Italiaanse of Japanse rally-legende ?
-
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 04 nov 2008, 00:05
Italiaanse of Japanse rally-legende ?
Lancia Delta Integrale - Subaru Impreza WRX STI - Colin McRae Prodrive. WRC History w/ Tiff Needell
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
Delta.
Als oud GTT rijder zeg ik dit. Lancia is vergane glorie, maar er is geen enkel merk zo connected met de rallysport geweest.
Als oud GTT rijder zeg ik dit. Lancia is vergane glorie, maar er is geen enkel merk zo connected met de rallysport geweest.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
Wat doet zo'n Delta tegenwoordig qua prijs?
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
50/80k GBP wordt gezegd.
Gr B Delta S4 Stradale(straatversie dus geen rally heritage met Juha of Markku achter het stuur gewoon een rode) deed jaar geleden €1.040.000,00
https://rmsothebys.com/en/auctions/es19 ... ale/747729
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
Maar widebodies vind ik (veel)mooier. Altijd, bij elk merk:)
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
Ik denk iedereen wel (ik zeker wel tenminste), daarom dat die ook zoveel duurder zijn dan de narrow bodies...
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
Van elk merk kies ik zowieso de wide fender versie van Escort Mk1 via E30 en Delta naar 1M etcetera.
Met één uitzondering, de RUF CTR:)
Met één uitzondering, de RUF CTR:)
Laatst gewijzigd door Robin op 11 mar 2020, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- 350 Z
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
Die ook:)
Bizar dingetje met geweldige sound.
Bizar dingetje met geweldige sound.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
Escort 1700T, rwd op basis van de Mk3, Gr B, maar ze kwamen er achter dat ze naar awd(RS 200) toe moesten. Zijn 'n handvol van. Ik heb er één in 1:43. Ook alle awd Gr B wagens(1:43/1:18) behalve de BX...
Celica TCT rwd Gr B:
Nissan 240RS Gr B 1983, rwd:
Celica TCT rwd Gr B:
Nissan 240RS Gr B 1983, rwd:
Laatst gewijzigd door Robin op 11 mar 2020, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
Vanavond even het filmpje bekijken.
Beide ontzettend gaaf, rally iconen.
Maar als ik moet kiezen zou het de Delta zijn. Vind ik toch wat specialer. Ook al zal ie waarschijnlijk minder goed rijden dan de Subaru.
Beide ontzettend gaaf, rally iconen.
Maar als ik moet kiezen zou het de Delta zijn. Vind ik toch wat specialer. Ook al zal ie waarschijnlijk minder goed rijden dan de Subaru.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
Gr S als opvolger GR B werd niks:
Audi...
Mazda 3 Rotor Gr S 1985:
Corsa Gr B proto:
Kadett 4x4 Gr B. Extra brede body(dus niet alleen fenders, breder overall) proto 1985, later ingezet in rallycross WC.
Audi...
Mazda 3 Rotor Gr S 1985:
Corsa Gr B proto:
Kadett 4x4 Gr B. Extra brede body(dus niet alleen fenders, breder overall) proto 1985, later ingezet in rallycross WC.
Laatst gewijzigd door Robin op 11 mar 2020, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
Porno Robin
Passie voor auto's is ook echt een raar iets soms. Dat je al je hele leven gek bent op die dingen. De overheid verpest het een beetje en enthousiasme naar moderne auto's (EV meuk) neemt af, maar als ik dit zie... enthousiast als een klein kind
Passie voor auto's is ook echt een raar iets soms. Dat je al je hele leven gek bent op die dingen. De overheid verpest het een beetje en enthousiasme naar moderne auto's (EV meuk) neemt af, maar als ik dit zie... enthousiast als een klein kind
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
Prachtige plaatjes in dit topic zeg. Wow!!
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
Inderdaad Tom/Joost:)
Gr B proto MID ENGINE Quattro: Werd niks:
Opvolger 205 Gr B werd 405, ingezet in Paris Dakar etc:
Gr B proto MID ENGINE Quattro: Werd niks:
Opvolger 205 Gr B werd 405, ingezet in Paris Dakar etc:
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
Toivonen (RIP 1986, Delta S4 Tour de Corse crash ) in z'n 911SC(R) rwd 1984 Costa Smeralda:
Inkoppertje betr onderstuur:))))
Beguin in de toendertijd sterkste rallywagen ooit, 410pk +(totdat de 400+pk Gr B awd's kwamen) BMW M1. Totaal ongeschikt, veel uitval, grote draaicirkel:
Inkoppertje betr onderstuur:))))
Beguin in de toendertijd sterkste rallywagen ooit, 410pk +(totdat de 400+pk Gr B awd's kwamen) BMW M1. Totaal ongeschikt, veel uitval, grote draaicirkel:
-
- Berichten: 7334
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
Citroen Visa Gr B proto, werd niks, werd de BX en dat werd helemaal niks.
How low can you go. BX 4 TC. Gr B
Samara GR B.
Alfa GTV(?) mid engine GR B. Proto:
Talbot Horizon Group 2 was eind 70s begin 80s al goed bezig als rwd met motor voorin rallywagen:
1979:
Dit is de MID ENGINE Gr B proto:
Info:
https://www.aronline.co.uk/concepts-and ... n-group-b/
How low can you go. BX 4 TC. Gr B
Samara GR B.
Alfa GTV(?) mid engine GR B. Proto:
Talbot Horizon Group 2 was eind 70s begin 80s al goed bezig als rwd met motor voorin rallywagen:
1979:
Dit is de MID ENGINE Gr B proto:
Info:
https://www.aronline.co.uk/concepts-and ... n-group-b/
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
Tsja,...als je het over de gewone op straat gebruikte versies hebt:
de gemiddelde Subaru GTT is met 100K op de teller nog in goede staat.
de gemiddelde Integrale heeft met 60-70K op de teller een motor en/of versnellingsbak revisie nodig
de gemiddelde Subaru GTT is met 100K op de teller nog in goede staat.
de gemiddelde Integrale heeft met 60-70K op de teller een motor en/of versnellingsbak revisie nodig
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
@Jan Terwolde. 6R4 is magisch door z'n vreemde dinky toy looks icm prestaties en sound
Ook leuk, wie is die gast met gele helm, komt me bekend voor. 6R4 vanaf 3:12:
Ook leuk, wie is die gast met gele helm, komt me bekend voor. 6R4 vanaf 3:12:
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
Oh ja.. ook dat is bij de Integrale een iets groter probleem dan bij de GTT
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?
Delta S4. Koolstofvezel en kevlar. Ben je van alle roest af. En ook van je geld:)