Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 19 mei 2020, 19:54

Ik was altijd zo mager als een ram, 68 kg, altijd koppijn.
Na mij veertigste gelukkig aan het groeien gegaan, maar dan in de breedte.
Daarna nooit ziek geweest, nooit verkouden, enkel 1 maal een gebroken arm.
Ook nooit een dag niet aan het werk geweest.
Werkdagen gehad van 16 uur of soms langer.
Jaren 7 dagen in de week fysiek gewerkt.
( Gezonde producten ) gemaakt & verkocht.
Maar nooit als gezonde producten verkocht, liegen is mij vreemd.
Op gegroeid in de banketbakkerij, heb altijd een binding met voeding.
Tientallen mensen over gezonde voeding aangehoord, allemaal vertellen zij het voedingsdogma van hun tijdsperk.
Als je je hersenen gebruikt, snap je toch alles wat je nu denkt te weten, over 10, 20, 100 jaar belachelijk is?
Denk maar eens aan de interviews uit de 90 over mobile telefoons, iedereen zei - maar ik heb al een telefoon thuis aan de muur hangen- .
Ik weet nadenken is heel moeilijk, vooral als je je niet in een ander tijdperk kan verplaatsen.
Bestuurd de, maakt niet welke, geschiedenis, dan lees je hoe mensen vast zaten in hun tijdperk.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 19 mei 2020, 19:57

toch nog iets nieuws?
coronavertaling.jpg
coronavertaling.jpg (48.41 KiB) 1456 keer bekeken

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 19 mei 2020, 20:14

Luco schreef: 19 mei 2020, 19:48 Heeft Rutte nog nieuwe onzin uit staan kramen tijdens de persconferentie?
Niet veel meer dan jij hier dagelijks uitkraamt :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 19 mei 2020, 20:15

alt schreef: 19 mei 2020, 19:54 Ik was altijd zo mager als een ram, 68 kg, altijd koppijn.
Na mij veertigste gelukkig aan het groeien gegaan, maar dan in de breedte.
Daarna nooit ziek geweest, nooit verkouden, enkel 1 maal een gebroken arm.
Ook nooit een dag niet aan het werk geweest.
Werkdagen gehad van 16 uur of soms langer.
Jaren 7 dagen in de week fysiek gewerkt.
( Gezonde producten ) gemaakt & verkocht.
Maar nooit als gezonde producten verkocht, liegen is mij vreemd.
Op gegroeid in de banketbakkerij, heb altijd een binding met voeding.
Tientallen mensen over gezonde voeding aangehoord, allemaal vertellen zij het voedingsdogma van hun tijdsperk.
Als je je hersenen gebruikt, snap je toch alles wat je nu denkt te weten, over 10, 20, 100 jaar belachelijk is?
Denk maar eens aan de interviews uit de 90 over mobile telefoons, iedereen zei - maar ik heb al een telefoon thuis aan de muur hangen- .
Ik weet nadenken is heel moeilijk, vooral als je je niet in een ander tijdperk kan verplaatsen.
Bestuurd de, maakt niet welke, geschiedenis, dan lees je hoe mensen vast zaten in hun tijdperk.
Huh wat

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 19 mei 2020, 20:18

Bram schreef: 19 mei 2020, 20:14
Luco schreef: 19 mei 2020, 19:48 Heeft Rutte nog nieuwe onzin uit staan kramen tijdens de persconferentie?
Niet veel meer dan jij hier dagelijks uitkraamt :tooth:
:thumbup: :roflol:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 19 mei 2020, 20:19

Bram schreef: 19 mei 2020, 20:15
alt schreef: 19 mei 2020, 19:54 Ik was altijd zo mager als een ram, 68 kg, altijd koppijn.
Na mij veertigste gelukkig aan het groeien gegaan, maar dan in de breedte.
Daarna nooit ziek geweest, nooit verkouden, enkel 1 maal een gebroken arm.
Ook nooit een dag niet aan het werk geweest.
Werkdagen gehad van 16 uur of soms langer.
Jaren 7 dagen in de week fysiek gewerkt.
( Gezonde producten ) gemaakt & verkocht.
Maar nooit als gezonde producten verkocht, liegen is mij vreemd.
Op gegroeid in de banketbakkerij, heb altijd een binding met voeding.
Tientallen mensen over gezonde voeding aangehoord, allemaal vertellen zij het voedingsdogma van hun tijdsperk.
Als je je hersenen gebruikt, snap je toch alles wat je nu denkt te weten, over 10, 20, 100 jaar belachelijk is?
Denk maar eens aan de interviews uit de 90 over mobile telefoons, iedereen zei - maar ik heb al een telefoon thuis aan de muur hangen- .
Ik weet nadenken is heel moeilijk, vooral als je je niet in een ander tijdperk kan verplaatsen.
Bestuurd de, maakt niet welke, geschiedenis, dan lees je hoe mensen vast zaten in hun tijdperk.
Huh wat
GT rene pc Alt

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 20 mei 2020, 18:19

Wat een flapdrollen zijn die Beaudet en Wilders toch. Eerst blaten dat het niet streng genoeg is en als dat niet zo goed valt en Rotte/VVD alleen maar beter staat in peilingen draaien ze om en is het allemaal te streng. Populisme schijnt geen vies woord te zijn maar de heren lijken echt alleen maar met verkiezingen in hun hoofd te zitten. Zelfs op dit moment en met de verkiezingen nog zo ver weg. Echt makkelijk roepen als je weet dat je maar wat roept en geen verantwoording hoeft af te leggen.

En dan Denk nog even klagen dat je geen nikab op mag in OV maar wel een mondkapje. Pfffff. Mag er een kiesdrempel komen?

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Andre » 20 mei 2020, 19:06

Ja D66 en Yasser Klaver zijn de hemel op aarde zeker.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 20 mei 2020, 19:53

Rutte hoeft er niet mee bezig te zijn, want deze hele crisis speelt hun goed in de kaart. 43 zetels volgens de laatste peilingen. Maar het volk is vergeten wie er verantwoordelijk is voor de crisis naast Covid-19.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 20 mei 2020, 20:00

tomgtr schreef: 20 mei 2020, 18:19 Wat een flapdrollen zijn die Beaudet en Wilders toch.
De rest Den Haag is natuurlijk van absolute onbesproken wereldklasse :mrgreen:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 21 mei 2020, 06:52

You don't say?*
https://www.nu.nl/coronavirus/6052560/n ... wacht.html

Die titel is al om moedeloos van te worden. Sommigen (hier ook) noemen het voortschrijdend inzicht. Ik noem het mismanagement en onverantwoord en ondoordacht handelen van de overheid.
Nu krijgen we straks weer allemaal 'jamaar' 'en het zit zo'. Er zit helemaal niks 'zo'. Allemaal losse flodders, ongeleide projectielen schiet de regering af. Op ons.

De enige WHO waar ik graag naar luister en waar ik wél van opaan kan:


:coffee:



* nu zal 't mijn tijd wel duren, ik draai 'goed' zelfs. Ik dank God op m'n blote knieen daarvoor (serieus)

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 21 mei 2020, 13:49

tomgtr schreef: 20 mei 2020, 18:19 Wat een flapdrollen zijn die Beaudet en Wilders toch. Eerst blaten dat het niet streng genoeg is en als dat niet zo goed valt en Rotte/VVD alleen maar beter staat in peilingen draaien ze om en is het allemaal te streng. Populisme schijnt geen vies woord te zijn maar de heren lijken echt alleen maar met verkiezingen in hun hoofd te zitten. Zelfs op dit moment en met de verkiezingen nog zo ver weg. Echt makkelijk roepen als je weet dat je maar wat roept en geen verantwoording hoeft af te leggen.

En dan Denk nog even klagen dat je geen nikab op mag in OV maar wel een mondkapje. Pfffff. Mag er een kiesdrempel komen?
Dikke +1 ik had precies dezelfde gedachte.
Altijd schoppen tegen het beleid eerst niet streng genoeg en nu ineens weer niet snel genoeg afbouwen :roll: :bag:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door romo » 21 mei 2020, 13:49


Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 21 mei 2020, 14:28

Martijn_bmw schreef: 21 mei 2020, 13:49
Dikke +1 ik had precies dezelfde gedachte.
Altijd schoppen tegen het beleid eerst niet streng genoeg en nu ineens weer niet snel genoeg afbouwen :roll: :bag:
+1 erg zwak

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 22 mei 2020, 08:16

romo schreef: 21 mei 2020, 13:49 Zweden gaat tol betalen;

https://www.tubantia.nl/buitenland/krit ... ~af19d0e5/
De berichtgeving over Zweden geeft de indruk dat het daar "business as usual" is/was, maar de werkelijkheid ligt een flink stuk genuanceerder begrijp ik van een Zweedse vriend van mij.
Dat er veel mag wil niet zeggen dat de Zweden dat ook doen, er is een beroep gedaan op het gezonde verstand van de mensen en ook al kun je daar nog gewoon uit eten zijn er maar heel weinig mensen die er gebruik van maken, het grote gros zit gewoon thuis. Ook zijn er wel degelijk een aantal verboden, bijvoorbeeld het bezoeken van bejaardentehuizen.
Scholen zijn wel open, maar er wordt (met name in het hoger onderwijs) ook veel met online lessen gedaan.

