Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Knot » 25 mar 2020, 13:31

Die Bill Gates wordt ook aardig aangepakt zeg met complot theorien....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31173
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 25 mar 2020, 13:32

Uit hetzelfde artikel;

Kinderen zijn de schuld aldus de dominee

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1936505 ... lie-schuld

Ik zei het al. Kinderen en Chinezen. Als we dan toch schuldigen moeten aanwijzen....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31173
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 25 mar 2020, 13:33

tomgtr schreef: 25 mar 2020, 13:28 Ik ben bang dat statistieken hoeveel mensen dood gaan door Corona echt door de arme landen opgemaakt gaan worden. Heksenketels als heel India, Cairo, Lagos etc etc. Brazilië met hun maatregelen. Daardoor zal de hele wereld extra lang op slot zitten.
Het is triest als daar miljoenen mensen sterven maar die vermenigvuldigen sneller dan corona kan toeslaan.

Gijzert
Berichten: 4990
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 25 mar 2020, 13:55

JP schreef: 25 mar 2020, 13:32
Uit hetzelfde artikel;

Kinderen zijn de schuld aldus de dominee

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1936505 ... lie-schuld

Ik zei het al. Kinderen en Chinezen. Als we dan toch schuldigen moeten aanwijzen....
Chineese kinderen zijn de ergste.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31173
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 25 mar 2020, 13:57

Gijzert schreef: 25 mar 2020, 13:55
Chineese kinderen zijn de ergste.
Allebei klein...

Robin
Berichten: 51331
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 25 mar 2020, 14:33

We hebben de toko vrijwillig fysiek gesloten per vandaag. Eventuele bestellingen in overleg met klant. Nu bezig met 'de grote schoonmaak/upgrade/opruiming' in de winkel/kantoor/artelier.
Goh wat heeft een mens/bedrijf veel troep.

Maar straks is 't mooi geweest.
Morgen weer een dag. En daarna en daarna en daarna. :-(
Heel veel mensen doen dit begreep ik, ook thuis.

Wouter81
Berichten: 9055
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Wouter81 » 25 mar 2020, 14:36

Elsevier:
Terwijl Nederland verder op slot gaat, klinken relativerende geluiden over de langetermijneffecten van de corona-epidemie. Verscheidene deskundigen kijken inmiddels met iets meer optimisme naar de cijfers.

De laatste dagen duiken in internationale media geluiden op van mensen die proberen deze pandemie in een breder perspectief te plaatsen en voorzichtig de vraag opwerpen hoeveel we bereid zijn op te offeren. Voormalig denker des vaderlands en arts Marli Huijer merkte in een interview met Science Guide op dat we te veel kijken naar de absolute sterftecijfers en uit het oog verliezen dat ook jaarlijks tienduizenden ouderen sterven door andere oorzaken.
Einde van de exponentiële groei

Ook de Israëlische biofysicus Michael Levitt en de Amerikaanse epidemioloog John Ioannidis hebben relativerende woorden. De eerste zegt op basis van de cijfers uit China dat het virus na een exponentiële groeispurt vrij snel dooft. Dat was geen wijsheid achteraf, want Levitt deed zijn voorspelling midden in de piek van de uitbraak in Hubei.

Hij is geen viroloog, maar een wiskundige en keek simpelweg naar de cijfers (voor zover die betrouwbaar waren). Hij zag dat de exponentiële groeicurve al snel stopte en het aantal besmettingen daalde. Twee weken later volgde eenzelfde daling in het aantal doden. Want zelfs in Hubei, waar het virus wekenlang ongehinderd zijn gang kon gaan, raakte lang niet iedereen besmet. Uiteraard kwam dat mede doordat de provincie op slot ging, maar Levitt denkt dat er ook iets anders speelt.

Hij wijst daarbij op het voorbeeld van het cruiseschip Diamond Princess, wat het ideale terrein was voor het virus: 3.700 opvarenden van veelal hoge leeftijd, dicht op elkaar in een betrekkelijk kleine ruimte. Zelfs daar raakte maar 20 procent van de mensen besmet en stierven er uiteindelijk zeven zieken.

En Ioannidis berekende dat het sterftecijfer vermoedelijk veel lager is dan de WHO aanvankelijk vreesde. Hij komt uit op 0,3 procent van de geïnfecteerden versus 3,4 procent, of de 8,5 procent die Italië ziet. In een ander artikel houdt hij het op iets tussen de 0,05 en 1 procent. De WHO heeft haar ramingen inmiddels ook bijgesteld tot rond de 1 procent, maar gaat daarbij wel uit van een veel groter aantal besmettingen – de 50 tot 70 procent die ook het RIVM hanteert. Dat zijn nog steeds heel veel mensenlevens, maar minder dan de aantallen die tot paniek hebben geleid.

