Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Arthur » 01 jun 2020, 12:08

daNpy schreef: 01 jun 2020, 11:46
smiley schreef: 01 jun 2020, 11:18
De Ziggo uitzending heb ik als YouTube op pagina 22 gezet.
Dat wil niet zeggen dat ik hem kijk ;)
Ze hadden het in die anderhalve minuut niet over voetbal ;)

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Luco » 01 jun 2020, 12:35

Hielke schreef: 01 jun 2020, 09:53
Gijzert schreef: 01 jun 2020, 09:28
daNpy schreef: 31 mei 2020, 23:17

Dit ja. Iemand uitlachen wiens auto je net een douw hebt gegeven gaat ook mij net wat te ver.
Heeft Tim gelachen of het groepje toeters bij Ziggo?
Dat vraag ik me ook af. Wat was eerst. Dat berichtje met filmpje op internet, of het TV programma? Nu kan het ook best zijn dat ie voor het TV programma ook toestemming heeft gegeven het onderwerp aan te snijden. Het zijn aardige gasten, maar geil op exposure.
En die exposure kan je in dit geval ook tegen ze gebruiken.
Door overal het filmpje te posten met wat commentaar erbij wat voor horken het zijn en ze er zelfs om lachen omdat hun schade wel door de sponsoren betaald zal worden, nog ff ziggo en F1 cafe noemen, denk dan echt dat er een paar mensen niet blij worden.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Bert ///M3 » 01 jun 2020, 12:45

Luco schreef: 01 jun 2020, 12:35
Hielke schreef: 01 jun 2020, 09:53
Gijzert schreef: 01 jun 2020, 09:28

Heeft Tim gelachen of het groepje toeters bij Ziggo?
Dat vraag ik me ook af. Wat was eerst. Dat berichtje met filmpje op internet, of het TV programma? Nu kan het ook best zijn dat ie voor het TV programma ook toestemming heeft gegeven het onderwerp aan te snijden. Het zijn aardige gasten, maar geil op exposure.
En die exposure kan je in dit geval ook tegen ze gebruiken.
Door overal het filmpje te posten met wat commentaar erbij wat voor horken het zijn en ze er zelfs om lachen omdat hun schade wel door de sponsoren betaald zal worden, nog ff ziggo en F1 cafe noemen, denk dan echt dat er een paar mensen niet blij worden.
Beter nog moet je de sponsoren negatieve publiciteit bezorgen. Dan pak je ze in hun portemonee en dat is het enige wat pijn doet.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Robin » 01 jun 2020, 12:46

Knot schreef: 31 mei 2020, 16:08 Mooiste is dat ie er gewoon rechts voorbij had kunnen steken maar door gebrek aan ervaring verrast werd en waar je kijkt ga je naartoe weten we.
Hehehe , prima opmerking. :tooth:

Wij gaan bier drinken ze zoeken het maar uit. Trackdays is eigen risco. 100%. Maar de manier waarop er hier mee om werd gegaan is nogal onsympathiek(understatement).

Een advocaat erop zetten zal je niet helpen vrees ik.

Ja een fles Zwarte Kip voor de betrokkene. Om het voorval een paar uur te vergeten....

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Luco » 01 jun 2020, 12:50

Bert ///M3 schreef: 01 jun 2020, 12:45
Luco schreef: 01 jun 2020, 12:35
Hielke schreef: 01 jun 2020, 09:53

Dat vraag ik me ook af. Wat was eerst. Dat berichtje met filmpje op internet, of het TV programma? Nu kan het ook best zijn dat ie voor het TV programma ook toestemming heeft gegeven het onderwerp aan te snijden. Het zijn aardige gasten, maar geil op exposure.
En die exposure kan je in dit geval ook tegen ze gebruiken.
Door overal het filmpje te posten met wat commentaar erbij wat voor horken het zijn en ze er zelfs om lachen omdat hun schade wel door de sponsoren betaald zal worden, nog ff ziggo en F1 cafe noemen, denk dan echt dat er een paar mensen niet blij worden.
Beter nog moet je de sponsoren negatieve publiciteit bezorgen. Dan pak je ze in hun portemonee en dat is het enige wat pijn doet.
Bij het comment zet je natuurlijk de sponsoren er even bij :lol:
nog wat fototjes van de kapotte auto's erbij, screenshotje van het gelach bij ziggo, moet je eens opletten wat dat teweeg brengt.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Arthur » 01 jun 2020, 12:54

Alom goede ideeën...

