Stereo @home, liefhebbers?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andry » 24 feb 2020, 17:21

Persoonlijk heb ik nog nooit B&W's gehoord, maar de recensies van dit type zijn wel erg goed. Ze lijken zo op de foto wel erg massief.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 24 feb 2020, 18:22

Mijn broertje had B&W speakers uit nautilus serie. Ik vond ze echt heel indrukwekkend. Heel gebalanceerd. Echt super vond ik ze klinken.

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door flieger » 25 feb 2020, 09:50

Die zijn dan ook € 68k per paar :shock:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 25 feb 2020, 10:52

Nou, er zijn ook echt goedkopere

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7165
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Erik K. » 26 feb 2020, 14:46

Dat soort bedragen vind ik persoonlijk veel te ver gaan en niet meer in verhouding met de geluidskwaliteit.
Bouwkwaliteit zal best heel goed zijn en exclusief zijn ze op die manier natuurlijk ook meteen.
Een waardige set van bv €10000,- (wat ook al een zeer hoog bedrag is) zal echt niet veel minder klinken dan zo'n set van bijna €70k
Net als speakerkabels van bv €1000,- p/m ook zoiets...
Ben niet vies van geld uitgeven aan Audio/Video maar dat slaat echt nergens op.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andry » 26 feb 2020, 19:52

Zulke bedragen geven mensen uit die zitten te meten ipv te luisteren. Op verschillende audio fora worden zulke bedragen gerechtvaardigd onder vermelding van dat het geluid meetbaar beter is. Luisteren doe ik nog steeds met m'n oren en aangezien smaken en oren verschillen is duurder zeker niet altijd fijner. Rond de €20-25k voor een complete stereo set vind ik wel de max en heb je bovendien een meer dan prima geluid.

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door TLRS » 26 feb 2020, 19:58

Is nu ook niet echt dat DF barst van de passie en emotionele beslissingen..

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 26 feb 2020, 20:00

TLRS schreef: 26 feb 2020, 19:58 Is nu ook niet echt dat DF barst van de passie en emotionele beslissingen..
Want?

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door TLRS » 27 feb 2020, 08:12

tomgtr schreef: 26 feb 2020, 20:00 Want?
Doorgaans zijn er op df veel rationele argumenten om een auto te kopen/rijden/bewaren, toch?

Zal niet zeggen dat tussen de regels door geen passie te vinden is.. maar veel woorden worden er niet aan vuil gemaakt.

Dat audiofielen meten snap ik prima. Als het gaat om noemenswaardige gewichtsbesparing bij een auto doen we precies hetzelfde en niemand die er van op kijkt.

Kun je voor 70k twee jaar een recente m5 rijden?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 27 feb 2020, 09:11

Een auto is voor velen ook een rationele keuze. Niet iedereen heeft geld om en een praktische en een fun auto te hebben die voldoet aan zijn/haar norm. Geluid krijge je als je daarmee kan leven uit een speakertje van 100 euro. Geef je er het veelvuldige aan uit dan ben je snob of passie. Wie zal het zeggen. Met auto’s werkt het iets anders want 95 pct van DFers moet er ook mee naar werk en familie in rond rijden. En een 15 jaar oude mx5 erbij hebben is niet ieders kopje thee. Dat de meesten een compromis zoeken is duidelijk, dat ze dat niet uitvoerig genoeg naar je zin verdedigen maakt ze niet minder passievol dan jij. Alleen wat pragmatischer en minder lang van woorden.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 27 feb 2020, 15:18

Sorry hoor, maar beweren dat alleen de 'meters' veel geld uitgeven aan een installatie is natuurlijk kul.
Sterker nog: Er zijn heel wat 'believers' en meelopers die giga-investeringen doen omdat het 'beter' is.

Ik volg ook mijn eigen oren. Daarbij wel de kanttekening dat je steeds meer leert te horen als je er op gewezen wordt (hoedt u voor kenners met een absoluut gehoor als de bankrekening u lief is). Ik heb wat bijgeleerd, dat gaat meestal gepaard met hogere budgetten.