Oud-wetenschapsredacteur van Elsevier Weekblad Simon Rozendaal schrijft op zijn website dat als Ioannidis’ sterftecijfer klopt, het aantal slachtoffers van COVID-19 zal uitkomen op 0,3 procent van 10 miljoen besmette Nederlanders, ofwel 30.000 slachtoffers. In een gunstiger scenario zou het zelfs bij 5.000 kunnen blijven. Daarmee zit je weer meer in de aantallen die horen bij griepgolven.
Niet alleen kijken naar aantal doden

Het is ook van belang om meer in detail naar de slachtoffers te kijken. Iemand die op zijn 82ste sterft aan de COVID-19, was waarschijnlijk zonder die ziekte niet veel later – zeg na twee jaar – aan iets anders gestorven. Het is daarom verhelderend om een inschatting te maken van het aantal gezonde levensjaren dat een ziekte eist. In het geval van een ziekte die ook jonge mensen treft, zoals ebola, is dat verlies aan levensjaren veel groter dan bij COVID-19.

In de analyse van de sterftecijfers moet ook de gebruikelijke sterfte worden meegenomen, die in Nederland jaarlijks zo’n 150.000 mensen bedraagt. Door COVID-19 zou dat cijfer in 2020 eenderde hoger kunnen uitvallen. Maar in de daaropvolgende jaren zal een verjongde en gezondere bevolking, hoe cynisch dat ook klinkt, waarschijnlijk een lager sterftecijfer hebben, schrijft Arnout Jaspers op de site Kennislink.

Deze relativeringen bieden nog geen reden tot juichen. Want het gaat bij de sterfte niet alleen om de aantallen, maar ook om de manier waarop mensen sterven. Een afscheid zonder veel pijn en in bijzijn van geliefden is heel wat anders dan een pijnlijke dood in een eenzaam ziekenhuisbed.

En het aantal coronadoden zegt ook weinig over de schade en slachtoffers die niet onder de noemer ‘COVID-19’ de boeken ingaan. Er sterven mogelijk ook mensen omdat de overbelaste ziekenhuizen behandelingen moeten uitstellen of zelfs afstellen. En wat de gevolgen zijn van de beperkende maatregelen voor de psychische gesteldheid van velen, moet ook nog blijken.

Dat wil niet zeggen dat die maatregelen al kunnen worden versoepeld, integendeel. Om de druk op het zorgsysteem te verlichten, is het cruciaal dat de verspreiding wordt vertraagd. Maar de voorspellingen bieden wel een sprankje hoop.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27858
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 25 mar 2020, 14:55

te laat :tooth:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door romo » 25 mar 2020, 16:12

Was onderstaande hier al genoemd als oorzaak waarom Italië zo geëxplodeerd is;

De wedstrijd die nooit gespeeld had mogen worden: ‘Atalanta - Valencia was biologische bom’



https://www.ad.nl/privacy-gate/accept?r ... gle.com%2F

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27858
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 25 mar 2020, 17:02

steun.jpg
steun.jpg (56.49 KiB) 1582 keer bekeken

Robin
Berichten: 51331
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 25 mar 2020, 17:07

Knot schreef: 25 mar 2020, 13:31 Die Bill Gates wordt ook aardig aangepakt zeg met complot theorien....
Ik zag je GTRené beantwoorden op FB. Ik ga beide delen binnenkort kijken.

@Romo, ja hoe duidelijk wil je 't hebben. Dat 'we' daar nu mee aankomen.
Herinner me de uitslag van de wedstrijd. Vond ik bijzonder.
Heb geheel niet de link Atalanta BC met Bergamo gemaakt. Nu wel. Kwartje valt...

Goed verhaal trouwens Wouter.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 25 mar 2020, 17:27

Gijzert schreef: 25 mar 2020, 13:55
JP schreef: 25 mar 2020, 13:32
Uit hetzelfde artikel;

Kinderen zijn de schuld aldus de dominee

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1936505 ... lie-schuld

Ik zei het al. Kinderen en Chinezen. Als we dan toch schuldigen moeten aanwijzen....
Chineese kinderen zijn de ergste.
Allen z'n zoon is een heel lief jongetje hoor..

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 25 mar 2020, 17:44

romo schreef: 25 mar 2020, 16:12 Was onderstaande hier al genoemd als oorzaak waarom Italië zo geëxplodeerd is;

De wedstrijd die nooit gespeeld had mogen worden: ‘Atalanta - Valencia was biologische bom’



https://www.ad.nl/privacy-gate/accept?r ... gle.com%2F
Hoorde ik gister idd ook op tv over.
Bizar

Robin
Berichten: 51331
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 25 mar 2020, 18:52

Robin schreef: 25 mar 2020, 17:07
Knot schreef: 25 mar 2020, 13:31 Die Bill Gates wordt ook aardig aangepakt zeg met complot theorien....
Ik zag je GTRené beantwoorden op FB. Ik ga beide delen binnenkort kijken.
Deel 1 gekeken. Mwoah interessant, totnutoe aannemelijk te noemen. Maar hoe het nou ge-inter-linked moet worden met het Coronavirus....?
https://viraal.video/2020/03/23/documen ... ona-virus/

Nu deel 2 kijken.

Robin
Berichten: 51331
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 25 mar 2020, 19:25

Deel 2 en 3 gekeken
deel 2: Bill Gates blijkt toch niet zo self made misschien?
deel 3: een leuke plottwist. Hoop ik.

Maar ten eerste hoop ik dat we hier gezond en vlot weer uit komen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Knot » 25 mar 2020, 21:58

deel 2... ik heb het niet allemaal gecontroleerd of hij overal aandelen in heeft maar lijkt me dat je de wereld niet op zo een manier aanvalt door een virusje te verspreiden toch.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Jussi » 25 mar 2020, 22:31

Welke docu en waar te zien?

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door dvh » 25 mar 2020, 22:40


allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door allen » 25 mar 2020, 22:44

Peric schreef: 25 mar 2020, 17:27
Gijzert schreef: 25 mar 2020, 13:55
JP schreef: 25 mar 2020, 13:32

Uit hetzelfde artikel;

Kinderen zijn de schuld aldus de dominee

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1936505 ... lie-schuld

Ik zei het al. Kinderen en Chinezen. Als we dan toch schuldigen moeten aanwijzen....
Chineese kinderen zijn de ergste.
Allen z'n zoon is een heel lief jongetje hoor..
:lol:

Maar even zonder grappen. Ik denk dat hier in het westen een beetje te simpel gedacht wordt over de gevaren. M'n zoontje kreeg al een paar weken Chinese les (ja ja, op zaterdag wordt niet gespeeld!) terwijl de overheid hier vond dat kinderen gerust naar school konden. Bij de overburen zag ik vorige week nog andermans kind bij hun in huis.
De kids in de wijk spelen nog rustig samen buiten. Mijn zoon is thuis. Moest ik de hond moeten uitlaten gaat hij wel met mij mee maar we vermijden iedereen.
Familie in Hongkong en Singapore verbazen zich echt over hoe laks mensen hier zijn. En ja, dan kunnen "deskundigen" wel zeggen dat ieder land anders is, maar elkaar besmetten kan volgens mij in elk land.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 25 mar 2020, 22:56

Als je de tweet erna zag van het RIVM.

''NOG NIET'' aangetroffen in het drinkwater.... :shock:

Elise
Berichten: 7262
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 26 mar 2020, 07:34

allen schreef: 25 mar 2020, 22:44 Familie in Hongkong en Singapore verbazen zich echt over hoe laks mensen hier zijn. En ja, dan kunnen "deskundigen" wel zeggen dat ieder land anders is, maar elkaar besmetten kan volgens mij in elk land.
Het individualisme in onze maatschappij/land viert hoogtij en iedereen weet het beter. Dus worden aanwijzingen van wie dan ook (overheid, politie, artsen, juffen&meesters op school, etc. etc.) compleet genegeerd.

Benieuwd hoeveel % van de 17 miljoen deskundigen in dit land nog steeds menen dat het om een onschuldig griepje gaat...

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door dvh » 26 mar 2020, 09:09

Robin schreef: 25 mar 2020, 14:33 We hebben de toko vrijwillig fysiek gesloten per vandaag. Eventuele bestellingen in overleg met klant. Nu bezig met 'de grote schoonmaak/upgrade/opruiming' in de winkel/kantoor/artelier.
Goh wat heeft een mens/bedrijf veel troep.

Maar straks is 't mooi geweest.
Morgen weer een dag. En daarna en daarna en daarna. :-(
Heel veel mensen doen dit begreep ik, ook thuis.
Lastig hoor.
Sterkte ermee.

Gisteren contact gehad met de burgemeester ( jaja.. )
Die vind mij 'functioneel' .. Iets anders dan essentieel. Maar ik doe het ermee.
Met andere woorden. Ik mag gewoon open blijven. Of er moet een totale lockdown komen. Maar ik hoop dat a.s. dinsdag de maatregelen iets of wat versoepeld gaan worden.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door romo » 26 mar 2020, 09:12

New York ontploft, hieronder hoe het zover kwam, niet anders dan overal op de wereld waar onderschatting tot norm verheven was.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/25/na ... n-a3994946



Lange termijn vooruitzichten, stelt u zich er maar op in, dit is wat het is, dit is wat het gaat worden;

https://www.ad.nl/binnenland/corona-zal ... ~ad29ea0f/

Daaruit;

2020 wordt het jaar van corona. Héél 2020, niet alleen de eerste helft.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door romo » 26 mar 2020, 09:14

Sterkte Robin, David, aan iedereen in deze onwaarschijnlijk bizarre tijden.


Reken maar niet op een versoepeling, in het meest gunstige geval een continuering huidige beleid, bij pech zelfs aanscherping!

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door dvh » 26 mar 2020, 09:18

Ik vraag me vooral af hoe de politiek het economisch ziet...
Want als ze zeg een half jaar alles dicht willen houden... Dan zullen er een hoop bedrijven zijn die niet meer open hoeven. Die zijn dan al lang failliet. Groot of klein.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, BMWDennis, Bokkepoot, Bram, Eeuwe, MarcF, Mark 320iS, Martijn M, tomgtr en 73 gasten