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door MarkS » 01 jun 2020, 12:56

Nu nog even iemand die het oppakt ... ;-)

Online
Kadett
Berichten: 4591
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Kadett » 01 jun 2020, 13:20

Ik zou het graag doen... ik heb alleen geen twitter of instagram.... doe niets aan die nutteloze 'social media'

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Peter Tunissen » 01 jun 2020, 13:31

Ik heb de eigenaar van de auto attent gemaakt op dit topic.
Die kan er dus voor kiezen om zich al dan niet in de discussie te mengen en/of iets met de tips te doen.
Tevens begreep ik dat de Z3 ook al weer bijna klaar was om weer aan een volgende trackday deel te nemen, dus dat komt wel goed. :df:

Zelf anderhalf jaar geleden een akkefietje met een Radical gehad op een eigen trackday. Die man bleef helemaal rechts hangen naar Slotemaker toe (ook voorbij het instuurpunt), waardoor ik dacht (mede geholpen door het type auto waar hij mee reed, wat toch wel enige ervaring vooronderstelt) dat hij me gezien had en dus ruimte liet om gepasseerd te worden. Op het moment dat het al te laat was om nog te remmen, stuurde hij toch helemaal naar links (ongeveer 50 meter na het gebruikelijke instuurpunt voor Slotemaker) en werd een aanrijding onvermijdelijk.

Lang verhaal kort: hij schatte dat hij zo'n €10.000 schade aan zijn Radical had en als dat niet vergoed zou worden, zou hij heel internet vol spammen met slechte reclame over de trackday waar hij door de organisator van de baan af gekegeld was.
Dus met dit soort uitspraken als hierboven kom je ook op een hellend vlak, hoe duidelijk de schuldvraag in dit geval ook lijkt te zijn.
Ik zal even kijken of ik het onboard filmpje nog kan vinden daarvan. :bag:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Peter Tunissen » 01 jun 2020, 13:53


Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Luco » 01 jun 2020, 14:14

Nou, Peter ik snap je punt, maar dit is toch een gevalletje van echt een ongelukje, in het geval van mijnheer Coronel zie ik de voorste auto toch echt niet van zijn lijn afwijken, wat in jouw geval wel zo was.
Imho niet vergelijkbaar.

Jan-Jaap
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2010, 16:11

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Jan-Jaap » 01 jun 2020, 14:46

Peter, ik vind het ook totaal niet vergelijkbaar. Dat van jou was een ongelukje waarbij de Radical van zijn lijn af week en niet goed deed opletten. Crosonel doet echt veel dingen niet goed waardoor de aanrijding wordt veroorzaakt.
Ik vind het knap wat ze o.a. in de Dakar doen maar dit verdient geen lintje.

Heb je wel wat gecompenseerd dan richting die Radical?

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Eeuwe » 01 jun 2020, 14:53

Een hoop reacties hier vallen mij behoorlijk tegen, sponsoren betrekken etc.. Het doet mij sterk denken aan dit (zie ook dit) voorval, vroeger hadden ze er een naam voor.

Laat het Coronel en de Z3 eigenaar lekker uitvechten en ga potverdikke gewoon lekker op het terras een biertje drinken. Sinds vandaag kan het weer. Zonde om je over de blikschade van een ander druk te maken.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Luco » 01 jun 2020, 15:08

19.00 uur, lekker uit eten, de tomahawk ligt al klaar denk ik :-)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Peter Tunissen » 01 jun 2020, 15:30

Jan-Jaap schreef: 01 jun 2020, 14:46Heb je wel wat gecompenseerd dan richting die Radical?
Nee, want ik vond het meer zijn schuld dan mijn schuld en wij hadden ook wel wat schade.
Maar wat ik bedoel aan te stippen is dat als je een aanrijding hebt met iemand die wat te verliezen heeft en een 'gewone trackday rijder', het al gauw een beetje richting chantage gaat om financieel iemand maar in beweging te krijgen. En ik ben blij dat de ervaren racers het verschil zien tussen een Coronelletje en een Petertje, maar ik vraag me af of een rechter dat ook in gaat zien; in beide gevallen rijdt iemand van achteren tegen iemand anders aan, ga er als leek maar aan staan...

