Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
Ondertussen in Brazilie https://youtu.be/losKkOfQaB0
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Exact dit.alt schreef: 01 mei 2020, 17:23 Het vervelende is dat de peiling over de tweedekamerzetels zo'n grote stijging voor de VVD geven.
Daar voelt Rutte zich door gesterkt, hij gaat nu naast zijn schoenen lopen.
Luisteren naar het bedrijfsleven gaat hij niet eerder doen als de peilingen weer zakken.
Geen van de andere ministers hoor je nog, die zijn braaf aan het zitten & pootjes geven.
-
Dat rutte zo n grote stijging heeft In de peiling komt door al het volk wat nog gewoon werkt en loon heeft in hem geloven. Zodra die hun baan/loon straks ook kwijt zijn komt daar het besef. De echt grote economische klap moet nog komen.
https://youtu.be/iI2ot6baAbM
https://youtu.be/iI2ot6baAbM
-
^^^^36:48 Sorry pikkie je hebt pech gehad.
Heel goed verhaal. Totnutoe nog geen cent van de overheid mogen ontvangen. Wel 'n prijzig klokje verkocht aan iemand in Turkije. Bam.
Heel goed verhaal. Totnutoe nog geen cent van de overheid mogen ontvangen. Wel 'n prijzig klokje verkocht aan iemand in Turkije. Bam.
- alt
Ik lees net dat mensen van 80 & ouder zijn, een langzaam werkend immuun systeem hebben.
Dan begrijp ik niet dat er zoveel 80 jarige sterven aan c-19.
Want, als ik het goed begrijp is het als je in de beginfase besmet wordt met c-19, je immuun systeem op hol slaat.
Hoe kan dat dan bij 80 jarige op hol slaan, als het traag werkt?
Want als 80'ger je besmet raakt, dan heb je 50 % kans om te overleven.
Hier een stukje tekst van de NOS.
'Ouderen hebben iets sterkers nodig'
Ook Marc Kaptein, medisch directeur van farmaceut Pfizer in Nederland, zegt dat slechts één vaccin niet genoeg is. "De kans is groot dat diverse types vaccins nodig zullen zijn. Oude mensen hebben mogelijk iets sterkers nodig dan jonge mensen. We weten bijvoorbeeld dat 80-plussers een minder actief immuunsysteem hebben, dus wellicht heb je daar een ander vaccin voor nodig dan voor de 55-plusser."
Want, als ik het goed begrijp is het als je in de beginfase besmet wordt met c-19, je immuun systeem op hol slaat.
Ook Marc Kaptein, medisch directeur van farmaceut Pfizer in Nederland, zegt dat slechts één vaccin niet genoeg is. "De kans is groot dat diverse types vaccins nodig zullen zijn. Oude mensen hebben mogelijk iets sterkers nodig dan jonge mensen. We weten bijvoorbeeld dat 80-plussers een minder actief immuunsysteem hebben, dus wellicht heb je daar een ander vaccin voor nodig dan voor de 55-plusser."
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Minder actief en langzaam werkend zijn 2 verschillende dingen in mijn opinie.
-
De Ic loopt momenteel leeg met corona patienten. Ik maak me nu meer zorgen over de economie die op de Ic ligt.
- Peric
De economie komt binnenkort ook aan de beademing hoor.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat is precies het cruciale verschilStefan R schreef: 03 mei 2020, 13:52 Minder actief en langzaam werkend zijn 2 verschillende dingen in mijn opinie.

- alt
Minder actief en langzaam werkend zijn 2 verschillende dingen in mijn opinie.
Dat begrijp ik niet.
Actief, afgeleid van actie of te wel werken, bewegen, Latijn.
Werkend, afgeleid van werken, Nederlands.
Graag Nederlands spreken in Nederland, geen Latijnisme, Griekisme, Anglitairisme, Gallisisme of Geranisme.
Dat begrijp ik niet.
Actief, afgeleid van actie of te wel werken, bewegen, Latijn.
Werkend, afgeleid van werken, Nederlands.
Graag Nederlands spreken in Nederland, geen Latijnisme, Griekisme, Anglitairisme, Gallisisme of Geranisme.
