BMW cabrio e93
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
BMW cabrio e93
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een e93 cabrio. Waarschijnlijk een 320i (of is een 325i een veel betere keuze?) automaat of handgeschakeld maakt me niet heel veel uit lichte voorkeur naar een automaat. Het is een auto voor erbij. Ik vind het een prachtig model, zowel met de kap dicht als met de kap open. Zijn er probleempunten bij deze modellen? Ik ga voor een pre facelift model (2007, 2008). Hoe is de dakconstructie?
-
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW cabrio e93
Is inderdaad een prachtig model. Ik heb 10 jaar in een E90 gereden. Beste auto die ik ooit gehad heb. In totaal 280.000 km op gezet en geen noemenswaardige problemen. 2 keer stilgestaan. Eerste keer had ik hem net nieuw en trok de handrem zichzelf aan tijdens het rijden, was een vreemd verhaal. Tweede keer bij rond de 250.000 km vanwege een brandstofpomp die er mee gekapt was. Verder alleen maar plezier van gehad. Geen ervaring met een cabrio helaas.
-
- Berichten: 18536
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW cabrio e93
Absoluut een 6 cilinder nemen.
Die hoor je namelijk nog beter met het dak open.
Die hoor je namelijk nog beter met het dak open.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26812
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW cabrio e93
En de cabrio is 1600-1700kg dus een beetje koppel is wel fijn zeker icm automaat.
Ik zou dus ook voor 325i of hoger gaan.
Ik zou dus ook voor 325i of hoger gaan.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW cabrio e93
330i met 272pk pakken voor de puurste 6 cylinder ervaring van dit type.
- WJ
- Berichten: 11745
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW cabrio e93
Tsja als je het zo brengt; ik denk niet dat de 335i goedkoper is.
Deze 335i is trouwens wel netjes.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... cc96375c77
Deze 335i is trouwens wel netjes.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... cc96375c77
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: BMW cabrio e93
Jaja, het is maar een auto voor erbij, ongeveer de helft van de vraagprijs van die 335i is het budget. Hoe zit het met die kapconstructie? Is dat storingsgevoelig?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW cabrio e93
Volgens mij zit het met die kap en degelijkheid wel snor, misschien moet ik eens naar E93 M3 cabrio kijken....
- Arjan S.
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 04 apr 2010, 23:57
- Auto: G31 540i xDrive
Re: BMW cabrio e93
Heb redelijk wat gereden in een 335i cabrio non-Msport, een erg fijne combinatie, zelfs met de oude 6-traps automaat. Ook een keer op vakantie een 320i cabrio gehuurd, dit valt zwaar tegen qua prestaties en rijervaring. Heuveltje op met 4 personen ging niet echt best, bovendien lijkt het 20i blok niet echt van toeren te houden (en zo klinkt ie ook).
- Martijn_bmw
- Berichten: 26812
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW cabrio e93
Ja die 2.0 zou ik echt afraden, heb een tijdje met het blok in een touring gereden en dat was net aan te doen maar die weegt 300kg minder dan een cabrio.
-
- Berichten: 2127
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: BMW cabrio e93
Kapconstructie werkt prima... mits die auto niet in elkaar heeft gezeten, want het luistert nauw. Dus goed naar kijken en als ie stoort niet doen.
Enige probleem dat ik ooit had met het dak was een zekering die kapot was, waardoor het dak niet meer dicht of open kon. Koop twee zekeringen voor dakpechonderweg.
325 is potent genoeg, 320 zou ik nooit doen.
Enige probleem dat ik ooit had met het dak was een zekering die kapot was, waardoor het dak niet meer dicht of open kon. Koop twee zekeringen voor dakpechonderweg.
325 is potent genoeg, 320 zou ik nooit doen.
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: BMW cabrio e93
Heb zelf ook een E93 en moet zeggen dat hij mij bijzonder goed bevalt. Echt een perfecty daily, met het dak dicht is het eigenlijk gewoon een coupe en lekkere cruiser die ook op de snelweg aardig stil is. Nadeel van de stalen kap is natuurlijk dat je weinig bagageruimte overhoud met het dak open maar dan heb je altijd de achterbank nog.
Kapconstructie is behoorlijk degelijk als je het mij vraagt; heb hem puur uit technische interesse paar keer goed bekeken en ziet er allemaal zeer fatsoenlijk uit. Interessant weetje; op de huidige 4 serie zit exact dezelfde kap. Blijkbaar een proven concept voor BMW om daarvoor te kiezen. Ik denk dat je mechanisch/hydraulisch weinig problemen hoeft te verwachten. Mijn eigen auto had wel een storing in de kap maar die had te maken met een hall sensor die niet helemaal lekker meer zat. Easy fix maar je moet wel even weten hoe het e.a. in elkaar steekt. Het is en blijft een indrukwekkend stukje engineering..