Uitgangspunt op het circuit is en blijft: iedereen draagt zijn eigen schade.
Anders veel plezier op de trackday waarbij iemand met zijn McLaren F1 LM aan komt zetten en je zult hem over het hoofd zien en de muur in duwen, dan ben je de rest van je leven aan het afbetalen...
Dat er in uitzonderlijke gevallen iemand zijn verantwoordelijkheid neemt en iemand anders compenseert is supernetjes, maar je kunt dat imho niet af gaan dwingen omdat een min of meer bekende Nederlander een keer iets doms doet, los van hoe er daarna mee omgegaan wordt qua lacherigheid.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Luco » 01 jun 2020, 15:50

Ik denk dus juist door die reacties van de heren Coronel dat dit ontstaat.
Al hadden ze gewoon iets gepost van, ow een stomme fout gemaakt, zonde en dan zonder dat ego gedoe en lacherige, dan had waarschijnlijk niemand zich eraan gestoord.

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Djessey » 01 jun 2020, 16:29

Luco schreef: 01 jun 2020, 15:50 Ik denk dus juist door die reacties van de heren Coronel dat dit ontstaat.
Al hadden ze gewoon iets gepost van, ow een stomme fout gemaakt, zonde en dan zonder dat ego gedoe en lacherige, dan had waarschijnlijk niemand zich eraan gestoord.
Precies.

Een rechter/juridische stappen is nooit de juiste weg, tenzij het om extreem duidelijke opzet gaat. Filmpje van Peter is inderdaad gewoon even een inschattingsfout in een snelle bocht, even 2 tellen niet in je spiegel kijken en je hebt gemist dat er iemand naast je zit. Dure les, maar begrijpelijk.

Zoals menig DFer al aangeeft, het blijft een risico. Maar de manier waarop je je daarna presenteert is toch wel bepalend voor de uitkomst.

Of je nou gaat zitten lachen, en daarna NOGMAALS op tv de boel belachelijk maakt. Of dat je ff je medeleven betuigt en en op z'n minst ff een biertje aanbied oid.

Maargoed, het is gedaan. Er zal verder niks meer mee gebeuren vermoed ik. Het enige wat ons DFers nog rest is om hier nog 26 pagina's over door te lullen :lol:

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Rnd » 01 jun 2020, 16:32

Het is zoals Hielke en Peter aangeven. Trackdays-schade is voor eigen rekening, dat weet je voor je er aan begint. Hoe wrang dit geval met die Z3 ook. Ik vind het ronduit asociaal wat Tim Coronel hier gedaan heeft en hij is zeker de schuldige, maar voor de Z3 is het helaas dikke pech.

Ik heb een paar jaar enkele DF trackdays gereden met een trackday auto. Je loopt altijd het risico dat je het ding opvouwt door jouw of iemand anders toedoen. Ik heb de DF dagen wel zien veranderen van een gemoedelijke sfeer met respect en ruimte voor elkaar naar dagen met teams die het als testdag gebruiken en je totaal geen ruimte meer geven. Of zoals in dit geval twee broers die met hun raceauto's met elkaar aan het racen zijn tussen amateurs in hun straatauto. Ook toen heb ik er overigens nog veel plezier aan beleefd, maar als dit soort gasten aan kwamen stormen ging ik altijd meteen van het gas af en hield rechts. Z3 was absoluut niet schuldig, maar als hij meteen rechts was gaan rijden, was het ook niet gebeurd.

Het echte probleem is dat pro's en amateurs door elkaar rijden. Ik zou graag meer trackdays zien waar alleen straatauto's met kentekens toegestaan zijn. Maar ik kan mij voorstellen dat het lastiger is om dit rendabel te organiseren. Een andere optie is misschien om trackday dagen in te delen in aparte uren. Maak 1 of 2 uren vrij voor enkel straatauto's. Als je met je straatauto 1 uur op het circuit gereden hebt, dan is het meestal wel genoeg. Iedereen happy. Racers geen last van amateurs en amateurs geen last van racers.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Luco » 01 jun 2020, 16:39

Dat vind ik dus niet, ik heb ook genoeg trackdays gedaan met mijn raceauto's maar heb altijd rekening gehouden met dat er allerlei pluimage rondrijdt, en als jij daar als prof (want dat zijn de Coronels) inschrijft, dat je gewoon rekening moet houden met de diverse deelnemers.
Het is een trackday, en om een auto te testen kan dat ook prima, maar wel rekening houdend met dat het geen fucking wedstrijd is.

