De leukste (beste) auto tot 100K.. GESLAAGD!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

De leukste (beste) auto tot 100K.. GESLAAGD!

Bericht door jacobt » 17 mei 2020, 15:39

De 996gt3 verkocht en de 135i, en er opent ineens een auto Walhalla nog gekker waar dan ik eigenlijk al in zat.
Ducati 996S die ik nog maar net heb ga ik nu ook te koop zetten voor scherp geld, net als de Gt3 om echt een waanzinnige auto te kopen.
Ik ben 2,5 dag fulltime op pad geweest om exact te testen wat ik nu precies wil en wat niet.
Ik denk dat het leuk is om te lezen en zal ff beschrijven wat ik heb gereden.
Overigens heb ik de proefritten goed doordacht, en ga geen misbruik maken van bedrijven die gastvrij zijn om ff een rondje te rijden.
Alle autos die ik bekijk en rij overweeg ik serieus aan te schaffen, alleen kopen zonder te rijden doe je niet.
Ik wilde de ervaringen meenemen naar huis en een prijs zonder inruil zodat ik een keus kan maken.

In de besluitvorming zijn een aantal zaken van belang. Geen ex schade, eerste lak (op metaal), erg betrouwbaar (ook op track), reparaties moeten betaalbaar zijn (geen ferrari of maserati dus), heel afschrijvingsvriendelijk (of stijgings potientieel), op track moet ie het wel goed doen zonder oververhitting of zwakke brandende remmen. Ik kom bijna nooit op de baan, maar als ik er ben met een hobby auto moet hij het echt doen zonder aanpassingen.

Amg gts 510 pk bij Koen Excusief met Keramische remmen. Super nette auto, leuk bedrijf. De Amg gts is voor mij iets te groot en ik vergelijk alles met Porsche (helaas). Het geluid in Race stand is zo hard en zo gaaf, deze komt er ooit nog wel is. Sturen is wel direct, de neus is alleen heel lang. Uiteindelijk was dit niet wat ik nu wilde.

997 Gt3 3.8 mk2. Dit is het referentiekader, en ben met 3 in onderhandeling. Voldoet aan al mijn eisen. De motor is waanzinnig en interieur tov de 997 mk1 is prachtig. Het geluid wordt meer gedrukt door isolatie dan ik gewend was, raampje moet open om gelijk te zijn aan de 996 clubsport. Hij ligt wel beter op de weg, strakker, de 996 is agieler en speelser zonder hulpjes in de systemen. Remmen voelden sterker bij de 3,8 gt3. Overal beeld van de 997 gt3 mk2 is zoveel mooier, de 996 mk1 is maar een lelijk hok :lollerdelol: In de showroom de eerste blik op de 3.8 was echt :love: :love: .

997 Gt3 mk1 Rs Belgie. Dit is de tussenweg tussen 996 clubsport mk1 en de 3.8 gt3 mk2. Eigenlijk perfect. Maar onderkant van de markt is ongelofelijk verrot. Wat heb ik een hok gezien voor 102K, ik liet de eigenaar zelf rijden (bewust), koude motor en nog iemand zo hard zien rijden op openbare weg, was een leeg industrieterrein. Wat een hork die vent.
Maar het geluid perfect ongedempt door plastic ramen oa, onderstel knalhard zoals clubsport 996 zonder ohlins, wegligging beter, en remmen ook. interieur 997 mk1 wel verouderd, 996 mk1 is ook oud, maar zo oud dat er geen gedateerd navi ding in zit en dat lijkt mij mooier. Qua racy beleving was dit de beste, maar een mooie nette staat voor 120K en zakt circa 8K zonder inruil.

997 Gt2 2008. Met deze auto had ik tijdens het kijken geen wauw ervaring qua looks (hij was grijs) maar wel zeker onder de indruk, een zwarte 3.8 gt3 vind ik gewoon mooier. Maar tijdens het rijden, ongelofelijk wat een monster. Het is echt een gt3 Turbo. geluid veel beter dan de 997 Turbo S, hij is rauw en stijf. De motor is altijd hoorbaar en ook best leuk, heel bruut. Keramische remmen beter dan alle normale gt3 remmen. Amg gts had nog dikkere keramische remmen maar voelde hetzelfde. De turbo S hoor je niet als je geen 60% vermogen vraagt. De 997 gt2 is qua onderstel net een gt3, gewicht is ook nagenoeg gelijk. Lekker scherp en de neus van de 997 mk2 gt 2 en gt3 is veel beter te besturen dan de 996 versies en ook de 997 gt3 mk1. Dit is een merkbare verbetering. Ik heb een paar keer eerder al goed gereden in een 997 gt3 mk1, maar de mk2 voelt echt een stukje solider. Of dat leuker is zijn de meningen over verdeelt. De snelheid van de gt2 is zo sensationeel dat hij misschien wel boven de gt3 3.8 gaat. Maar een juiste versie is vraagprijs 110K.
Erg begeerlijk en heel bijzonder.

997 Turbo S mk2 2011. Prachtig mooi, zeker geen confortable auto, best heel erg stug (gelukkig). Wegligging beyond de beste op openbare weg tov de rest hierboven. Je kunt er zo hard mee hoeken, ik heb dat niet gedaan maar voelde heel goed wat mogelijk was , ik vraag overigens altijd de verkoper mee. Ik wil niet alleen rijden om meerdere redenen. Luxe auto, en dat is heel fijn. Dit is de beste mix tussen dagelijkse auto en track kar. Dit gaat zo makkelijk zo hard, dat het saai wordt op den duur ben ik bang. Het geluid is te stil, zelf met open dak op een kier. Je moet heel hard rijden om wat te horen en dat wil je niet steeds. Want het is een raket, de Gt2 blaast dit ding overigens weg in rolde start heb ik het gevoel. En omdat het zo voelt is het al beter, wat de cijfertjes zeggen is niet interessant mi. De keramisch remmen voelde vriendelijker aan dan op de gt2, met de gt2 kom je eerste keren uit je stoel zo hard remt dat. misschien door het gewicht verschil van circa 250 kilo (dacht ik) dat de turboS niet zo abrupt stopt. Pdk was prachtig in sport plus, hij schakelt zelf agressief terug als je op stoplichten aankomt.
Op dit moment is het niet de auto die ik nu zoek, kan me voorstellen over 20 jaar als mijn leeftijd met een 6 begint dat dit leuk wordt.

Kom er maar in Jongens, ik ken alle advertenties ongeveer al, maar verras me. Beetje hulp voordat ik echt mn handtekening ergens zet is wel lekker.
Laatst gewijzigd door jacobt op 30 mei 2020, 22:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door Shakes » 17 mei 2020, 15:47

GT2

Wat is de vraag?

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door jacobt » 17 mei 2020, 16:01

110.000

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =295400479

Voor 100k neem ik hem mee. Maar is wel optimistisch hoor lijkt me, maar die luxe handel zal best wel een klap krijgen denk ik.

Je weet het nooit.

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1987
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door Joost » 17 mei 2020, 16:02

Mijn keuze zou vallen op de 997 GT3 RS.

Maar zoals je zelf al aangeeft, dan is 100K op dit moment eigenlijk te weinig.

Motor niet te snel verkopen en aankoop uitstellen. Hoef je je in ieder geval niet te vervelen deze zomer.
Verwacht dat er nog wel wat mooie koopjes voorbij gaan komen in deze gekke tijden.

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door Tom » 17 mei 2020, 16:07

Porsche is top en er is weinig wat zo goed is voor het geld... maar je GT3 ging eruit omdat je wat anders wilde lijkt me. Is een 911 dan niet weer veel van hetzelfde? Nog wat ander spul:

https://www.pistonheads.com/classifieds ... s/10499457

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =285251438

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =270264939

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =290073484

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =296689576

DFJEF
Berichten: 849
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door DFJEF » 17 mei 2020, 16:15

Dan komt een 991 GTS ook in beeld...... :love:
Uiteraard eentje van de eerste serie met de niet te versmaden atmosferische 3.8.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door Karel » 17 mei 2020, 16:23

Zo te lezen ben je toch wel naar de GT2 aant doorslaan?

Dan mss gewoon idd de moto weg en je budget beetje rekken of gewoon harder onderhandelen.

GT3 heb je nu al gehad dus wel een echte andere auto?

Online
TLRS
Berichten: 2902
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door TLRS » 17 mei 2020, 16:30

Lotus Evora?

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1987
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door Joost » 17 mei 2020, 16:34

Op zoek naar een 997 GT2 met het gefacelifte dashboard.

Ben vorig jaar bij een 997 GT2 gaan kijken in Duitsland. Een witte clubsport van eind 2008, die had het facelift dashboard er in zitten. Koste toen ruim onder de ton.

Reed erg goed, alleen een wat duister verleden. Vandaar waarschijnlijk ook de relatief lage prijs.
Mede daardoor besloten de auto niet te kopen.

Mercedes ook naar gekeken, een Amg GTR. Geluid en looks super, rijden vond ik wat minder. Veel lomper/logger dan een GT3. Meer een GT, dan een echte sportauto. Bovendien schrijven dat soort auto’s voorlopig nog wel aardig wat af (de verkeerde kant op). Daar hebben de meeste Porsches minder last van.

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door jacobt » 17 mei 2020, 16:34

De bacmono is me te ruig, maar ik heb over deze al wat gehoord, die wil je niet, de prijs is niet voor niks zo.
Als ik dat wel wilde had ik Roy z'n Atom gekocht voor 43K :tong:

Met Lotus ben ik bang voor door verkoop particulier, het is niet mooi van binnen, ik mis daar de luxe denk ik. Weet wel dat ik eens of 2x per jaar ff een track bezoek, dan is een Lotus overkill denk ik...... Doorverkoop is misschien onterechte angst?

Zo'n Amg staat al jaren bij Gina te koop, ging niet weg. Hoe zullen de remmen eruit zien na een dagje Spa? Onderhoud is peperduur, doorverkoop is lastig, ik durf dit soort autos niet aan. Zou het wel heel gaaf vinden, de versnellingsbak zal niet heel snel zijn denk ik.

Mclaren, Als iemand me kan vertellen hoe ik de runningcosts vergelijkbaar met een Gt3 krijg is dit een hele goede optie. Maar op dit moment kan ik me het niet voorstellen.

Honda Nsx, ik wist dat er wat zou komen waar ik nooit aan gedacht had. Ik dacht dat ze veel duurder waren, wat een ongelofelijke afschrijf hokken dan........ Ga dit wel ff verder bekijken. Heel gaaf en mega snel, hoe zou het onderhoud zijn? Als een japanner, en die batterij?
Leuk hoor.
Bedankt voor de tips :df:

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1987
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door Joost » 17 mei 2020, 16:38

Met alle respect voor Lotus, maar die lijken als je een Porsche gewend bent echt in elkaar gezet tijdens de knutselmiddag van de basisschool (door de leerlingen).

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door Karel » 17 mei 2020, 16:38

McLaren komt vaak wel iets aan als je gaat tracken.
Zou ik dus niet voor kiezen.
Zijn vaak heel snel dankzij de snufjes maar niet zo betrouwbaar als een Porsche.

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door jacobt » 17 mei 2020, 16:41

Joost schreef: 17 mei 2020, 16:34 Op zoek naar een 997 GT2 met het gefacelifte dashboard.

Ben vorig jaar bij een 997 GT2 gaan kijken in Duitsland. Een witte clubsport van eind 2008, die had het facelift dashboard er in zitten. Koste toen ruim onder de ton.

Reed erg goed, alleen een wat duister verleden. Vandaar waarschijnlijk ook de relatief lage prijs.
Mede daardoor besloten de auto niet te kopen.

Mercedes ook naar gekeken, een Amg GTR. Geluid en looks super, rijden vond ik wat minder. Veel lomper/logger dan een GT3. Meer een GT, dan een echte sportauto. Bovendien schrijven dat soort auto’s voorlopig nog wel aardig wat af (de verkeerde kant op). Daar hebben de meeste Porsches minder last van.
Ja klopt Joost, ik hoor wat je een beetje voorstelt, ff rustig afwachten in de recessie. Ik ben redelijk ongeduldig, terwijl ik denk een hele leuke deal te kunnen maken met een 3.8 Gt3. Een hele veilige deal met alle garanties en 1e lak zonder schade, en super historie en onderhoud zonder overrevs. Heb moeite met geduldig zijn.

Lotus wordt hem niet, en ik wil echt een lekker gevoel in de auto. Lotus Evora is nep 911.
Ook een Gt2 moet echt kloppen anders blijft ie staan.

Sowieso bij Porsche 1e lak, geen serieuze overrevs, kmstand niet te hoog en niet teveel eigenaren. Dit alles met elkaar is erg lastig.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door Karel » 17 mei 2020, 16:43

Maar ga je dan niet toch de itch houding richting een GT2?
Waar een nieuwere GT3 dicht bij je vorige GT3 zal zitten kwa rijgevoel.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door Wouter81 » 17 mei 2020, 16:55



Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door Niels » 17 mei 2020, 16:58

De titel moet je ff veranderen in: “de leukste en beste Porsche tot 100k” :) Met jouw eisen zoals ik je een beetje ken voldoet gewoon niets anders. Het moet gewoon een Mezger worden, punt.

Alhoewel een ton een waanzinnig bedrag is blijkt het toch aardig puzzelen. De GT2 Clubsport is waanzinnig, als die is zoals de ad. doet vermoeden en je kunt het financieel pas maken dan doen. Voor mij persoonlijk heb ik de voorkeur voor hoogtoerig, ik zou voor een GT3 gaan en dan het liefst een Clubsport.

De 997 GT3 heeft gewoon qua begeerlijkheid een groot probleem..... Er bestaat namelijk een vuilniszakken grijze 997.2 RS Clubsport en die ontstijgt de ton :kikker:

Morgen kijken bij de GT2, anders gaan voor die vreselijk mooie zwarte GT3 bij de dealer.

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door Tom » 17 mei 2020, 17:00

jacobt schreef: 17 mei 2020, 16:34 De bacmono is me te ruig, maar ik heb over deze al wat gehoord, die wil je niet, de prijs is niet voor niks zo.
Als ik dat wel wilde had ik Roy z'n Atom gekocht voor 43K :tong:

Met Lotus ben ik bang voor door verkoop particulier, het is niet mooi van binnen, ik mis daar de luxe denk ik. Weet wel dat ik eens of 2x per jaar ff een track bezoek, dan is een Lotus overkill denk ik...... Doorverkoop is misschien onterechte angst?

Zo'n Amg staat al jaren bij Gina te koop, ging niet weg. Hoe zullen de remmen eruit zien na een dagje Spa? Onderhoud is peperduur, doorverkoop is lastig, ik durf dit soort autos niet aan. Zou het wel heel gaaf vinden, de versnellingsbak zal niet heel snel zijn denk ik.

Mclaren, Als iemand me kan vertellen hoe ik de runningcosts vergelijkbaar met een Gt3 krijg is dit een hele goede optie. Maar op dit moment kan ik me het niet voorstellen.

Honda Nsx, ik wist dat er wat zou komen waar ik nooit aan gedacht had. Ik dacht dat ze veel duurder waren, wat een ongelofelijke afschrijf hokken dan........ Ga dit wel ff verder bekijken. Heel gaaf en mega snel, hoe zou het onderhoud zijn? Als een japanner, en die batterij?
Leuk hoor.
Bedankt voor de tips :df:
Die BAC is inderdaad onderkant markt. Maar wel heel gaaf. Denk dat daarna ook niks leuk meer is omdat alles log aanvoelt.

Lotus lijkt mij qua doorverkoop niet zo'n probleem. Porsche is wel gewilder en gaat sneller, maar als ik kijk naar de prijzen van non-V6 Exige's zijn die zelfs gestegen de afgelopen jaren (daar moet je tegenwoordig ook zo'n 40K voor meenemen). Zo'n V6 blijft daar weer boven. Luxe, wat heb je eraan? :)

Mercedes onderhoud peperduur? Ik zou het op Porsche niveau zetten. Maar geen idee verder. Zo'n CLK Black Series vind ik wel gaaf, vooral het geluid. Maar wel iets meer 'tyre smoker' gaaf, en minder agiel/sportief als Porsche (pre-991, want de moderne 911 is ook GT-groot). Automaat spreekt mij ook minder aan. Overigens als een GT2 je aanspreekt vind ik zo'n dikke AMG niet ver qua concept er vanaf wijken.

