ringen terugverdiend in 2,5 uur :)
Denk dat ik nu maar ga stoppen want na 3x zo'n rendement in de afgelopen tijd kan het alleen maar slechter gaan. Was wel even makkelijk centjes verdienen :thumbup: Of morgen nog eens zo'n gokje wagen met Hertz :hmmm: . Laat ik daar maar eens rustig over gaan slapen straks :wink:
👍. @ iedereen let wel even op, wil geen Witje worden 😄.

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Maus335i » 08 jun 2020, 20:55

Beetje terug van weg geweest... Joost H. wees me net op dit topic :) Ben 2 weken terug ongeveer begonnen met weer eens instappen na lange tijd van inactiviteit. Het idee was om wat aandelen te kopen en callopties te schrijven om samen met het dividend daar op langere termijn een wat steady aanvulling op het inkomen te bereiken. Aan de andere kant putopties om het risico aan de onderkant te beperken.

Helaas is dat plannetje een beetje uit de hand gelopen. Ik had me ingekocht op Shell, Unibail Rodamco, ING en op de Dow Jones in Exxon en Boeing (en nog wat klein ander materiaal voor portfoliospreiding). Ik wist alleen niet dat alles zo zou ontploffen...

Vandaag heb ik wat opties zitten doorrollen omhoog en naar een iets latere expiratiedatum, zowel de geschreven calls als de gekochte puts. Maar ik zit me constant af te vragen waar nu precies mijn risico zit omdat ik het niet kan vinden, maar misschien kan iemand me helpen?

Naar boven toe heb ik de aandelen waar ik winst op maak en ik loop natuurlijk het risico dat de callopties ITM raken, maar volgens mij ligt daar het risico dat ik mijn winst beperk maar niet zozeer dat ik verlies maak. Als de boel nu ineens onderuit zou gaan dalen mijn aandelen in waarde, maar lopen de call opties waardeloos af en stijgen de putopties in waarde. Dus zowel naar beneden als naar boven is in principe prima volgens mij.

Mis ik hier iets?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22260
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Niels » 08 jun 2020, 21:18

Hertz? De verhuurder? Afgezien van het volume wat verdampt is (ca. 15,-/share), wat is de theorie en motivatie er achter dat deze koers weer omhoog zou moeten schieten?

Ik heb ooit in de verhuur gezeten maar deze tijd en die nog gaat komen is volgens mij mega drama voor een dergelijke maatschappij...

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3678
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Paskal » 08 jun 2020, 21:59

///Joost schreef: 08 jun 2020, 20:31 Proficiat met de winsten Pascal. Ik vind het wel tricky moet ik je bekennen.
Het is ook tricky, daar ben ik me terdege van bewust. Ben echter ooit eens begonnen met een bedrag x en "speel" nu uitsluitend met de winst die ik op dat bedrag x heb gemaakt. X staat veilig op de bank en wordt nooit minder dan het ooit was ook al gaat eens falikant mis met de aandeeltjes. Daarbij heb ik het idee dat ik met aandelen toch wat minder risico loop dan bijvoorbeeld in een casino :). Maar zodra het eens helemaal fout gaat meld ik het hier uiteraard ook.

@Joost H: no worry hoor. Het is mijn keuze en als hij vanmiddag van 3 naar 1 was gegaan had ik gewoon pech gehad.

Elise
Berichten: 7346
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 09 jun 2020, 09:13

Wimo schreef: 08 jun 2020, 19:11 Ben blij dat ik op advies van Elise en Joost nooit in die bubbel van Tesla ben gestapt.. om een wijs man te quoten :

"Tesla is gewoon een verkapt wereld-staatsbedrijf, hoog gehouden door de kromme milieuregels en subsidies voor de berijders. Na alle crypto-shit de volgende in lijn om uiteindelijk te klappen"

:bag:
Zo blijkt maar weer, altijd op jezelf vertrouwen.
En als je zo overtuigd bent, dan gewoon lekker instappen joh... the sky is the limit....toch?
Succes :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark 320iS, Sander-E46 en 6 gasten