Voor de rest kan ik niet anders zeggen dat dat het naar mijn mening een zeer degelijke auto is. Heb er inmiddels aardig wat kilometers mee gemaakt en naast een gasklepstoring (M3 specifiek) heb ik er verder nul problemen aan gehad. Mijn auto heeft inmiddels 2 ton gelopen maar ik voel geen verschil met een auto die 100k minder heeft gelopen.
Overigens zou ik altijd voor eentje gaan met de geupdate i-drive (loop 2008), werkt toch allemaal een stuk lekkerder.
Kapconstructie is behoorlijk degelijk als je het mij vraagt; heb hem puur uit technische interesse paar keer goed bekeken en ziet er allemaal zeer fatsoenlijk uit. Interessant weetje; op de huidige 4 serie zit exact dezelfde kap. Blijkbaar een proven concept voor BMW om daarvoor te kiezen. Ik denk dat je mechanisch/hydraulisch weinig problemen hoeft te verwachten. Mijn eigen auto had wel een storing in de kap maar die had te maken met een hall sensor die niet helemaal lekker meer zat. Easy fix maar je moet wel even weten hoe het e.a. in elkaar steekt. Het is en blijft een indrukwekkend stukje engineering..
Voor de rest kan ik niet anders zeggen dat dat het naar mijn mening een zeer degelijke auto is. Heb er inmiddels aardig wat kilometers mee gemaakt en naast een gasklepstoring (M3 specifiek) heb ik er verder nul problemen aan gehad. Mijn auto heeft inmiddels 2 ton gelopen maar ik voel geen verschil met een auto die 100k minder heeft gelopen.
Overigens zou ik altijd voor eentje gaan met de geupdate i-drive (loop 2008), werkt toch allemaal een stuk lekkerder.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 mar 2020, 12:25
- Auto: Bmw 120i
Re: BMW cabrio e93
Hoi,
Ik heb zojuist gekeken naar een 335i cabrio uit 2008. Zag er prachtig uit, en wat een heerlijk geluid. Enige wat me opviel is dat hij van stilstand pas schakelt bij 7000 toeren, is dit normaal bij deze serie? Verder nog andere mankementen waar ik op moet letten of van moet weten?
Ik heb zojuist gekeken naar een 335i cabrio uit 2008. Zag er prachtig uit, en wat een heerlijk geluid. Enige wat me opviel is dat hij van stilstand pas schakelt bij 7000 toeren, is dit normaal bij deze serie? Verder nog andere mankementen waar ik op moet letten of van moet weten?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW cabrio e93
Dat schakelen vanuit stilstand bij 7000rpm is dat alleen bij koude motor of ook bij warme?
-
- Berichten: 5013
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW cabrio e93
Bij kickdown of ook bij half gas?
- JdBn
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: BMW cabrio e93
Volgas zal hij wel pas schakelen bij 7000 denk ik, maar als ie bij rustig rijden niet (veel) eerder opschakelt is er wel iets aan de hand. Of je hebt de bak in Manual gezet, dan schakelt ie ook pas aan het eind uit zichtzelf. De schakelpunten van mijn 335d zullen wel iets anders liggen dan van een 335i, maar bij mij schakelt hij op rond de 1500rpm bij rustig rijden.Tommie123 schreef: ↑20 mar 2020, 12:28 Hoi,
Ik heb zojuist gekeken naar een 335i cabrio uit 2008. Zag er prachtig uit, en wat een heerlijk geluid. Enige wat me opviel is dat hij van stilstand pas schakelt bij 7000 toeren, is dit normaal bij deze serie? Verder nog andere mankementen waar ik op moet letten of van moet weten?
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: BMW cabrio e93
Als een diesel pas bij 7000t/m schakelt dan is er wel iets mis ja
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW cabrio e93
7000rpm is natuurlijk veel te veel als je niet in burn-out modus wegspuit.
- JdBn
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
-
- Berichten: 5013
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW cabrio e93
Misschien heeft hij een handbak....
-
Online
- Berichten: 2738
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: BMW cabrio e93
als het een automaat is zal die wel in M1 (manual mode) hebben gestaan.
als ie dat niet stond dan zou ik hard wegrennen, 7000 toeren is voor normaal overschakelen véél te hoog
als ie dat niet stond dan zou ik hard wegrennen, 7000 toeren is voor normaal overschakelen véél te hoog
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 mar 2020, 20:13
- Auto: BMW E93 N55
Re: BMW cabrio e93
Weet iemand of er een club is voor de e93 die ook ritjes organiseerd
-
Online
- Berichten: 2738
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: BMW cabrio e93
op dit moment even niemand.... maar op Facebook zijn wel wat e9x minded clubjes die ritten organiseren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 2 gasten