McLaren qua running costs geen idee, zal niet goedkoop zijn.

Honda is een underdog, werd niet heel goed ontvangen in de pers, maar wel 580pk middenmotor en slimme Japanners die het in elkaar gezet hebben. Een GT3 is het qua naam niet, maar zou desondanks wel nieuwsgierig zijn en er een keer mee willen rijden.

Obbe
Berichten: 713
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: 130
Locatie: Rotterdam

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door Obbe » 17 mei 2020, 17:59


Enzo
Berichten: 359
Lid geworden op: 15 jan 2016, 18:38
Locatie: Amsterdam

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door Enzo » 17 mei 2020, 18:02

Voor mij zou er geen andere optie dan een California of F430 zijn.

Nouja, een 599 misschien!

Zed240
Berichten: 2920
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door Zed240 » 17 mei 2020, 18:10

Ben een groot liefhebber van de 997.2 GT3, toch wel de laatste 'echte' met hydraulische stuurbekrachtiging. Toch lijkt een GT2 me ultiem, die bijna 700nm die er inklappen...

Persoonlijk zou ik ook absoluut voor een handbak gaan, zeker als je er in NL plezier mee wil hebben. PDK etc. is leuk bij volgas doorschakelen, maar dan zit je bij deze klasse auto's al vér boven de limieten.

Lotus lijkt me ook een gave auto, veel directer ga je het niet krijgen als je een 'echte' auto met dak wil hebben dunkt mij. Denk alleen wel dat ze nog afschrijven, en zijn niet geheel probleemloos volgens mij. Mclaren 12C wilden in het verleden nog wel eens een ploffende motor hebben omdat er iets afbrak in het bok, is een soort recall/upgrade voor geweest als ik het mij goed herinner. Wel een goede om uit te zoeken, want zo'n motorblok gaat in de papieren lopen.

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door jacobt » 17 mei 2020, 18:12

Obbe schreef: 17 mei 2020, 17:59 Mooie 997 Gt3 cs: https://www.pistonheads.com/classifieds ... s/10474454
Super specs, 46000miles is 73500km. Op het randje.
88000 pond is €98000 is op het randje.
Dan moet ik invoeren uit UK en een reis maken, kost ook wat.
Het is allemaal net teveel, als je vergelijkt wat ik nu aangeboden heb gekregen.

Maar dit is de ultieme spec Gt3 3,8.

Bedankt!!!

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door martll » 17 mei 2020, 18:32

Tom schreef: 17 mei 2020, 17:00
McLaren qua running costs geen idee, zal niet goedkoop zijn.
Jaarlijks beurtje kost 1500-3200 euro. Maar het wachten op de parts is een puntje bij McLaren.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door smiley » 17 mei 2020, 18:48

Jay Emm heeft nogal wat vrienden met een Mclaren en is vrij eerlijk over hoe dat gaat met zo'n auto.
Heeft de laatste tijd veel normale auto's, dus even graven in dat kanaal.
https://www.youtube.com/channel/UCkwBmr ... ZSilir6qsg

En wat Joost zegt: als je eenmaal Porsche gewend bent is een lotus niet zo handig.
Je zou een rotberoerte krijgen als er een stuk trim van je auto van een ton valt. En dat is niet ongewoon.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: De leukste (beste) auto tot 100K......(tot nu toe).

Bericht door Riceaux » 17 mei 2020, 19:15

Ik vind een Ariel Nomad wel wat voor je Jaap. Lekker rond hoonen op de B-wegen in de omgeving, af en toe even een stukje weiland of bos meepakken en daarnaast ook nog capabel op het circuit. Stukkie extremer dan een Porsche, maar wel mega fun!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frank_Sch en 126 gasten