Maat van mij werkt bij BMW NL. Zag vorige week dat auto’s die zij bij veilingen weg zetten al 25% minder op brachten. Had als voorbeeld een X5 die ipv 50k maar 38k op bracht.Martijn_bmw schreef: ↑01 apr 2020, 09:45Denk dat het afhangt van het segment.Jan Terwolde schreef: ↑31 mar 2020, 15:46 Zou de coronacrisis nog een deuk slaan in de hoge vraagprijzen van DF-pareltjes? Ik ga maar wat extra oppotten denk ik.
Alles wat door een gemiddelde loondienster werd gekocht zakt wel denk ik.
Alles wat wordt gekocht in de hogere regionen zal wel blijven, die hebben hun schaapjes al wel op het drogen sterker nog aandelen in elkaar geflikkerd als je mazzel hebt op tijd geld er uit gehaald en dat moet je ergens kwijt dus wellicht wel meer vraag in het hoge segment.
Het grote E36 M3 (occasion) draadje
-
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- Arthur
- Berichten: 39791
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Dáár zou je eens een vinger achter moeten kunnen krijgen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26762
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Oh ja ik bedoelde ook geen dure dialy / jonge auto’s maar meer m3 csl en dat soort types.mark323ti schreef: ↑01 apr 2020, 12:56Maat van mij werkt bij BMW NL. Zag vorige week dat auto’s die zij bij veilingen weg zetten al 25% minder op brachten. Had als voorbeeld een X5 die ipv 50k maar 38k op bracht.Martijn_bmw schreef: ↑01 apr 2020, 09:45Denk dat het afhangt van het segment.Jan Terwolde schreef: ↑31 mar 2020, 15:46 Zou de coronacrisis nog een deuk slaan in de hoge vraagprijzen van DF-pareltjes? Ik ga maar wat extra oppotten denk ik.
Alles wat door een gemiddelde loondienster werd gekocht zakt wel denk ik.
Alles wat wordt gekocht in de hogere regionen zal wel blijven, die hebben hun schaapjes al wel op het drogen sterker nog aandelen in elkaar geflikkerd als je mazzel hebt op tijd geld er uit gehaald en dat moet je ergens kwijt dus wellicht wel meer vraag in het hoge segment.
De dure verzamelaar auto’s die gaan niet dalen denk ik.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ik vind die gele wel een gaaf ding moet ik zeggen.
Meegespoten stootlijsten dat kan best op geel.
Meegespoten stootlijsten dat kan best op geel.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Dat is best wel hoe een basis voor een racer eruit moet zien.
Wat was de prijs voor deze?
-
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
15kPeter Tunissen schreef: ↑01 apr 2020, 15:20Dat is best wel hoe een basis voor een racer eruit moet zien.
Wat was de prijs voor deze?
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ok, thnx!
Dat is icm die km-stand ook niet echt het koopje van het jaar inderdaad.
Dat is icm die km-stand ook niet echt het koopje van het jaar inderdaad.
- matthyssie
- Berichten: 6014
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Kun je beter die blauwe 130i ophalen voor 9k, is de leukere rijdersauto! In de praktijk net zo snel.
- JdBn
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Mijn voorkeur zou wel die M3 zijn hoor. Met die km-stand hoef je je geen zorgen meer te maken over afschrijving, en de mods die erop zitten vind ik wel geslaagd eigenlijk. Velgen zijn niet helemaal mijn ding maar die zilver gespoten zou al een hoop doen. En klinkt waarschijnlijk wel verschrikkelijk goed met die carbon airboxmatthyssie schreef: ↑01 apr 2020, 15:46 Kun je beter die blauwe 130i ophalen voor 9k, is de leukere rijdersauto! In de praktijk net zo snel.
- matthyssie
- Berichten: 6014
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Zeker weten! Maar ga je voor het meeste rijplezier dan is het E8x-chassis toch echt leuker en speelser dan de E36.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Je rijdt toch met een ding van 15k rond dus afschrijving is zo een dingetje.. Lijkt mij niet erg waardevast één met veel km's.JdBn schreef: ↑02 apr 2020, 10:50Mijn voorkeur zou wel die M3 zijn hoor. Met die km-stand hoef je je geen zorgen meer te maken over afschrijving, en de mods die erop zitten vind ik wel geslaagd eigenlijk. Velgen zijn niet helemaal mijn ding maar die zilver gespoten zou al een hoop doen. En klinkt waarschijnlijk wel verschrikkelijk goed met die carbon airboxmatthyssie schreef: ↑01 apr 2020, 15:46 Kun je beter die blauwe 130i ophalen voor 9k, is de leukere rijdersauto! In de praktijk net zo snel.
In crisis zal de prijs van de goedkopere m3's wel weer gaan zakken lijkt mij.
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
En die van de dure niet ?Jan Terwolde schreef: ↑02 apr 2020, 12:27Je rijdt toch met een ding van 15k rond dus afschrijving is zo een dingetje.. Lijkt mij niet erg waardevast één met veel km's.JdBn schreef: ↑02 apr 2020, 10:50Mijn voorkeur zou wel die M3 zijn hoor. Met die km-stand hoef je je geen zorgen meer te maken over afschrijving, en de mods die erop zitten vind ik wel geslaagd eigenlijk. Velgen zijn niet helemaal mijn ding maar die zilver gespoten zou al een hoop doen. En klinkt waarschijnlijk wel verschrikkelijk goed met die carbon airboxmatthyssie schreef: ↑01 apr 2020, 15:46 Kun je beter die blauwe 130i ophalen voor 9k, is de leukere rijdersauto! In de praktijk net zo snel.
