Nieuwe stadsauto (0km) kopen, hoe kom je tot beste deal?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe stadsauto (0km) kopen, hoe kom je tot beste deal?

Bericht door Arthur » 20 mei 2020, 11:08

tomgtr schreef: 20 mei 2020, 11:00 Kan zijn maar je loopt dan 0 risico. Voor 40 per maand als je het kan missen een no brainer. En als je het niet kan missen is een dingetje dus al gauw een probleem, dus dan nog meer een no brainer?
Idd, onze ex Mii van 4 jaar oud en 40kkm (Nieuw door ons gekocht) had heel kort na de verkoop aan de nieuwe eigenaar een lekke waterpomp. Schijnt een zwak punt te zijn. Net buiten de garantie van 4 jaar natuurlijk. Onze huidige Up heeft al een nieuw stuurhuis (dat was het geloof ik :tooth: ) maar wel onder de garantie. De Up had gelukkig verlengde garantie met 2 jaar. Ook is al 2x bij de achterwisser een afdichting vervangen vanwege lekkage. Iets wat ik bij die Mii ook had. Verder tot nog toe geen grote problemen meer en de Up is nu ook 4 jaar met 32kkm. Dus koop je er eentje van 4 jaar met 60kkm kan er best eens iets voorvallen. En dan is 40,- pm zo weg natuurlijk.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nieuwe stadsauto (0km) kopen, hoe kom je tot beste deal?

Bericht door Tom » 20 mei 2020, 11:37

40 euro per maand is natuurlijk niks en zeker een goede deal, maar je moet wel zin hebben in private lease. Ik heb bewust gekocht, hou ook niet zo van langlopende contracten en het idee ergens aan vast te zitten. Bij dit soort auto's heb ik ook geen angst voor zulke onkosten waarbij ik achteraf zou balen dat ik daar niet voor verzekerd ben (als in private lease). Wat Gijzert al zei: in 4 jaar is het 2K onkosten (waarbij je de eerste twee jaar garantie hebt dus onderhoud volgens prijslijst, eerste beurt is 150 euro).

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe stadsauto (0km) kopen, hoe kom je tot beste deal?

Bericht door Arthur » 20 mei 2020, 11:57

Vorig jaar was ik 325,- aan onderhoud kwijt en dit jaar 415,- (incl apk). Ga je met 4 jaar richting 1k. Houd je er nog 1 over voor speling :) En, afhankelijk van de km’s, komen de banden ook een keer.
Maar ja, keuzes. Wat TomGTR zegt, als je al amper een 4 jaar oude kunt betalen moet je geen tegenslag krijgen. Dan is PL mss toch prettiger. Vaste lasten en geen tegenvallers. En langlopende contracten hoeft ook niet. 1-2-3-4 jaar, allemaal mogelijk.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Nieuwe stadsauto (0km) kopen, hoe kom je tot beste deal?

Bericht door allen » 20 mei 2020, 12:53

Elise schreef: 20 mei 2020, 08:26
allen schreef: 20 mei 2020, 08:05 op een 500 van 19,5 net geen 5k korting gekregen.
Lijkt me een uitzonderlijke super deal, of geeft Fiat standaard altijd al hoge kortingen?
Als je geen problemen hebt met een voorraad wagen waar de opties al voor je gekozen zijn zijn die kortingen er altijd wel.
Simpel voorbeeld...
https://www.zeeuw.nl/fiat/acties/fiat-500c-young/

Waarschijnlijk heeft de wagen al wel een kenteken dan. Verder gewoon echt nieuw. Geen demo of wat dan ook.


Wagen rijd hier al dik vier jaar probleemloos. Onderhoudskosten een lachertje.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Nieuwe stadsauto (0km) kopen, hoe kom je tot beste deal?

Bericht door Booooh » 20 mei 2020, 13:43

Wellicht heel specifiek maar voor m'n dochter heb ik een Polo via de ANWB lopen, prima deal en zelf kopen zou echt niet goedkoper zijn, alleen al de verzekering (All-Risk) zou €200+ per maand doen (beginnende chauffeuse) :bag: , schadevrije jaren tellen ook gewoon mee, dus we zien over 5 jaar wel weer hoe de vlag er voor hangt ;) , dit was zo'n typische no-brainer ...

