BMW M2
-
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: BMW M2
Denk dat het vooral zit in het verschil in gewicht tussen een E46 M3 en F10 M5
Dat is ook wat Erik zegt, dezelfde remmen op zijn M3 hielden het wel uit namelijk.
Dat is ook wat Erik zegt, dezelfde remmen op zijn M3 hielden het wel uit namelijk.
-
- Berichten: 51204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW M2
Dat zeker en 'n F10 M5 is twee keer zo snel accellererend naar bepaalde snelheden, als je bij de E46 M3 op 200 zit, zit je denk ik al op 250 bij de F10 M5.
- Erik
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Ding sjouwt boven de 250kmh nog enorm door ja. Ding kruipt nergens eigenlijk, limiter in bij 314 op de teller de eerste keer met witte knokkels aan stuur schrik je je kapot. De magische grens 300kmh is met een M5 helemaal niet magisch meer
-
- Berichten: 51204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW M2
Voor wat het waard is , Chris Harris heeft als daily nu een M2 Comp en hij wil minder miles op z'n 1M zetten blijkbaar.
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1721158
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1721158
-
OnlineTristan
- Berichten: 13331
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M2
Nu ik een 5 Touring prive heb als gezinsauto staat een M2 (LCI or comp) op de shortlist als opvolger voor de 330e.
Nu lees ik dat de M2 Comp. wat comfortabeler is als de M2 non-comp. Heeft iemand daar ervaring mee tussen de 2?
Nu lees ik dat de M2 Comp. wat comfortabeler is als de M2 non-comp. Heeft iemand daar ervaring mee tussen de 2?
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
Ik heb dat nog nooit gelezen maar kan wel klopen aangezien een comp stijver is (carbon strut ala M3/4) en de dempers/veren hetzelfde zijn maar dan met wat extra kilos s55 erop (grotere mass damper ).
Ik denk dat het verschil minimaal moet zijn. Als het geen track toy of tuning back wordt zou ik voor een LCI gaan.
-
- Berichten: 11225
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
S55 motor is wel een parel. Is qua geluid en meer toeren meer een race motor. Ik heb beide gehad maar de comp is wel de betere M2.
Als je in de buurt van friesland bent mag je wel even stukje sturen tristan.
Als je in de buurt van friesland bent mag je wel even stukje sturen tristan.
- Will F.
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: BMW M2
De heren hierboven hebben het al wel beantwoord, vering en dempers zijn volgens mij identiek (ik heb de onderdeelnrs eens vergeleken) alleen die Henry Catchpole zei wat anders in het evo filmpje met die zwarte Comp. Waar de comp voor mijn gevoel echt teleursteld is het geluid, al klinken ze binnenin door active sound niet heel verschillend. Prijzen in Duitsland van jahreswagen lopen op sinds Corona en nu de lockdown er deels af is wordt er goed verkocht, denk dat ook daar de klap nog moet komen LCI's vaak ronduit duur t.o.v. Competition.
-
OnlineTristan
- Berichten: 13331
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M2
Het gaat pas eind dit jaar spelen en/of begin 2021 dus heb nog wel even. De M2 Comp. klinkt idd een stuk minder dan de 'oude' N55 zonder die OPF. Maar van de andere kant rij ik de auto zakelijk dus moet ook weer niet met een brullende M2 voor de deur komen met 'pops and bangs'. Denk dat qua performance OEM er niet heel veel verschil in zit en gaat me ook niet om de laatste pk's. Belangrijkste elementen zijn er: 6-cil, RWD en een sper.
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 5994
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW M2
Diff van de comp is toch ook anders afgesteld?
-
- Berichten: 4588
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Er was toch onlangs gepost dat een Equal length midpipe dat raspige geluid weghaalt ben je gelijk van die OPF af.
Pops en bangs hoeven voor mij alleen op een rally auto. Tis een trend die snel over mag zijn
Pops en bangs hoeven voor mij alleen op een rally auto. Tis een trend die snel over mag zijn
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
Er zijn twee dingen voor de S55 uitlaat.
Aan de eene kant een samengevoegede midpipe wat het geluid iets verandert maar de waardoor de uitlaat nog niet 100% equal lengte is. Active Autowerke is de enige deugdelijk leverancier van zo een ding.
Of equal length exhausts wat de midpipe en OPF behouden en een meer s54 klang heben. Deze kun je van Miltek of AA bestelen.
Je kunt ook alebij doen.
M2/C is gewoon goed geïsoleerd dus je moet veel herrie maaken om het binnen goed te horen. Maar in sport plus met ASD uit is het net goed in mijn oren. Niet storend maar wel aanwezig.
M2 heeft meer koppel onderin (onder 2-2.5-2k toeren) en minder top end. M2C is een monster tot 7600rpm en in sport plus op tempo bijna zonder lag.
- Erik
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Mijn ///M2C wordt binnenkort gescand, en dan wordt de EL ontworpen voor onder de M2C, moet in 1x goed
Het ontwerp zal een beetje ala valvetronix/topgearmotorworks worden, eventueel met een set extra resonators op de plaats waar nu de OPF's zitten, want dat schelle gerasp vind ik maar niets.
Zo ziet het er dan (ongeveer) uit, met keuze aan verschillende uitlaattips.
Uitlaat zal dan ook in productie genomen worden, zal de info blijven delen in mijn M2 topic.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
Haal je de klepen helemaal eruit? Lijkt me dat als ie dicht is uitlaatgasen maar uit de linker tips kommen toch?
- e30touring1990
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: BMW M2
alleen door rechts lijkt me, anders gaan de uitlaatgassen niet door de einddemper en dus meer geluid.
ben benieuwd hoe de s55 gaat klinken met een dergelijk systeem.
ben benieuwd hoe de s55 gaat klinken met een dergelijk systeem.
-
- Berichten: 51204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW M2
Andre's ex F80 M3 Comp zonder OPF klonk al prima. Wollig/zwaar tov het beetje doffe metalige(hou ik wel van) geknetter van mijn M2C.
Ik heb ook tijden gedacht dat ik een mooier uitlaatsysteem wilde, maar ben daar even vanaf. Ik vind het nu wel even prima zo. En met de kleppen open langsrijdend is het geen stakker standaard:)
Ik heb ook tijden gedacht dat ik een mooier uitlaatsysteem wilde, maar ben daar even vanaf. Ik vind het nu wel even prima zo. En met de kleppen open langsrijdend is het geen stakker standaard:)
- Arthur
- Berichten: 39588
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M2
Ben er helemaal niet in thuis, en als dit profesioneel zo gebouwd wordt... Maar wat een bochten aan het eind, rechts, om dan door die demper te gaan. Waarom niet rechtdoor en een kleinere demper, of kleinere dempertjes links én rechts?
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
We zijn alebij juist maar elke op een andere kant van de wale30touring1990 schreef: ↑19 mei 2020, 10:28 alleen door rechts lijkt me, anders gaan de uitlaatgassen niet door de einddemper en dus meer geluid.
ben benieuwd hoe de s55 gaat klinken met een dergelijk systeem.
Als de klep na de Y zit dan:
Klep open = door laatste demper = rook uit alle 4 tips.
Klep dicht = niet door laatste demper = rook uit linker tips.
Als de klep in de Y split zit dan is het of uit links of uit rechts aan
@Arthur, het punt is om beide trajecten even lang te maaken, je moet om de diff en andere dingen werken en dan krijg je deze toestanden. De OEM uitlaat volgt een korte traject en daardoor is het geluid zo anders als bij een s54 bijvoorbeeld.
-
- Berichten: 51204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW M2
En mede door de opzet van de turbo's (per 3 cylinder uitlaat één turbo) krijg je ook die basis sound van 2x 'n drie-in lijn turbo.
Dit is een singleturbo S55 F80, 10s 0-230kmh, maarja wielspin bij de start.
Daar is toch niet normaal mee te rijden....
Dit is een singleturbo S55 F80, 10s 0-230kmh, maarja wielspin bij de start.
Daar is toch niet normaal mee te rijden....
- Erik
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Maakt me eigenlijk helemaal niets uit, los van warm rijden staan de kleppen altijd open
Die bochten zijn noodzakelijk om het lengte verschil (turbos staan voor elkaar dus downpipe aan turbo zijde is ca. 30cm langer is dan de andere) op te heffen. Na de synchronisatie moeten die dingen middels een verbinding kunnen vereffenen. Doe je dit goed dan klinkt de S55 motor opeens heel anders, velen -waaronder ikzelf- vinden die 6 in lijn sound nóg mooier dan de standaard S55 sound. Het geluid wordt nóg mooier. Daarbij is de uier/demper die onder bumper hangt echt een design misser. Die moet weg. Dat pak je nu gelijk mee. Verder geen fratsen hoor. Icm een evolve inlaat systeem wordt dit wel een hele lekkere setup.
- Will F.
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: BMW M2
Ik ben hier echt heel heel benieuwd naar, vind de S55 nooit prettig klinken. M52/54, N55 en B58 zeer zeker wel dus...
- Erik
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Weet niet of deze al voorbij gekomen is. Mooi stukje sturen.
[YouTube]http://www.youtube.com/watch?v=sW6VhYvo0Rc&t=1s[/YouTube]
[YouTube]http://www.youtube.com/watch?v=sW6VhYvo0Rc&t=1s[/YouTube]
-
- Berichten: 9976
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: BMW M2
Onrustig mannetje zeg. Dat handje.Erik schreef: ↑26 mei 2020, 14:31 Weet niet of deze al voorbij gekomen is. Mooi stukje sturen.
[YouTube]http://www.youtube.com/watch?v=sW6VhYvo0Rc&t=1s[/YouTube]
Paskal op 4:14
-
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: BMW M2
Ook een lekker multivla momentje op 5m26s.......
-
- Berichten: 51204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW M2
Ja met je Multipla door de Mutkurve. Hartverzakking gegarandeerd:)))
@Ion Lee, de Porsche rijder wil even 'showing off doen' met z'n hand en armbewegingen op gefocuste momenten also hij 't allemaal onder controle heeft:En dat terwijl de M2C gewoon wegrijdt:)
Hij denkt dat hij Kevin Estre is ofzo:))))
Kijk zo moet het en veel sneller lukt 'niemand' in 'n GT3RS.
@Ion Lee, de Porsche rijder wil even 'showing off doen' met z'n hand en armbewegingen op gefocuste momenten also hij 't allemaal onder controle heeft:En dat terwijl de M2C gewoon wegrijdt:)
Hij denkt dat hij Kevin Estre is ofzo:))))
Kijk zo moet het en veel sneller lukt 'niemand' in 'n GT3RS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: TimoW en 133 gasten