-
Een ambtenaar is of:
a)minder actief
b)langzaam werkend
Onder de streep komt het toch op hetzelfde neer?
a)minder actief
b)langzaam werkend
Onder de streep komt het toch op hetzelfde neer?
- Luco
Maar die hebben geen last van de Corona
- ///Joost
Ik lees het als, bij een langzaam werkend immuunsysteem komt de weerstand tegen ziektes langzaam op gang, maar zal uiteindelijk wel 100% actief zijn.
Minder actief is in mijn ogen een even snelle opstart als jongere mensen, maar werkend op deellast zeg maar. Alsof er een cilinder is uitgevallen...
Minder actief is in mijn ogen een even snelle opstart als jongere mensen, maar werkend op deellast zeg maar. Alsof er een cilinder is uitgevallen...
- Downforce Hans
Ik begrijp wel waarom die Marc Kaptein dat zegt.......alt schreef: 03 mei 2020, 13:34 Ik lees net dat mensen van 80 & ouder zijn, een langzaam werkend immuun systeem hebben.

-
De wereld heeft er de laatste tijd nog nooit zo schoon uitgezien sinds de covid 19 uitbraak. Denk daar maar eens over na.
We zitten midden in een green deal discussie. Misschien zitten er meer politieke redenen in de lockdown dan wij denken.
Even verder denken.
Blijf de mensen bang maken via de propaganda TV en Kranten en hou deze lockdown zo lang mogelijk vast dan hoef je de green deal niet meer te maken die lost zich namelijk vanzelf op. De meeste bedrijven buiten de eerste levensbehoeften gaan allemaal failliet.
Misschien een beetje conspiracy theory maar het zet je wel aan het denken. Veel doktors roepen al dat covid 19 een soort influenza is en gezonde mensen met een prima immuunsysteem het nagenoeg niet treft. Jonge gezonde mensen die er wel aan overlijden zijn zeer lage percentages op de wereld bevolking . Wie treft het momenteel het hardst juist veel bedrijven. Vooral veel bedrijven die ons van luxe bedienen. Olie, Auto, Vliegverkeer, Horeca en winkeliers etc etc. Onze consumptie maatschappij is de grootste vervuiler samen met overbevolking.
Misschien zoek ik het te ver.
Maar heb laatste tijd veel doktors en diverse economen gehoord op zowel de proganda tv en op youtube en dan ga je even wat dingen achter elkaar plaatsen en het zet je aan het denken.
Beschouw dit maar als een hersenspinsel. Ik weet het ook niet maar heb veel twijfels en vragen en er zijn veel onwaarheden en vooral op de propaganda TV.
Toch denk ik dat de burgerlijke ongehoorzaamheid straks steeds gekker gaat worden als dit het nieuwe normaal gaat zijn.
Ons immuunsysteem is gemaakt om zich aan te passen en ons te beschermen voor virussen. We moeten ons dus concentreren op het beschermen van de zwakkeren die geen perfect immuunsysteem hebben. Nee wat doet de politiek een complete lockdown en probeert het zo lang mogelijk in stand te houden. Als je de IC niet meer wil overbelasten hoef je alleen de zwakken en ouderen te beschermen een hele economie afbreken is niet nodig of speelt er toch wat anders?.
We zitten midden in een green deal discussie. Misschien zitten er meer politieke redenen in de lockdown dan wij denken.
Even verder denken.
Blijf de mensen bang maken via de propaganda TV en Kranten en hou deze lockdown zo lang mogelijk vast dan hoef je de green deal niet meer te maken die lost zich namelijk vanzelf op. De meeste bedrijven buiten de eerste levensbehoeften gaan allemaal failliet.
Misschien een beetje conspiracy theory maar het zet je wel aan het denken. Veel doktors roepen al dat covid 19 een soort influenza is en gezonde mensen met een prima immuunsysteem het nagenoeg niet treft. Jonge gezonde mensen die er wel aan overlijden zijn zeer lage percentages op de wereld bevolking . Wie treft het momenteel het hardst juist veel bedrijven. Vooral veel bedrijven die ons van luxe bedienen. Olie, Auto, Vliegverkeer, Horeca en winkeliers etc etc. Onze consumptie maatschappij is de grootste vervuiler samen met overbevolking.
