Andere hobby's van DF'ers

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door JP » 19 mar 2020, 11:01

Str8Six schreef: 18 mar 2020, 13:39
matthyssie schreef: 18 mar 2020, 11:58 Snap ik, maar wat moet je anders? :)
Op dit moment is er weinig anders te doen dan de auto af en toe wassen en blokjes om rijden. Wel veel vrije tijd over nu alle sportscholen en sportclubs ook dicht zijn, sportte toch wel 3-4 keer per week. Hardlopen heb ik niet zoveel mee, uitgaan kan nu ook niet. Misschien keer avondje bij vrienden thuis, maar met niet te veel. Worden lange weken zo.

Wat betreft het vissen: het gaat natuurlijk niet alleen om de vis die je uiteindelijk vangt, maar ook om lekker een tijd op pad te zijn met de boot met vrienden in de natuur. Sommige dagen vangen we niks, maar hebben we net zo'n leuke dag als dat we wel wat vangen :lol: Kan ook erg genieten van de vogels en andere dieren die we tegenkomen onderweg, en de natuur van week tot week te zien veranderen.
Toevallig kwam ik deze week langs een grote vijver waar ik tot 15jaar geleden heel vaak zat te karpervissen. Ik heb een hele (Fox) uitrusting op zolder liggen. Kwestie van de baitrunners smeren, batterijen in de piepers en even nieuwe lijn halen en opspoelen. Heerlijk om nu even van alle ellende af te schakelen. Zo rustgevend ook al vang je inderdaad niets.... :thumbup:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Arthur » 19 mar 2020, 11:51

Mss vang je Bot :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door JP » 19 mar 2020, 12:03

Arthur schreef: 19 mar 2020, 11:51 Mss vang je Bot :)
Lol ! Dit ligt 1km van de vijver die ik bedoel. Eigenaar heet inderdaad meneer Bot :tooth: (geen grap)

https://www.funda.nl/koop/schin-op-geul ... kenburg-5/

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Robin » 19 mar 2020, 12:44

Dis ney wat ik zoek:-)

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door HJ2 » 19 mar 2020, 15:29

Downforce Hans schreef: 19 mar 2020, 09:57 Wat ik het meest gedwongen wordt om te doen door vrouwlief is kiten.
:lollerdelol: Ik las toch ECHT 'kiften' in de eerste instantie in deze context :tooth: Ik weet het, ligt aan mij, maar wel grappig :-)

Ik luister lekker naar muziekjes verder en probeer m'n hifi installatie beetje bij beetje te upgraden en me in te lezen hierover.
Filmpje pakken, liefst op 4k BD met goeie sound natuurlijk.

Verder repareer en rommel ik wat aan met allerhande techniek in huis.
Ik ga me zeker niet vervelen iig! Maar vooralsnog is er ineens heel veel regelwerk voor mij, dus voorlopig even helemaal aan geen enkele hobby... :oops:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Robin » 20 mar 2020, 08:38

Zed240 schreef: 18 mar 2020, 21:08
Films: Vooral detectives, true crime, die hoek. Westerns zijn een guilty pleasure.

Muziek: Speel geen instrument en kan nog geen noot lezen, maar naast auto's absoluut mijn grootste hobby. Zeer brede muzieksmaak, maar de focus ligt vooral op rock (grunge, punk, blues, classic), folk, americana en 80's pop. Ik weet m'n collega's altijd te verbazen door het nummer in de eerste secondes al te weten, terwijl de release jaren voor mijn geboorte was. :mrgreen:
Once Upon A Time In The West, en Morricone's theme song: Nekharenrijzend....


Je muzieksmaak ligt dicht bij de mijne denk ik. Prachtig. In deze barre tijden.

(Zit nu heel erg in de The Who en vooral Deep Purple kant.)

Gisteravond 'weer' Netfilx en las goede recensies van Mark Wahlberg's nieuwe film Spenser Confidential.
Hij is niet onaardig , niet diepgaand, humoristisch , gewoon leuk.
MAAR de soundtrack/ alle muziek in die film. IMHO excellent.

Hier de lijst.
Afbeelding

En ik ben zo vrij op deze vroege ochtend, iedereen op deze aardkloot heeft z'n stressmomenten en shit nu even wat van Boston dus:

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door HJ2 » 20 mar 2020, 09:07

Oe Boston! Over heerlijke intro's gesproken. Ook een van m'n favorieten hier.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door sitechris » 20 mar 2020, 09:14

Naast autorijden en bloggen ben ik al sinds de eerste fifa redelijk hooked aan dat spelletje ;).

