Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
- Eeuwe
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
^ Heb even hardop gelachen om deze video. Maar het is zo tekenend en zo triest...
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 21:47
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
Ik rij regelmatig op de vrijrijden daqen ,maar dat hier auto,s van 500 euro rondrijden is dikke onzin,er rijden hier serieus mooi opgebouwde auto,s rond, waar veel geld en werk in zit,het nivo in de sportklasse is er de laatst jaren behoorlijk op vooruit gegaan.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
Professioneel ook dat middelvingertje.
Ik neem aan dat er grote prijzen te winnen waren die dag?
Ik neem aan dat er grote prijzen te winnen waren die dag?
-
OnlineBram
- Berichten: 15873
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
Maar als je een geprerareerde auto hebt, wat moet je dan in die 17 minuutjes doen?
Met zijn allen tegelijk de baan op (tijd=geld), in de weg rijden, motor niet warm, etc? Voor je een beetje in een vrij stuk rijdt en alles warm hebt is de tijd om.
Met een trackday reed ik gemiddeld stints van 40 min, elk uur. En dat is omdat ik geen drinken bij had, anders kon het nog wel wat langer, hoewel ik wel denk dat een overall baantijd van 2/3e wel hetzelfde zou blijven met langere pauzes dan. Je kan kiezen wanneer je de baan op gaat en op elk gewenst moment er weer af. Ik zie de voordelen van vrij rijden echt niet.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 21:47
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
Maar als je een geprerareerde auto hebt, wat moet je dan in die 17 minuutjes doen?
Met zijn allen tegelijk de baan op (tijd=geld), in de weg rijden, motor niet warm, etc? Voor je een beetje in een vrij stuk rijdt en alles warm hebt is de tijd om.
Ik vind het wel wat hebben ,zie maar dat je er om heen komt ,en je motor en de remmen worden heus wel warm.Maar stel dat je auto kapot gaat dan heb je in ieder geval geen 400 of 500 euro voor een trackday betaald. maar hooguit 40 euro.
Met zijn allen tegelijk de baan op (tijd=geld), in de weg rijden, motor niet warm, etc? Voor je een beetje in een vrij stuk rijdt en alles warm hebt is de tijd om.
Ik vind het wel wat hebben ,zie maar dat je er om heen komt ,en je motor en de remmen worden heus wel warm.Maar stel dat je auto kapot gaat dan heb je in ieder geval geen 400 of 500 euro voor een trackday betaald. maar hooguit 40 euro.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
Als bij DF je auto kapot gaat, hou je het gedeelte wat je niet hebt kunnen rijden gewoon tegoed voor een volgende dag.
Daarnaast wel een interessante discussie. Ik heb een paar keer bij vreemde organisaties gereden de afgelopen jaren, maar altijd open pitlane dagen uitgezocht, de 'rust' die dag brengt dat je geen tijdschema hoeft te volgen, rustig aan de auto kunt klooien en als je de baan op wil, ga je de baan op is wat mij betreft 'onbetaalbaar'.
De discussie is vergelijkbaar met een trackday op de Ring rijden of Touristenfahrten. Je moet 30+ rondes op een dag rijden om je trackday eruit te halen qua kosten, succes als je dat wil halen (het kan overigens wel, de Peugeot 205GTI rijder die dag gelukt is leest hier mee volgens mij ), maar uiteindelijk is ook dit toch wel weer een centenkwestie. Als ik nu zeg: ik betaal het inschrijfgeld voor je, wat wil je, een dag TF of een trackday, kiest denk ik minimaal 95% voor de trackday. Idem met een dag open pitlane rijden op Zandvoort of vrij rijden sessies. Alleen moet iedereen voor zichzelf de afweging maken wat je eraan uit wil geven en wat bij je past.
Ik denk dat overal wel een markt voor is; vrij rijden is perfect met de €40 sessies om mensen enthousiast te krijgen en laagdrempelig kennis te laten maken met circuit rijden. Vaak zien we dat mensen die dat een paar keer gedaan hebben en het echt leuk vinden naar bijv. DF en een andere open pitlane concullega 'doorgroeien'.
En als het je echt niks meer interesseert wat een dag kost en je opgeofferde vrije dag belangrijker is dan de hoogte van het inschrijfgeld kom je bij GP Elite of Curbstone terecht. Volgens mij kost een dag daar tegenwoordig €1500-€2000, maar die zitten ook gewoon goed gevuld met mensen die dat er graag voor over hebben.
Daarnaast wel een interessante discussie. Ik heb een paar keer bij vreemde organisaties gereden de afgelopen jaren, maar altijd open pitlane dagen uitgezocht, de 'rust' die dag brengt dat je geen tijdschema hoeft te volgen, rustig aan de auto kunt klooien en als je de baan op wil, ga je de baan op is wat mij betreft 'onbetaalbaar'.