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nieuwe stadsauto (0km) kopen, hoe kom je tot beste deal?

Bericht door Martijn_bmw » 20 mei 2020, 13:49

allen schreef: 20 mei 2020, 08:05 Bij Fiat moet je nog wel even voor de zekerheid rekenen? op een 500 van 19,5 net geen 5k korting gekregen. 3 Keer kleine beurt en net een grote gehad. Kosten daarvan ook verwaarloosbaar. Onderhandelen op een private lease wagen is niet mogelijk of ook? Geen ervaring mee dus serieuze vraag.
Privélease is vaste prijzen.
Maar je kan natuurlijk wel kijken naar de verschillende aanbieders het is net wie met welk merk een leuke batch heeft kunnen kopen.

Dus de prijzen kunnen best fluctueren per aanbieder en auto.

Wel ff opletten dat je een aanbieder kiest met het privelease keurmerk. Anders kon je achteraf nog wel eens flink de rekening krijgen voor een (te) lage prijs aan de voorkant

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nieuwe stadsauto (0km) kopen, hoe kom je tot beste deal?

Bericht door Gijzert » 20 mei 2020, 13:57

tomgtr schreef: 20 mei 2020, 11:00 Kan zijn maar je loopt dan 0 risico. Voor 40 per maand als je het kan missen een no brainer. En als je het niet kan missen is een dingetje dus al gauw een probleem, dus dan nog meer een no brainer?
Het gaat om 40 euro extra missen.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nieuwe stadsauto (0km) kopen, hoe kom je tot beste deal?

Bericht door tomgtr » 20 mei 2020, 14:00

Booooh schreef: 20 mei 2020, 13:43 Wellicht heel specifiek maar voor m'n dochter heb ik een Polo via de ANWB lopen, prima deal en zelf kopen zou echt niet goedkoper zijn, alleen al de verzekering (All-Risk) zou €200+ per maand doen (beginnende chauffeuse) :bag: , schadevrije jaren tellen ook gewoon mee, dus we zien over 5 jaar wel weer hoe de vlag er voor hangt ;) , dit was zo'n typische no-brainer ...
Heb toen ook naar Polo gekeken voor m'n meissie via ANWB maar was toen wachttijd van iets van 8 maanden (was ongeveer een jaar geleden. Toen een mini one tutti lampions versie gescoord via mini zelf voor 4 tientjes per maand meer en na 8 weken of zo rijden. Er waren wel wat voorraad auto's in NL, via Pon zelf maar ze wilde persé Eem achteruitrijcamera. Ofschoon je gewoon een hem ding kon laten inbouwen mocht dat niet van Pon.

erwin20vt
Berichten: 784
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Nieuwe stadsauto (0km) kopen, hoe kom je tot beste deal?

Bericht door erwin20vt » 20 mei 2020, 22:41

Iemand al ervaring met inleveren einde contract? je hoort vaak verhalen dat er dan stevig bij betaald moet worden voor schade`s schoonmaken etc etc.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe stadsauto (0km) kopen, hoe kom je tot beste deal?

Bericht door Arthur » 21 mei 2020, 00:33

Volgens mij al eens langs gekomen in een draadje over PL. Valt erg mee bij gerenommeerde bedrijven, zijn gewoon richtlijnen voor.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nieuwe stadsauto (0km) kopen, hoe kom je tot beste deal?

Bericht door Martijn_bmw » 21 mei 2020, 08:15

Klopt Arthur, vandaar mijn post een paar stuks terug hierboven!

Shoppen loont maar doe het wel tussen gerenommeerde partijen. Dan weet je qua looptijd en kilometers al vooraf waar je aan toe bent, je krijgt er een matrixje bij en daarop wordt ook afgerekend.

Enige wat je dan nog doorbelast kan krijgen zijn eigen risico’s voor niet gemelde en herstelde schades wat mij ook niet meer dan logisch lijkt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: WillemBoer en 148 gasten