Vooralsnog is het prima toeven op Marktplaats met een instap budget :-)

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door TLRS » 29 feb 2020, 12:39

tomgtr schreef: 27 feb 2020, 09:11 Een auto is voor velen ook een rationele keuze. Niet iedereen heeft geld om en een praktische en een fun auto te hebben die voldoet aan zijn/haar norm. Geluid krijge je als je daarmee kan leven uit een speakertje van 100 euro. Geef je er het veelvuldige aan uit dan ben je snob of passie. Wie zal het zeggen. Met auto’s werkt het iets anders want 95 pct van DFers moet er ook mee naar werk en familie in rond rijden. En een 15 jaar oude mx5 erbij hebben is niet ieders kopje thee. Dat de meesten een compromis zoeken is duidelijk, dat ze dat niet uitvoerig genoeg naar je zin verdedigen maakt ze niet minder passievol dan jij. Alleen wat pragmatischer en minder lang van woorden.
Je kunt dansen op muziek uit een installatie van 100 piek.. waarom zou je geen fun kunnen hebben met een relatief gewone auto. Of een barrel in het kader van huurauto’s zijn het snelst..

Ging er eigenlijk meer om dat er over rijplezier weinig geschreven wordt. En dat als het op gewichtsbesparing aankomt, we er ook gewoon een weegschaal bij pakken om te meten.

Het verschil met een audiofiel die z’n setup meet is dan toch zo groot niet..

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 29 feb 2020, 12:50

Denk dat jij de fout maakt dat wat voor JOU df is niet voor iedereen DF is. Jij meet jouw voorkeuren of wat jij belangrijk vindt aan een auto af aan wat anderen leuk vinden. En met geluidsinstallaties is niet ander, de 1 koopt voor de pats, de ander voor de harde oempf en weer ander voor zo puur mogelijk geluid, volgens oren of meting. Maar dat is niet relevant. Wat iemand zelf liefhebberij vindt kan ik als buitenstaander pats vinden. En met auto’s net zo. Hoe het voor jezelf is is relent voor jou. Wat anderen ervan vinden zou voor jezelf niet relevant moeten zijn. Dit is mijn zweverigste antwoord ooit waar ik alles wat je zeg omdraai. Hoop dat het je aanspreekt.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door WJ » 29 feb 2020, 14:14

Voor veel mensen is het ook een stukje bewondering van de techniek, niet alleen het te beluisteren geluid zelf.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 29 feb 2020, 14:32

Ja maar dat is met auto’s toch ook?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26616
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 29 feb 2020, 19:39

tomgtr schreef: 29 feb 2020, 14:32 Ja maar dat is met auto’s toch ook?
Eens! Ik zou bijvoorbeeld een BMW M (M2, M3, M4) product kopen vooral voor de bewondering van de techniek. Want ik ben helemaal niet zo’n technisch goede rijder zoals bijvoorbeeld André om die laatste finesse van de auto om te zetten in hogere bochten snelheden etc.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 15 mar 2020, 12:50

Op de valreep (denk ik) nog een leuke sub gescored op Marktplaats Een Sumiko S.9.
Heb ik nog wat te prutsen de komende weken voor als m'n werkvoorraad op is.

Nu de rest van de zondag eerst ontsmetten en dan lekker prutsen :-)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26616
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 15 mar 2020, 14:23

Even opgezocht klinkt idd wel als een serieus apparaat :)

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 15 mar 2020, 20:24

Klinkt al best aardig, heeft zelfs effect op het stereobeeld! (veel breder nu?)
Maar het is nog best een uitdaging om e.e.a. goed afgeregeld te krijgen met mijn front speakers met ingebouwde subs. (nu effectief dus 3 subs!)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26616
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 15 mar 2020, 20:31