De discussie is vergelijkbaar met een trackday op de Ring rijden of Touristenfahrten. Je moet 30+ rondes op een dag rijden om je trackday eruit te halen qua kosten, succes als je dat wil halen (het kan overigens wel, de Peugeot 205GTI rijder die dag gelukt is leest hier mee volgens mij ), maar uiteindelijk is ook dit toch wel weer een centenkwestie. Als ik nu zeg: ik betaal het inschrijfgeld voor je, wat wil je, een dag TF of een trackday, kiest denk ik minimaal 95% voor de trackday. Idem met een dag open pitlane rijden op Zandvoort of vrij rijden sessies. Alleen moet iedereen voor zichzelf de afweging maken wat je eraan uit wil geven en wat bij je past.
Ik denk dat overal wel een markt voor is; vrij rijden is perfect met de €40 sessies om mensen enthousiast te krijgen en laagdrempelig kennis te laten maken met circuit rijden. Vaak zien we dat mensen die dat een paar keer gedaan hebben en het echt leuk vinden naar bijv. DF en een andere open pitlane concullega 'doorgroeien'.
En als het je echt niks meer interesseert wat een dag kost en je opgeofferde vrije dag belangrijker is dan de hoogte van het inschrijfgeld kom je bij GP Elite of Curbstone terecht. Volgens mij kost een dag daar tegenwoordig €1500-€2000, maar die zitten ook gewoon goed gevuld met mensen die dat er graag voor over hebben.
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
Vond de eerste ook wel fraai
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
En dat is dus gewoon service.Peter Tunissen schreef: ↑11 feb 2020, 16:15 Als bij DF je auto kapot gaat, hou je het gedeelte wat je niet hebt kunnen rijden gewoon tegoed voor een volgende dag.
Onbetaalbaar is een groot woord, maar de insteek van mij is ook zo.Daarnaast wel een interessante discussie. Ik heb een paar keer bij vreemde organisaties gereden de afgelopen jaren, maar altijd open pitlane dagen uitgezocht, de 'rust' die dag brengt dat je geen tijdschema hoeft te volgen, rustig aan de auto kunt klooien en als je de baan op wil, ga je de baan op is wat mij betreft 'onbetaalbaar'.
Geen paniek, geen gehaast, niet als eerste de baan op "moeten" of willen om maar wat te kunnen rijden, pauze wanneer je wil en de baan op tot deze gesloten is.
-
- Berichten: 51372
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
Filmpje is uit 2012. Auto en/of bestuurder zijn allang plat.
-
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
Helemaal mee eens.daNpy schreef: ↑11 feb 2020, 16:52En dat is dus gewoon service.Peter Tunissen schreef: ↑11 feb 2020, 16:15 Als bij DF je auto kapot gaat, hou je het gedeelte wat je niet hebt kunnen rijden gewoon tegoed voor een volgende dag.
Onbetaalbaar is een groot woord, maar de insteek van mij is ook zo.Daarnaast wel een interessante discussie. Ik heb een paar keer bij vreemde organisaties gereden de afgelopen jaren, maar altijd open pitlane dagen uitgezocht, de 'rust' die dag brengt dat je geen tijdschema hoeft te volgen, rustig aan de auto kunt klooien en als je de baan op wil, ga je de baan op is wat mij betreft 'onbetaalbaar'.
Geen paniek, geen gehaast, niet als eerste de baan op "moeten" of willen om maar wat te kunnen rijden, pauze wanneer je wil en de baan op tot deze gesloten is.
En Peter je geeft geweldige service!!! Ik heb eens schade gereden en toen gratis je oprijwagen mogen lenen. Topservice was dat.
Wil verder ook niet klagen. Maar het is altijd jammer als dingen die je graag doet duurder worden!!! Maar vanuit bedrijfsmatig perspectief volledig te begrijpen.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
Ook ik kan beamen dat Peter staat voor service en daarin héél ver gaat, zelfs voor nieuwe/"onbekende" klantenmark323ti schreef: ↑11 feb 2020, 18:03 Helemaal mee eens.
En Peter je geeft geweldige service!!! Ik heb eens schade gereden en toen gratis je oprijwagen mogen lenen. Topservice was dat.
Wil verder ook niet klagen. Maar het is altijd jammer als dingen die je graag doet duurder worden!!! Maar vanuit bedrijfsmatig perspectief volledig te begrijpen.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
En als je een auto opbouwt en deelt, kun je de uitgaven beperken en meer dan 80% van de tijd rijden... (of 40% voor de helft)
En een ochtend rijden kan vanaf 280, en dan is het meestal nog rustiger ook...
