F31 330D nieuwe winterset - VW mk1 Cabrio 2.0 8v
- Martijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d
Er zit zelfs een luikje in de wielkuip dacht ik
-
Online
- Berichten: 2723
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d
klopt, maar die is so onhandig geplaatst dat je er net niks mee kan.
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d
Is het gelukt met het lampje? Ik kon de koplamp met wat gepiel verwijderen zonder de bumper te demonteren. Maarrr lampje vervangen na heel wat gevloek. Stekkers erin testen. Kapt de andere kant ermee.... Zucht. Dus morgen weer zo'n operatie
-
Online
- Berichten: 2723
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d
je weet nu in ieder geval hoe het moet
heb met de (zomer)wielen wissel mijn angel eyes ook maar vervangen door LED, leuke kleine upgrade naast de Xenon lampen
heb met de (zomer)wielen wissel mijn angel eyes ook maar vervangen door LED, leuke kleine upgrade naast de Xenon lampen
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d
Nah... Nog heel erg weinig zin in gehad en tijd besteed aan andere dingen. Bezig met een huis, en weekendje weg geweest.. Lampjes komen wel als ik er een keer zin in heb.
Laatst de A112 weer eens aangezwengeld, lijkt er nu op dat ie lekker blijft lopen zonder dat vuil in de carburateur het plezier weer komt verstoren
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d
En zo heb je er ineens zin in! Wat wel goed werkt is om met een stift te markeren welk deel van de heatsink bovenin moet zitten als je hem erin pielt, want het ding is gewoon rondom koelvinnen en als je eenmaal met je hand in de koplamp zit te frotten heb je zonder dat je het door hebt de lamp een kwartslag gedraaid..
Wel een aardige verbetering!
Voor:
Na:
Ziet er wel een stuk frisser uit zo, valt alleen wel redelijk op dat de buitenste ringen minder meedoen maar dat schijnt niet op te lossen te zijn zonder de koplampen écht te moeten aanpassen. Maar nu valt het qua kleur iig niet meer uit de toon naast de F20 die we ook hebben
Wel een aardige verbetering!
Voor:
Na:
Ziet er wel een stuk frisser uit zo, valt alleen wel redelijk op dat de buitenste ringen minder meedoen maar dat schijnt niet op te lossen te zijn zonder de koplampen écht te moeten aanpassen. Maar nu valt het qua kleur iig niet meer uit de toon naast de F20 die we ook hebben
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d
Heel herkenbaar ik had hetzelfde. Douwen en douwen, lampje weer terug. Oh shit verkeerde pin/heatsink bovenaan....JdBn schreef: ↑19 apr 2019, 15:15 Wat wel goed werkt is om met een stift te markeren welk deel van de heatsink bovenin moet zitten als je hem erin pielt, want het ding is gewoon rondom koelvinnen en als je eenmaal met je hand in de koplamp zit te frotten heb je zonder dat je het door hebt de lamp een kwartslag gedraaid..
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d
Vandaag even naar de specialist voor LMM, en hoogtesensor voor de xenon. Kon bij controle ook een half litertje olie bij, maar er was tijd zat en een beurt zat er toch aan te komen dus dat maar meteen mee doen. Dan dus ook maar ff luchtfilter checken... Damn, dat was geen overbodige luxe!
Bij nadere bestudering van het onderhoudsboekje blijkt dat deze er al zowat een ton in zat..
Bij nadere bestudering van het onderhoudsboekje blijkt dat deze er al zowat een ton in zat..
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d
Nu weer 50 pk terug gevonden haha.
Lampjes zien er beter uit zo
Lampjes zien er beter uit zo
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d
Nieuwe plakkers! Michelin PSS
Verder bezig met een kaartenupdate voor de CIC, maar jezus hee 31Gb aan data wat je naar binnen moet halen. Ik dacht dat doe ik ff!
Verder bezig met een kaartenupdate voor de CIC, maar jezus hee 31Gb aan data wat je naar binnen moet halen. Ik dacht dat doe ik ff!
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d
Goh, wat rustig zo. 6 maanden terug laatste post, ondertussen weer 27k km erbij gebrand!
Tijdje terug hield de sportstand van de automaat het voor gezien, had ik wel verwacht dat dat er eens van zou komen want dat probleem had ik al een paar keer wat over gezien. Het kabelboompje wat in de module loopt komt telkens onder spanning te staan als je de pook naar links trekt, wat op den duur een draadbreuk oplevert. En aangezien ik de sportstand nogal regelmatig gebruik… Dus dat wordt morgen als het goed is gefixeld. Waarschijnlijk ook meteen de bak flashen met XHP
Verder zullen de PSS'en van vorige post alweer hard op weg zijn naar de slijtageindicatoren Morgen bij de wielenwissel eens kijken hoeveel er nog van over is, en de voorbanden ook eens goed bekijken dan.
