Stock doet ie 15.5, maar ga het 29 feb in duitsland uitgebreid proberen.
Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
-
Online
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Je hebt toch een bug eye met standaard 280pk? Met 120pk meer red je dat wel
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
We gaan het zien, td05 20g turbo is goed voor max 420, dus ergens rond de 380-410 range schat ik, maar wel korte powerband.
Zo zag ik bijv dat van 80-120 2,67 duurde in 3 en in 4 2,87 seconden, gewoon omdat je dan welliswaar op boost wacht maar dan wel de volle range meepakt terwijl in 3 hij uitgeblust is net voor 120
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
@Roy,
Lijkt me dat ie zeker een seconde of 12 inderdaad halen moet.
Die GT-R alsmede M2 bijzonder snel zeg.
Heb ooit een 991 Turbo S gereden, denk niet zo snel van 100-200 als de bovengenoemde GT-R, maar ging ook af als een raket.
Lijkt me dat ie zeker een seconde of 12 inderdaad halen moet.
Die GT-R alsmede M2 bijzonder snel zeg.
Heb ooit een 991 Turbo S gereden, denk niet zo snel van 100-200 als de bovengenoemde GT-R, maar ging ook af als een raket.
- Opa
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Mijn Impreza GTT deed 100-200km/h in 11,5 sec met maar 320pk, dus dan moet een WRX met 80pk meer dat ook zeker wel gaan halen.
Ik moet wel zeggen dat die GTT de 200km/h makkelijk in z'n 4e versnelling haalde, dat scheelt weer een schakelmoment, maar het schakelmoment van 2 naar 3 lag weer net boven de 100km/h, dus toch 2 schakelmomenten tussen de 100 en 200km/h.
Ik moet wel zeggen dat die GTT de 200km/h makkelijk in z'n 4e versnelling haalde, dat scheelt weer een schakelmoment, maar het schakelmoment van 2 naar 3 lag weer net boven de 100km/h, dus toch 2 schakelmomenten tussen de 100 en 200km/h.
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
400 + pk in een WRX moet je echt onder de 10 sec zitten van 100 naar 200. Met een stock Cupra R (300 pk en 1400 kg) zit ik al op 12.8 sec.
-
Online
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Dat is voorwielaangedreven en een DSG. WRX is permanent AWD dus flink meer aandrijfverliezen. En die taartschep achterop zal ook voor aardig wat weerstand zorgen
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Die doet untuned ook met 280 pk al 13.3 en de mijne met 305 pk 15,5, dus ik denk niet dat je gelijk hebt, ik ben blij als ik die baksteen met awd en een relatief smalle powerband onder de 14 krijg.
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Ah, tnx voor de verklaringen mannen .
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Haha zal me inhouden voortaan
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Weet ik, ik heb mijn eerste subaru gesloopt op die manier, maar ik houd zelf niet van top rijden, ik doe gewoon lekker sprinten af en toe van 100-200 en veel harder hoeft helemaal niet voor mij
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Weer 'n wat opgekalefaterde EU M2 Comp. Ik krijg nog bericht hoeveel BHP, weer uit de FB Group.
5.24s 100-200
5.24s 100-200
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Hij zei net tegen mij op FB dat hij de Dyno numbers nog niet heeft.
Ik denk toch wel 650pk?(heeft andere turbos)
Ik meld me als ik meer weet.
Ik denk toch wel 650pk?(heeft andere turbos)
Ik meld me als ik meer weet.
- Booooh
- Berichten: 3427
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Geen HB in ieder geval , mooie streep
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Denk idd dat je dan richting 650 pk moet hebben. Waanzinnige tijd.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
In de basis goed:-))))))))
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Standaard 991 Turbo S zit volgens mij tussen de 6,5 en 7 seconde op de 100-200, niet bepaald behelpen zegmaar.
Voor als het een onsje meer mag zijn:
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Vre-se-lijk hoe die gaat:)MartijnGizmo schreef: ↑27 feb 2020, 09:28Standaard 991 Turbo S zit volgens mij tussen de 6,5 en 7 seconde op de 100-200, niet bepaald behelpen zegmaar.
Voor als het een onsje meer mag zijn:
*Ouwelullenpraat* (alweer)
Ik herinner me een AutoMotorSport 'test' van Walter* Röhrl's Gr B Sport Quattro S1 (1986) op kenteken(doh) ergens bijna 30j terug?
0-200 in 8.5s(Ruf CTR 11,3s F40 12s) dat was toch ook extreem man. Ongeveer 5/ 5.5 100-200(als je 3,3.5s rekent 0-100, ja Delta S4 kon het in 2.1s op momenten éénmalig lol)
Kortom Tesla?
*lamme arm van 't schakelen lamme poten links remmen en gas, lamme nek , alles is lam:)
- Opa
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
McLaren F1 zit ook op 6,3-6,4, F40 net zoiets volgens mij. Vermoedelijk wel alleen in 3 of 3-4, dan hoef je maar 1x (recht naar achteren) te schakelen.
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Bizar eigenlijk dat een 2-serie zomaar even een mclaren f1 voorbij suist...MartijnGizmo schreef: ↑27 feb 2020, 13:48 McLaren F1 zit ook op 6,3-6,4, F40 net zoiets volgens mij. Vermoedelijk wel alleen in 3 of 3-4, dan hoef je maar 1x (recht naar achteren) te schakelen.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Standaard McLaren F1 is eerder rond de 5 s 100-200....iig in dat wereldrecordfilmpje. Echt geen 6.3....MartijnGizmo schreef: ↑27 feb 2020, 13:48 McLaren F1 zit ook op 6,3-6,4, F40 net zoiets volgens mij. Vermoedelijk wel alleen in 3 of 3-4, dan hoef je maar 1x (recht naar achteren) te schakelen.
F40 ongeveer 8(4s-/-12s)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 328Ti en 29 gasten