En een ochtend rijden kan vanaf 280, en dan is het meestal nog rustiger ook...
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
Ik begrijp dat er mensen zijn die ook graag een keertje op het circuit willen rijden.
Maar ik heel wat malen rare snuiters met een huurauto op het circuit meegemaakt, de max verstappen idioten.
Op Assen rijden van die Aygootjes, dan kom je 250 aan, want Assen zijn bijna allemaal lange rechte stukken, dan moet ik zo'n Aygootje die, weet ik hoeveel, met 120 door Ramshoek rijdt, dan vol in de remmen, want ik heb geen zin om mij pijn te doen.
Of die Belgische kevercupauto's, die gaan met 3 dik de Hunzerug op & blijven het hele circuit van links naar rechts & andersom rijden, dan kom je er niet voorbij.
20 jaren geleden kon je bij veel aanbieders de hele van €. 100.- rijden, €. 10.- voor vrijrijden, maar nu het duurder is geworden hoop ik dat er wel wat minder auto's op de baan komen, ik werd in 2018 heel gek van om de paar ronden de rode vlag. Dan kan ook weinig rijden voor je geld.
Ik hoop dat dit jaar mijn auto eindelijk klaar is.
Maar ik heel wat malen rare snuiters met een huurauto op het circuit meegemaakt, de max verstappen idioten.
Op Assen rijden van die Aygootjes, dan kom je 250 aan, want Assen zijn bijna allemaal lange rechte stukken, dan moet ik zo'n Aygootje die, weet ik hoeveel, met 120 door Ramshoek rijdt, dan vol in de remmen, want ik heb geen zin om mij pijn te doen.
Of die Belgische kevercupauto's, die gaan met 3 dik de Hunzerug op & blijven het hele circuit van links naar rechts & andersom rijden, dan kom je er niet voorbij.
20 jaren geleden kon je bij veel aanbieders de hele van €. 100.- rijden, €. 10.- voor vrijrijden, maar nu het duurder is geworden hoop ik dat er wel wat minder auto's op de baan komen, ik werd in 2018 heel gek van om de paar ronden de rode vlag. Dan kan ook weinig rijden voor je geld.
Ik hoop dat dit jaar mijn auto eindelijk klaar is.
- smiley
- Berichten: 9101
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
Ik denk dat het Max Verstappen effect alleen maar groter gaat worden.
Het is nu al zoeken naar gaatjes tussen de incentiveauto's.
Het is nu al zoeken naar gaatjes tussen de incentiveauto's.
-
- Berichten: 11232
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
Huur auto’s is inderdaad helemaal bar op trackdays.
- Eeuwe
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
Dat is spijtig. Maar ho, wacht, misschien in de handen van wel een nette rijder.
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
Ik ben iemand die heeft toch wel leuke en snelle auto's gehad, en nu ook gebouwd. Ik ben dan ook zo'n "e36" rijder, en ondanks dat er toch minimaal 35k in die auto is gegaan heb ik pas 1x een trackday gereden, alle overige keren heb ik vrij rijden of dnrt gereden. Simpelweg vanwege de kosten. Een trackday was een jaar of 2-3 terug zo rond de 320 euro voor een volle dag, en rond de 220 voor een middag. Dat vond ik goed te behappen, en paste prima binnen het budget.
Maar met de prijzen van tegenwoordig zit ik met een hele dikke auto, die ik vrijwel nergens meer kwijt kan. Het is vreselijk jammer, maar ik snap het ook volkomen. Het aanbod van circuits in Nederland is klein, de vraag is groot...reken maar uit.
Maar als het dan bijna goedkoper is om met de boot naar England te gaan en een dagje op cadwel park te rijden...tsja dan is het toch wel erg somber. We moeten allemaal hard werken om de hobby te kunnen blijven beoefenen, en ondanks dat het de afgelopen jaren prive alleen maar beter gaat weet ik niet hoelang dit voor mij en de "semi" normale persoon nog betaalbaar is....
Peter, is het niet een idee om het gat hier op te vullen? Als je naar euro's per minuut rijtijd kijkt is de trackday het goedkoopst. Maar het gemak en de lage instapkosten van vrij-rijden blijven voor mij koning. Kan je niet een concept opzetten met tijdsvakken die je kan boeken? Zeg 80-120 euro voor een uurtje tijd op de baan. De budget freak zoals ik kan dan eind van de ochtend en begin van de middag een sessie boeken van een uurtje zogezegd. Ik zit maar even hardop te denken.
