Ik zou alles wat Mustang is in de VS laten. Er zijn er best veel (ook GT350) en - hoe zal ik het zeggen - ik weet dat er nog een paar onderweg zijn
. GT500 is misschien nog het overwegen waard omdat het 'nieuw' is. Als je een 2020 C8 mee kunt nemen (ik begreep dat het eerste jaar al zo'n beetje uitverkocht was) zou dat m'n voorkeur hebben hoewel het aanbod aan C7s in NL ook zeer, zeeeer beperkt is en je in mijn optiek absolute KILLER-deals kunt krijgen in de VS omdat ze graag van oude modeljaren afwillen en het model nog lang geduwd is door de fabrikant. Plus ik vind zelf een C7 een mooiere auto
. Rijdt wel supertof zo'n C7.
Ik heb zelf destijds alle Challengers laten staan omdat ik het toen al een outdated model vond en dat was 5 jaar geleden. Wide-body spul is wel vet natuurlijk. Camaro's schijnen beter te rijden maar ik vind het model zelf niet mooi, wat op zich wel redelijk cruciaal is voor een muscle-car.
Aangaande Driving-fun: Je merkt bij een GT350 wel waar het geld aan uitgegeven is, er zit echt veel verschil in (veel andere body-parts, gehele aandrijflijn, remmen, aankleding interieur). Het is ook een wat meer hardcore auto om te rijden. Qua rijden: het heeft 25% meer vermogen, en dat merk je
. De echte vraag is of iemand in Nederland de meerwaarde erkend. Ik zou zelf als ik het opnieuw zou moeten doen overigens een cabrio bestellen en daar dan in de VS een set remmen van een GT onder laten knutselen (de europese auto's staan op wat de amerikanen 'track-package' remmen noemen en dat pakket was vroegah niet leverbaar op de convertible. Maar er zijn veel minder convertibles dan coupe's in Nederland en een V8 convertible heeft een veel hoger feel-good gehalte. En porky is zo'n kar toch al.
Maar eindconclusie van mij zou vooral zijn: koop waar je zelf blij van wordt en koop iets wat bij je past. Klinkt raar maar mijn GT voelde soms een beetje als een blok omdat je altijd ver weg parkeert, je achter garage-ruimte etc. etc. aan moet. Als je in NL een huis met garage hebt: geen probleem - maar als je ergens midden in een woonwijkje in centraal Enschede woont is het een iets ander verhaal.
Final note: Ombouwen van zowel Mustang als Corvette stelt niet zo heel veel voor op het totale bedrag. Een gedegen alarm inbouwen is duurder.