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Robin » 20 mar 2020, 09:34

HJ2 schreef: 20 mar 2020, 09:07 Oe Boston! Over heerlijke intro's gesproken. Ook een van m'n favorieten hier.
Voorspel duurt dik drie minuten, herkenbaar:))))

FIFA, onze zoon(20) vergeet zelfs z'n vriendin vanwege dat wel eens.....

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door WJ » 20 mar 2020, 10:09

Ik ben een Nerd en een techie, en heb een heel scala aan interesses. :mrgreen:

Maar een van mijn hobbies is Strongman en powerlifting. Heb nu ook maar een olympische stang voor thuis aangeschaft en wat gewichten (fucking duur die plates) om toch een beetje de beweging met wat gewichten erin te houden.

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Richardt. » 20 mar 2020, 10:20

Ik heb niet echt één aanwijsbare grote hobby.

Netflix staat hier regelmatig aan, de bioscoop komen we regelmatig, Playstation heb ik, een mountainbike staat in de schuur, evenals een motor. YouTube is ook een grote vriend, ik kan zo een avond lang van alles en nog wat kijken. Gewone TV kijken we bijna nooit. Echter niets van dat alles is iets waar ik mij echt hele dagen mee vermaak.
Sinds vorig jaar een ander huis met een grote tuin waar we onze draai nog aan willen geven, dan heb ik eigenlijk al geen tijd meer voor hobby's.

Sporten probeer ik minstens 2x per week te doen, maar ik vind na het trainen op vrijdagavond de kantine minstens net zo leuk. Doe daar tevens wat bestuursdingetjes.

Vissen kan ik echt niet. Ik snap de sport/hobby wel, maar ik kan niet zo lang langs de waterkant zitten. Frustrerend is het soms ook. Vorig jaar op vakantie geweest in Frankrijk, mijn zwager heeft een week lang 's avonds met een katapult karpers lopen voeren op een vast punt zodat hij in de tweede week meer kans had om wat te vangen. Zat er aan het eind van de week een Fransoos op "zijn stekkie" te vissen :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Linc (Bas) » 20 mar 2020, 10:29

Ben nu al weer een paar jaar aan het sim racen, elke week wel een paar keer. Doe ook veel endurance races met het team waar ik in zit. Wel grappig om te zien dat ik de bekende namen zoals Max Verstappen en Lando Norris enzo nu tegenkomt. Al een aantal keer ook tegen hun gereden.

Mountainbiken doe ik ook veel. Probeer elke week wel minstens 1 keer te gaan. Als het mooi weer is ga ik vaak wel 3 keer per week een rondje doen.

Gamen heb ik vroeger heel veel gedaan, tegenwoordig wel wat minder. Laatst heb ik Division 2 in de aanbieding gekocht. Dat is nu wel apart om te spelen aangezien dat heel veel lijkt op de huidige situatie in de wereld.

En daarnaast ben ik natuurlijk veel bezig met Rally rijden en alles wat daar bij hoort zoals het sleutelen aan de auto om hem rijdend te houden, maar ja dat is de DF hobby natuurlijk. En aangezien ik een loods aan huis heb daarvoor zal ik mij voorlopig nog niet vervelen.

Kortom werk neemt veel te veel tijd in beslag zodat ik niet genoeg aan mijn hobby's toe kom :D

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Luco » 20 mar 2020, 10:33

Te druk met verbouw en onderhoud huis, sleutelen motor.
Enige wat ik af en toe speel is FOE

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Sander-E46 » 20 mar 2020, 10:45

sitechris schreef: 20 mar 2020, 09:14 Naast autorijden en bloggen ben ik al sinds de eerste fifa redelijk hooked aan dat spelletje ;).
Ik heb geen FUT, maar voor een online potje ben ik altijd wel in... :whistle:

Str8Six
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Str8Six » 20 mar 2020, 11:02

JP schreef: 19 mar 2020, 11:01 Toevallig kwam ik deze week langs een grote vijver waar ik tot 15jaar geleden heel vaak zat te karpervissen. Ik heb een hele (Fox) uitrusting op zolder liggen. Kwestie van de baitrunners smeren, batterijen in de piepers en even nieuwe lijn halen en opspoelen. Heerlijk om nu even van alle ellende af te schakelen. Zo rustgevend ook al vang je inderdaad niets.... :thumbup:
Ik zou het wel weten JP, schijnt dit weekend lekker weer te worden

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Martijn_bmw » 20 mar 2020, 11:09

Naast auto rijden / autonieuws en autohandel in de gaten houden kan ik erg genieten van muziek luisteren.
Ook zo nu en dan wel de muziek installatie upgraden of veranderen.

Verder druk met werk, huishouden en kind dus ook geen tijd voor heel veel andere hobby’s.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door JP » 20 mar 2020, 11:15

Str8Six schreef: 20 mar 2020, 11:02
JP schreef: 19 mar 2020, 11:01 Toevallig kwam ik deze week langs een grote vijver waar ik tot 15jaar geleden heel vaak zat te karpervissen. Ik heb een hele (Fox) uitrusting op zolder liggen. Kwestie van de baitrunners smeren, batterijen in de piepers en even nieuwe lijn halen en opspoelen. Heerlijk om nu even van alle ellende af te schakelen. Zo rustgevend ook al vang je inderdaad niets.... :thumbup:
Ik zou het wel weten JP, schijnt dit weekend lekker weer te worden
Stond bij de VVV voor een vergunning. Dicht :bag:

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Jeffrey026 » 20 mar 2020, 11:36

Martijn_bmw schreef: 20 mar 2020, 11:09 Naast auto rijden / autonieuws en autohandel in de gaten houden kan ik erg genieten van muziek luisteren.
Ook zo nu en dan wel de muziek installatie upgraden of veranderen.

Verder druk met werk, huishouden en kind dus ook geen tijd voor heel veel andere hobby’s.
Tijd is toch wel de grootste rem op alles in het leven en ja we werken veel wegens luxe maar je hebt ook aardig wat nodig met de prijzen.


Vind vissen wel lekker ls ontspnning op de omerdag. Liefst op een plek waar thuisbezorgd.nl lekker vreten kan bezorgen :p.
Of zomeravond keer slootjes langs wandelen ook prima.
Vorig jaar 3 feeder hengels gekocht met intentie meer op barbeel te gaan vissen. Maar dezen zijn nog ongebruikt.

Zomer hobby's heb ik zat.
Circuit auto
Motorrijden
Vissen
Festivals
Terrasjes pakken :p
Wil weer mtben, recent weer fiets gekocht....2x gefietst.
Beetje sleutelen en klooien.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Robin » 20 mar 2020, 11:43

Jeffrey026 schreef: 20 mar 2020, 11:36 [
Tijd is toch wel de grootste rem op alles in het leven en ja we werken veel wegens luxe maar je hebt ook aardig wat nodig met de prijzen.
+1
Jeffrey026 schreef: 20 mar 2020, 11:36 Vind vissen wel lekker ls ontspnning op de omerdag. Liefst op een plek waar thuisbezorgd.nl lekker vreten kan bezorgen :p.
Hollandse Nieuwe met extra uitjes:)

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Robin » 20 mar 2020, 16:11

Iemand Doom Eternal(de naam alleen al in de huidige Zeitgeist) al gespeeld? Zal ik 'm halen?

En is de met season pass uitgeruste Deluxe Edition een must op dit moment?

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door alt » 20 mar 2020, 17:25

Welke hobby's die ik NIET heb, zijn.

Fietsen, moest verboden worden voor ouwe mensen.
Vissen vangen, ik kan de vis klaargemaakt bij de visboer kopen.
Films kijken, het toneelachtig praten van de toneelspelers, boeiend, ik weet na 5 minuten wij het gedaan heeft.
Tuinieren, krijg ik vieze handen.

Welke hobby's ik WEL heb, zijn.

De hond uitlaten.
Youitube afspeuren naar slimme tech oplossingen.
s'Middags een paar uren toeren met de ev, rij gratis.
Kleinkinderen slechte dingen leren.
Af & toe wat simracen.
Eén keer in de maand de huurfacturen emailen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Bert ///M3 » 20 mar 2020, 17:26

Robin schreef: 20 mar 2020, 16:11 Iemand Doom Eternal(de naam alleen al in de huidige Zeitgeist) al gespeeld? Zal ik 'm halen?

En is de met season pass uitgeruste Deluxe Edition een must op dit moment?
Ik zit hem sinds gisteren te spelen. Ben bij mission 5.

Tov Doom 2016 is het qua verhaal niet veel. Of tenminste waar ik ben nog niet.