Maar met de prijzen van tegenwoordig zit ik met een hele dikke auto, die ik vrijwel nergens meer kwijt kan. Het is vreselijk jammer, maar ik snap het ook volkomen. Het aanbod van circuits in Nederland is klein, de vraag is groot...reken maar uit.
Maar als het dan bijna goedkoper is om met de boot naar England te gaan en een dagje op cadwel park te rijden...tsja dan is het toch wel erg somber. We moeten allemaal hard werken om de hobby te kunnen blijven beoefenen, en ondanks dat het de afgelopen jaren prive alleen maar beter gaat weet ik niet hoelang dit voor mij en de "semi" normale persoon nog betaalbaar is....
Peter, is het niet een idee om het gat hier op te vullen? Als je naar euro's per minuut rijtijd kijkt is de trackday het goedkoopst. Maar het gemak en de lage instapkosten van vrij-rijden blijven voor mij koning. Kan je niet een concept opzetten met tijdsvakken die je kan boeken? Zeg 80-120 euro voor een uurtje tijd op de baan. De budget freak zoals ik kan dan eind van de ochtend en begin van de middag een sessie boeken van een uurtje zogezegd. Ik zit maar even hardop te denken.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
We hebben één keer een halve dag Zandvoort gehuurd en toen geprobeerd uursessies aan te bieden.
Maar dat liep eigenlijk niet echt super, de vaste (hele dag) rijders en teams blijven dan weg omdat ze bang zijn voor vrij rijden stuntpiloten en ik moet eerlijk zeggen dat er ook wel een paar 'bijzondere' rijders tussen zaten, die 2x per ronde achterstevoren staan. En dat is niet om iedereen over één kam te scheren, want 90% ging wel gewoon netjes rond en waardeert dan de mogelijkheid die geboden wordt, maar die 10% idioten drukt wel een enorm stempel op zo'n dag.
Voor ons in ieder geval reden om dit niet meer te doen; er schrijven toch altijd een paar vaste klanten in op zo'n dag en die waren zo geschrokken van het cultuurverschil dat we ze meteen bijna kwijt waren op de andere dagen, dus dan schiet je jezelf helemaal in je voet.
Alles wat we nu nog organiseren is open pitlane. Erg jammer dat we daarmee sommige serieuze klanten die ik er heel graag bij zou willen hebben missen, maar het alternatief is nog erger.
Overigens, voor de korting - te duur, maar ik wil wel mensen hebben we ook nog de Business Club.
Voor €2195 excl. BTW krijg je 10 dagdelen Zandvoort, dus in totaal als je op de middagen inschrijft 50 uur circuittijd, plus het is zakelijk te verantwoorden. Dat is nog geen €44 per uur, goedkoper ga je het niet vinden op Zandvoort voor zover ik weet.
https://amsterdamraceresort.driving-fun.com/
Maar dat liep eigenlijk niet echt super, de vaste (hele dag) rijders en teams blijven dan weg omdat ze bang zijn voor vrij rijden stuntpiloten en ik moet eerlijk zeggen dat er ook wel een paar 'bijzondere' rijders tussen zaten, die 2x per ronde achterstevoren staan. En dat is niet om iedereen over één kam te scheren, want 90% ging wel gewoon netjes rond en waardeert dan de mogelijkheid die geboden wordt, maar die 10% idioten drukt wel een enorm stempel op zo'n dag.
Voor ons in ieder geval reden om dit niet meer te doen; er schrijven toch altijd een paar vaste klanten in op zo'n dag en die waren zo geschrokken van het cultuurverschil dat we ze meteen bijna kwijt waren op de andere dagen, dus dan schiet je jezelf helemaal in je voet.
Alles wat we nu nog organiseren is open pitlane. Erg jammer dat we daarmee sommige serieuze klanten die ik er heel graag bij zou willen hebben missen, maar het alternatief is nog erger.
Overigens, voor de korting - te duur, maar ik wil wel mensen hebben we ook nog de Business Club.
Voor €2195 excl. BTW krijg je 10 dagdelen Zandvoort, dus in totaal als je op de middagen inschrijft 50 uur circuittijd, plus het is zakelijk te verantwoorden. Dat is nog geen €44 per uur, goedkoper ga je het niet vinden op Zandvoort voor zover ik weet.
https://amsterdamraceresort.driving-fun.com/
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018
Doen jullie in Belgie niet meer samen met Skylimits events Peter?
Daar is het afrekenen per uur bij Andy. Ben er zelf 1x geweest en aan de foto's op Facebook te zien is het bezoek heel divers. Misschien is dat iets @Djessey?
Daar is het afrekenen per uur bij Andy. Ben er zelf 1x geweest en aan de foto's op Facebook te zien is het bezoek heel divers. Misschien is dat iets @Djessey?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten