Andere hobby's van DF'ers

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Str8Six
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Str8Six » 17 mar 2020, 20:30

Wij hebben hier allemaal een gezamenlijke passie, auto rijden.
Daarnaast hebben we allemaal ons eigen leven, mogelijk met andere hobby's en passies.
Lijkt me leuk om dit in deze saaie tijd te delen.

Ik zal het zelf even aftrappen:

Vanaf jongs af aan ging ik al mee vissen met opa en pa in Drenthe. Meestal op witvis met de vaste hengel bij kanalen of wat dieper water (zandafgravingen) in de buurt van Meppel en omstreken. Vond het altijd leuk, maar de vangsten zelf vond ik niet erg bijzonder. Het spannendste was als de dobber er zo hard vandoor ging dat je wist dat het iets groots was, maar meestal knapte de lijn dan. Erg frustrerend.
Toen ik zelf oud genoeg was dus een werphengel aangeschaft. Na enige tijd mijn eerste snoek weten te vangen.
Afbeelding

Destijds erg blij mee. Snoekvissen vanaf de kant is een vrij drukke visserij, en naarmate ik wat ouder werd (lees: pubertijd) trok het karpervissen mij meer. Lekker met wat vrienden achter een hengelsteun zitten aan de waterkant. Een vrij luie visserij, maar daar waren de resultaten dan ook naar. Redelijk wat gevangen, maar de echt leuke vissen verschalk je niet op deze manier. Wel veel lol gehad. Het leuke vond ik (en nogsteeds) in de natuur zijn, maar toch met een doel. Daarbij is het gevoel van een harde aanbeet erg spectaculair, al is dit lastig uit te leggen aan niet-vissers.

Op de middelbare school kwam ik via via bij een jongen terecht die ook van het vissen was, maar dan puur en alleen op snoek. Zodoende dat weer opgepakt, en nu fanatieker dan ooit. De laatste jaren op de middelbare school ontzettend veel gevist in stadsvijvers en kleiner water, en ontelbaar veel snoek gevangen. Destijds bleef mijn record (PR) op 84 cm hangen, niet erg bijzonder, maar de aantallen wel.

Tijdens mijn studententijd in Groningen wel wat doorgevist, maar de laatste jaren hebben we het weer fanatieker opgepakt. De visvriend van destijds kreeg tegelijkertijd met mij zijn eerste baan, dus het geld brandde in onze zakken. Zodoende met zijn drieën (samen met zijn broer er nog bij) een bootje opgepikt voor 400,-. Hiermee konden we het snoekvissen serieuzer aan gaan pakken. Met een boot kun je namelijk het kunstaas voorttrekken (trollen), waardoor je in korte tijd enorm veel meters water kan bevissen.
Afbeelding

Een motor (4pk) hadden we nog in de schuur, en daarmee enkele jaren de Groninger binnenstad onveilig gemaakt. Hier zit vis genoeg, maar er wordt ook erg veel gevist. Daarnaast is het geen rustgevende visserij, met roeiboten, woonboten, karpervissers, toeristen en gezonken fietsen waar je telkens op moet letten. De boot uitgerust met een dieptemeter bood zeker soelaas (en helpt erg goed bij de visserij), maar de (vis)drukte begon ons tegen te staan. Hier wel mijn PR wel verbeterd naar 101cm.

Afgelopen seizoen hebben we de boot verplaatst naar rustiger vaarwater en een nieuwe motor aangeschaft. Dure krengen, maar dan heb je ook wat. Een 8pk honda van 2016 met elektrische start voegt erg veel toe aan snelheid, zuinigheid en comfort. Daarbij ligt de boot nu in het water in een overdekte stalling, dus opstappen en wegvaren. Ideaal.
Afbeelding
Afgelopen jaar veel op pad geweest en erg veel uitgeprobeerd. Het blijft altijd zoeken, al zijn er wel basis wijsheden waarop je kan terugvallen. De vis zit in principe overal, je moet alleen door de goede keuze in kunstaas, vaarsnelheid en techniek weten wat te doen. Dan kan het (vooral in de herfst) echt losgaan met 10+ snoeken in een middagje. Hiermee ook mijn nieuwe record op 111,5cm gezet. Gaat nog wel even duren tot dat wordt verbroken ben ik bang.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het leuke van deze hobby is dat het nooit af is. Geen dag is hetzelfde, en iets dat vandaag werkt kan morgen compleet anders zijn. Elke keer dat je gaat vissen heb je weer een gezonde spanning, 'zou het dan vandaag gebeuren?'. Mooie is dat ik dit gevoel deel met enkele vrienden, waardoor we altijd enthousiasme kunnen opbrengen. Daarbij loopt Nederland redelijk voorop in het snoekvissen. Behalve een goede snoekstand en waterkwaliteit, is er een ontzettend veel informatie en content beschikbaar. Zie bijvoorbeeld:



Hoor graag of er meer mensen zijn met andere passie's!

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4493
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Eeuwe » 18 mar 2020, 10:26

Ken wel wat mensen die complete vis-weekenden hebben. Zetten ergens een tentje op en staan rustig van vrijdagavond tot maandagmorgen ergens te vissen. Vind ik altijd bijzonder, ieder z'n hobby zullen we maar zeggen. Maar zeker respect voor het enthousiasme.

Online
Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1327
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door JdBn » 18 mar 2020, 10:53

Vissen, ik heb er zelf helemaal niets mee. Een vriend van mij is wel fervent (vlieg)visser, die zoekt ook echt zijn vakantiebestemmingen uit met goede locaties om te vissen als doel.

Zelf ben ik meer van de wat actievere sporten. Op de racefiets weg als het de temperaturen weer oplopen (zit er aan te komen) en als het er van komt op wintersport (snowboarden) hoewel die interesse een beetje begint weg te ebben. Deels vanwege het feit dat het tegenwoordig lastig te regelen is met vrienden die met kinderen zitten… Wat ik nog steeds erg vet en lekker vind om te doen is kitesurfen. Temperatuur maakt me dan nog niet zoveel uit, als het maar droog is. Meer vanwege de voorspelbaarheid van de wind trouwens, nat wordt je toch wel. Fijne locatie is wel Brouwersdam, maar ben ook een paar keer op vakantie geweest naar Tarifa om te kitesurfen. Aantal keer met een groep collega’s (allemaal idioten als ze niet op kantoor zitten :lol:) waarbij het kiten dus goed werd afgewisseld met BaCo’s en drankspelletjes, en nog een keer alleen (had een periode tussen twee banen in dus ik dacht ik doe het gewoon) wat me eigenlijk beter beviel dan ik van tevoren had verwacht. Toch eigenlijk best lekker om even niemand om je heen te hebben :roll: Als straks de verbouwing klaar is thuis hoop ik weer wat meer tijd te krijgen om wat vaker richting de kust te gaan bij goede wind. Heerlijk!

Favoriete foto:
Woei.jpg
Woei.jpg (119.05 KiB) 2804 keer bekeken

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2062
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door frankie » 18 mar 2020, 11:07

Beetje burgerlijk misschien, maar voetbal! :tooth:

Ik kijk echt ontzettend veel voetbal. Veel op TV, maar ook in stadions en langs de amateurvelden veel jeugdwedstrijden. Een potje tussen 11/12 jarigen op een redelijk niveau kan ik ook echt van genieten. Ook intensief betrokken bij het jeugdvoetbal bij de plaatselijke vereniging waar onze twee jongens tegen een bal trappen. Zowel als jeugdtrainer als ook bestuurlijk.

Ik ben dus in een groot zwart gat gevallen nu alles tot minimaal 6 april stil ligt... :lol:

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Robin » 18 mar 2020, 11:14

-Simracing verdoe ik m'n tijd nu meer mee.
-Muziek vooral live gebeuren (en nu) via de bekende(YouTube) kanalen kan ik echt van genieten.
-Films/series(Netflix/Amazon)

Dat is 'n beetje hoe ik deze tijd denk door te komen.

Verder autosport docus, maarja dat is DF en horloges en alle info.

Bier drinken in het cafe en bios pakken kan nu even niet.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39587
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Arthur » 18 mar 2020, 11:23

Ik houd niet van hobby’s :)

Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door RJL86 » 18 mar 2020, 11:24

Vissen vind ik wel leuk om af en toe te doen, maar echt een hobby nee. Ik doe het 1 x in het jaar denk ik en dan gewoon relaxed aan het water zitten en we zien wel wat er hapt. Meestal voorntjes.

Mijn hobby's:

- Gamen en games verzamelen(voornamelijk oudere games). Kan er van genieten om kringloopwinkels af te gaan en leuke juweeltjes voor weinig geld tegen te komen.
- Series/films kijken(Netflix, Prime, HBO, bioscoop(pathe unlimited))
- Mountainbiken(alleen bij mooi weer)
- Fotografie(analoog en digitaal)
- Reizen. Vroeger ging ik veel zelf op pad, tegenwoordig met mijn vrouw.

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Tom » 18 mar 2020, 11:26

Ik heb weinig echte hobby's. Werk graag. Luister graag muziek. Af en toe film of serie. Soms wat gamen. Fotografie vind ik leuk maar alleen tijdens vakanties/tripjes.

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Robin » 18 mar 2020, 11:33

Ja reizen, maar geen tijd voor, nu niet aan de orde.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door EvdP » 18 mar 2020, 11:44

Ik bezoek nog wel een "oorlogs dingen" (WW2) en maak daar dan ook wel wat foto's van.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door matthyssie » 18 mar 2020, 11:45

Ik ben jaloers op jullie hobby's! Meeste draait bij mij toch wel om auto's. Filmpje of serie op Netflix is soms wel leuk, maar niet voor elke avond. In de sim zitten en wat racen is ook maar voor beperkte tijd leuk vind ik.

Gelukkig is de auto pakken en een driftje leggen wel goed mogelijk nog nu!

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Robin » 18 mar 2020, 11:47

Dat kan ook Thys, en ik vind driften/trackdays geweldig, maar de auto pakken voor gewoon 'n blok om nu Horeca/Vd Valk gesloten is, is toch minder vind ik.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door matthyssie » 18 mar 2020, 11:58

Snap ik, maar wat moet je anders? :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door JP » 18 mar 2020, 12:02

Afbeelding

Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door RJL86 » 18 mar 2020, 12:19

JP schreef: 18 mar 2020, 12:02 Afbeelding
Afbeelding

Str8Six
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Str8Six » 18 mar 2020, 13:39

matthyssie schreef: 18 mar 2020, 11:58 Snap ik, maar wat moet je anders? :)
Op dit moment is er weinig anders te doen dan de auto af en toe wassen en blokjes om rijden. Wel veel vrije tijd over nu alle sportscholen en sportclubs ook dicht zijn, sportte toch wel 3-4 keer per week. Hardlopen heb ik niet zoveel mee, uitgaan kan nu ook niet. Misschien keer avondje bij vrienden thuis, maar met niet te veel. Worden lange weken zo.

Wat betreft het vissen: het gaat natuurlijk niet alleen om de vis die je uiteindelijk vangt, maar ook om lekker een tijd op pad te zijn met de boot met vrienden in de natuur. Sommige dagen vangen we niks, maar hebben we net zo'n leuke dag als dat we wel wat vangen :lol: Kan ook erg genieten van de vogels en andere dieren die we tegenkomen onderweg, en de natuur van week tot week te zien veranderen.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Andry » 18 mar 2020, 14:37

Naast het rijden met auto's, dus de driving fun, zijn er genoeg andere bezigheden die ik graag doe:

- sleutelen aan auto's en dan van motormechanisch tot aan plaatwerk met een Engels wiel. Met een 18 jaar oude Jap in bezit en gebouwd van het beruchte Japanse fraudestaal heb je altijd wel iets te doen :mrgreen: Wassen en poetsen heb ik dan weer helemaal niets mee.

- muziek luisteren: van LP's tot aan streamen en van klassiek via Jean michel Jarre naar Boris Brechja of Such a Surge. In diverse uitgaves van albums staat de muziek op LP, CD en digitaal. Back to back luisteren, wisselend van kabels.....en als ik dan op de klok kijk is het diep in de nacht :wink:

- tot aan een hartinfarct zat ik 4 keer per week op de racefiets, lekker de polder in richting Goudswaard of de andere kant op richting zee. Even rustig aan, maar dat fietsen komt echt wel weer.

- eens in de maand instrueer ik m'n supervisors over de volgende dag en zelf ga ik dan aan de slag als vrijwilliger bij steeds verschillende stichtingen of kerken. Armoede anno 2020 is veel voorkomender dan velen denken. De voldoening die het geeft en de waardering die je dan krijgt door deze groep een helpende hand te bieden zijn gewoon priceless en niet in geld uit te drukken.

- op een 'leeg' moment Youtube afstruinen naar nieuwe muziek en comedy's, daarmee kan ik ook de tijd helemaal uit het oog verliezen.

Resumé: ik kom 24 uur per dag en 7 dagen per week te kort :mrgreen:

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie
Contacteer:

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door mrbbs » 18 mar 2020, 15:04

matthyssie schreef: 18 mar 2020, 11:45 Gelukkig is de auto pakken en een driftje leggen wel goed mogelijk nog nu!
Saai toch nu dat er weinig controles zijn :)

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Peric » 18 mar 2020, 16:49

Natuurlijk motorsport als hobby, zowel auto als motor.
Ga altijd met m'n neef mee naar de autocross. Als monteur, tankvuller, bandenwisselaar of gewoon morele steun. :)
Als het lichaam en de tijd het toelaat lekker aan de gewichten hangen. Noem het fitness of bodybuilding.
Laatste jaren veeeel te weinig gedaan, maar ik draaide graag plaatjes. Ben ook DJ geweest. Heb toen ik in Hongarije woonde ook nog zelf muziek gemaakt met een vriend daar.

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Sander-E46 » 18 mar 2020, 19:05

Hier ook karpervissen en snoeken, staat wel op een zeer laag pitje nu. Snoek pr is 104cm, daarna nooit meer boven de 85cm gekomen... Daarnaast fanatiek fan van een voetbalclub met Philips in de naam... al 10 jaar een ssc en reis heel Nederland en Europa door. :gek: Guilty Pleasure zijn restauratie filmpjes op YouTube.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Barend » 18 mar 2020, 20:54

Mountainbiken, eten & gamen.

Mountainbiken vorig jaar mei actief mee begonnen omdat ik veel te weinig lichaamsbeweging had. Het is een leuke hobby geworden, het is zo fijn om de natuur in te gaan én te sporten. En je blijft groeien, de vooruitgang is makkelijk meetbaar wat het ook wel een uitdaging maakt. Ik heb er ook een racefiets bijgekocht en wil er nog een gravelbike bij hebben, het is verslavend en we gaan regelmatig met een groepje samen fietsen.

Eten spreekt voor zich, iedereen die me kent kan dit beamen denk ik. :tooth:

Gamen is al sinds ik klein ben een hobby, vroeger op de NES en de SNES, tegenwoordig vooral op de PlayStation hoewel ik ook een leuke game-pc heb staan. Op de PlayStation wordt Call of Duty gespeeld met een groepje vrienden, een avondje of twee per week samen online. Als afwisseling heb ik ook een bescheiden simrace-setup staan en dat doe ik ook weleens online met wat andere vrienden.

Zed240
Berichten: 2920
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Zed240 » 18 mar 2020, 21:08

Naast eigenlijk alles omtrent auto's (kan ook op internet hele dagen over auto's lezen, mobile.de afstruinen, YT, etc.) heb ik nog een paar hobbys, waarmee ik hier niet de enigste ben zo te zien.

Films: Vooral detectives, true crime, die hoek. Westerns zijn een guilty pleasure.

Muziek: Speel geen instrument en kan nog geen noot lezen, maar naast auto's absoluut mijn grootste hobby. Zeer brede muzieksmaak, maar de focus ligt vooral op rock (grunge, punk, blues, classic), folk, americana en 80's pop. Ik weet m'n collega's altijd te verbazen door het nummer in de eerste secondes al te weten, terwijl de release jaren voor mijn geboorte was. :mrgreen:

Reizen: Hobby die ik door tijd en geldgebrek amper uitvoer. Daarbij reis ik niet graag alleen, en ben ik één van de weinigen in mijn vriendengroep die het interessant vind. Wilde dit jaar weer een grotere trip maken, maar dat staat nu even op een heel laag pitje. :bag:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Roy RS » 18 mar 2020, 22:35

mrbbs schreef: 18 mar 2020, 15:04
matthyssie schreef: 18 mar 2020, 11:45 Gelukkig is de auto pakken en een driftje leggen wel goed mogelijk nog nu!
Saai toch nu dat er weinig controles zijn :)
Ik ben op 2 dagen 3 mobiele controles tegen gekomen...dus dat lijkt favo bezigheid/ hobby van de pliesie te zijn

Gebruikersavatar
Skoda Citigo
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2020, 11:45
Auto: Skoda Citigo

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Skoda Citigo » 19 mar 2020, 04:19

Str8Six schreef: 18 mar 2020, 13:39
matthyssie schreef: 18 mar 2020, 11:58 Snap ik, maar wat moet je anders? :)
Op dit moment is er weinig anders te doen dan de auto af en toe wassen en blokjes om rijden. Wel veel vrije tijd over nu alle sportscholen en sportclubs ook dicht zijn, sportte toch wel 3-4 keer per week. Hardlopen heb ik niet zoveel mee, uitgaan kan nu ook niet. Misschien keer avondje bij vrienden thuis, maar met niet te veel. Worden lange weken zo.

Wat betreft het vissen: het gaat natuurlijk niet alleen om de vis die je uiteindelijk vangt, maar ook om lekker een tijd op pad te zijn met de boot met vrienden in de natuur. Sommige dagen vangen we niks, maar hebben we net zo'n leuke dag als dat we wel wat vangen :lol: Kan ook erg genieten van de vogels en andere dieren die we tegenkomen onderweg, en de natuur van week tot week te zien veranderen.
Ik heb een home gym en ben niet natty. Doe met plezier aan cruisen op Nebido. :df:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Andere hobby's van DF'ers

Bericht door Downforce Hans » 19 mar 2020, 09:57

Wat ik het meest gedwongen wordt om te doen door vrouwlief is kiten. Gelukkig vind ik dat ook erg leuk. Gisteren nog geweest, was wel een beetje frisjes in mijn zwembroek...... ;-)
Verder nog zat dingen maar kiten is wel de no1 de laatste tien jaar en dan vooral veel in warme oorden......

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Baboulah, Berry1000RR, Dimitri, EvdP, Google [Bot], Kocheler, krentenbol, Majestic-12 [Bot], Philipoo, SAH, SlowCo, Wimo en 158 gasten