Ik zou a.s. woensdag bij audio zaakje in de buurt wat subs gaan luisteren icm mijn eigen speakers.
Maar stel de boel maar ff uit door Corona... maar als het voorbij is zeker nieuwe afspraak maken en een leuke sub ook als aanvulling regelen

Online
ErikS
Berichten: 18514
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door ErikS » 16 mar 2020, 08:05

Martijn_bmw schreef: 15 mar 2020, 20:31 Ik zou a.s. woensdag bij audio zaakje in de buurt wat subs gaan luisteren icm mijn eigen speakers.
Maar stel de boel maar ff uit door Corona... maar als het voorbij is zeker nieuwe afspraak maken en een leuke sub ook als aanvulling regelen
Ik zou daar weinig problemen mee hebben, eigen speakers mee, één verkoper?

Komt bij jou ook geen buurman binnen voor een praatje?
Je kan afstand houden, tenslotte moet je ook gewoon je boodschappen kunnen doen in de super, toch?

Uiteraard moeten we het niet opzoeken met z'n allen, en we kunnen uitstellen wat er uit te stellen valt...... Maar zo lang er geen Lock Down op alles is, zou ik met zulke kleine dingen geen problemen hebben. Gewoon een nuchten maar wijs besluit nemen. Als het niet goed voelt uiteraard niet doen..... Maar een audiozaak zit heel weinig volk bij elkaar. :thumbup:

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door TLRS » 16 mar 2020, 08:08

Misschien bieden ze aan demo subs te komen brengen om thuis te proberen?


Onlangs prachtige, semi transparant groene van den Hul cs122 op de kop getikt. Maar liefst 2x7 meter.. voor 50 euro!

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26616
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 16 mar 2020, 08:47

ErikS schreef: 16 mar 2020, 08:05
Martijn_bmw schreef: 15 mar 2020, 20:31 Ik zou a.s. woensdag bij audio zaakje in de buurt wat subs gaan luisteren icm mijn eigen speakers.
Maar stel de boel maar ff uit door Corona... maar als het voorbij is zeker nieuwe afspraak maken en een leuke sub ook als aanvulling regelen
Ik zou daar weinig problemen mee hebben, eigen speakers mee, één verkoper?

Komt bij jou ook geen buurman binnen voor een praatje?
Je kan afstand houden, tenslotte moet je ook gewoon je boodschappen kunnen doen in de super, toch?

Uiteraard moeten we het niet opzoeken met z'n allen, en we kunnen uitstellen wat er uit te stellen valt...... Maar zo lang er geen Lock Down op alles is, zou ik met zulke kleine dingen geen problemen hebben. Gewoon een nuchten maar wijs besluit nemen. Als het niet goed voelt uiteraard niet doen..... Maar een audiozaak zit heel weinig volk bij elkaar. :thumbup:
Heb je ook wel weer gelijk in, ik denk er nog even over :)

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andry » 16 mar 2020, 16:30

Martijn_bmw schreef: 15 mar 2020, 20:31 Ik zou a.s. woensdag bij audio zaakje in de buurt wat subs gaan luisteren icm mijn eigen speakers.
Maar stel de boel maar ff uit door Corona... maar als het voorbij is zeker nieuwe afspraak maken en een leuke sub ook als aanvulling regelen
Wat al eerder geopteerd wordt zou ik de subs bij je thuis laten brengen en luisteren. Een beter beeld hoe de sub in de bestaande set past en in de kamer/luisterruimte klinkt krijg je niet.
TLRS schreef: 16 mar 2020, 08:08
Onlangs prachtige, semi transparant groene van den Hul cs122 op de kop getikt. Maar liefst 2x7 meter.. voor 50 euro!
Leuk, dat is echt geen geld!

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26616
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 16 mar 2020, 16:54

Als de Corona ellende voorbij is maar eens overleggen of dat ook mogelijk is.
Ben bang dat binnen afzienbare tijd de winkels gesloten zijn tot einde Corona probleem.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Hitz, kennethr, MParallel, Stefan, timoty en 219 gasten