Tijdje terug hield de sportstand van de automaat het voor gezien, had ik wel verwacht dat dat er eens van zou komen want dat probleem had ik al een paar keer wat over gezien. Het kabelboompje wat in de module loopt komt telkens onder spanning te staan als je de pook naar links trekt, wat op den duur een draadbreuk oplevert. En aangezien ik de sportstand nogal regelmatig gebruik… Dus dat wordt morgen als het goed is gefixeld. Waarschijnlijk ook meteen de bak flashen met XHP
Verder zullen de PSS'en van vorige post alweer hard op weg zijn naar de slijtageindicatoren Morgen bij de wielenwissel eens kijken hoeveel er nog van over is, en de voorbanden ook eens goed bekijken dan.
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d
De PSS achter waren nog wel ok (5.5mm over na 27k, niet verkeerd) maar de PS4’s voor zijn op. Midden op het profiel nog prima maar kennelijk neem ik m’n bochten met genoeg enthousiasme om de buitenkanten om zeep te helpen
Kabelboompje van de pook was ver heen.. Één draad helemaal doormidden en nog een aantal op de nominatie. Zijn stukken tussen gekomen en de kabelboom heeft een iets andere routing gekregen waardoor dit niet meer zo snel zal gebeuren.
Verder XHP stage 3 geïnstalleerd.. ging zonder al te veel problemen. Eerste backup ging mis waarschijnlijk omdat de auto niet goed op contact stond maar daarna geen problemen ondervonden. Duurt wel lang dat flashen, backup duurt ~40 minuten, eerste flash om XHP te installeren een kwartier en daarna een minuut of 5-10 om de flash te installeren.
Eerste indruk is zeer positief, D schakelt vlot en soepel (was bang dat deze te ruw zou gaan aanvoelen maar daar is niets van te merken) en S/M schakelt ook nog steeds comfortabel. Tussengas in M is wel geinig, misschien dat ik die nog eens een tandje agressiever zet. Grootste verschil is wel de reactie op de pook in M, origineel zit daar best wat vertraging in, nu wordt er bijna direct overgeschakeld.
Alleen nog even wachten op m’n nieuwe ruitenwissers, die zouden vandaag binnen moeten komen. Klaar voor de winter!
Kabelboompje van de pook was ver heen.. Één draad helemaal doormidden en nog een aantal op de nominatie. Zijn stukken tussen gekomen en de kabelboom heeft een iets andere routing gekregen waardoor dit niet meer zo snel zal gebeuren.
Verder XHP stage 3 geïnstalleerd.. ging zonder al te veel problemen. Eerste backup ging mis waarschijnlijk omdat de auto niet goed op contact stond maar daarna geen problemen ondervonden. Duurt wel lang dat flashen, backup duurt ~40 minuten, eerste flash om XHP te installeren een kwartier en daarna een minuut of 5-10 om de flash te installeren.
Eerste indruk is zeer positief, D schakelt vlot en soepel (was bang dat deze te ruw zou gaan aanvoelen maar daar is niets van te merken) en S/M schakelt ook nog steeds comfortabel. Tussengas in M is wel geinig, misschien dat ik die nog eens een tandje agressiever zet. Grootste verschil is wel de reactie op de pook in M, origineel zit daar best wat vertraging in, nu wordt er bijna direct overgeschakeld.
Alleen nog even wachten op m’n nieuwe ruitenwissers, die zouden vandaag binnen moeten komen. Klaar voor de winter!
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (xHP stage 3)
Cool! Ik rij ook met de xhp stage 3, maar dan op een 335i. Kun je dan nog instellen hoeveel tussengas hij geeft?
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (xHP stage 3)
Dan moet je de customization module erbij hebben. Je hebt em ergens laten flashen? Geen idee of dat dan mogelijk is namelijk.matthyssie schreef: ↑22 nov 2019, 17:54 Cool! Ik rij ook met de xhp stage 3, maar dan op een 335i. Kun je dan nog instellen hoeveel tussengas hij geeft?
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (xHP stage 3)
Ja heb hem bij Offenga laten flashen.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (xHP stage 3)
mooie mod en kabels waren goed door onder de pook idd, niet eerder gezien/gehoord.