Qua vechten/schieten etc vind hem gewelding. Vooral in die arena battles heb je zo veel mogelijkheden:
-Frag grenade
-Ice grenade
-Kettingzaag voor ammo
-Glory kill voor health
-Flamethrower voor armor
-swappen tussen verschillende wapens
-swappen tussen verschillende weapon mods

Enemies hebben ook allemaal een weak point. Een Cacodeamon kan je het beste pakken met een shotun met grenade launcher mod, anderen met een rocket launcher etc. Dat maakt dat die arena battles bijna een puzzle zijn, je bent continue tussen verschillende wapens aan het swappen enz.

Moeilijkheidsgraad ligt echt een stuk hoger als Doom 2016 vind ik, die heb ik een maandje of 2 terug nog eens gespeeld op Ultra Violence. Bij deze was ik ook op Ultra Violence begonnen maar na een paar uurtjes vloeken toch maar naar Hurt me Plenty. Dan is het goed te doen maar sommige battles zijn toch nog lastig. Ik speel op PS4 met een Scuf Impact controller met 4 paddles op de achterkant en ik heb ze ook allemaal nodig.

Online component vind ik niet veel, er zit een battle mode voor 3 spelers in waarin 1 de slayer is en 2 zijn demons die dan weer andere demons spawnen. Ik hoop dat ze nog met een gewone deathmatch mode op de proppen komen.

Als je hem gewoon koopt om het verhaal eens te spelen dan zou ik niet direct de deluxe versie nemen denk ik. Heb ik wel maar ik heb nog niet uitgevonden waar de meerwaarde zit :lol:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Robin » 20 mar 2020, 19:18

Dank Bert.
Ik download eerst nog even Doom 2016 die had ik nog op Steam staan. Te weinig toen aan toe gekomen. Quake en vooral Unreal Tournament>15 j terug ofzo platgespeeld.
Via googlen op Unreal kwam ik op de 'Unreal game engine en deze demo....zit ik hier met m'n Atari uit 1982 jezus.
We hoeven écht de deur niet meer uit.... :dood: :bag:


Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Booooh » 24 mar 2020, 00:57

Robin schreef: 20 mar 2020, 19:18 Ik download eerst nog even Doom 2016 die had ik nog op Steam staan. Te weinig toen aan toe gekomen. Quake en vooral Unreal Tournament>15 j terug ofzo platgespeeld.
Grappig, heb ook jaren UT gespeeld, in clans hele nachten CTF/Instagib met TS, als ik dan rond een uur of 05:00 naar me nest ging was ik nog steeds door die gangen aan het rennen met die vlag :mrgreen: , leuke tijd wel ...

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Bert ///M3 » 24 mar 2020, 05:53

Zelfde hier :lol:

CTF-Face was legendarish.

Voor UT had je de mod Strikeforce, dat heb ik ook jaren gespeeld.


Ik deed altijd PC gamen. In de tijd van UT was ik een van de eersten in NL met een GeForce 256 DDR kaart in zijn PC. De rest die nog op hun Pentium 2's en TNT kaarten aan het spelen waren waren natuurlijk geen partij. Dat PC gamen werd me op een gegeven moment te gortig, elke 6-12 maanden de nieuwste hardware in je PC. Deed ook overclocking enz. Een keer een AMD Radeon 8500 gefrituurd met een volt mod. En een Pentium 4 moederbord gesloopt door er waterkoeling op te zetten, maar 1 van de slangen ging lekken LOL.

Ben toen een tijdje gestopt met gamen, jaar of 8. Toen eens gewoon een playstation gekocht. Mijn maatje in Thailand die in een hotel werkte vond dat een goed plan want dan konden we wat GTA multiplayer doen etc. Vond ik wel een goed idee, met een playstation hoefde je enkel de PS4 te kopen en wat games, ging niet zo gek als bij de PC's. Of dat dacht ik. Ik begon namelijk ook Call of Duty te spelen. En had al snel in de gaten dat je inputs vertraagd worden op een TV als het een beetje een oude is. En een headset geeft toch wel veel meer situational awareness. En vooral bij de advanced movement games had je veel voordeel met een controller met extra buttons. Inmiddels heb ik:

PS4 Pro + Samsung 1TB EVO SSD, Acer ED273 curved screen, Steelseries Arctis Pro + gamedac headset
PS4 Pro + Samsing 1TB QVO SSD, Asus VG278QR screen, PS4 platinum headset
PS4 Slim 1TB
2x Scuf Impact controllers
5x Sony DS4 controllers gemodificeerd met paddles en sommige digital triggers, verschillende sticks etc (allemaal zelf gebouwd)

Maw dat kan net zo gek als PC gamen :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Bram, ErikS, jerico_NL, Kasteel, mark123, RS-Ron, vester86 en 143 gasten