Mijn M2 heeft minder rol en gebruik ik ook elke dag
Maar het totale opzet van de A110 is sowieso anders als een M2.
Mijn M2 heeft minder rol en gebruik ik ook elke dag
Wat ook wel extra vertrouwen opwekt in de bewuste verenset + uitlijning die David aanbiedt en zelf ontwikkeld heeft; is dat hij zelf heeft gewerkt voor Michael van der Sande wie de managing director van Alpine is. En dat hij input heeft gekregen David Twohig wie dat de engineering director was bij Alpine. Sowieso heeft David zelf meer dan 20 jaar ervaring in het ontwikkelen van ophangingen voor allerlei wagens en merken. Yep inderdaad een beetje reclame maken...voor iets dat me top lijkt en ik graag in produktie zou zien gaan om zelf te kopenFranzino schreef: ↑24 nov 2019, 19:51Dat kan en heb ik geen weet van. Maar een ophangingsingenieur als David met een zeer betrouwbare en gereputeerde reputatie in autosector heb ik wel vertrouwen in dat die weet waar hij mee bezig is. Iedereen kan bredere, lagere opsmuk maken...maar weinige maken dingen die wagens echt beter doen rijden. Maar ik niet zeg dat die NL kit perse slecht is, want ik ken ze niet
Een review van A110 onderhanden genomen door hem: https://www.autocar.co.uk/car-news/feat ... vs-life110Franzino schreef: ↑26 nov 2019, 14:15 Wat ook wel extra vertrouwen opwekt in de bewuste verenset + uitlijning die David aanbiedt en zelf ontwikkeld heeft; is dat hij zelf heeft gewerkt voor Michael van der Sande wie de managing director van Alpine is. En dat hij input heeft gekregen David Twohig wie dat de engineering director was bij Alpine. Sowieso heeft David zelf meer dan 20 jaar ervaring in het ontwikkelen van ophangingen voor allerlei wagens en merken. Yep inderdaad een beetje reclame maken...voor iets dat me top lijkt en ik graag in produktie zou zien gaan om zelf te kopen
Tjongejonge wat een flutjournalist, zelfs de modelgeschiedenis heeft die fout.Joop schreef: ↑22 mei 2020, 12:34 Einde van Alpine al weer in zicht???
https://www.autoblog.nl/nieuws/bezuinig ... aar-154380
tussen de 310 en 610 zitten de gta en de gt turbo oftewel de D500 serie en daar valt de 610 ook officieel onder, wat een sukkel.Nadat die uit productie ging, bracht Alpine in de jaren ’80 en ’90 nog de A310 en A610 uit. In 1994 moest Renault echter het merk in de ijskast zetten.
Ben je vergeten de eerste zin van zijn alinea te citeren of komt het je beter uit daar overheen te lezen...?: "Ook al doe je met deze lengte het originele Alpine er geen eer aan, toch even een kleine geschiedenisles."Luco schreef: ↑22 mei 2020, 12:43Tjongejonge wat een flutjournalist, zelfs de modelgeschiedenis heeft die fout.Joop schreef: ↑22 mei 2020, 12:34 Einde van Alpine al weer in zicht???
https://www.autoblog.nl/nieuws/bezuinig ... aar-154380tussen de 310 en 610 zitten de gta en de gt turbo oftewel de D500 serie en daar valt de 610 ook officieel onder, wat een sukkel.Nadat die uit productie ging, bracht Alpine in de jaren ’80 en ’90 nog de A310 en A610 uit. In 1994 moest Renault echter het merk in de ijskast zetten.
nee hoor maar als je als journalist de geschiedenis moet noemen van een merk met 60 modellen snap ik dat, maar een merk met drie of vier straatmodellend series er een van vergeet of niet noemt ben je voor mij een waardeloze journalist, dat is net als de geschiedenis van bmw beschrijven en dan de M modellen vergeten.SlowCo schreef: ↑22 mei 2020, 12:54Ben je vergeten de eerste zin van zijn alinea te citeren of komt het je beter uit daar overheen te lezen...?: "Ook al doe je met deze lengte het originele Alpine er geen eer aan, toch even een kleine geschiedenisles."Luco schreef: ↑22 mei 2020, 12:43Tjongejonge wat een flutjournalist, zelfs de modelgeschiedenis heeft die fout.Joop schreef: ↑22 mei 2020, 12:34 Einde van Alpine al weer in zicht???
https://www.autoblog.nl/nieuws/bezuinig ... aar-154380tussen de 310 en 610 zitten de gta en de gt turbo oftewel de D500 serie en daar valt de 610 ook officieel onder, wat een sukkel.Nadat die uit productie ging, bracht Alpine in de jaren ’80 en ’90 nog de A310 en A610 uit. In 1994 moest Renault echter het merk in de ijskast zetten.
Hoewel die zin taalkundig het een en ander te wensen overlaat, ga ik ervan uit dat hij dus een zeer beknopte opsomming gegeven heeft en inderdaad niet alle modellen genoemd zijn.
Idd....dat is ook geen journalist hoor...dat zijn gewoon bloggers op autoblog.Luco schreef: ↑22 mei 2020, 13:41nee hoor maar als je als journalist de geschiedenis moet noemen van een merk met 60 modellen snap ik dat, maar een merk met drie of vier straatmodellend series er een van vergeet of niet noemt ben je voor mij een waardeloze journalist, dat is net als de geschiedenis van bmw beschrijven en dan de M modellen vergeten.SlowCo schreef: ↑22 mei 2020, 12:54Ben je vergeten de eerste zin van zijn alinea te citeren of komt het je beter uit daar overheen te lezen...?: "Ook al doe je met deze lengte het originele Alpine er geen eer aan, toch even een kleine geschiedenisles."
Hoewel die zin taalkundig het een en ander te wensen overlaat, ga ik ervan uit dat hij dus een zeer beknopte opsomming gegeven heeft en inderdaad niet alle modellen genoemd zijn.
Ik denk persoonlijk dat het niet zo een vaart gaat lopen, ze hebben in de Renault groep enorm veel geïnvesteerd in de heropstart van het submerk Alpine en de aanpassingen in de fabriek in Dieppe. Dat er een terugval in de verkoop ging zijn had ik wel verwacht voor zo een niche wagen. Ik denk persoonlijk dat de meeste liefhebbers die eentje effectief wouen deze al in 2018/2019 hebben gekocht. Ze hebben zelfs in 2019 de produktie moeten opschroeven vanwege de grotere vraag dan verwacht (om de wachttijden te kunnen verminderen).Joop schreef: ↑22 mei 2020, 12:34 Einde van Alpine al weer in zicht???
https://www.autoblog.nl/nieuws/bezuinig ... aar-154380
WOWOWOWDe_eindbaas schreef: ↑10 aug 2020, 15:40 Ik volg jullie forum al een tijdje. Ben super enthousiast over de a110. Volgende week proefrit gepland!
Ik ben ook hier een “lang” topic gestart met mijn ervaringen met de Alpine. Ik heb sinds de lancering van het merk zeer veel kennis vergaard over de A110: viewtopic.php?f=16&t=40163De_eindbaas schreef: ↑10 aug 2020, 15:59 Uiteraard!
Iemand nog tips? Welke opties wel/niet (grotere remklauwen zouden op de weg minder prettig zijn bijvoorbeeld?)?
Ik heb enkel nog maar met de grotere remmen gereden en zoals gezegd 0 klachten. Ik hou sowieso wel van remmen met wat initiële bijtkracht. De uiteenzetting staat inderdaad ook ergens anders en heb ze nu ook hier gezet voor eventuele geïnteresseerden. Op mijn Instagram komt de wagen ook regelmatig aan bod: https://www.instagram.com/franzinodude/De_eindbaas schreef: ↑10 aug 2020, 16:55 Ik hoorde ergens dat de grotere remmen wat minder “gevoel” zouden geven en daarom wellicht in alledaags gebruik wat minder prettig zouden zijn. Jij merkt niet veel verschil in comfort?
Ik heb je uiteenzetting over de a110 ook al ergens anders gelezen. Kan dat?
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 51 gasten