De nieuwe BMW 3-serie (G20)
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Hockenheim GP bedoel ik.
A45: 1.55,7
M2CS: 1.55,8
Cayman 718GT4: 1.55,0
Niet verkeerd voor die Benz toch?
A45: 1.55,7
M2CS: 1.55,8
Cayman 718GT4: 1.55,0
Niet verkeerd voor die Benz toch?
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Dit inderdaad, maar dat is dezelfde baan als in de videos op de vorige pagina....Mark 320iS schreef: ↑09 apr 2020, 15:49 Hockenheim GP bedoel ik.
A45: 1.55,7
M2CS: 1.55,8
Cayman 718GT4: 1.55,0
Niet verkeerd voor die Benz toch?
https://fastestlaps.com/tests/aje40mnaj3pb
Andere banden? Heb je dat blad?
Van 2:00,7 naar 1:55.7....rara:)
Antwoord: Banden:)
mihaiilea 2w ago
The lap is with Pirreli Trofeo R tyres, so it is not very fair because the car comes with Michelin Pilot Sport 4s as standard!
Reply 71 1Show reply
User avatar
moegigo 2w ago
thats a heck of a lap!
Reply 72 1
User avatar
DodgeHEMI426 1w ago
But only partially relevant as it only happened thanks to non-OEM-tires.
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ja heb dat blad. Gebhorst is bij de tweede poging vooraf naar de wc geweest voor een grote boodschap
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ha.Mark 320iS schreef: ↑09 apr 2020, 16:29 Ja heb dat blad. Gebhorst is bij de tweede poging vooraf naar de wc geweest voor een grote boodschap
Die 5 seconden is 't verschil tussen de Pilot 4S en de Pirelli Trofeo R. Het is gewoon een oneerlijk vergelijk.
Een Sport Cup 2 is al een semi( bijv onder GT4/M2CS en M2 Comp als optie), maar een Trofeo R haalt daar op een 991 GT3 nog eens 2 sec van af, kijk:
Dus zet een GT4/M2CS op die Trofeo R's op 'n droog Hockenheim en ze zijn 2s sneller dan nu. En 2s sneller dan die A45S op Trofeo R's.
Etcetera.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
^ M2CS en A45 zijn ook nog semi automaten
GT4 HB
Ook niet geheel goed vergelijk
GT4 HB
Ook niet geheel goed vergelijk
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Allemaal waar natuurlijk maar dat doet er niets aan af dat het een verdomd snelle tijd is voor die hatchback van bijna 1.700kg.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik vind die A45S op normale bandjes juist traag met zijn 420pk.
Trofeo staat garant voor mega snelle tijden is geen eerlijk vergelijk tegen Pilots.
718 vind ik wel zeer snel zelfs met een HB, wat echt veel scheelt...
Trofeo staat garant voor mega snelle tijden is geen eerlijk vergelijk tegen Pilots.
718 vind ik wel zeer snel zelfs met een HB, wat echt veel scheelt...
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Precies, juist helemaal niet snel met z'n 2:00.7 op originele banden, scheelt maar 3 tiende met 'n 340XI sedan. Dat bedoel ik dus de hele tijd.
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Is het niet zo dat een voorwiel biased 4wd systeem minder grip heeft dan een achterwiel biased 4wd systeem. Ook al zou je met een differentieel vermogen naar achter sturen je hebt dan meer aandrijfverlies vanwege dwars vs lengterichting plaatsing van de motor.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Dat zou kunnen Kadett. Ik denk dat je tractie bedoelt.
Maar ok.
A45S AMG zou wat makkelijker z'n power naar achteren kunnen gooien werd gezegd en gedemonstreerd eind 2018 in 'n teaser filmpje van een gecamoufleerde A45 in 'n garagehal op Papenburg die dan 'donuttend' wegrijdt, wat leuke drifts zet op het bekende baantje.
Maar degene die dat in de praktijk als awd doet is de 340iX(zie video vorige pagina) en de A45 hoor je weinig over dat easier oversturende...
Maar ok.