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 22 mei 2020, 08:17

Elise schreef: 22 mei 2020, 08:16
romo schreef: 21 mei 2020, 13:49 Zweden gaat tol betalen;

https://www.tubantia.nl/buitenland/krit ... ~af19d0e5/
De berichtgeving over Zweden geeft de indruk dat het daar "business as usual" is/was, maar de werkelijkheid ligt een flink stuk genuanceerder begrijp ik van een Zweedse vriend van mij.
Dat er veel mag wil niet zeggen dat de Zweden dat ook doen, er is een beroep gedaan op het gezonde verstand van de mensen en ook al kun je daar nog gewoon uit eten zijn er maar heel weinig mensen die er gebruik van maken, het grote gros zit gewoon thuis. Ook zijn er wel degelijk een aantal verboden, bijvoorbeeld het bezoeken van bejaardentehuizen.
Scholen zijn wel open, maar er wordt (met name in het hoger onderwijs) ook veel met online lessen gedaan.
Maar geen verklaring dus waarom de problemen daar groter zijn.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 22 mei 2020, 08:27

Zeker geen verklaring Gijzert, was ook niet de intentie van mijn posting.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Downforce Hans » 22 mei 2020, 09:27

De overgrote meerderheid in de kamer zijn altijd ambtenaren geweest, krijgen altijd rond de vierentwintigste hun salaris hoeven nergens bang voor te zijn.
Dat soort gasten kunnen zich helemaal niet voorstellen hoe de vlag er bij hangt bij een hoop ondernemers zoals sportschoolhouders mensen met een restaurant etc etc. Die gasten kunnen heel makkelijk zeggen van "we wachten nog ff een weekje met open gaan" Strandtent houders die niet eens een ligbedje om de twee meter neer mogen zetten om nog wat geld te verdienen. Ik lees dat die 1,5 meter eigenlijk ook maar onzin is en dat er in de buitenlucht eigenlijk geen één besmetting plats vind....... Dus open die stranden, en snel een beetje....

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Downforce Hans » 22 mei 2020, 09:28

Bram schreef: 19 mei 2020, 20:15
alt schreef: 19 mei 2020, 19:54 Ik was altijd zo mager als een ram, 68 kg, altijd koppijn.
Na mij veertigste gelukkig aan het groeien gegaan, maar dan in de breedte.
Daarna nooit ziek geweest, nooit verkouden, enkel 1 maal een gebroken arm.
Ook nooit een dag niet aan het werk geweest.
Werkdagen gehad van 16 uur of soms langer.
Jaren 7 dagen in de week fysiek gewerkt.
( Gezonde producten ) gemaakt & verkocht.
Maar nooit als gezonde producten verkocht, liegen is mij vreemd.
Op gegroeid in de banketbakkerij, heb altijd een binding met voeding.
Tientallen mensen over gezonde voeding aangehoord, allemaal vertellen zij het voedingsdogma van hun tijdsperk.
Als je je hersenen gebruikt, snap je toch alles wat je nu denkt te weten, over 10, 20, 100 jaar belachelijk is?
Denk maar eens aan de interviews uit de 90 over mobile telefoons, iedereen zei - maar ik heb al een telefoon thuis aan de muur hangen- .
Ik weet nadenken is heel moeilijk, vooral als je je niet in een ander tijdperk kan verplaatsen.
Bestuurd de, maakt niet welke, geschiedenis, dan lees je hoe mensen vast zaten in hun tijdperk.
Huh wat
Die Alt heeft het al een tijdje niet meer over zijn kleinkinderen........ opvallend.... :wink:

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 22 mei 2020, 09:37

Inmiddels zijn veel internetbedrijven over aan het stappen op remote werk (permanent).
Die waren er altijd al, maar steeds meer grote jongens (Twitter, Coinbase, Notion, Shopify, Facebook) kondigen het nu aan.
Wat vinden we van die trend?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 22 mei 2020, 09:50

Zelfs een mega conservatief bedrijf als mijn werkgever kijkt nu naar de toekomst hoe verder na Corona. We zullen echt een kantoor houden en regelmatig op kantoor zijn. Die interactie missen we ook wel degelijk. Maar de zin van 5 dgen per week van 9-6 op kantoor zitten is totaal onderuit gehaald. Ik kan me best voorstellen dat er takken als IT nog veel verder in gaan maar ik kan me niet voorstellen dat er echt heel veel bedrijven zijn die helemaal zonder zouden willen/kunnen.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Wouter81 » 22 mei 2020, 09:59