Tuurlijk kan er dan wat gebeuren, dat kan altijd, maar op deze manier, nee dat kan er bij mij niet in.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Hielke » 01 jun 2020, 17:07

Luco schreef: 01 jun 2020, 16:39
Tuurlijk kan er dan wat gebeuren, dat kan altijd, maar op deze manier, nee dat kan er bij mij niet in.
Iedereen kan een black out hebben Luco.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Hielke » 01 jun 2020, 17:11

Peter Tunissen schreef: 01 jun 2020, 13:53
Die Radical rijder was driedubbel fout. 1. Heeft nooit en te nimmer gespiegeld net voordat ie van lijn ging veranderen. 2. Is in een flits van rechts naar links overgestoken op een stek waar je dat normaal nooit doet. Had daarmee ook niet de intentie de voorligger in te halen. 3. Probeert de gevolgen van zijn geblunder op een ander af te schuiven. Vooral door die laatste streek vind ik zijn optreden schandaliger dan wat Coronel heeft gedaan.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Bert ///M3 » 01 jun 2020, 17:54

Hielke schreef: 01 jun 2020, 17:11
Peter Tunissen schreef: 01 jun 2020, 13:53
Die Radical rijder was driedubbel fout. 1. Heeft nooit en te nimmer gespiegeld net voordat ie van lijn ging veranderen. 2. Is in een flits van rechts naar links overgestoken op een stek waar je dat normaal nooit doet. Had daarmee ook niet de intentie de voorligger in te halen. 3. Probeert de gevolgen van zijn geblunder op een ander af te schuiven. Vooral door die laatste streek vind ik zijn optreden schandaliger dan wat Coronel heeft gedaan.
Niet helemaal mee eens.

Die Radical rijd daar in principe gewoon een normale lijn. Alleen vertekend het beeld van de baan nogal omdat Peter aan de linker kant zit. Die Radical man had beter in zijn spiegels moeten kijken omgekeerd had Peter moeten zorgen dat ie er eerder naast zat. Op het moment dat de Radical instuurt zit Peter er nog achter dus eigenlijk moet die de Radical bestuurder vrij baan geven. Ik weet niet of Peter reed of instructie gaf maar hij twijfelt ook op het moment dat die Radiacal naar binnen komt, laat wel het gas los maar remt niet.

Verschil met deze situatie is dat ze uit geel komen en het veld wat dicht op elkaar zit, daardoor is het minder duidelijk wie er wat doet. Coronal die heeft de hele baan voor zichzelf behoudens een Z3 die hij dan alsnog weet te raken.

Het is een raar punt om in te halen vind ik zelf altijd. Ligt aan de auto maar als je volle polle hugenholtz uit komt met een M3 bijvoorbeeld en je zit daar aan de linker kant moet je ontzettend oppassen dat je niet te veel rechtdoor gaat. En om precies wat op het filmpje gebeurd, je kans dat je voorligger gewoon toch naar binnen komt omdat hij gewoon zijn lijn houd.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Hielke » 01 jun 2020, 18:08

Hindert niks Bert, je kunt niet overal verstand van hebben :tooth:

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 751
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Erminio » 01 jun 2020, 18:42

Heb nog een foto van de BMW Z3 met schade gevonden...

Afbeelding

Is zelfs nog streetlegal, afgaand op het kenteken :|

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door alt » 01 jun 2020, 19:00

Een vriend van mij heeft in het verre verleden, de jaren 90 meegemaakt dat een Saab net over de Hunzerug midden op de baan stilstond met de bestuurder naast de Saab te zwaaien naar zijn vrouw & kinderen die daar in de duinen zaten.
Als ik zou verhalen wat ik op de baan heb meegemaakt dan raakt Peters zijn server overbelast.

Ik vond de heren aan tafel bij Ziggo f1 café lachen als een stelletje pubermeiden die iets stoms doen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten