De nieuwe BMW 3-serie (G20)
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14 mar 2013, 23:09
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik zag dat de vergelijking gemaakt was door Car & Driver, maar het is wel geplaats op Bimmerpost. Ik heb persoonlijk ook niet zo'n hoge dunk van de Amerikaanse bladen.
En ik begrijp je onuitgesproken Autokampioen opmerking helemaal (ik vul 'm maar in, een lullig camping blad), echter het gaat om het perspectief, het is een mening van autojournalisten.
Het Britse bladen zijn het beste imo; Autocar plaatst tot op heden de XE bovenaan (Giulia op 2 en de nieuwe 3 is nog niet gerangschikt maar wordt bejubeld), je noemde zelf eerder al EVO (Giulia 4,5 sterren, de QV 5 sterren en de G20 4 sterren), en zoals je weet wint in de Duitse bladen altijd het Duitse product, als is het maar achter de komma, op beenruimte, restwaarde, verbruik, ze vinden altijd wel iets in hun uitgebreide puntensysteem.
En ik begrijp je onuitgesproken Autokampioen opmerking helemaal (ik vul 'm maar in, een lullig camping blad), echter het gaat om het perspectief, het is een mening van autojournalisten.
Het Britse bladen zijn het beste imo; Autocar plaatst tot op heden de XE bovenaan (Giulia op 2 en de nieuwe 3 is nog niet gerangschikt maar wordt bejubeld), je noemde zelf eerder al EVO (Giulia 4,5 sterren, de QV 5 sterren en de G20 4 sterren), en zoals je weet wint in de Duitse bladen altijd het Duitse product, als is het maar achter de komma, op beenruimte, restwaarde, verbruik, ze vinden altijd wel iets in hun uitgebreide puntensysteem.
-
- Berichten: 51394
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Wel mee eens, maar Car & Driver vs Autokampioen?
Dat is PSG vs Telstar:)
Dat is PSG vs Telstar:)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Heb gereden in de Alfa Giulia en de G20 met 4-cilinder voorin. De Alfa stuurt als een Ferrari. Daar komt geen enkele auto ook maar een beetje bij in de buurt. Je voelt ook gewoon dat Ferrari de ontwikkeling van dat onderstel heeft gedaan. Die directheid en lichtvoetigheid die je in het stuur voelt is ongekend goed.
Dus ik snap Deltona wel. Dat de auto niet verkoopt heeft daarmee niks te maken. Alsof het een gemiddelde leaserijder ook maar iets boeit hoe lichtvoetig of direct de auto aanvoelt.
Er zijn nog amper Alfa dealers over dus het zijn echt maar een paar mensen die in een andere stad of provincie een auto zouden kopen. Mijn kennismaking met Alfa in Arnhem was subliem. Niets dan lof over Kien Alfa. Jibbe is een man met passie en goede verkoper. Daar kan het niet aan liggen, maar in je eentje de leasekar trekken is nogal moeilijk. Zoiets moet vanuit Alfa Romeo NL zelf komen.
De reden waarom ik geen Alfa heb gekozen is vanwege de onmogelijkheid om de 200pk met fabrieksgarantie te tunen naar 280pk terwijl de basis motor gedowntuned is en ik weigerde om €6000 meerprijs te betalen daarvoor. Verder ergerde ik me kapot dat je van de fabriek geen blauwe Alfa met rood leer kon bestellen. Terwijl wit met beige wel was toegestaan. Mooie Italiaanse logica. Zoek het dan ook maar uit. Anders hadden we wel een deal gehad en de dealer deed er ook veel aan om dit mogelijk te maken en vermoedelijk was het nog gelukt ook.
Uiteindelijk was de 6-cilinder die ik wilde bij BMW doorslaggevend. De 4-cilinder diesel kon daar nooit tegenop. Dus toen hield het op.
Maar dat eerste ritje in de Giulia en het gevoel dat die auto in het stuur gaf was ongekend en vooral onvergetelijk. Dikke 10.
Dus ik snap Deltona wel. Dat de auto niet verkoopt heeft daarmee niks te maken. Alsof het een gemiddelde leaserijder ook maar iets boeit hoe lichtvoetig of direct de auto aanvoelt.
Er zijn nog amper Alfa dealers over dus het zijn echt maar een paar mensen die in een andere stad of provincie een auto zouden kopen. Mijn kennismaking met Alfa in Arnhem was subliem. Niets dan lof over Kien Alfa. Jibbe is een man met passie en goede verkoper. Daar kan het niet aan liggen, maar in je eentje de leasekar trekken is nogal moeilijk. Zoiets moet vanuit Alfa Romeo NL zelf komen.
De reden waarom ik geen Alfa heb gekozen is vanwege de onmogelijkheid om de 200pk met fabrieksgarantie te tunen naar 280pk terwijl de basis motor gedowntuned is en ik weigerde om €6000 meerprijs te betalen daarvoor. Verder ergerde ik me kapot dat je van de fabriek geen blauwe Alfa met rood leer kon bestellen. Terwijl wit met beige wel was toegestaan. Mooie Italiaanse logica. Zoek het dan ook maar uit. Anders hadden we wel een deal gehad en de dealer deed er ook veel aan om dit mogelijk te maken en vermoedelijk was het nog gelukt ook.
Uiteindelijk was de 6-cilinder die ik wilde bij BMW doorslaggevend. De 4-cilinder diesel kon daar nooit tegenop. Dus toen hield het op.
Maar dat eerste ritje in de Giulia en het gevoel dat die auto in het stuur gaf was ongekend en vooral onvergetelijk. Dikke 10.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
-
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 04 sep 2020, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik ken Jibbe ook. In mijn optiek inderdaad hele prettige en bevlogen verkoper met heel veel merk- en productkennis. Een liefhebber.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14 mar 2013, 23:09
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Zeker zonde, maar dat ligt toch vooral aan Alfa zelf.Aernoudt schreef: ↑04 jun 2020, 12:12 Positieve ervaring met Kien Alfa Arnhem? Da's opmerkelijk; de verkopers daar weten van toeten nog blazen over Alfa (zowel de huidige al niet veel maar over de oudere echt geen enkele kennis (of affiniteit met het merk))...
Alfa importeur is ook niet wat (bel ze maar eens...); echt zonde hoe zo'n mooi merk kapot gaat
Ik vraag mij serieus af waarom Alfa nog bestaat, sinds decennia is de modellenpolitiek op z'n zachts gezegd rommelig. opvolgers laten lang op zich wachten of komen niet, t.a.v. updates lopen ze achter de concurrentie aan (bv lichttechniek en multi media).
De productie v/d Mito is beëindigd, geen opvolger (opvallend overigens hoe actueel dat ontwerp nog is, 10 jaar oud al, vergelijk dat is met de huidige Polo, een absolute bejaardenbak).
De Giulietta is nog beperkt leverbaar maar is verouderd en geen opvolger in zicht.
De 4C, geweldig ding, niet meer leverbaar en kostte Alfa alleen maar geld als ik de berichten mag geloven.
De Giulia/Stelvio, geweldige rij eigenschappen, maar verkoopt niet goed genoeg. Waarom geen 1.4 Multi-air bv. ?
Hoe kan het dat dit merk na zoveel jaar van mismanagement nog bestaat ?
Geldt ook voor Fiat dat al een decennium teert op verouderde 500 modellen, Lancia verkoopt alleen nog Ypsilon's in Italië.
Uitgezonderd Ferrari, lijkt het er heel sterk op dat de Italiaanse auto-industrie toch kunstmatig in leven wordt gehouden.
Ook Maserati, ik heb in de Levante diesel gereden, geweldig onderstel, volledig van aluminium, standaard luchtvering en sper op de achteras van diesel tot V8 (moet je bij Audi voor bijbetalen en alleen verkrijgbaar op de RS'en) ongekend hoe dynamisch een SUV van 2.100 kg kan zijn, en toch comfortabel. Bovendien exclusief.
Maar ja dat wordt niet gewaardeerd blijkbaar, het multi media systeem lijkt belangrijker en die is hetzelfde als van een Jeep, dealers zijn er bovendien beperkt. Ondertussen verkoopt Audi massa's Q7's en Q8'en, BMW massa's X5's en X6'en, zelfs al zien ze er niet uit, zoals in dat laatste geval.
Maar goed ik dwaal af, dit is het BMW 3 serie draadje
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Geeft niet.
Hier ben ik het helemaal mee eens
Hier ben ik het helemaal mee eens
Ik vraag mij serieus af waarom Alfa nog bestaat
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
De laatste Alfa die is gemaakt is een Alfa 75 met transaxle techniek. De rest daarna is Fiat of Opel......... Alleen de 4c uitgezonderd.
Gr Ron
Gr Ron
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Zelfs een CSL versie (!)
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Gaaf! Ik neem aan dat die dan wel een kar mag trekken in tegenstelling tot andere m's?Tristan schreef: ↑13 aug 2020, 07:12 YES YES YES
https://www.evo.co.uk/bmw/m3/202991/new ... m3-touring
-
- Berichten: 51394
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Of worden we bij de neus genomen?:)
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Heel gaaf!! jammer dat het zo lang heeft moeten duren... maar mooi dat ie er nu ook echt komtTristan schreef: ↑13 aug 2020, 07:12 YES YES YES
https://www.evo.co.uk/bmw/m3/202991/new ... m3-touring
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
2023 pas .....pffff
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
En dan nog 5 jaar wachten tot ‘ie 2e hands betaalbaar is. Tegen die tijd zitten we in de elektrische auto en is dit helemaal niet meer haal/houdbaar
-
- Berichten: 51394
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10419
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Jij bent wel erg zwartgallig deze week Robin.
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Als ik morgen een nieuwe Pagani bestel heb ik die nog eerder....
-
- Berichten: 51394
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- Philipoo
- Berichten: 4110
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Doe dan!
Is toch ideaal, zijn ze keihard afgeschreven en kan je er eentje oppikken voor 30K
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Om er naar te kijken zeker omdat t.z.t. de CO2-gekoppelde kilometerheffing is ingevoerd en daily rijden met zo'n auto onbetaalbaar is geworden.Philipoo schreef: ↑13 aug 2020, 16:04Doe dan!Is toch ideaal, zijn ze keihard afgeschreven en kan je er eentje oppikken voor 30K
- Philipoo
- Berichten: 4110
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
combineren met een bakfiets, komt helemaal goed!Martijn_bmw schreef: ↑13 aug 2020, 16:15Om er naar te kijken zeker omdat t.z.t. de CO2-gekoppelde kilometerheffing is ingevoerd en daily rijden met zo'n auto onbetaalbaar is geworden.
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Het glas is half vol!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 441 gasten