Mijn eerste Porsche! And it's gone....

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22265
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Mijn eerste Porsche! And it's gone....

Bericht door Niels » 25 apr 2020, 18:47

And it's gone!

Nadat ik las dat je volgens de DF norm tenminste 6 netto maand salarissen achter de hand moet hebben als buffer heb ik besloten om per direct afscheid te nemen van de Boxster! :tooth:

Gekheid.........maar de Porsche is weer weg. Het was absoluut een prachtig exemplaar en het is echt een heerlijke auto maar ik gunde mezelf simpelweg de tijd niet om er van te genieten. Begin maart kreeg ik een PB van een DFer die polste of de Porsche in de verkoop ging aan de hand van mijn laatste post. Aanvankelijk was dat niet het plan maar dan begint er toch een denk proces te lopen. De corona situatie deed daar nog een schepje bovenop, ik concludeerde voor mezelf dat ik al die verzamelde auto -en motor zooi meer als een last ervaarde dan als de hobby die ik voor ogen had. Lang verhaal kort, zooi er uit en focus op iets wat je echt wil. Daarbij was de Porsche een beetje slachtoffer van z'n eigen succes... een apk en een poetslap en hij/zij was ready to go. Wel met dien verstande dat ik er echt 0 Euro op wilde afschrijven, ok max een paar honderd dan :lol:

Dus een verkoop topic op het Porsche forum en een ad op Marktplaats. Vrij vlot kreeg ik reactie van een PF member die iets nieuwers zocht om open te rijden om zodoende zijn 964 cabrio wat te sparen. Wat aanvullende info verschaft maar daarna was het stil. Mijn advertentie op marktplaats bleek effectief. Slechts één bericht van een autobedrijf met "wat wilt u er minimaal voor hebben", geen slechte score :mrgreen: Na ongeveer een week op MP kreeg ik een bericht van een geinteresseerde. Dus afgelopen week afgesproken, een man van ongeveer mijn leeftijd, al langere tijd op zoek, paar Porsches in de vriendenkring etc. Dag later een respectvol bod, tegenbod gedaan, middelen en klaar. Eigenlijk precies waar ik op hoopte, en dat via MP!

Nu nog wat motor spul opruimen en wellicht nog meer.... Weg, WEG! :lol:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26781
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Mijn eerste Porsche! And it's gone....

Bericht door Martijn_bmw » 25 apr 2020, 19:04

Ik was dus een beetje de aanstichter :tooth:

Was een zeer mooi exemplaar! Lekker dat hij vlot verkocht is.
ik concludeerde voor mezelf dat ik al die verzamelde auto -en motor zooi meer als een last ervaarde dan als de hobby die ik voor ogen had
Ook wel herkenbaar, ik bleef bezig met schoonmaken rijden enz en jij hebt volgens mij nog meer spul staan dan ik had :lol:

Feli met de verkoop!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22265
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Mijn eerste Porsche! And it's gone....

Bericht door Niels » 25 apr 2020, 19:25

Ik wilde je niet nog wispelturiger laten lijken dan je al bent dus ik wilde je niet bij naam noemen :tooth:

Maar wat je zegt, het gevoel dat je er steeds iets mee moet om het in conditie te houden.... Naast een eeuwig durende verbouwing was ik er ff klaar mee. De motor collectie wordt ook gehalveerd denk ik....

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15886
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Mijn eerste Porsche! And it's gone....

Bericht door Bram » 25 apr 2020, 19:28

De ///M blijft?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26781
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Mijn eerste Porsche! And it's gone....

Bericht door Martijn_bmw » 25 apr 2020, 19:35

Niels schreef: 25 apr 2020, 19:25 Ik wilde je niet nog wispelturiger laten lijken dan je al bent dus ik wilde je niet bij naam noemen :tooth:

Maar wat je zegt, het gevoel dat je er steeds iets mee moet om het in conditie te houden.... Naast een eeuwig durende verbouwing was ik er ff klaar mee. De motor collectie wordt ook gehalveerd denk ik....
Oh geen probleem hoor men kent me hier inmiddels wel :lol:
Was in de tijd voor Corona toen ik dacht van 2 hobby auto’s 1 maken Z4M of jou Boxster waren goede kanshebbers geweest.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22265
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Mijn eerste Porsche! And it's gone....

Bericht door Niels » 25 apr 2020, 19:58

Bram schreef: 25 apr 2020, 19:28De ///M blijft?
Alles is te koop Bram, zelfs de M :tooth: Eventueel zou ook die weg mogen maar de M-Coupe is één op mijn lijstje die ik nog altijd naar mijn zin wil krijgen. Technisch gezien is die meer dan 100% maar motorkap moet nieuw en het onderstel ook. Ik vermoed dat ie nu niet opbrengt wat ik em waard vind iig :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39814
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Mijn eerste Porsche! And it's gone....

Bericht door Arthur » 25 apr 2020, 19:59

Komt vanzelf weer iets op jullie pad, ben benieuwd :)

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Mijn eerste Porsche! And it's gone....

Bericht door Thomas H » 25 apr 2020, 20:10

Gefeliciteerd met de verkoop. Denk ik?
Wat voor 2 wielers gaan er weg?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22265
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Mijn eerste Porsche! And it's gone....

Bericht door Niels » 16 dec 2020, 10:55

Thomas H schreef: 25 apr 2020, 20:10 Gefeliciteerd met de verkoop. Denk ik?
Wat voor 2 wielers gaan er weg?
Had ik “ff” gemist :wink: Om eerlijk te zijn heb ik de Boxster nog geen dag gemist maar het is ook een vreemd jaar natuurlijk...

Qua verkoop plannen; ik ben een ‘95 Ducati 748SP met slechts 17000km aan het klaar maken voor verkoop volgend seizoen. Topkuip moet nog even gespoten worden, benzine pomp nieuw en nog wat kleine details. Dan denk ik dat ie op een “9” zit. Echt een hele mooie! Er staan nu een paar vergelijkbare types te koop (748SP, SPS en een R), de ene met kilometers, de anderen tegen de hoofdprijs of beide maar snel verkopen doen ze nog niet echt dus we gaan het zien. Ook gaat de ‘94 916 Strada er uit omdat ik een heuse ‘95 916SP in onderdelen heb gekocht en die wil ik gaan opbouwen. Naast dat ik er dit jaar een 2e ‘95 748SP had bij gekocht maakt het aantal motoren nog niet minder :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: PetervdH en 11 gasten