Misschien zoek ik het te ver.
Maar heb laatste tijd veel doktors en diverse economen gehoord op zowel de proganda tv en op youtube en dan ga je even wat dingen achter elkaar plaatsen en het zet je aan het denken.
Beschouw dit maar als een hersenspinsel. Ik weet het ook niet maar heb veel twijfels en vragen en er zijn veel onwaarheden en vooral op de propaganda TV.
Toch denk ik dat de burgerlijke ongehoorzaamheid straks steeds gekker gaat worden als dit het nieuwe normaal gaat zijn.
Ons immuunsysteem is gemaakt om zich aan te passen en ons te beschermen voor virussen. We moeten ons dus concentreren op het beschermen van de zwakkeren die geen perfect immuunsysteem hebben. Nee wat doet de politiek een complete lockdown en probeert het zo lang mogelijk in stand te houden. Als je de IC niet meer wil overbelasten hoef je alleen de zwakken en ouderen te beschermen een hele economie afbreken is niet nodig of speelt er toch wat anders?.
- Leen
idd Andre , we jassen gewoon alles er even snel door heen , 4140 miljard steunpakketje : en NL/Rutte ? , die tekent toch wel bij het kruisje straks . ben ook benieuwd of we ons allemaal als makke schapen naar de EU slachtbank laten leiden straks , murw gemaakt door de Corona Angst cultuur .
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gn=stdc_vk
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gn=stdc_vk
-
Had er overheen gelezenDownforce Hans schreef: 03 mei 2020, 21:08Ik begrijp wel waarom die Marc Kaptein dat zegt.......alt schreef: 03 mei 2020, 13:34 Ik lees net dat mensen van 80 & ouder zijn, een langzaam werkend immuun systeem hebben.
Ook Marc Kaptein, medisch directeur van farmaceut Pfizer in Nederland, zegt dat slechts één vaccin niet genoeg is. "De kans is groot dat diverse types vaccins nodig zullen zijn. Oude mensen hebben mogelijk iets sterkers nodig dan jonge mensen. We weten bijvoorbeeld dat 80-plussers een minder actief immuunsysteem hebben, dus wellicht heb je daar een ander vaccin voor nodig dan voor de 55-plusser."![]()

Medisch directeur van Pfizer.
Ik neem een koffie of twee.
En inderdaad Andre & Leen.
- alt
Precies, 2 maal dikke winst voor Pfizer.
-
Foreigner en the Beatles zongen er al over
https://www.skoften.net/skft/729378/wij ... zondag-116
https://www.skoften.net/skft/729378/wij ... zondag-116
-
-
Oorzaken zijn m.i.
-politieke wispelturigheid en ondoortastendheid.
-trage overheden die zogenaamd voor algemeen belang gaan, maar in de praktijk 80% van de bevolking met de neus aankijken.
-én een senstatiebeluste stemmingmakende main stream media.
-politieke wispelturigheid en ondoortastendheid.
-trage overheden die zogenaamd voor algemeen belang gaan, maar in de praktijk 80% van de bevolking met de neus aankijken.
-én een senstatiebeluste stemmingmakende main stream media.
-
- Auto: G21 / E46
Ik ben niet zo van de complot theorieën. Maar wat me meer en meer tegen gaat staan dat je op het nieuws elke keer een ander land te zien krijgt waar het zogenaamd "vreselijk misgaat". Gister een lange reportage over Jemen, hoe erg het daar mis zal gaan. Vanochtend een heel verhaal over Mexico, waar nabestaanden geen toegang tot overledenen krijgen etc. Ik hoor helemaal niks meer over Italië. Daar gaat et nu goed denk ik?
Het lijkt alsof ze de hele wereld over gaan om te zoeken naar de landen waar het slecht gaat, of zal gaan. Als ze berichten over landen waar de "teugels weer wat vrij gelaten worden" is er ook altijd de "nuance" dat het nog helemaal niet goed gaat aldaar.
Paar weken geleden elke dag bericht over het aantal mensen op de IC. Nu het er 6 tot 700 zijn, hoor je daar niks meer over.