Tom schreef: 22 mei 2020, 09:37 Inmiddels zijn veel internetbedrijven over aan het stappen op remote werk (permanent).
Die waren er altijd al, maar steeds meer grote jongens (Twitter, Coinbase, Notion, Shopify, Facebook) kondigen het nu aan.
Wat vinden we van die trend?
Ik weet het niet, of dat wel de oplossing is. Zoals je weet heb ik zelf ook een IT bedrijf en is thuiswerken in onze business al jaren mogelijk en gemeengoed. Maar persoonlijk wordt ik niet blij van continue thuiswerken. Ik hou toch wel heel erg van de afwisseling. Mensen zijn sociale wezens en sommige zaken gaan gewoon beter face-to-face, hoe goed de moderne techniek ook is. Als ik even snel wil brainstormen, dan doe ik dat liever met één of enkele collega's in een fysieke dan in een virtuele omgeving. Ik heb een paar medewerkers die vrijgezel zijn en na 8 weken thuiswerken gillend gek werden en blij waren dat ze weer naar kantoor konden.

Tegelijkertijd voorzie ik wel dat we nu structureel vaker thuis gaan werken dan voorheen en veel meetings (vergaderingen, offertebesprekingen etc.) kunnen en zullen vaker plaats gaan vinden. Daar ben ik dan wel weer groot voorstander van. Ik ben bepaald geen milieuhippie :) maar feit is wel dat er eigenlijk heel veel onzinnig gereisd wordt. De post 'Brandstofkosten' in onze boekhouding is de laatste maanden aardig lager binnen ons bedrijf, dat is financieel ook wel leuk meegenomen. :)

Dus ja: thuiswerken prima maar niet als fulltime permanente oplossing. De afwisseling blijft belangrijk en nodig denk ik. Al zal dat bij sommige grote internettech-bedrijven als hierboven vast anders liggen, omdat ze daar sowieso al gewend waren om met een groot internationaal team online samen te werken. Feitelijk verandert er daar dan niet zo heel veel in de praktijk denk ik en het kan ook zijn dat ze het nu zo bekend maken als zijnde een stukje positieve marketing om hun bedrijf te profileren als vooruitstrevend en maatschappelijk verantwoord.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Downforce Hans » 22 mei 2020, 10:03

Toch denk ik, en lees ik ook zo her en der dat mensen het thuis zijn zat beginnen te worden. Er zijn toch wel veel momenten dat ze gestoord worden door kids en weet ik veel en mensen missen hoe gek het misschien ook klinkt de interactie live met collega`s. Je komt amper je huis nog uit...... Ik heb zelf heel lang kantoor aan huis gehad maar op den duur werd ik er een beetje gek van. Als je lang je bureau liep dacht je toch vaak "o laat ik dit nog ff afmaken" Maar er zullen ook wel mensen zijn die dat prima vinden.

KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door KoenM » 22 mei 2020, 10:06

Ik denk inderdaad dat er ook veel meer thuisgewerkt gaat worden bij ons. Zelf zie ik het wel zitten om bijvoorbeeld 3 dagen naar kantoor te gaan en dan 2 dagen thuis.

Waar ik als werknemer minder blij mee ben is dat er nu pilots zijn om de internationale trainingen digitaal te geven in plaats van in een zonnig oord. Ik hoop dat zodra het weer kan met 1-2 jaar, we toch weer ergens naartoe gevlogen worden. Vooral voor het opdoen van internationale contacten natuurlijk;)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 22 mei 2020, 10:21

Downforce Hans schreef: 22 mei 2020, 09:27 De overgrote meerderheid in de kamer zijn altijd ambtenaren geweest, krijgen altijd rond de vierentwintigste hun salaris hoeven nergens bang voor te zijn.
Dat soort gasten kunnen zich helemaal niet voorstellen hoe de vlag er bij hangt bij een hoop ondernemers zoals sportschoolhouders mensen met een restaurant etc etc. Die gasten kunnen heel makkelijk zeggen van "we wachten nog ff een weekje met open gaan" Strandtent houders die niet eens een ligbedje om de twee meter neer mogen zetten om nog wat geld te verdienen. Ik lees dat die 1,5 meter eigenlijk ook maar onzin is en dat er in de buitenlucht eigenlijk geen één besmetting plats vind....... Dus open die stranden, en snel een beetje....
Inderdaad.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bram, erwin20vt, Fabian, frank de jonge, GRzep, Joost H., k33z, markk, Martijn_bmw, MParallel, Peter-Paul, R728i en 168 gasten