A45S AMG zou wat makkelijker z'n power naar achteren kunnen gooien werd gezegd en gedemonstreerd eind 2018 in 'n teaser filmpje van een gecamoufleerde A45 in 'n garagehal op Papenburg die dan 'donuttend' wegrijdt, wat leuke drifts zet op het bekende baantje.
Maar degene die dat in de praktijk als awd doet is de 340iX(zie video vorige pagina) en de A45 hoor je weinig over dat easier oversturende...
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ff terug naar de 3-serie. Die felblauwe met de M performance parts erop is verkocht. Omdat ‘ie hier ook paar keer de revue is gepasseerd; iemand van DF die hem opgehaald heeft?
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik bedoel dat je meer verlies hebt omdat er 2 haakse tandwielen nodig zijn om de kracht op de achterwielen te krijgen tov 1 bij de BMW. En inderdaad minder tractie want gewichts verdelings ligt meer op de vooras tov de BMW.Robin schreef: ↑10 apr 2020, 07:20 Dat zou kunnen Kadett. Ik denk dat je tractie bedoelt.
Maar ok.
A45S AMG zou wat makkelijker z'n power naar achteren kunnen gooien werd gezegd en gedemonstreerd eind 2018 in 'n teaser filmpje van een gecamoufleerde A45 in 'n garagehal op Papenburg die dan 'donuttend' wegrijdt, wat leuke drifts zet op het bekende baantje.
Maar degene die dat in de praktijk als awd doet is de 340iX(zie video vorige pagina) en de A45 hoor je weinig over dat easier oversturende...
-
- Berichten: 21720
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Kwam toevallig net een testje van EVO voorbij (M340i):Robin schreef: ↑27 feb 2020, 17:58 Ik doe een aanname. De 330i sportpakket + lsd en 19 inch die ik reed is 80% M2/C. Misschien wel 90% als 't gaat om weggedrag/insturen alleen. Daar komt een Giulia 2.0T niet aan. Ne-ver...
En ik kaats de bal terug. Wie heeft hier 330i +LSD gereden(G20)?
En zo ja. Haal mijn aanname/beleving maar onderuit dan:-)
https://www.evo.co.uk/bmw/3-series-salo ... 020-review
Minpunten: "Unsatisfying; poor steering; limited driver appeal"
Ik quote een paar stukjes:
Although the BMW is nearly £8000 more than a Jaguar XE P300 R-Dynamic, specify the more expensive HSE trim and throw in a few options and the Jag's value proposition isn't quite so strong. But the Jag is a more involving, more enjoyable car to drive than the BMW, even if its powertrain is nowhere as good in terms of strength or desirability beyond its near 70bhp shortfall.
An Alfa Romeo Giulia Veloce can’t compete on power or price either at £40,725, but it’s arguably the pick of the lot in terms of driver appeal.
Ze fakkelen 'm nogal af zegmaar.The Mercedes-AMG C43 is a more interesting comparison, as the BMW's traditional advantage in driving dynamics has almost completely disappeared in this generation of compact saloon. The Merc steers better, has a sweeter 386bhp twin-turbocharged V6 petrol engine and more interaction from it's chassis, even if the BMW's outright capability higher.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
En terecht. Geen 4WD nodig. Adaptief verpest het hele onderstel wat ik al eerder zei. En ook nog 2-cilinders meer qua gewicht in de neus.
Dus een 330i met sper zonder adaptief is totaal niet te vergelijken met dat ding. Dat ding rijdt echt walgelijk goed zoals Robin zegt.
Ga hem maar eens zelf rijden !
Dus een 330i met sper zonder adaptief is totaal niet te vergelijken met dat ding. Dat ding rijdt echt walgelijk goed zoals Robin zegt.
Ga hem maar eens zelf rijden !
-
- Berichten: 21720
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik shop verder niet in die klasse Ilija.
En uiteraard zal een 4 cilinder beter sturen dan een 6 cilinder.
Maar dat een Jag, Alfa en Mercedes de leukere auto's zijn, los van cilinders/vermogen die ze hebben (dat beseft de schrijver van dat artikel zich ook), is wel een uitspraak natuurlijk.