Zoals Andre hierboven zegt, het lijkt wel alsof er geen goed nieuws / hoop mag zijn? En ik weet heus wel dat in het algemeen slecht nieuws "beter verkoopt", maar nu is het wel heel erg.
Het lijkt alsof ze de hele wereld over gaan om te zoeken naar de landen waar het slecht gaat, of zal gaan. Als ze berichten over landen waar de "teugels weer wat vrij gelaten worden" is er ook altijd de "nuance" dat het nog helemaal niet goed gaat aldaar.
Paar weken geleden elke dag bericht over het aantal mensen op de IC. Nu het er 6 tot 700 zijn, hoor je daar niks meer over.
Zoals Andre hierboven zegt, het lijkt wel alsof er geen goed nieuws / hoop mag zijn? En ik weet heus wel dat in het algemeen slecht nieuws "beter verkoopt", maar nu is het wel heel erg.
-
Los van goed/slecht nieuws heb ik het gevoel dat er een enorme politieke drive achter het nieuws zit. Waarschijnlijk niks nieuws maar de afgelopen jaren is het erger en erger geworden. Niet zo gek dat mensen verder kijken dan nu.nl en dat soort bronnen.
- Martijn_bmw
Eens Ybo, maar dat irriteert me de laatste jaren al aan het nieuws.
Altijd continu het negatieve enorm benadrukken en nooit de postieve kant laten zien en/of benadrukken.
In de financiele crisis 2008 was dat net zo: jarenlang doemdenken in het nieuws, dan gaat het consumenten vertrouwen naar beneden, hand op de knip en de crisis is 2x zo erg als "nodig" was geweest...
Altijd continu het negatieve enorm benadrukken en nooit de postieve kant laten zien en/of benadrukken.
In de financiele crisis 2008 was dat net zo: jarenlang doemdenken in het nieuws, dan gaat het consumenten vertrouwen naar beneden, hand op de knip en de crisis is 2x zo erg als "nodig" was geweest...

-
Vroeger had je nieuws op tv, die kregen een pot geld van de omroep en maakte dagelijks een uitzending. Kranten hadden abonnee's en een constante bron van inkomsten. Journalisten zaten op een eigen eilandje, werden netjes betaald en er werd nieuws gebracht. Daaromheen hing nog ergens een afdeling die iets met advertenties doen.
Dat lijkt tegenwoordig wel wat anders. Kranten zijn of gaan dood, omroepen komen niet meer weg met alleen een tv uitzending (want dat is ook een medium dat langzaam dood gaat). Internet en apps zijn nodig om te overleven. Ik merk het zelf aan de pushmeldingen. Vroeger kreeg je zo'n melding toen Fortuyn werd neergeschoten, of als Amerika een land binnenvalt. Tegenwoordig krijg ik er meerdere per dag. Want ze hopen allemaal dat ik die app open, want dat zijn weer views en advertentie-inkomsten. Het is elke dag weer feest bij die clubs als ze weer zo'n pushmelding uit mogen sturen, net als Corona, want dat is een goede reden.
Ik snap het dilemma van die gasten, mensen betalen ook niet meer voor nieuws dus kwalitatieve verslaggeving wordt steeds minder, dan moet je dus aandacht trekken door er zelf wat meer sensatie van te maken.
Dat lijkt tegenwoordig wel wat anders. Kranten zijn of gaan dood, omroepen komen niet meer weg met alleen een tv uitzending (want dat is ook een medium dat langzaam dood gaat). Internet en apps zijn nodig om te overleven. Ik merk het zelf aan de pushmeldingen. Vroeger kreeg je zo'n melding toen Fortuyn werd neergeschoten, of als Amerika een land binnenvalt. Tegenwoordig krijg ik er meerdere per dag. Want ze hopen allemaal dat ik die app open, want dat zijn weer views en advertentie-inkomsten. Het is elke dag weer feest bij die clubs als ze weer zo'n pushmelding uit mogen sturen, net als Corona, want dat is een goede reden.
Ik snap het dilemma van die gasten, mensen betalen ook niet meer voor nieuws dus kwalitatieve verslaggeving wordt steeds minder, dan moet je dus aandacht trekken door er zelf wat meer sensatie van te maken.