- Danish
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 22:39
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (xHP stage 3)
Leuke mod! Heb je een filmpje van het tussengas? Ben daar wel benieuwd naar.
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (xHP stage 3)
Zo, nieuwe voorbandjes (MPSS) op de zomerwielen, nieuwe remblokken rondom, remolie en APK zonder opmerkingen.. We kunnen weer even!
Ben alweer een tijdje verder en de nieuwe flash bevalt uitstekend. Moet eigenlijk de customization mogelijkheid nog eens gaan proberen, heb wel wat ideetjes om dingen aan te passen. Eigenlijk vooral om de sportstand iets comfortabeler te maken. Die mag van mij iets eerder en soepeler opschakelen, kan soms net een tikkeltje ruw zijn. In manueel is het gewoon snel en strak zonder ruw te zijn.e30touring1990 schreef: ↑22 nov 2019, 20:49 mooie mod en kabels waren goed door onder de pook idd, niet eerder gezien/gehoord.
Geen geweldig filmpje, maargoed. Bij een benzine zal het waarschijnlijk ook wat agressiever zijn sowieso aangezien je daar grotere verschillen in toerental zult hebben.
- Danish
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 22:39
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (xHP stage 3)
Krijg er een goed beeld van, dank. Dat ruw schakelen, in sportstand, lijkt mij juist leuk en sportief.
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (xHP stage 3)
Het is vooral bij rustig rijden in S dat ie wel eens ruw naar de volgende versnelling gaat, zou ie dat doen bij volgas dan zou ik me er ook niet aan storen waarschijnlijk. Tijdje terug in een F80 M3 met DCT gereden, op die manier is ruw schakelen wel erg vet. Bak stond in de maximale stand, gaf beste klappen met overschakelen
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (xHP stage 3)
Nu je een poosje met die XHP flash rijdt, zou je het dan weer nemen als je opnieuw de keuze kon maken?
Heeft hij in z`n D ook merkbaar minder slip vanuit de koppelomvormer? Als je bijvoorbeeld besluit vanaf een rotonde ineens wat vlotter weg te trekken in z`n D, gaat dit beter? (zonder onnodig veel toeren)
Heeft hij in z`n D ook merkbaar minder slip vanuit de koppelomvormer? Als je bijvoorbeeld besluit vanaf een rotonde ineens wat vlotter weg te trekken in z`n D, gaat dit beter? (zonder onnodig veel toeren)
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (xHP stage 3)
Jup, xHP zou ik zo weer nemen. In D eigenlijk niet minder comfortabel. Maar idd wel snellere lockup, rijdt ook veel beter in 30km zones bijvoorbeeld. In Sport en Manual veel sneller schakelen. In het begin was ie in Sport van 2-3 en 3-4 wel ruw maar dat wordt langzaamaan beter.
Overigens is sinds kort de iOS app uitgekomen en is het ook een stuk goedkoper geworden. Dus nu zeker de moeite waard. Ik heb er lang over getwijfeld maar nu zou ik het zo weer doen
Overigens is sinds kort de iOS app uitgekomen en is het ook een stuk goedkoper geworden. Dus nu zeker de moeite waard. Ik heb er lang over getwijfeld maar nu zou ik het zo weer doen
- Martijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (xHP stage 3)
Schakelt hij ook sneller op bij rustig stadsverkeer in de eerst 2-3 versnellingen?
Mijn automaat vind ik dan vrij lang (tm 2000tpm) de versnelling vasthouden terwijl dat helemaal niet nodig is
Mijn automaat vind ik dan vrij lang (tm 2000tpm) de versnelling vasthouden terwijl dat helemaal niet nodig is
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (xHP stage 3)
In D schakelt ie bij 1500rpm al geloof ik. In Sport bij 2500, wat ik vrij laat vind. Sowieso kun je met de customization module de schakelpunten aanpassen, wil ik nog doen zodat ie in Sport iets eerder (~2000rpm) naar de volgende versnelling gaat.
Eigenlijk als ik erop terug kijk merkte ik in D niet eens echt verschil in het begin, totdat ik me realiseerde dat ik me eerst nog wel eens ergerde aan wat de bak deed en na xHP (stage 3 btw) niet meer
Eigenlijk als ik erop terug kijk merkte ik in D niet eens echt verschil in het begin, totdat ik me realiseerde dat ik me eerst nog wel eens ergerde aan wat de bak deed en na xHP (stage 3 btw) niet meer
- Martijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (xHP stage 3)
Ah oké, misschien ook maar eens er in flansen dan! Heb wel een zf8 maar zal zelfde idee zijn denk ik
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 56 gasten