En uiteraard zal een 4 cilinder beter sturen dan een 6 cilinder.
Maar dat een Jag, Alfa en Mercedes de leukere auto's zijn, los van cilinders/vermogen die ze hebben (dat beseft de schrijver van dat artikel zich ook), is wel een uitspraak natuurlijk.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Tom. Appel en peren. Ik heb het over de 330i, ik heb nog niet met de 340i gereden. Dus mijn mening blijft staan. 330i is de shiz. Period.
'leukere auto's zijn' . Zijn?!
Groetjes:)
'leukere auto's zijn' . Zijn?!
Groetjes:)
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
En 't vreemde is dat de slecht sturende te zware remote voelende M340XI hier helemaal niet zo slecht uit de verf komt integendeel:)
https://www.auto-motor-und-sport.de/fah ... sstattung/
EVO is nu al denk ik een decennium-of sinds dat de E46 M3 CSL niet meer wordt gebouwd- betrekkelijk 'anti BMW'. Dat moet je incalculeren en even overheen kijken. Voor wat het waard is. Want als 'n Giulia echt zo goed was geweest, was hij EU/wereldwijd wel beter verkocht natuurlijk. Het is een mooie kar en meer niet.
https://www.auto-motor-und-sport.de/fah ... sstattung/
EVO is nu al denk ik een decennium-of sinds dat de E46 M3 CSL niet meer wordt gebouwd- betrekkelijk 'anti BMW'. Dat moet je incalculeren en even overheen kijken. Voor wat het waard is. Want als 'n Giulia echt zo goed was geweest, was hij EU/wereldwijd wel beter verkocht natuurlijk. Het is een mooie kar en meer niet.
- Daan
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ondertussen is de levertijd van mijn 330i reeds 8 weken naar achteren geschoven
Hopelijk kunnen ze in München vanaf maandag weer een beetje gas geven met de productie.
Door het lange wachten al weer meerdere keren de config aangepast trouwens. Kan link zijn
Daan...
Hopelijk kunnen ze in München vanaf maandag weer een beetje gas geven met de productie.
Door het lange wachten al weer meerdere keren de config aangepast trouwens. Kan link zijn
Daan...
-
- Berichten: 21720
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Duitsers hebben Duitse merken hoog zitten. Engelsen vaak Engelse merken. Italianen idem.
Maar deze test zegt de schrijver dat de Mercedes de betere keus is. Heel anti-Duits/BMW is dat natuurlijk niet.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik zei ook dat EVO 'anti BMW' was geworden. Niet anti Duits, of anti Mercedes....
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik vond de 330i niet bijzonder. Rijd verder prima maar werd er niet warm van. M340i bevalt mij veel beter. Ik heb met en zonder AWD gereden en beide waren goed, RWD is leuker, maar ivm sneeuw heb ik liever de 4WD.Macboy schreef: ↑12 mei 2020, 16:53 En terecht. Geen 4WD nodig. Adaptief verpest het hele onderstel wat ik al eerder zei. En ook nog 2-cilinders meer qua gewicht in de neus.
Dus een 330i met sper zonder adaptief is totaal niet te vergelijken met dat ding. Dat ding rijdt echt walgelijk goed zoals Robin zegt.
Ga hem maar eens zelf rijden !
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
We hebben ook lekker veel sneeuw in NL
Volgens mij kies je X-drive omdat je altijd grip wilt hebben, droog of nat. Maar in geval van de M340i heb je geen keuze.
Volgens mij kies je X-drive omdat je altijd grip wilt hebben, droog of nat. Maar in geval van de M340i heb je geen keuze.
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
In Amerika wordt ie geleverd zonder xDrive.
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Sorry, ik zit in SF ja.. Kan gewoon zonder X-drive. Maar hier is x-drive + winterbanden handig omdat je anders niet door de kettingcontrole komt in de winter Geen zin om ketting op de auto te leggen etc.
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Aha..makes sense
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 238 gasten