In crisis zal de prijs van de goedkopere m3's wel weer gaan zakken lijkt mij.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
vast ook wel. Zijn die niet meer in handen van verzamelaars waardoor ze niet weg ''moeten''?
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Degene die te koop staan zullen never nooit aan die prijzen verkocht geraken, dus dan is en toch een prijscorrectie aan de orde lijkt me.Jan Terwolde schreef: ↑16 apr 2020, 09:39 vast ook wel. Zijn die niet meer in handen van verzamelaars waardoor ze niet weg ''moeten''?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Auto's moeten ook niet ergens ''bewaard'' worden. Rijden met die handel.
- Gert-jan
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 17 jun 2009, 14:27
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- Bijlagen
-
- 3AB1BBFE-F0EE-4593-8046-4948902BB0BE.jpeg (546.51 KiB) 2186 keer bekeken
- Eeuwe
- Berichten: 4544
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Mooie auto. Ori NL en lage KM stand is altijd goed. Prijs is gevoelsmatig ook netjes.
- MParallel
- Berichten: 8007
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Origineel NL heeft geen enkele meerwaarde. Anders gezegd, waarom zou dat zo zijn?
Zie overigens niks Individuals* aan deze uitvoering. Standaard lak kleur en standaard zwart interieur. Verder niet heel dik in de opties.
Daarnaast hebben de stoelen geen lendensteun, blijkbaar nog steeds die niet het verschil weten tussen een lendensteun en lengteverstelling zitvlak.
* mogelijk dat het niet-standaard hout onder Special Request (Individual) valt.
Zie overigens niks Individuals* aan deze uitvoering. Standaard lak kleur en standaard zwart interieur. Verder niet heel dik in de opties.
Daarnaast hebben de stoelen geen lendensteun, blijkbaar nog steeds die niet het verschil weten tussen een lendensteun en lengteverstelling zitvlak.
* mogelijk dat het niet-standaard hout onder Special Request (Individual) valt.
- Kasteel
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
- Arthur
- Berichten: 39791
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
MPara heeft daar z’n eigen, aparte, gedachten bij. Lekker zo laten
- MParallel
- Berichten: 8007
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
De vraag wordt mooi ontweken.
Jullie weten het dus ook niet.
Punt bevestigd.
Jullie weten het dus ook niet.
Punt bevestigd.
- Arthur
- Berichten: 39791
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Oh, je stelde een vraag?
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
In theorie kan dan het verloop van de kilometerstand en het onderhoud te achterhalen zijn. Wanneer een auto uit het buitenland gehaald is dan kan het zo zijn zijn dat niet alles te achterhalen is omdat het in een onbegrijpelijke taal is gedocumenteerd, de onderhoudshistorie "verdwenen" is bij import of de kilometerstand niet helemaal te achterhalen is.
Ik gebruik met opzet het woord theorie omdat het in de praktijk wel heel anders kan zijn. Er zijn vast veel voorbeelden waar het wel zo is en met originele Nederlandse auto's niet. In mijn ogen is het een kwestie van voorkeur. De ene heeft liever een origineel NL auto, de ander liever een Duitser of een Zwitser met een lage km stand. Het maakt mij weinig uit. Ik rij nu een origineel NL geleverde E60 maar heb zowel Franse, Duitse als Belgische import gereden. Ik ben niet zo kieskeurig in zulke dingen maar zie vaak genoeg verhalen van mensen die absoluut geen import / Japanse import/ Italiaanse import willen. Ieder zijn eigen.
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Die prijs blijft van de pot gerukt vind ik
- Arthur
- Berichten: 39791
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
D’r wordt ook nergens gesteld dat het NL zijn van de auto een meerwaarde heeft. Dit is nl wat eBoonstra zegt;EvdP schreef: ↑21 apr 2020, 08:39In theorie kan dan het verloop van de kilometerstand en het onderhoud te achterhalen zijn. Wanneer een auto uit het buitenland gehaald is dan kan het zo zijn zijn dat niet alles te achterhalen is omdat het in een onbegrijpelijke taal is gedocumenteerd, de onderhoudshistorie "verdwenen" is bij import of de kilometerstand niet helemaal te achterhalen is.
Ik gebruik met opzet het woord theorie omdat het in de praktijk wel heel anders kan zijn. Er zijn vast veel voorbeelden waar het wel zo is en met originele Nederlandse auto's niet. In mijn ogen is het een kwestie van voorkeur. De ene heeft liever een origineel NL auto, de ander liever een Duitser of een Zwitser met een lage km stand. Het maakt mij weinig uit. Ik rij nu een origineel NL geleverde E60 maar heb zowel Franse, Duitse als Belgische import gereden. Ik ben niet zo kieskeurig in zulke dingen maar zie vaak genoeg verhalen van mensen die absoluut geen import / Japanse import/ Italiaanse import willen. Ieder zijn eigen.
Mooie auto. Ori NL en lage KM stand is altijd goed. Prijs is gevoelsmatig ook netjes.
Nu is het natuurlijk wel zo dat een originele NL meerwaarde heeft, dat laat de markt zien als je komt inruilen. Maar bij die oude gebakjes, waar iedereen op geilt, zal het wel eens anders kunnen liggen. Dan is het gewoon een kwestie van ‘staat en onderhoud’. Dan is de herkomst niet belangrijk. Maar MPara mag graag verkondigen dat hij alleen maar Duits wil en dat Duits het origineel is en het beste. Nou, prima
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: alt, bartje325i, Philipoo en 9 gasten